Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 14:19 

LILEIKA
Ik lees behoorlijk wat Ravenklauw-achtige eigenschappen en wensen. Je geeft ook aan bij Ravenklauw te willen en daar zal ik je dan ook indelen. Je wil graag lerares worden, wat ik altijd al snel met Ravenklauw associeer, omdat je dan graag bezig bent met leerprocessen, leerstof etc. Ik zie echter ook wat Huffelpuf-trekjes, dus daar zou je het ook prima doen.

BADEENDJEX5
Jij en Lileika zijn zussen he? Dat kun je best wel zien in jullie antwoorden. Allebei hebben jullie wat van Ravenklauw en wat van Huffelpuf. En heeel ver weg zie ik eigenlijk ook wel wat Griffoendor bij jou. Haha en echte mengelmoes dus :P Ik vind het eigenlijk lastig om jou in te delen, maar ook jij zegt graag bij Ravenklauw te willen horen en je eigen keuze is doorslaggevend. Ik zeg dus Ravenklauw.

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 19:24 

LILEIKA
Oh, bij jou zie ik heel duidelijk een Ravenclaw! Je hebt wel trekjes van Hufflepuff en Slytherin, maar deze worden overspoelt door Ravenclaw-ness. Dus ik zou je bij deze afdeling indelen.

BADEENDJEX5
Je geeft aan graag in Ravenclaw te willen zitten. Hier pas je wat mij betreft ook goed in. Maar sluit niet te snel andere afdelingen uit, want ik denk dat je het ook wel goed zal doen in Hufflepuff. Als ik je een advies moet geven (en dat moet ik ;)), ga ik toch voor Ravenclaw!

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2011 23:40 

LILEIKA

Je hebt zowel Hufflepuff eigenschappen als Ravenclaw eigenschappen. Je bent creatief, chaotisch, maar je bent ook loyaal en kan veel dingen goed, al blink je nergens echt in uit. Ik vind leraar eigenlijk meer een Hufflepuff beroep, want je moet echt goed met leerlingen om kunnen gaan, daarom kies ik voor Hufflepuff

Badeendjex5
Eigenlijk lijk je heel erg op Lileika. Je hebt zowel Ravenclaw (Rommelig, creatief) als Hufflepuff (Vergevingsgezind, Humor) eigenschappen. Maar omdat je aangeeft erg onhandig te zijn, zou ik je indelen bij Ravenclaw. Al is het met een miniem verschil.

Voor jullie beiden geldt trouwens dat je bij beide afdelingen erg goed zouden passen.

Profiel  

The Phoenix Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 12:45 

Bovenstaande lijstjes hebben meer stemmen nodig! We hebben weer een nieuw lijstje:

KLEERMAKER
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Alleen mijzelf , ik ben gelukkig zoals ik nu ben.

2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
Lastig om over jezelf te zeggen maar dat zou zijn.
-Harde werker.
-Doe graag wat voor andere.
-?
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
-Snel afgeleid naar iets anders
-Wil te vaak te veel tegelijk doen.

4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Barman in de Leaky Cauldron , kan ik lekker alle roddels horen.

5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
De onzichtbaarheidsmantel , kan ik lekker rondneuzen op Zweinstein net als Harry.

6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Defence against the Dark Arts.Kan ik duelleren.

7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Alles behalve Slytherin.

WOUTER15
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken? Ik zou mezelf dan zien als een gezond en rjk man
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom? Rustig, stil, kritisch. Waarom? Omdat mensen dit fijn vinden dat ik deze eigenschappen heb
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom? Rommelig, niet erg opgeruimd en die derde weet ik niet. Waarom de slechtste? Mensen vinden het niet echt handig dat k deze iegenschappen heb.
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen? Ik zou dan wel Schouwer willen zijn. Mensen redden uit de handen van het kwaad.
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?Ik zou de steen van wederkeer kiezen omdat ik dan weer allemaal leuke mensen kan zien die er nu niet meer zijn.
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?Mijn favorite les is Bezweringen omdat het word gegeven door een goede docent en ik ben er best goed in vind ik zelf
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?Ik zou kiezen voor Ravenklauw omdat mijn favorite docent prof Banning daar ook in zit en omdat ik mezelf toch best wel slim en eerlijk vind.

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 12:50 

KLEERMAKER

Oh, jij bent wel een sociaal iemand, als ik dat zo lees. Je bent niet bang om je handen vies te krijgen en je bent een harde werker. Dit wijst allemaal naar Hufflepuff, en dat is dus ook mijn advies!

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 14:54 

Lileika:

Je wilt graag ergens in uitblinken zodat je eindelijk iets kan waardoor iedereen naar jou opkijkt. Dat doet mij denken aan Ron. Hij wil in de Steen der Wijzen ook ergens in uitblinken. Zodat hij zich kan onderscheiden t.o.v. Harry en Hermelien. Maar ook zodat hij voldoet aan zijn familie-eer. (omdat andere broers en zijn zus al ergens in uitblinken) En zeg je Ron, dan zeg je Gryffindor. Tegelijkertijd lees ik in de rest van je vragenlijst dat je aardig overeenkomt met Nymphadora Tonks. En zeg je Tonks, dan zeg je Hufflepuff. Dit wordt voor mij bevestigd in je goede en minder goede eigenschappen. Want je bent je tegelijkertijd loyaal aan vrienden en koppig. (is meer Gryffindorachtig) Maar ook fantasierijk/verstrooid (deels Ravenclawachtig) en ten slotte onhandig en er zijn voor je vrienden (Hufflepuff)

Dus Gryffindor/Hufflepuff voert de boventoon. Tot je komt bij de laatste paar vragen. Lesgeven aan Zweinstein is jouw grootste droom zeg je. Om dat te kunnen, zul je van goede huize moeten komen. Dus inderdaad wijs zijn (inhoudelijk veel weten) en tegelijkertijd didactisch onderlegd zijn (om alles goed te kunnen vertellen en uitleggen). Dat neigt voor mij meer naar Ravenclaw. De onzichtbaarheidsmantel zou jij kiezen uit de Hallows/Relieken. Zoals ik bij anderen al zei, die keuze kun je naar in principe elke afdeling uitleggen. Dus ik vind die keuze neutraal. De mogelijkheid om even alleen te zijn spreekt zich ook niet echt uit naar een bepaalde afdeling. Jouw favoriete vak zou Bezweringen zijn. Die keuze neigt naar mijn idee meer naar Ravenklauw. (is misschien kort door de bocht, maar Gryffindor=VTDZK/DADA & Transfiguratie/Transfiguration, Ravenklauw: Bezweringen/Charms en/of Transfiguratie/Transfiguration dan wel magische geschiedenis/History of magic. Hufflepuff: Kruidenkunde/Herbology of Verzorging voor fabeldieren / Care for magical creatures. En ten slotte Slytherin: Toverdranken/Potions en/of VTDZK/DADA. Dus kom ik uit bij Ravenklauw voor wat betreft die vraag. Tel ik alles bij elkaar op en neem ik daarbij jouw voorkeur mee dan zeg ik.. Griffoendor: 4pnt, Hufflepuff: 4pnt en Ravenklauw: 6 pnt!

Badeendjex5:

Jouw antwoorden komen grotendeels overeen met dit van Lileika. Maar niet volledig. Wat je zou zien is ofwel huisje, boompje, beestje. Dus gesettled als gezin. Ofwel zie je jezelf als binnenhuisarchitect. Het ene is nogal algemeen, maar kan nog het beste worden geplaatst in Hufflepuff. Want nadat ik de welkomsttekst van Hufflepuff las van Pottermore is er 1 woord wat bij mij naar boven kwam: gemoedelijk. En dat is het hebben van een eigen gezin. Tegelijkertijd, als je jezelf als binnenhuisarchitect ziet, ja dat vergt nogal wat. Toch een zekere mate van ruimtelijk inzicht + de vaardigheid om technisch te kunnen tekenen. En dingen in kunnen beelden. En dat schreeuwt dan weer 100% Ravenklauw! Humor is niet echt in te delen. Vergevingsgezind wel, dan neig ik naar Gryffindor/Hufflepuff. Creatief link ik dan weer aan Ravenklauw. Betweterig eveneens, maar rommelig en onhandig tja.. dat laatste is meer op zijn plek bij Hufflepuff. (wil niet zeggen dat er geen Zwadderaar, Raaf ofzo te vinden is die dat niet is.. kijk naar Grab/Goyle, de onhandige, suffe zwadderaars ;) En Luna kan nogal 'onhandig' overkomen ookal is ze dat helemaal niet maar enfin...)

Professor aan Zweinstein zijn is zoals ik bij Lileika zei toch het meest Ravenklauwachtig/Ravenclawish. De onzichtbaarheidsmantel is afdelingsneutraal naar mijn mening. Tenzij je echt duidelijk maakt hoe je hem wilt inzetten. En dan nog kun je als je ermee wilt rond sneaken dat linken aan meer dan Ă©Ă©n afdeling. Transfiguratie is deels Gryffindor maar ook deels Ravenclaw. Als ik dit alles zo bekijk en jouw voorkeur meeneem, kom ik uit op... Gryffindor: 4pnt, Hufflepuff: 5pnt en Ravenklauw: 7pnt!

Kleermaker:

Lastig.. je bent een harde werker en je doet graag wat voor anderen. Daar lees ik toch wel Hufflepuff in. Maar snel afgeleid zijn en te veel te vaak doen neigt naar waaghalserij wat past bij Gryffindor. Barman zijn bij de Leaky Cauldron, zodat je mooi alle roddels meepakt. Is toch Gryffindor/Slytherin trekje :P De mantel zou je nemen zodat je net zoals Harry misschief managed kunt zeggen op het eind. Ja, dat is Gryffindor/Slytherin eveneens. DADA zodat je kunt duelleren. Hmm.. dan zeg ik op het eerste gezicht: Gryffindor zonder twijfel. Maar je kunt het ook willen omdat het nuttig is (Ravenclaw) of om vrienden te verdedigen (Hufflepuff) of gewoon zodat je snel af bent van tegenstanders en je doel kunt bereiken (Slytherin) Zoals ik het echter lees blijf ik bij Gryffindor.

Als ik dan jouw voorkeur meeneem in de beslissing kom ik uit bij... Gryffindor: 6pnt, Ravenclaw: 4pnt, Hufflepuff: 3pnt en Slytherin: 2pnt. Gryffindor it is!

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 15:52 

Nounou, dat is een moeilijke. Ik zou als advies geven om je in Griffoendor te zetten omdat je zo veel voor anderen wil doen. En je houd van VTZK dus dat kan horen bij Griffoendor en Zwadderich. En duelleren komt ook uit bij Griffoendor dus ik zou je lekker plaatsen in Griffoendor

Profiel  

The Phoenix Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 21:43 

Let op, we hebben nog een lijstje! Deze is bij de vorige post gevoegd.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 19:43 

Wouter15:

Als jij in de spiegel van Negereb kijkt, zie jij jezelf als een gezond en rijk man. Daar leid ik een zekere ambitie uit af. Want hoe wil je anders rijk worden? Ja, door een erfenis en/of loterij. Maar enfin.. daarnaast komt het ook een tikkeltje egocentrisch/narcistisch over. En zoiets kan ik dan toch met name bij Zwadderich plaatsen. Want zoals Firminus Niggelus al eens zei: wij Zwadderaars zijn niet gek, als het erop aan komt redden we ons eigen hachje. (althans in die trant) Rustig, stil en kritisch dat zij volgens menigeen jouw beste eigenschappen. Tja.. rustig/kalm overkomen dan beeld ik mij Dumbledore/Perkamentus in. De rustigheid zelve. En hij zat in Griffoendor. Maar om nu te zeggen dat de doorsnee Griffoendor rustig is? :roll: Sowieso, om dit nu aan een van de vier afdelingen te linken, dat gaat niet echt. Daar is het een te algemeen begrip voor. Net zoals stil. Maar kritisch, ja.. Griffoendor/Zwadderich nemen niet snel iets voor waar aan en zij dus snel kritisch. Ravenklauwers daarentegen eveneens. Alleen Griffoendor/Zwadderich vanuit het oogpunt: ik geloof het pas als ik het zie. En bij Ravenklauw meer vanuit het oogpunt: ja, maar logic dictates kortom.. logischerwijs is het zus of is het zo.

Rommelig en niet opgeruimd zijn bij uitstek volgens jou jouw slechte eigenschappen. Tja, op mij komen Ravenklauwers en Huffelpuffers meer over als netjes en geordend. En tegelijkertijd Griffoendors/Zwadderaars als personen die dat sneller niet zo belangrijk vinden. En dus sneller rommelig/sloddervos zijn en de boel niet opgeruimd hebben staan. Achja.. de een kan in al het rommelige toch zo het overzicht behouden terwijl dat de voor de buitenstaander voor onmogelijk wordt gehouden. Dus wat is rommelig en/of niet opgeruimd hmm? :roll: Schouwer zijn, dat vereist moed, intellect en doorzettingsvermogen. Tonks was er een en hoewel zij bij tijd en wijle onhandig was in bepaalde dingen was Tonks een van Hufflepuff. Tegelijkertijd zag je menig Griffoendor ook terug komen als schouwer. Gezien de vereisten lijkt het mij ook wel in de weg gelegd voor iemand van Ravenklauw huize. En wie weet, voor een Zwadderaar als Slakhoorn/Slughorn die niet per definitie kiest voor de kant van de Dooddoeners is het ook weggelegd.

Je zou de steen van de wederkeer kiezen uit alle relieken. En het motief daarvoor is gelijk aan waarom Harry de functie van de steen als prettig ervaarde. Het stelt je namelijk in staat om met dierbaren in contact te komen. Maar om dit nu meteen tot Griffoendor bij uitstek te noemen vind ik te ver gaan. Menigeen, ongeacht de afdeling zal denk ik de functie v/d steen kunnen waarderen. Jouw favoriete vak zou Bezweringen zijn, mede ingegeven door het feit dat Banning de docent is. Nu zou je dit meteen als typisch Ravenklauw kunnen zien. Want de wil om te leren maakt het tot een favoriet vak. Maar het kan ook praktisch van aard zijn, of je dit nu goed of slecht dan wel ter verdediging van vrienden/familie inzet. Als ik dan jouw voorkeur meeneem kom ik uit op.. Griffoendor: 4pnt, Ravenklauw: 3pnt, Hufflepuff: 2pnt en Zwadderich: 5pnt. Wat mij betreft pas je dus beter in Zwadderich! Maar je bent altijd vrij in je keuze, dus als je liever Ravenklauw hebt.. meldt je daar dan bij aan :)

Profiel  

Queen of Babylon

BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2011 17:21 

LILEIKA: Ik zie bij jou wel een mix van de vier afdelingen, met op de eerste twee plaatsen Slytherin en Hufflepuff.
Je bent zo’n beetje een manusje van alles, overal even goed of even slecht in, en ik ben de eerste om te beamen hoe vervelend en frustrerend dat kan zijn. De drang om ergens goed/beter dan anderen in te zijn, jezelf te kunnen bewijzen, dat iedereen naar je opkijkt… Ja, dat vind ik wel Slythje :’) Ik zie ook voornamelijk Hufflepuff in je omdat je loyaal aan je vrienden bent, al denk ik eigenlijk wel dat dat een beetje voor elke afdeling op kan gaan, en het graag vertelt en uitlegt. Dat vraagt toch een zekere mate van sociale vaardigheden en dat lijken me wel typische Puff-eigenschappen. Ook je feit dat je je been stijfhoudt en volhardend bent, zegt wat.
Ja, je hebt ook Gryffindor en Ravenclaw-eigenschappen, maar persoonlijk vind ik die minder doorwegen dan Sytherin en Hufflepuff. Je bent slim en vindingrijk en als het echt moet dan zou je toch meer een held zijn dan je eerst dacht…
Nu moet ik een keuze gaan maken. Ik ben eigenlijk de eerste die een ander advies durft geven, en ik zou voor Slytherin willen gaan, je eigen keuze buiten beschouwing gelaten.
Maar wel een goed Slythje, dus, have no fear.
En je kiest natuurlijk zelf! [/Dumbledore]

badeendjex5: Bij jou zie ik voornamelijk veel Hufflepuff en Ravenclaw terugkomen. Het is best wel fifty fifty bij jou. Humor, vergevingsgezind, onhandig, gezinnetje enerzijds, creatief, betweterig en rommelig, en architect anderzijds.
Eigenlijk is dit nog niet zo simpel xD
*slaapt er even een nachtje over*
Ik ga voor Hufflepuff voor jou! Ik denk puur en alleen omdat je zo vergevingsgezind bent, ik vind het een mooie eigenschap en het schreeuwt wel Huff! Ik weet waar ik over spreek :’)
Wederom, je eigen keuze laat ik buiten beschouwing. Ja, ik ben een egoĂŻstische sorteerhoed.
Maar je kiest zelf :’)

KLEERMAKER: Kleermaker, jouw lijstje schreeuwt Hufflepuff. Ik vind je overall beschouwd zeer bescheiden (je hebt niet eens een derde goede eigenschap kunnen vinden?) maar wel hondseerlijk en zeker van je stuk. Harde werker, graag dingen doen voor een ander. Zorg dat je jezelf niet te veel wegcijfert! [/wijze raad kuch] Ook het te vaak te veel willen doen, roept bij mij een beetje het hardewerkersmentaliteitje op. Je bent ook wel sociaal, anders zou je niet in een bar willen werken. Ook al heb je wel wat sneaky kantjes? :’) Roddels horen, rondneuzen waar het niet mag, een drang om te duelleren... xO Tegen de Dark Arts wel ;)
Dus ja, ik blijf bij Hufflepuff.

WOUTER15: Ik zie bij jou op het eerste zicht veel Gryffindor en Ravenclaw terugkomen. Buiten het feit dat je zegt graag rijk te zijn, wat ik best wel een beetje ambitieus en egoïstisch en dus Slytherin vind. Jij zou graag Schouwer willen zijn als je kon, en daar heb je toch wel veel moed voor nodig. Wijst wel op Gryffindor overwegend, ook al zijn er genoeg mensen uit andere afdelingen die Schouwer zijn. Mij lijkt het toch een beroep dat overwegend Gryffjes aanspreekt. Maar dan ben je ook rustig, kritisch. Dat lijken me dan weer Ravenclaw eigenschappen: mensen die hun hoofd koel houden en dingen vanuit verschillende perspectieven zien alvorens conclusies te trekken. Ook wel iets voor Slytherins… Zij het in mindere mate misschien. Maar toch wel een beetje Slyth. Ravenclaws zijn in mijn ogen ook verschrikkelijke chaoten, zowel in hun hoofd als in hun algemene orde, dus ik vind het rommelige niet opgeruimde aspect ook wel erg daarbij passen. Zeg nu zelf, welk genie heeft een opgeruimd bureau :’)
Ik zou op het eerste zicht Ravenclaw zeggen. Al zie ik als ik er dieper op in ga ook tussen de regels veel Slytherin opduiken. Ik vind dat je meer Slytherin-eigenschappen hebt dan Ravenclaw-eigenschappen, maar de Ravenclaw-eigenschappen die je dan hebt zijn wel meer uitgesproken dan je Slytherin-eigenschappen. Zou je niet ook Slytherin overwegen?

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2011 18:18 

Kleermaker
Jij bent gelukkig met je huidige leven. Je werkt hard door, daarnaast doe je ook graag iets voor anderen. Alledrie deze dingen passen uitstekend bij Hufflepuff. Je bent snel afgeleid en neemt soms wat teveel hooi op je vork. Je slechte eigenschappen vind ik niet echt goed bij Ă©Ă©n van de afdelingen passen. Je hoeft niet per se een heel belangrijke baan, je zou tevreden zijn als barman in de Leaky cauldron. Dit vind ik weer goed bij Hufflepuff passen. Je bent nieuwsgierig en Defence against the dark arts is je favoriete vak, deze punten passen goed bij een Gryff. Alles bij elkaar vind ik je verreweg het beste bij Hufflepuff passen.

Wouter15
Je ziet je zelf graag als gezond en rijk. Het eerste vind ik niet per se bij een afdeling passen (iedereen wil gezond zijn toch?) maar bij het tweede punt moet ik aan Gryff of Slyth denken. Daarnaast omschrijf je als rustig en kritisch, passen mijn inziens zowel bij Slyth en Raaf. Je chaotische karakter past dan weer vooral bij Raaf en je voorkeursberoep bij Gryff. Je keuze voor de steen van wederkeer geeft je extra punten voor Gryff en Slyth. Je keuze voor bezweringen is lastig te koppelen aan een afdeling. Als laatste geef je aan dat je slim en eerlijk bent, typische Raaf eigenschappen. Maar dit antwoord geeft ook aan dat je niet heel bescheiden bent (niet negatief bedoeld) en je komt mij vrij ambitieus over. Samen met de andere antwoorden kom ik daarom ook op Slytherin uit.

Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 14:18 

ze zijn een beetje kort, maar ik heb het al een keer gedaan maar toen was in niet meer ingelogd en toen was het weg :') dus.

LILEIKA
Bij je eerste punt denk ik meteen aan Ravenclaw, je wil namelijk ergens goed in zijn. Dan is er weer meer Hufflepuff, je bent heel loyaal en staat voor je vrienden en familie klaar. Je beroepskeuze is weer meer Ravenclaw en omdat je daar zelf ook liever in zit, ga ik voor Ravenclaw!

BADEENDJEx5
Je bent vergevingsgezind en je ziet jezelf met een gezin en kindjes, dat doet me als eerste denken aan Hufflepuff. Betweterig is wat meer Ravenclaw-ish, hetzelfde geldt voor dat je graag professor zou willen zijn. Hetzelfde als bij Lileika, het kan allebei, maar omdat je zelf Ravenclaw wil, ga ik voor Ravenclaw!

KLEERMAKER
Je bent een harde werker en je doet graag wat voor anderen, dan denk ik als eerste aan Hufflepuff. Ik haal er vooral uit dat je een sociaal persoon bent, dus ik ga voor Hufflepuff!

WOUTER15
Rustig, stil, je wil mensen redden uit het kwaad, dat doet me denken aan Hufflepuff. Kritisch, je wilt doceren, en je favo les is van het Ravenclaw-hoofd, doet me weer denken aan Ravenclaw. Je ziet een gezond en rijk man, kritisch, steen van wederkeer, dat doet me weer meer denken aan Slytherin of Gryffindor. De manier waarop je je antwoorden geeft, klinkt alsof je jezelf heel goed kent en zeker bent van je zaak, vind ik weer meer Slytherin. Zoals alle bovenposters, zou ik uiteindelijk ook gaan voor Slytherin!

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 21:45 

Kleermaker
Ik ga er geen doekjes om winden, voor mij ben je echt een Hufflepuff. Je bent een harde werker en bescheiden. Je bent gelukkig met je leven en volgens mij een heel sociaal persoon. Je doet geen grootse wensen bij de 1ste vraag of een ambitieus plan aanduiden en je zegt zelf al niet bij Slyth te willen, dus die valt meteen af. Voor de rest zie ik een klein beetje Gryff, maar dat is totaal niet overheersend en ik vind je vragenlijstje ook geen Ravenclaw schreeuwen. Nee, mij lijkt Huff echt bij jou passen.

Wouter15
Ik zie in jou een Slyth. Natuurlijk kun je denken ''ow schouwer, Gryff dan maar'', maar dat vind ik onzin. Ook ik denk dat jij jezelf goed kent. Je cijfert jezelf ook niet weg, maar zegt gewoon dat je jezelf ergens goed in vind en slim bent. Je ziet jezelf in de spiegel als een rijk man, wat ik zeker Slyth-like vind. Ik zie in jou ook inderdaad wel een Ravi, maar ik heb jou vandaag toegelaten tot Slyth en je eigen keuze is erg belangrijk. Persoonlijk vind ik dat je een heel goede keuze hebt gemaakt. Niet alleen omdat ik graag Slytherins wil binnenhalen, maar ook omdat ik denk dat je echt een goede Slyth zult zijn!

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 18:36 

Ik zal vanaf nu het sorteeradvies overnemen van Neville. Voortaan moeten dus de lijstjes naar mij gestuurd worden. Ik zal daarbij dit weekend ook meteen alle sikkels en afdelingspunten verwerken. Want je kan namelijk door advies te geven afdelingspunten winnen voor je afdeling!

En ik heb vier nieuwe lijstjes voor jullie in de aanbieding! Je mag ook nog advies geven aan de lijstjes die Pim voor het laatst gepost heeft.

Tosti Wemel
Lees verder...
Mijzelf als mijn lievelingsberoep: Sterrenkundige
Slim, want ik ben best slim (Dit bedoel ik niet eigendunkerig)
Aardig, want ik ben best aardig tegen anderen.
Snel begrijpen, want ik begrijp best snel dingen.
Snel boos, want ik word wel snel boos.
Uitstellen, ik stel vaak dingen uit.
Betweter, soms zeggen mensen dat ik een beetje betweterig ben...

Ik wil iets met draken, drakenverzorger ofzo. Draken zijn cool :D
De onzichtbaarsheidsmantel
Astronomie
Ravenklauw

Lana
Lees verder...
Dit begint al goed. Wel… Ik wil veel! Maar ik zal het beperken.
Wat mijn carrière/beroep betreft zou ik als ik in die spiegel keek mezelf zien staan op een podium in musicalproducties. Het is eigenlijk mijn droomberoep. Daarom niet meteen in de lead maar gewoon… Op dat podium staan en zingen, dansen, acteren… Moet toch zalig zijn om van (een deel van) je hobby/interesse eigenlijk je beroep te kunnen maken.
En als ik thuiskom van mijn werk wil ik daar mijn liefhebbende partner en (iets verder in de toekomst) kinderen aantreffen. Want wat ben je met een droomberoep als je thuis niets of niemand hebt/alleen bent?

– Flexibiliteit/Volhardend – Dit is zowel letterlijk als figuurlijk te nemen. Naast het feit dat ik lenig ben, vind ik ook wel dat ik een soort van veerkracht in me heb. Er wordt namelijk op verschillende vlakken in mijn leven een soort van flexibiliteit van me verwacht, de ene keer al meer dan de andere, en de ene keer is de situatie al stressvoller dan de andere, en in plaats van volledig door te slaan, breng ik het er toch meestal zonder kleerscheuren vanaf.
– Geduldig – Ja, ik ben algemeen gezien een vrij geduldig persoon. Ik heb eigenlijk geleerd van te wachten en gewoon chill te blijven, ook al wil ik iets heel erg graag. Het komt wel wanneer het komt en het gaat wel zoals het gaat. Maar mijn geduld is ook niet eindeloos, ik heb een grens.
– Slim – Ik wil niet bijdehand klinken… En ik haat het ook dat ik dit hier zet xD Maar mijn leven lang zeggen mensen toch wel dat ik slim ben. Niet wijs, maar slim. En ik vind het stiekem altijd wel leuk als mensen dat zeggen.

3. Wat zijn je drie slechtste karaktereigenschappen en waarom?
– Onzeker – Omdat het zo is :’)
– Perfectionistisch/controlfreak – Ik zet dit bewust bij mijn minst goede eigenschappen. Eerst vond ik dat ik dat helemaal niet was. Maar ik heb kortgeleden ingezien dat ik soms té perfectionistisch ben, in de zin dat ik niks uit handen wil/durf geven, mijn werk/voorbereidingen liever zelf doe omdat ik dan ook weet dat het is uitgevoerd zoals ik het wil/dat het uitgevoerd is zoals het uitgevoerd moet worden. En zeker als het gaat om iets waar andere mensen bij betrokken zijn, wil ik niet falen. Ik ben slecht in hulp vragen/aanvaarden.
– Pessimistisch – Ik ben eigenlijk wel een enorme zwartkijker. Ik ga er vaak, al dan niet altijd van uit dat dingen die ik uithaal zinloos zijn/gaan falen/onopgemerkt gaan blijven/e.d.

Ik zou enkele jaren geleden Healer/Heler gezegd hebben, voor kinderen als er nog specifieke specialisaties zouden bestaan, want ik vind geneeskunde en alles daarrond wel interessant. Maar ik vind de hoeveelheid verantwoordelijkheid die ze hebben soms nogal angstaanjagend dus ik kom ik daarop terug. Maar ik denk wel dat ik als soort van magisch verpleegkundige zou werken. Ook voor kinderen. Die hebben ook verantwoordelijkheid genoeg en het ligt binnen dezelfde lijn. xD
Bestaat musical in de Tovenaarswereld? Vast wel :’) Dan zou ik natuurlijk daar voor gaan :’)

De Elder Wand valt sowieso af. Wat ben je nu met macht? Ik zou niet weten wat ermee doen, en ik ben mijn leven nog lang niet moe.
Maar van zodra er iemand is overleden die me erg dierbaar is, want dat geluk heb ik wel dat dat nog niet het geval is, zou ik zonder twijfel voor de Resurrection Stone gaan. Zodat ik nog kan praten met die persoon/personen, wanneer ik daar nood aan zou hebben. Ik zou eerst de Cloak zeggen, maar uiteindelijk laat ik dat maar.

Moeilijk. Ik kan niet echt een keuze maken tussen Potions, Charms en Transfigurations. Het lijken me alledrie moeilijke maar erg nuttige vakken die je ook in je dagelijks leven zou kunnen gebruiken. Maar ook Astronomy zou ik graag volgen want ik wilde vroeger astronaut worden of zo xD Sterren en planeten en “het grotere” en dergelijke hebben me altijd al geboeid. Iets minder nuttig, maar wel interessant.
Ach, geef me maar alles.

Wel, ik weet eigenlijk al waar ik hoor, maar ik weet ook wat ik wil. En ik wil jullie niet-door-mij-beïnvloede mening :’) En natuurlijk mag je je naast dit lijstje ook baseren op je algemene kennis over me, graag zelfs xD

Olivier Lubbermans
Lees verder...
Ik zou mijn enige vriend van de school zien, gestorven bij een auto-ongeluk.

Ik ben heel erg loyaal, ik laat nooit iemand in de steek.
Ik ben erg slim, ik doe VWO-examen terwijl ik 16 ben.
Ik ben heel goed in tekenen, ik doe daar examen in

Ik ben niet goed in vrienden maken, ik heb er maar drie.
Ik kan niet sporten, ik ben namelijk vrij dik en klein
Ik ben niet altijd aardig tegen mensen.

Ik zou toverstokken verkopen, dat lijkt me iets bijzonders.

Ik zou kiezen voor de Onzichtbaarheidsmantel, ik ben verlegen.

Waarzeggerij of Verweer tegen Zwarte Kunsten

Zwadderich

Zweinsteinexpress101
Lees verder...
Mijzelf als hoog bestuurder in het Ministerie van Toverkunst. Vooral omdat ik dan veel druk kan uitoefenen op de toverwereld en misschien ooit zelf aan de macht kan komen.
Listig, ik kan goed plannen verzinnen. Vermogen om te liegen, ik ben een goed acteur. En wil om ver te komen.
Koppig, men brengt men niet zomaar van de wijs. Kan handig zijn maar soms ook irritant. Vooroordelen, ik kan soms mensen behandelen zoals ze bekend staan, niet zoals ze zijn.
Iets op het ministerie zodat ik sommige plannen kan doorvoeren.
De Zegevlier, het is natuurlijk geweldig om onverslaanbaar te zijn op duelleervlak. En, heel simpel, omdat de stok van de Heer van het Duister is geweest, een man die ik zeer zeker bewonder.
Verweer tegen de Zwarte Kunsten, om meer over de Zwarte Kunsten te weten te komen.
Zwadderich, omdat ik het geweldig vind wat tovenaars van die afdeling hebben gepresteerd. En ik denk dat ik het best bij die afdeling pas.

SebastiaanZ
Lees verder...
Ik denk mezelf als een afgestudeerd student, met een Zwerkbalcup in m'n handen (want zwerkbal rules!) en een leuke vrouw aan mijn zijde.

- Rustig, in situaties waarin andere mensen snel helemaal in de stress schieten, blijf ik rustig en kalm en kan ik makkelijk de situatie overzien.

- Betrouwbaar, mensen komen nogal snel naar me toe als ze met een probleem zitten en ze denken dat ik ze misschien kan helpen.

- Recht door zee, ik kan zeer goed tegen kritiek, maar ben ook niet bang deze te geven. Helaas zeggen sommige mensen dan dat ik iets te "direct" of "no-nonsense" ben.

- In feite direct en no-nonsense, wat ik hierboven al zei, omdat mensen mij wel eens willen wijzen dat ik wat rustiger aan moet doen en af en toe wat vriendelijker mag zijn.

- Ik wil nog wel eens afspraken vergeten, waardoor ik ze niet nakom of niet kom opdagen. Gelukkig gebeurt dit niet al te vaak.

- Ik kan minder goed tegen mijn verlies, dit vooral omdat ik hockey en altijd wil winnen.

Schouwer

De Onzichtbaarheidsmantel

Verweer tegen de Zwarte Kunsten

Griffoendor

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2011 11:05 

Tosti Wemel:

Spoiler:
Jij ziet jezelf in de Spiegel als sterrenkundige. Dan schiet mij meteen te binnen dat je een zekere ambitie hebt, leergierig en wetenschappelijk ingesteld bent. Wat mij betreft sluit dat het beste aan bij Ravenklauw/Zwadderich. Slim, aardig en snel door hebben hoe iets zit. Slim associeer ik met allevier de afdelingen, aardig met ook allevier. En snel doorhebben hoe iets zit, tja.. hangt af van het vak/onderwerp. Want voor Griffoendors zal dat snel het geval zijn bij VTDZK, bij Ravenklauwers bij Bezweringen/Transfiguratie, bij Hufflepuffers als je het hebt over Kruidenkunde en Care for Magical Creatures. En Slytherins ten slotte zal dat sneller het geval zijn bij Toverdranken. Dus wederom, allevier de afdelingen passen.

Snel boos, dingen uitstellen en betweterig zijn. Menig griffoendor (en dan doel ik op James, Sirius met name) heeft een zeker temperament dus dat associeer ik met hen. Dingen uitstellen zie ik een Ravenklauwer/Hufflepuffer niet snel doen. Dus wederom Griffoendor en/of Zwadderich. En betwerigheid associeer ik met types zoals Hermione Granger ten tijde van boek een. Percy was er ook eentje dus Griffoendor? :P Naah, het is niet specifiek Griffoendor-eigen vind ik. Hoewel Luna niet zo overkomt, is zij op bepaalde punten ook betweterig tegenover Hermione (en vice versa). Waarom? Omdat zij met een bepaalde visie naar dingen kijken en vanuit die visie redeneren. En dat komt al snel betweterig over. Daarentegen kun je het ook koppelen aan Zwadderich. Maar dan meer in de vorm van: opscheppen, zie mij eens zus en zo zijn. Dat idee.

Iets met draken, want draken zijn cool. De enige die wij kennen die dat deed was Charlie Wemel/Weasley. Dat vergt moed, goed stevig in de schoenen staan, je schuwt het avontuur niet. En je moet goed weten waar je mee bezig bent anders kan het lelijk aflopen. Dus tja.. Griffoendor en Ravenklauw dan maar. De onzichtbaarheidsmantel vind ik afdelingsneutraal. Hangt er maar net af hoe jij hem gaat inzetten ;) Astronomie als lievelingsvak kan ik niet anders dan aan Ravenklauw koppelen. En als ik dan jouw voorkeur in mijn achterhoofd meeneem kom ik uit op... Griffoendor: 8pnt, Ravenklauw: 8pnt, Hufflepuff: 4pnt, Zwadderich: 7pnt. Jouw voorkeur doet dus de keuze uitgaan naar Ravenklauw! Maar je had net zo goed voor Griffoendor kunnen kiezen wat mij betreft :')

Lana:

Spoiler:
Jeej! Hier zat ik al op te wachten (a)

Op het podium staan of dit nu is om te zingen, dansen of te acteren doet er niet toe. Dus graag later op Broadway en in London optreden niet? :D Dromen is jou zo te lezen niet vreemd, verder komt er duidelijk een drang van ambitie naar voren. Maar bovenal: je bent creatief ingesteld want anders zou je zoiets echt niet willen! Overduidelijk Ravenclaw wat mij betreft, geen twijfel over mogelijk. Verder, huisje, boompje, beestje is afdelingsneutraal. Alsof een afdeling anti-gezin is, neuh.. kijk naar Gryffindor met the Potters/Weasleys. Kijk naar Slytherin met the Malfoys. En zo zul je ook bij Ravenclaw/Hufflepuff happy families aantreffen. Veerkrachtig/volhardend, geduldig en slim. Als er een iemand is die veerkrachtig is dan is het Harry himself. Als er een iemand is die volhardend is dan is dat Tom Riddle and his pursuit of happiness of eternal life. Als er een iemand is die geduldig is dan is dat wel Hermione Granger. En bovendien slim ook nog. Maarja, dito voor Flitwick, McGonnagal, Lupin, etc etc and the list goes on. Hufflepuff are unafraid of toil, dan moet je ook volhardend zijn als je hardwerkend ingesteld bent. Dus in feite vind ik ze bij alle afdelingen passen. (zij het iets minder voor Slytherin maar soit)

Onzeker, perfectionistisch/controlfreak en pessimistisch. Tja.. Hermione was onzeker of zij wel of niet voldeed aan haar eigen verwachtingen, bovendien nogal perfectionistisch ingesteld wat betreft kennis vergaren. Maar controlfreak en pessimistisch? Not so much. Als er een een controlfreak was dan is het wel Dolores Umbridge. xD En pessimistisch? Allicht Draco Malfoy in boek 6. Als in: dit gaat mij never nooit niet lukken, aka niet positief zijn over de uitkomst. Then again.. menig 'claw kan net zo goed perfectionistisch zijn maar dit niet zo tonen. Dus puntjes voor allevier de afdelingen. En ja, Umbridge schaar ik onder de Hufflepuffers :') Healer/magisch verpleegkundige dan wel musical actrice. Dat is een combi van Ravenclaw en Hufflepuff wat mij betreft. Heler zijn is hard werken, hard studeren en wat willen doen voor je medemens en pienter zijn. In musicals meespelen vergt creativiteit, durf en wederom hard werken. Als het aan jou lag koos je geen van de drie Relieken. Hoe nobel :O Mja, deel dat maar eens in :P Gryffindor/Ravenclaw. Gryffindor vanwege de steen, Ravenclaw vanwege het niet kiezen van alledrie.

Ach, geef me maar alles. xD Jij, jij, Hermione Granger.. kom tevoorschijn! @@ Potions, Charms en Transfigurations dan ben je unaffraid of toil en pienter in de kop. Aka Hufflepuff en Ravenclaw alike. Ergo.. Ravenpuff, ravenpuff (a) Tel ik alles bij elkaar op en hou ik in mijn achterhoofd hoe je op mij overgekomen bent dan.. kom ik uit op Gryffindor: 4 pnt, Hufflepuff: 5pnt, Slytherin: 3pnt en Ravenclaw: 7. Zo.. je ziet prima op de plek waar je nu zit. Lana, a 'claw? Geschikt: [x], Ongeschikt: [] ::eva::

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 250 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende

Keer terug naar Zweinstein
Ga naar: