Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 19:45 

Oke, om hier even op terug te komen. Despite dus dat ik die bombastische Hedwig's Theme niet helemaal super vindt (en nog steeds niet, na 4x), wil ik toch even zeggen dat ik de muziek bij de volgende momenten werkelijk prachtig vind en helemaal passend: namelijk wanneer McGonogall start met het beschermen van Hogwarts. Die track komt ook nog eens op het moment waar Wood (?) aan komt vliegen ergens verder in de film als Hogwarts in lichter laaie staat. ALSO het moment dat Hagrid en Voldemort en heel zijn gang komen met dode Hagrid, dan speelt er ook echt mooie muziek. Een best bijzonder stukje, want op het eerste 'gehoor' vind ik niet helemaal binnen HP passen, maar echt wel heel erg mooi en passend bij die scene.

En Lily's Theme <3 op zovele momenten echt heel mooi.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: do nov 24, 2011 22:15 

Ik ben nu net terug bij een de soundtracks terecht gekomen. En eigenlijk valt hij nu als je er gewoon puur naar luistert pas echt goed op. Persoonlijk vind ik hem echt heel mooi. Zeer subtiele nuances, en ik krijg er echt zelfs kippenvel van. Ik vind net zoals Charlie die stukjes die hij opnoemt erg mooi en vooral met name dit :
http://www.youtube.com/watch?v=_efSI5_U ... re=related

Echt de opbouw is perfect, de emotie zit heel erg juist, het is tegelijkertijd zeer droevig als zeer krachtig. Van zodra ik de film nog eens zie ga ik nog eens extra op de muziek letten...

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo aug 11, 2013 21:10 

Ik ben groot fan van de Harry Potter soundtracks! Ik heb de soundtracks van 1,2,3,5 en 7.2 op CD (orgineel). Ik ben sowieso fan van soundtracks, maar die van Harry Potter zijn toch echt mijn favoriet.
Toch worden de soundtracks vaak vergeten. Ik vond namelijk erg raar dat je bij de winkel van The Making Of Harry Potter zo goed als álles had, behalve we soundtracks! Terwijl er wel op veel plaatsen een soundtrack te horen was. Leek wel alsof de soundtracks een vergeten detail zijn. Terwijl toch heel veel mensen, HP fan of niet, bij het horen van Hedwig's Theme meteen aan Harry Potter denken.

Mijn favoriete soundtracks zijn: A Window To The Past, Leaving Hogwarts, Reunion of Friends, The Resurrection Stone en Dumbledore's Farewell. Ik krijg gewoon bij allen kippenvel.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2014 22:58 

Ik vind John Williams briljant en zijn muziek heeft veel invloed op het 'magische' van de films. Maar inderdaad, de films worden steeds duisterder en dan vind ik dat Alexander Desplat wat beter past bij DH.
BTW ik vind dat ze het bekndste melodietje van hedwig's theme, vaker door de muziek uit de latere films mochten 'gooien'.
Maar wat ik geweldig vond is dat ze aan het einde van DH 'Leaving Hogwarts' gingen afspelen, wat ze ook bij Philosopher's Stone hadden gedaan.

Mijn favo soundtrack:
Hedwig's theme (of course)
Leaving Hogwarts
Peter Pettigrew
a window to the past
THE RESURRECTION STONE!
courtyard apocalypse

verder vond ik 'The story continues' uit Goblet of Fire (openingslied) ook heel daverend

_________________
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
“It is important to fight and fight again, and keep fighting, for only then can evil be kept at bay though never quite eradicated.”


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2014 12:14 

Volledige Soundtrack, van film 1 t/m 7.
Kijk in de beschrijving welke film wanneer begint.
Groetjes!



_________________
Sneep: 'You have your mothers eyes'

Harry: Snape! He trusted you!

Perkamentus: Lily? After all this time?
Sneep: 'Always.'


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme