Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Klassenoudste Ravenklauw

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 15:26 

Eigenlijk ga ik zo ongeveer alleen naar concerten in de 013 in Tilburg omdat dat dichtbij is (: Ik zou wel graag naar andere concerten gaan, maar helaas vond ik dat voorheen te prijzig i.v.m. treinen, maar nu heb ik OV, hehe.

Ik ben ooit in een ver, ver verleden naar Twarres geweest, maar dat is écht al heel lang geleden. Met school ben ik naar Stevie Ann geweest en sorry voor de fans, maar dat vond ik dus 10 keer niks (a) De muziek op zich ging nog wel, maar ze deed verder niks met de zaal ofzo, dus het was alsof je gewoon haar cd aan het beluisteren was.
Panic at the Disco en VanVelzen heb ik ook gezien en die vond ik wél leuk :'D Ik heb het idee dat ik een concert grandioos vergeet maar ik kan er nu echt niet opkomen..

Mijn eerstvolgende concert is wederom in de 013 en dat is op 25 maart, Scouting for Girls :'D Ik heb er zó ontzettend veel zin in, ik ben eigenlijk pas sinds kort 'fan' als je het zo al mag noemen, want erg veel ken ik nog niet van ze. We'll see, het wordt vast leuk (:

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 15:59 

Ik heb altijd heel precies mijn concertenlijstje bijgehouden, haha (: Hieronder een lijstje voor de geí¯nteresseerden (verwacht er niet teveel van):

Spoiler:
14.06.2008 - tokio hotel @ nijmegen, goffert park
23.02.2010 - tokio hotel @ rotterdam, ahoy
07.05.2010 - mika @ amsterdam, heineken music hall
20.11.2010 - adam lambert @ amsterdam, paradiso
29.11.2010 - lady gaga @ rotterdam, ahoy

Mijn vriendin heeft me laatst overgehaald om in juli mee te gaan naar Take That, dus dat wordt de volgende op mijn lijstje. Ik ben benieuwd! (:

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 3:04 

@Ludivine: Nana Kitade komt ook? Seriously? Even kijken of ik daar ook heenga. Anders zie ik je vast wel bij Myv/D.. Volgens mij heb ik je ook gezien op de premií¨re van DH prt. 1.. xD
@Cat: Je bent naar Adam geweest? Awesome! Hoe was het? Ik had 'm ook graag willen zien.

Vandaag heb ik mijn D kaartje gehaald, omdat ik D belangrijker vind dan Miyavi. Bovendien heb ik Myv al eens gezien, dus ja. Ik twijfel nu overigens ook om naar Nana Kitade te gaan, maar dat zie ik dan wel weer.. Eerst Myv, en dan kijken of ik í¼berhaupt genoeg geld heb.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 18:13 

Inmiddels heb ik al zoveel concerten gezien, dat ik ze niet meer bij kan houden. Hoogtepunten waren toch wel The Dubliners in Groningen, omdat ik me daar heel erg op verheugd had en uiteindelijk behoorlijk ver vooraan zat.
Anúna, omdat het zo eenvoudig, maar daarom echt geweldig was. Ik hoop ze echt nog een keer te mogen ontmoeten. Al geloof ik dat ik tot 2012 moet wachten voor ze weer naar Nederland komen.
En voor de rest natuurlijk alle concerten van Omnia, Rapalje, Celtann, Noel Shannon en Harmony Glenn.

Om nog maar even uit de toon te vallen: WantWant was ook erg leuk, niet helemaal mijn stijl muziek. Aan de andere kant heb ik wel het voorrecht het nichtje van een van de bandleden te zijn.
Hopelijk weten ze nog eens goed door te breken in Nederland. Ze worden op 3FM toch al vrij vaak gedraaid. :D

Profiel  

Angel of the Light

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 23, 2011 22:52 

Allright, weer een heel rijtje concerten erbij. Omnia in Amersfoort was weer erg goed, met Maral die meer en meer op haar plek lijkt in het nieuwe Omnia. Ik heb er zeker geen spijt van dat ik toen geweest ben. Fairyball; iets meer ruimte dan vorig jaar, met als gasten Coca (harp) Fieke (hurdy) en Daphyd (didge). Nog steeds niet al teveel dansen, maar de maskers waren leuk, de gastmuzikanten rockten en de sfeer klopte.

Dan Aero Fragment. Wat kan je verwachten van een klein muziekproject dat net zijn eerste niet-straatoptreden geeft? Als crew achter de schermen zag ik hoe de saaie kantoorruimte werd omgetoverd tot een magische, sfeervolle muziektempel, waar het met kleedjes, kussentjes, bankjes, een waterpijp en andere accesoires leek of men in een heel andere, gezellige dimensie was beland. Voor de bandleden was het nog een beetje wennen om een podium te hebben, en voor zoveel mensen tegelijk te moeten spelen, maar over het algemeen was het een erg goede show, die bijna 1 op 1 kan worden overgenomen naar een groot theater. Goed opgebouwde setlist, goede podiumdetails en goed concept. Ben benieuwd naar de Elf Fantasy Fair!

Lees verder...
  • Rapalje - Midwinterfair 2008, (13-12-2008)
  • Nightwish [&Indica, Pain] - Ahoy, Rotterdam (15-03-2009)
  • Omnia - Rabotheater, Hengelo (03-04-2009)
  • Rapalje - Elf fantasy fair 2009, (25-04-2009)
  • Rapalje - Castlefest 2009, (01-08-2009)
  • Scrum - Castlefest 2009, (01-08-2009)
  • Omnia - Castlefest 2009, (01-08-2009)
  • Omnia - Theater de Meenthe, Steenwijk (09-10-2009)
  • Omnia [& A New Dawn] - Gothic & Fantasybeurs, Rijswijk (08-11-2009)
  • Omnia - Chassé Theater, Breda (19-11-2009)
  • Omnia - Theater de Lievenkamp, Oss (07-01-2010)
  • Omnia - Fairyball (Dordrecht, Bibelot) (14-02-2010)
  • Omnia - Shaffelaarthater, Barneveld (05-03-2010)
  • Rapalje - De Doelen, Rotterdam (07-03-2010)
  • Omnia - Gathering of the Tribes (VK - Bruxelles) (20-03-2010)
  • Faun - Tivoli Oudegracht, Utrecht (28-03-2010)
  • Rapalje - Sail Kampen, Kampen (04-04-2010)
  • Omnia - Stadsschouwburg, Nijmegen (09-04-2010)
  • ??? - Elf fantasyfair 2010, (24-04-2010)
  • Omnia - De Maagd, Bergen op Zoom (14-05-2010)
  • Omnia (alleen Steve en Jenny); Christina Tourin - Dreamharps (Mijdrecht) (29-05-2010)
  • Omnia [&Faun,&Iliana &Scrum & anderen)] Castlefest (6 - 8 augustus 2010)
  • Omnia - De Meenthe, Steenwijk (02-10-2010)
  • Omnia & Harmony Glen - Gothic en Fantasyeurs 2010 (31-10-2010)
  • Stenny Poí«tree - Dreamharps (Mijdrecht) (11-12-2010)
  • Omnia - Theater Markant, Uden (16-12-2010)
  • Anuna - Harderwijk (17-12-2010)
  • Rapalje&Iliana - Keltisch Midwinter Festival (19-12-2010)
  • Rapalje - de Meenthe, Steenwijk (07-01-2011)
  • Omnia - Goudse Schouwburg, Gouda (22-01-2011)
  • Omnia - De Flint, Amersfoort (18-02-2011)
  • Omnia - Fairyball; Bibelot, Dordrecht (12 -03-2011)
  • AeroFragment - Diemen (19-03-2011)
  • Stenny Poí«tree - Dreamharps (Mijdrecht) (27-03-2011)
  • Omnia - Rabotheater, Hengelo (01-04-2011)
  • Elf Fantasy Fair 2011
  • Castlefest 2011

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 8:51 

Ik ben geweest naar (zonder festivals mee te rekenen):

Jason Mraz (6x)
Jay-Z
Kanye West
Mika
Arctic Monkeys (2x)
Room Eleven (2x)
The Noisettes (2x)
Travis
Laura Marling
Rooney
The Raconteurs
Boris
James Morrison
Joss Stone
The Opposites
Bushwalla
Alicia Keys
Chi Coltrane

en ik ben er nog een hoop vergeten.
Wie ik nog heel graag wil zien: Led Zeppelin, Simon & Garfunkel, Paloma Faith, Ben Folds, Rufus Wainwright, George Michael, The White Stripes (maar die zijn uit elkaar), Lady Gaga, Girls Aloud, Spice Girls en Amy Winehouse.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 26, 2011 11:30 

Ik ben eigenlijk naar nog niet zo veel concerten geweest, maar ik ben wel geweest naar:
Anouk (Gelredome, volgens mij 2008)
Sara Bareilles en Maroon 5 (HMH, 28 feb, 2011)
Acda en de Munnik (lang geleden)
Gezien op festivals:
Keane, van Velzen, Nick en Simon (...), Alain Clark, Stereo, Waylon, Caro Emerald, Di-rect

Het gaafste vond ik zelf Anouk, Maroon 5 (waar ik al heel lang fan van ben! :love: ), Keane en Di-rect.

Verder zou ik nog graag willen zien:
Jamie Cullum, Jason Mraz, Blof, James Morrison, Juanes, Mika, Pink, RHCP.

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2011 6:57 

@Cho ooh. Maroon5! Daar wilde ik ook zo graag heen <3

Ik ben op zich niet naar zo héél veel concerten geweest. Dus hierbij mijn (kort) lijstje:

- Milk Inc (2006)
    - Clouseau (2008)
    - Frans Bauer (ik denk 2008 of 2007)
    - Jonas Brothers (2009)
    - Wim Soutaer (2011)
    - Rihanna (2011)

Vandaar dus ook "kort" :') Frans Bauer... Tsah. Don't even ask. Dit was een familie uitstapje... Mijn tante, bomma en ons mama zouden daar normaal gezien heen gaan. Maar diezelfde dag viel ons mama van de trap en dus kon ik lekker gaan... x'D Hoogtepunt van de avond was toch wel dat Kabouter Plop op bezoek kwam, eerlijk gezegd x'D Wim Soutaer was ook eerder gewoon een liveoptreden in het Wijnegem Shoppingcenter, maar ssst.
Milk Inc... Ik was twaalf. Don't judge :') En Clouseau is best wel enorm sfeervol <3 The Jonas Brothers daarentegen was best verschrikkelijk omdat je daar van die kippen hebt, die geen enkel moment stoppen met gillen... Enorm irritant.
Ik kijk ook ontzettend uit naar Rihanna! Al heb ik wel het gevoel dat ik een paar dingen vergeten ben ...

Ex hox momento pended aeternitas.
Aan dit ogenblik hangt de eeuwigheid.

Profiel  

7e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 01, 2011 12:08 

Op zich ga ik niet heel erg veel naar concerten en ben ik meer het festivaltype. Desondanks ben ik dit jaar al naar twee concerten geweest. Namelijk naar My Chemical Romance in de 013 Tilburg en Scouting for Girls in de Oosterpoort Groningen. Beide optredens waren zó vet!
Voor MCR had ik kaartjes gewonnen, dus ik hoefde alleen de reis te betalen, waardoor het helemaal niet erg was om naar Tilburg te gaan. We gingen met de auto, dus met 20 euro p.p gingen we naar het concert *yay*. Ik ging met een vriendinnetje en beide hadden we nogal lage verwachtingen. Gerard Way, als ik hem op cd hoor denk ik: mwaah. Dus bij live dacht ik "zal wel heel slecht zijn", maar dat was helemaal niet het geval! Het was zo verrassend goed! We stonden achterin de zaal bovenaan de trappen en konden het ook nog eens zo goed zien! Ik had er geen kaartje voor willen kopen, maar ik ben wel blij dat ik ze nu toch eens live gezien heb :-P
Scouting For Girls keek ik echt heel erg naar uit. Ik kende ze al van Elvis Ain't Dead etc, dus toch al een paar jaartjes. Toen ik hoorde dat ze in Groningen stonden was ik al helemaal gelukkig! En het was dus ook even heel vet. Ze hebben zulke heerlijke nummers. Ik heb de hele avond alleen maar gesprongen, gedanst en vooral meegebrult met de nummers!

Nu kijk ik qua concerten alleen nog uit naar Panic! at the Disco. EXCITED! :-D

Laatst bijgewerkt door Bernou op ma jul 18, 2011 15:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: di jul 12, 2011 14:47 

Het is weer festivalseizoen en dat betekent voor mij weer een hoop concerten. Afgelopen zaterdag was toch denk ik wel een van mijn hoogtepunten. Al was het maar om de kleine en rare gebeurtenissen er omheen.
Naar een band gaan die je 2x eerder hebt gezien, maar waar je nu voor het eerst als fangirl naar toe gaat. Hoewel fangirl in mijn ogen niet echt gillen is, maar wel hyper voor het podium staan te juichen.
In ieder geval was dit concert van Scrum zeker een succes. Na afloop nog even met de zanger gekletst, voor de band verder moest naar Friesland. Het was erg leuk, hoewel hij er erg van hield om mij meerdere keren voor schut te zetten. Achteraf kreeg ik wel een dikke knuffel en dat maakte veel goed. (a)

Voor het komende jaar staan weer veel te veel concerten op het programma, waarvan de hoogtepunten toch wel Scrum tijdens Oranjerock, Irish Stew tijdens een tuinconcert en verder de concerten van de Dubliners en Anúna zullen zijn.
Ik kan me nu al helemaal verheugen op 27 augustus en dan kan het me even helemaal niets schelen dat ik minstens 5 uur moet reizen...

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:01 

Ik ben nog nooit naar een concert geweest. Ja, één keer met mijn ouders naar Tina Turner maar daar was het geluid echt veel te hard en daarom dus slecht. Vroeger wou ik zo graag naar concerten maar mijn ouders verboden het me. Ze vonden het veel te eng en te gevaarlijk om mij in zo'n mensenmassa los te laten. Daarnaast wouden ze zelf nooit mee en hadden mijn vrienden niet dezelfde interesses als ik in muziek.

Nu hoeft het niet meer zo van mij.

Profiel  

Angel of the Light

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 16:01 

Lees verder...
  • Omnia (alleen Steve en Jenny); Christina Tourin - Dreamharps (Mijdrecht) (29-05-2010)
  • Stenny Poëtree - Dreamharps (Mijdrecht) (11-12-2010)
  • Stenny Poëtree - Dreamharps (Mijdrecht) (27-03-2011)
  • Aero Fragment, Elf Fantasy Fair 2011
  • Rapalje + Scrum; Keltfest (4 & 5 juni 2011)
  • CeltAnn, Rapalje, Scrum, Myles Brothers; Keltisch Midzomer Festival (8, 9 & 10 juli 2011)
  • Stenny Poëtree - Dreamharps (Mijdrecht) (24 juli 2001)
  • Leaf - Summerdarkness (30 juli 2011)
  • Corvus Corax, Amma, Euzen, Faun, Irfan, Iliana, Omnia, Kelten zonder Grenzen, Ömdulo, Vic Anselmo; Castlefest 2011 (4-7 augustus 2011)

Wow, tijd vliegt voorbij. Twee keer Poëtree, een Omniaoptreden, de Elf Fantasy Fair.. Wat is er veel gebeurd. Anyway: Aero Fragment was wel ok, maar niet super. Het was een beetje duidelijk dat de bandleden nog niet zo gewend waren aan een festivalpodium. Het klonk wel zuiver, maar qua interactie was er nog wel een en ander te leren.

De beide Poëtrees (ik houd ze maar even samen, omdat ik mezelf anders ga herhalen) waren super! Het is jammer dat de setlist beide keren ongeveer gelijk was, maar de intieme sfeer, het persoonlijke tintje en het kunnen kletsen met bandleden geven het toch een stukje bijzonderheid dat je nergens anders tegenkomt.

Omnia - tsja, wat hebben Aisling, Narcissa en ik een lol gehad met Tom, Daphyd (en later ook Philip en Maral) na de show. En bijzonder dat ze op mijn verzoek een nummer aan iemand wilden opdragen. Het concert zelf was gewoon mooi, vooral Daphyd en Maral verbeteren zich ieder concert weer.

Keltfest - viel me eigenlijk een beetje tegen, qua hoeveelheid muziek. Ik ben zwaar verwend met Castlefest, en het was ook een flink stuk goedkoper dan dat, maar toch. Gelukkig waren Rapalje en Scrum wel steengoed (dankzij dit festival ben ik aardig fan van Scrum geworden), en de gezelligheid was ook top!

Keltisch Midzomer Fesitval - Warm. Best wel warm. Maar vooral heel leuk, met de bands die aardig goed speelden. CeltAnn had ik nooit van gehoord, maar ze was de moeite van het luisteren zeker waard. Rapalje en Scrum behoeven na Keltfest geen uitleg meer, super!! Vooral Scrum na de show nog even (hmm, ik moet nog steeds een foto terugvragen bij iemand (a) ).

Summer Darkness.. Het is een enorm festival, met enorme toegangsprijzen als je alles wil zien, maar ik wou het risico niet lopen om teveel geld kwijt te raken aan onbekende bands. Leaf echter, was gratis op het Domplein in Utrecht te bewonderen, dus kon ik het niet aan me voorbij laten gaan. Klonk goed! Alleen de hoeveelheid kraampjes op het Domplein viel tegen, maar misschien stonden die op de locaties met toegangsprijs.

En dan nu precies een week geleden, de eerste dag van Castlefest! Het festival waarvan ik vorig jaar na afloop al zei dat ik dit jaar zo lang mogelij wilde gaan. Donderdag verregende een beetje, maar dat zorgde er wel voor dat het mogelijk was om bij Irfan goed vooraan te komen (zodat we daar ook tijdens Corvus Corax stonden). De stemmen van de bandleden pasten zo goed bij elkaar. Het is dat bijna iedere band wel een CD releaste op Castlefest, anders had ik er waarschijnlijk wel eentje meegenomen.
Maar hoe goed Irfan ook was, het haalde het gewoon niet bij Corvus Corax! En dat lag echt niet aan Irfan. Wat een enorme hoeveelheid energie, wat een overdonderende muziek, geweldig licht, oog voor detail, persoonlijkheden.. Ik werd compleet weggeblazen, en aangezien vrijdag de DVD's ervan al uitverkocht bleken, ik niet als enige. De regen die bij Irfan nog zo storend was, leek nu net een special effect van de band zelf, en deed nauwelijks meer iets, ondanks dat het echt met bakken uit de hemel kwam. Het mooiste is dat ik nu al op hun facebook heb gezien dat ze proberen volgend jaar weer te komen, ik weet nu al waar ik ga zijn als ze dat ook daadwerkelijk kunnen regelen (a) . Op dit moment moet ik het helaas maar doen met een shirt, gedownloade CD en de hoop dat mijn CD + DVD snel bezorgd worden. En het voornemen om niet wéér het allerlaatste nummer te gaan missen, ondanks oververmoeide voeten, een Castlefest bus die maar tot een bepaald tijdstip gaat en de toch wel erg harde muziek.

Vrijdag. Een beetje erg rustig, als je kijkt naar wat er allemaal gedaan had kunnen worden. Maar aangezien het zaterdag ook al laat zou worden, sliepen we (Aisling en ik) een beetje uit. We waren wel ruim op tijd voor Omnia, zonder Tom. Jemig, dat voelde toch wel anders. Ik zal hem zwaar missen. Het weer was wel aardig, en er was ook wel sfeer, maar het was toch allemaal een beetje tegenvallend in vergelijking met de enorme energyboost van de vorige dag.
Na het laatste nummer snel door naar Iliana, dat we na meer dan een half jaar niet zien weer konden bewonderen. Inclusief Luka (ex-Omnia). Het was nog een beetje onwennig, het podium was ook niet superfijn (een doorlopend pad net erlangs is aardig irritant), maar het voelde toch al goed. Na afloop de CD inclusief handtekeningen erop gescoord (erg goed!), en toen was het toch een beetje moeilijk om de avond vol te maken. We hebben tijdens het eten nog wel een beetje meegekregen van Faun (wel oke), maar daarna hielden we het voor gezien.

Zaterdag: 's Ochtends was er enigszins weinig animo om actief te doen, tot het moment dat we Keruna wilden zien. Ging niet, helaas. Er was een keuze:
1) Eerst Keruna zien, dan afwachten of de rij voor Omnia-handtekeningen al geslonken was en ondertussen het hoofdpodium in de gaten houden.
2) Eerst handtekeningen halen, dan terug naar Keruna en hopen dat Iliana niet al te druk werd.
En toen werd het uiteindelijk nummer 3. Eerst naar de handtekeningen, en Keruna maar helemaal laten zitten omdat het toch wel fijn was om zekerweten vooraan te zitten.
Iliana :shock: ! Het hoofdpodium, en holy crap wat kwamen daar veel mensen op af. Zo ontzettend veel energie, zo veel meer interactie, goede nummers.. Ik was heel blij dat we weer vooraan stonden, en niet over allerlei hoofden hoefden heen te turen. Was er vrijdagavond - zaterdagochtend nog een zeer overheersende festival-kater, met dit optreden was deze geheel omgezet in een positief gevoel, ondanks de regen die tijdens het wachten met hele watervallen tegelijk uit de hemel kwam. Echt super!
En toen begon het lange wachten. Want als je met Omnia op de Pagannight vooraan wil staan, kan je niet anders dan uren voor het hek op de grond zitten. Niet voor niks gelukkig, Euzen was indrukwekkend (wel een beetje jammer om op het laatst het gevoel te hebben: mag Omnia ook nog een keertje?) en Omnia deed het ook wel goed. Het geluid stond beter afgesteld dan de vorige dag, toen Maral een beetje wegviel, en qua energie was het beduidend minder dan vorig jaar, maar ik vond het zeker goed.

Zondag - uitslapen. En wel zo hard dat het nog een hele tour werd om een goed plekje bij Omnia-Poëtree te krijgen. Het viel me mee dat het wel degelijk werkte, alleen Stenny met soms een gastartiest. De kleinschaligheid van een huiskamerconcert ontbrak, maar er was meer energie en interactie met het publiek dan de dag ervoor.
Dit keer hoefden we ons niet te haasten voor Iliana, waar we zelfs nog uitgebreid met Joe (en ook nog kort met Luka) konden kletsen. Weer heel fijne energie, een sterk optreden, en zelfs een publiek dat om meer bleef vragen. Jammer van de Vana-vrijwilliger die kwam vertellen dat een encore helaas echt niet meer mocht, maar daarentegen verklapte hij wel dat ze er volgend jaar weer zouden staan.
Euzen, wat ongeveer meteen na Iliana kwam, hebben we dan wel weer gemist, al konden we wel nog een paar klanken van Faun opvangen.

Gedurende het weekend hebben Aisling en ik ook nog een beetje Vic Anselmo (veel te hard, maar wel loepzuiver), Ömdulmo (staat me weinig meer van bij), Kelten zonder Grenzen (goed als gewoonlijk) en Amma (wisselend niveau) meegekregen, maar te weinig om uitgebreid over te schrijven. Sowieso heeft Castlefest een qua muziek eigenlijk *te* vol programma. Het was super dat het zo veelzijdig was, maar het betekent ook dat je veel mist als je twee bands alle drie de dagen wil zien. Zelfs de kraampjes hebben we om die reden een beetje links laten liggen (dat het al het derde festival in drie maanden tijd was, hielp ook wel ^^). Volgend jaar wordt het toch even een stukje beter plannen.

Volgende concert: Scrum & Iliana, op de Gothic & Fantasybeurs. Kan niet wachten! Huge post is huge, btw.. xD

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 16:44 

Zo, dan hou ik het topic ook nog maar even actief met een kort berichtje en slechts over twee bands. De rest was ook wel de moeite waard, maar haalden het niet bij deze twee.

Corvus Corax - Cantus Buranus (4 augustus)
Wauw! In een grijs verleden ben ik naar de Carmina Burana geweest van Carl Orff en dat vond ik als klein meisje al indrukwekkend. De show van Corvus Corax is in alle opzichten zoveel spectaculairder. Al is het maar vanwege de ietwat imposante mannen (Castus, Venustus, Hatz, Norri, Panpeter, Vit en Steve) die in hun gewaden met zelf verbouwde instrumenten het podium onveilig maken.
Een combinatie van middeleeuwse muziek, die toch een standje ruiger wordt gespeeld. Er komt zoveel van het podium afstralen dat je soms moeite moet doen om te bedenken waar je nu moet kijken.
Zodra ze weer in Nederland zijn, ben ik van de partij en zal alles doen om ze even van dichtbij te mogen zien. Al is het maar voor een handtekening.

Iliana (5, 6 en 7 augustus)
Heerlijke muziek, enorm vrolijk en daarnaast ook enorm diepgaand. Het is duidelijk dat dit vijftal een klik heeft met elkaar en dat voel je als publiek. Het is ook best bijzonder dat er zo'n ruimte is om te dansen en je binnen de kortste keren een stuk vol dansende mensen hebt.
Daarnaast zijn ze enorm bescheiden als je ze na afloop nog even wilt spreken en dat maakt het op een bepaald punt een extra unieke ervaring. Het is alleen jammer dat een deel alleen Frans praat en dat maakt de taalbarrière toch wel erg groot.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 22:36 

Ahh, ik ben echt megadol op concerten. :) In 2008 ging ik voor het eerst naar een concert toe, maar vanaf juli 2009 had ik het 'concert-virus' helemaal te pakken, dankzij mijn favoriete band Destine. Die band heb ik intussen 26 keer gezien , en er staan er nog 7 op de planning.
Ik vind het onwijs leuk, omdat ik van de muziek hou, gewoon even alles om me heen vergeet, en veel vrienden heb gemaakt die ik niet veel kan zien omdat ze aan de andere kant van het land wonen.

Eerlijk gezegd heb ik wel wat vreemde taferelen uitgehaald. Zo zijn er een aantal nachten geweest dat ik met een groepje op voorhand al wist dat we niet thuis konden komen. Om kosten te besparen zijn we dan niet in een hotel gaan slapen, maar uitgegaan. Een keer is dat een beetje misgelopen omdat we in een of ander gat zaten waar alles potdicht was, dus toen hebben we in een of ander steegje geslapen.
Een andere keer vond het NS-personeel ons zo zielig op het station zitten dat ze een trein hadden opengezet waardoor we de hele nacht in de trein hebben mogen zitten.
Weer een andere keer hebben we gewoon in een snackbar gezeten. Zolang je iets besteld hebt, sturen ze je niet weg. (tenzij je écht heel lang bleef zitten, maar dat viel wel mee)
Ook zijn we een keer naar een optreden geweest, uitgegaan met de band, en vervolgens linea recta naar de volgende venue gegaan om daar te wachten. Er zijn dagen geweest dat ik uren in de rij heb zitten wachten om maar vooraan te staan.

Op een gegeven moment was er bij iedere show wel iemand die ik kon, en was de eerste rij voor 50% hetzelfde. Toch is geen enkele show hetzelfde.
Mijn meest vervelende ervaring was denk ik de keer dat ik sliep voor Ahoy Rotterdam, middenin februari 2010. Drie lagen kleding, regen, kou, noem het maar op. Het was toch ook wel leuk, gezellig, en gewoon iets wat ik nooit zal vergeten. :P

Ik denk dat ik mezelf best een concertweirdo mag noemen, haha! (a)
Zulke dingen doe ik intussen niet vaak meer. Het uitgaan nog wel, maar niet meer het urenlang voor de venue wachten. Misschien dat ik het nog wel eens ga doen bij grote bands, of bands die ik nog nooit eerder heb gezien, maar verder niet. Ik kan mijn tijd beter aan andere dingen besteden. :)

Mijn lijstje tot nu toe: (ik hou het nog steeds bij)

Spoiler:
2012
??/??/?? - Simple Plan (verplaatste concert van aug'11)

2011
57. 29/01/11 - McFly (+ MakeBelieve)
58. 11/02/11 - Only Seven Left (+ ....)
59. 16/02/11 - All Time Low (+ Young Guns)
60. 19/02/11 - Big City Goose (@ bandmarathon)
61. 28/03/11 - Enrique Iglesias (+ Jim Bakkum)
62. 09/04/11 - MakeBelieve (+ Make It Count + Not Advised)
63. 05/05/11 - Bevrijdingsfestival Rotterdam (Destine)
64. 11/06/11 - Wantijpop
65. 30/07/11 - Room 94 (+ Dave Giles + FranKo + No Lights At Lockdown + City Surrender)
66. 31/07/11 - That Sunday Feeling
67. 05/08/11 - Destine @ 3FM
30/09/11 - Offhanded + Deviation
07/10/11 - Destine (+ ROOM 94 + Attack! Attack!)
08/10/11 - Destine (+ ROOM 94 + Attack! Attack!)
10/10/11 - Destine (+ ROOM 94 + Attack! Attack!)
13/10/11 - Destine (+ ROOM 94 + Attack! Attack!)
14/10/11 - Destine (+ ROOM 94 + Attack! Attack!)
16/10/11 - Destine (+ ROOM 94 + Attack! Attack!)
17/10/11 - Destine (+ ROOM 94)

2010
22. 14/01/10 - 3fm Nieuwjaarsreceptie / Destine
23. 26/01/10 - Destine (+ Only Seven Left + MakeBelieve + Out Of Sight)
24. 09/02/10 - All Time Low
25. 12/02/10 - Destine (+ Only Seven Left + MakeBelieve)
26. 13/02/10 - Destine (+ Only Seven Left + MakeBelieve)
27. 23/02/10 - Tokio Hotel (+ Only Seven Left)
28. 27/02/10 - Destine (+ Only Seven Left + MakeBelieve)
29. 13/03/10 - Destine (+ Only Seven Left + MakeBelieve + MiMi Soya)
30. 27/03/10 - Destine (+ Only Seven Left + MakeBelieve)
31. 03/04/10 - DutchScene tour
32. 09/04/10 - Destine (+ Only Seven Left + MakeBelieve + You Ate My Dog)
33. 10/04/10 - Destine (+ Only Seven Left + MakeBelieve + You Ate My Dog)
34. 11/04/10 - 3fm Serious Talent Awards
35. 23/04/10 - MakeBelieve
36. 05/05/10 - Bevrijdingsfestival Utrecht
37. 14/05/10 - Chapter January
38. 22/05/10 - Chapter January
39. 05/06/10 - Powerfest
40. 12/06/10 - Wantijpop
41. 19/06/10 - Breakfest
42. 26/06/10 - TMF Awards
43. 07/08/10 - Wallenpop
44. 03/09/10 - Snorrenpop
45. 25/09/10 - Only Seven Left (+ Among This All)
46. 02/10/10 - Big City Goose
47. 14/10/10 - MakeBelieve
48. 21/10/10 - MakeBelieve
49. 25/10/10 - TWENTY TWENTY (+ Future Boy + Octane OK + Just Me Again)
50. 25/10/10 - Attack! Attack! (+ Freeze The Atlantic)
51. 19/11/10 - Attack! Attack! (UK) (+ Destine)
52. 20/11/10 - Attack! Attack! (UK) (+ Destine)
53. 21/11/10 - MakeBelieve (+ Summerlin + Keningston)
54. 07/12/10 - The Better Offs
55. 23/12/10 - Destine (+ Monomania + The Hot Stewards)
56. 28/12/10 - Destine (+ You Ate My Dog + Her Bright Skies)

2009
04. 30/03/09 - Metallica (+ Machine Head + Sword)
05. 26/06/09 - Parkpop Den Haag
06. 04/07/09 - TMF Awards
07. 10/07/09 - Cinema Bizarre (+ Destine)
08. 23/07/09 - Ella Bandita (doorzomerfestival)
09. 24/07/09 - Miss Montreal (doorzomerfestival)
10. 25/07/09 - I Kissed Charles + Dio (doorzomerfestival)
11. 01/08/09 - RTL viert de zomer
12. 20/09/09 - Attack! Attack! (+ We Rock Like Girls Don't + Deviation)
13. 22/09/09 - Cinema Bizarre + Blowsight
14. 02/10/09 - The Better Offs
15. 16/10/09 - Green Day
16. 30/10/09 - LEFT (NS Tryout festival)
17. 06/11/09 - STEREO (+ Desine + MakeBelieve)
18. 13/11/09 - Jonas Brothers (+ Valerius)
19. 14/11/09 - Destine [3fm]
20. 28/11/09 - LEFT + The New Media + The Undeclinables
21. 10/12/09 - VanVelzen (+ Valerius)

2008
01. 04/03/08 - Tokio Hotel
02. 14/06/08 - Tokio Hotel (+ Sat2D + Jeremy's)
03. 19/07/08 - De Jeugd Van Tegenwoordig

Profiel  

Angel of the Light

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2011 18:52 

Lees verder...
  • Stenny Poëtree - Dreamharps (Mijdrecht) (11-12-2010)
  • Stenny Poëtree - Dreamharps (Mijdrecht) (27-03-2011)
  • Aero Fragment, Elf Fantasy Fair 2011
  • Rapalje + Scrum; Keltfest (4 & 5 juni 2011)
  • CeltAnn, Rapalje, Scrum, Myles Brothers; Keltisch Midzomer Festival (8, 9 & 10 juli 2011)
  • Stenny Poëtree - Dreamharps (Mijdrecht) (24 juli 2001)
  • Leaf - Summerdarkness (30 juli 2011)
  • Corvus Corax, Amma, Euzen, Faun, Irfan, Iliana, Omnia, Kelten zonder Grenzen, Ömdulo, Vic Anselmo; Castlefest 2011 (4-7 augustus 2011)
  • Delain, Appelpop 2011
  • Tanzwut, Lacrima Profundere; Elf Fantasy Fair 2011
  • Scrum, Iliana; G&F beurs (Rijswijk) - 29-10-2011
  • Within Temptation - Vredenburg (Utrecht) (7-03-2012)
  • Nightwish - HMH (Amsterdam) (13-4-2012)

Toch maar stiekem Delain en Tanzwut meegepakt (a) . Delain heb ik helaas maar een half uur gezien, maar aangezien het gratis was, is dat nog niet zo'n grote ramp. Ze waren wel goed, lekkere sfeer, alleen een beetje warm daar.

Tanzwut en Lacrimas Profundere - helaas was het voor mij maar al te duidelijk dat het podium van de Elf was. Slecht geluid, licht was ook niet fantastisch, geen goede dranghekken.. Over de bands zelf: Lacrimas Profundere was niet verkeerd, behalve dat de zanger duidelijk onder invloed van drugs was en wel *heel* vaak het publiek aanspoorde, dat Arcen zich moest laten horen. Zucht. Nja, het was iig niet vals ofzo.

Tanzwut was wel wat beter, maar ik voelde me niet helemaal super en ze hadden niet de uitstraling van Corvus Corax. Ze speelden over het algemeen zuiver, maar er zat ook het een en ander aan valse noten tussen, de choreografie was een stuk minder strak, en verder heb ik me gewoon wat minder vermaakt.. Wie weet kan een herkansing, minder laat op de avond of met minder rondwandelen daarvoor, een heleboel goedmaken. Teufel was ook aardig afwezig.

En nu is het wachten op de Gothic en Fantasybeurs, met Iliana en Scrum, en daarnaast nog Within Temptation en Nightwish om me op te verheugen! Nightwish was het allereerste echte concert ever waar ik heen ging, dat geeft het nog net een extra reden om er nu al hyper over te zijn :D .

Volgende keer edit ik wel weer (a)

Laatst bijgewerkt door Vivian op za okt 01, 2011 13:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: