Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Welk boek lees je momenteel?
A Game of Thrones 7%  7%  [ 2 ]
A Clash of Kings 7%  7%  [ 2 ]
A Storm of Swords 3%  3%  [ 1 ]
A Feast for Crows 7%  7%  [ 2 ]
A Dance with Dragons 10%  10%  [ 3 ]
Geen 66%  66%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 29

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 19:10 

Afbeelding

Game of Thrones is een Amerikaanse fantasy televisieserie die vanaf 17 april 2011 uitgezonden wordt op de televisiezender HBO. De serie speelt zich af in een fantasiewereld die overeenkomsten heeft met de middeleeuwen en werd gebaseerd op de boekenreeks Een lied van IJs en Vuur van schrijver George R.R. Martin.
Bron: Wikipedia

Aangezien er steeds meer mensen op het forum deze serie volgen, leek het me wel tijd voor een topic om te discussieren. @@

Mensen die de boeken hebben gelezen graag boek-related dingen onder spoilertags zetten en erbij zetten dat het om de boeken gaat. Reviews van de laatste aflevering ook graag onder spoilertags.




Sporks:

*Wat vind je van deze serie?
*Heb je de boeken gelezen of ben je dat nog van plan?
*Theoriën? Verwachtingen? Meningen?
*Favoriete characters?


Polls:

Favoriete plaats in Westeros?
[3] Winterfell
[3] King's Landing
[0] The Wall
[0] Pentos
[0] The Eyrie

Favoriete Stark?
[0] Eddard
[0] Catelyn
[1] Robb
[0] Sansa
[6] Arya
[0] Bran
[0] Rickon
[0] (Jon Snow)

Favoriete Direwolf?
Ik weet de cijfers niet meer, maar Ghost wint @@

Favoriete Lannister?
[0] Tywin
[1] Jaime
[0] Cersei
[1] Joffrey
[0] Kevan
[0] Lancel
[7] Tyrion

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 20:53 

Ik ben op dit moment bezig in SoS (US) 576, midden in een Dany hoofdstuk

Spoiler:
En ik heb 2 nieuwe favoriete quotes;

"Hodor, hush." Said Bran, "Be quiet now. No more stupid hodering. Sit down."

En eentje van Jaime;

Qyburn was taken aback. "There will be pain."
"I'll scream."
"A Great deal of pain."
"I'll scream very loudly."


They cracked me up XD

Ik vond trouwens dat stukje over de training The Unsullied nogal... misselijkmakend D: Volledige castraties, hondjes en baby's doden. Gewoon die hele beschrijvingen D: Mooi dat Dany ze bevrijdde en de keuze gaf om zich wel of niet bij haar aan te sluiten. (En Lolz voor Grey Worm die zichzelf zo bleef noemen omdat ie toevallig zo heette toen Dany hem bevrijdde) Haar verhaallijn begin ik trouwens weer steeds interessanter te vinden, terwijl ze me in CoK niet kon boeien. De verhaallijnen van Sansa, Arya en Jaime vind ik trouwens het interessantst. Jon vind ik iets boeiender, maar Sam vind ik met recht de saaiste verhaallijn.

En ik ship Jaime/Brienne like mad XD


En nu nog wat gifjes om het topic weer op te fleuren. Gewoon omdat het kan @@

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze kan ik blijven posten XD

Afbeelding

Okay, klaar nu @@

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 21:01 

Over een stukje SoS waar Jalf nog niet is maar wat wel op haar post slaat;

Spoiler:
"I dreamed of you."

<333333333333333333333333333333333333333333

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 21:33 

Nieuw topic vraagt om nieuwe poll. Favoriete non POV character? Al kan je dan wel spoilers krijgen voor latere pov karakters.

Btw, het oude topic wordt toch wel bewaard voorlopig? Ik lees graag de reacties van anderen terug die al verder in de boeken zijn dan ik.

Malou schreef:
Over een stukje SoS waar Jalf nog niet is maar wat wel op haar post slaat;

Spoiler:
"I dreamed of you."

<333333333333333333333333333333333333333333


Spoiler:
Dat was heel stom van Jaime. Zonder wapens tegen een beer opnemen. xD

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 21:41 

@Chris; over poll; jamaar ik wil weten waar iedereen is want dat zeggen ze niet altijd ;_;

over spoilers;
Spoiler:
ja maar het was zo luuuuuuuuuf

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 22:21 

Volgens de vorige poll zijn sommigen nog steeds met boek 1 bezig, dus het wordt sowieso lastig. Favoriete moord/dood is ook zo lastig/spoilergevoelig. xD

Spoiler:
Ik moest daarbij meteen aan deze art denken van Renaud Forestié:
http://theuniblog.evilspacerobot.com/wp ... nister.jpg
Volgens mij is Jaime echt iemand met een grote mond, maar een klein hart.



Afbeelding

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 22:47 

Even een overzicht van alle gecaste characters voor seizoen 2 tot nu toe:
Spoiler:
Afbeelding
Natalie Dormer - Margaery Tyrell

Afbeelding
Gwendoline Christie - Brienne of Tarth

Afbeelding
Stephen Dillane - Stannis Baratheon

Afbeelding
Carice van Houten - Melisandre of Asshai

Afbeelding
Oliver Ford Davies - Maester Cressen

Afbeelding
Liam Cunningham - Davos Seaworth

Afbeelding
Karl Davies - Alton Lannister

Afbeelding
Gemma Whelan - Asha (Yara) Greyjoy

Afbeelding
Nonso Anozie - Xaro Xhoan Daxos

Afbeelding
Tom Wlaschiha - Jaqen H'ghar

Afbeelding
Roy Dotrice - Hallyne

Afbeelding
Hannah Murray - Gilly

Afbeelding
Ben Crompton - Dolorous Edd

Afbeelding
Michael McElhatton - Roose Bolton

Afbeelding
Robert Pugh - Craster

Afbeelding
Oona Chaplin - Jeyne Westerling

Afbeelding
Laura Pradelska - Quaithe of the Shadow

Afbeelding
Forbes KB - Black Lorren

Afbeelding
Patrick Malahide - Balon Greyjoy

Afbeelding
Daniel Portman - Podrick Payne

Afbeelding
Ian Hanmore - Pyat Pree

Afbeelding
Ralph Ineson - Dagmer Cleftjaw

Afbeelding
Lucian Msamati - Salladhor Saan

Afbeelding
Andy Beckwith - Rorge

Afbeelding
Jordan Gerard - Biter

Afbeelding
Anthony Morris - the Tickler

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 22:51 

Handig : D En ooooooooooooooh pretty cast is pretty.

Spoiler:
Ik ben nog steeds überexcited dat Carice is gecast, zeker nu ik Melisandre gelezen heb in CoK en SoS. Het lijkt me ook echt een vette rol om te spelen.

Verder vind ik de acteurs/actrices die zijn gecast voor Brienne, Jaqen, Stannis en Jeyne echt eng goed lijken op mijn mentale plaatjes van de personages, dus ik heb er het volste vertrouwen in dat het awesome gaat worden.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 22:58 

@PG
Spoiler:
Ik vind ze allemaal echt heel erg goed passen bij de beschrijvingen. 't enige waar ik niet zo kapot van ben is de race-bending bij Xaro en Sal. Amerika moet dr zonodig negers in hebben omdat t anders racistisch is. Maargoed, de rest makes up for it.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2011 18:10 

Game of thrones heeft een Emmy gewonnen in de categorie Main title design. Ze waren in totaal 9 categorieën genomineerd, dus dan valt de uitslag nog tegen. Gisteren waren alleen de technische categorieën, volgende week de overige. Dan zijn ze nog eens 4 keer genomineerd, onder andere Peter Dinklage voor zijn rol als Tyrion. Daarnaast zijn ze ook nog eens genomineerd in de categorie beste drama, misschien wel de belangrijkste/meest prestigieuze prijs.

Over de castings
Spoiler:
Ben het met bovenposters eens, alleen ik vind Margaery ook niet heel goed gecast. Die zou één van de knapste vrouwen van Westeros moeten zijn, maar dat zie ik eerlijk gezegd niet.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2011 18:13 

@Chris;
Spoiler:
True, Natalie Dormer is zo op t eerste gezicht niet ubermooi ofzo, maar ze heeft onscreen wel ontzettend veel swagger. Eigenlijk zou je seizoen 1+2 van the Tudors moeten kijken.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: ma sep 12, 2011 7:14 

Ben nu in SoS blz 722. De Spoilers zijn HUGE (En dan bedoel ik ook echt HUGE!!!), dus klikken is niet aan te raden;

Spoiler:
Nu wist ik al dat Robb dood zou gaan omdat iemand zei dat ze The Red Wedding niet wilde lezen omdat haar favoriete character dood zou gaan. @@ Ik wist wel dat Catelyn dood zou gaan, maar niet hoe en wanneer dus het was een lichtelijke shock dat ze direct daarna insane werd en vervolgens gelijk afgemaakt... Wow. Frey is een dick en ik hoop dat ie ook pijnlijk dood gaat @@

Ondanks dat ik dus wist dat Robb dood zou gaan zat ik toch met extreem veel spanning alles te lezend, hopend (tegen beter weten in, natuurlijk) dat het allemaal nog wel goed zou komen. Nou, niet dus XD

Ik hoop ook ten zeerste dat Arya nog leeft, want zij is mijn favoriete PoV en ik vind dat niet alle Starks afgemaakt mogen worden @@ Het zijn d'r nu al teveel @@

Oh en het stukje met Jaime en Brienne in die berenput was lief <3

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 12, 2011 20:20 

@Jalf;
Spoiler:
oké nu mag je de spoilers lezen die op jouw bericht slaan maar die je eerder nog niet mocht lezen @@


Edit: casting nieuws:

Spoiler:
Afbeelding
Fintan McKeown voor Amory Lorch

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2011 22:55 

Ik heb ook SoS eindelijk uit.

Obviously, huge spoilers SoS:
Spoiler:
Er gebeurt teveel om alles te noemen, maar dit vond ik wel het meest memorabele:

De "Red Wedding", het pact dat gesloten is tussen Tywin Lannister, Walder Frey en Roose Bolton (en volgens mij ook één van de kleinzonen van Walder Frey zelf, Lame Lothar). Ik ben vooral benieuwd naar de beweegredenen van Roose Bolton, waarschijnlijk wil hij gewoon macht in het noorden. Want volgens mij is de relatie tussen zijn bastaardzoon en hemzelf niet zo slecht als eerder wordt beschreven. Ramsey houdt ook Theon nog gevangen, met de dood van Balon is dat ook wel een belangrijk gegeven. Want volgens mij was Theon toch de eerste erfgenaam en is hij nu dus de koning van Iron Islands?

Tyrion die wordt beschuldigd van de moord op Joffrey. Was wel heel blij dat hij dood ging, hij was zo irritant. Dat hij achter de moord op Bran zat bewijst maar hoe een ettertje hij was. De daaropvolgende trial vond ik ook heel boeiend, vooral het gevecht tussen Oberyn en Gregor. Hij wilde het vooral uit wraak voor Elia tegen Gregor opnemen en niet echt omdat hij Tyrion onschuldig achtte. Maar er worden wel vaker gelegenheidsdealtjes gesloten. Ik had gehoopt dat Oberyn het ging overleven, ik vond hem heel interessant, ook omdat hij het over Valar Morghulis had. Het laatste Tyrion hoofdstuk was misschien wel het leukste, omdat hij eindelijk afrekenden met zijn vader, die hem nooit echt als een volledige zoon heeft beschouwd. Jammer dat hij wel tegen Jaime zei dat hij Joffrey wel heeft vermoord, want Jaime was een van de enige die hem nog steeds vertrouwde.

Jaimes hoofdstukken vond ik beter dan verwacht. Tot dit boek heb je alles behoorlijk uit Stark-viewpoint gelezen. Ik vind hem meer sense hebben dan zijn tweelingszus. Het verliezen van zijn hand was voor hem niet eens zo slecht, omdat hij nu niet meer alleen op zijn vechtkunsten kan vertrouwen. Zijn interactie met Brienne was ook erg leuk, vooral dat hij haar op het eind de opdracht gaf om Sansa te vinden en in veiligheid te brengen.

Ik vond Aryas verhaal een beetje sneu. Ze werd een beetje van hot naar her gestuurd door verschillende personen. Het laatste hoofdstuk was wel tof, ik snap nog steeds niet echt wat Valar Morghulis betekent. Ik weet dat de vertaling "Al men must die" is, maar waarom het zoveel angst inboezemt bij iedereen. En waarom ze wanneer die woorden zegt ze meteen toegelaten wordt op het schip. xD Maar ik vermoed dat het later wel duidelijker gaat worden.

Danearys verhaal vond ik ook een stuk interessanter dan in CoK, vooral het eerste gedeelte in Astapor waar ze de Unsullied ging ronselen. Daarna werd het een beetje herhaling van eerdere verhaallijnen, in iedere stad zeiden haar raadgevers dat het beste was om gewoon door te gaan, maar ze was steeds zo eigenwijs om de stad toch te veroveren. Ik vond het wel jammer dat ze Jorah wegstuurde, en ook heel dom, ze stuurde hem volgens mij alleen maar weg omdat ze in haar trots gekrenkt was. Ik denk niet dat Jorah een type persoon is dat op wraak uit is, daarvoor vind hij Dany te leuk, maar je weet het natuurlijk nooit met George R.R. Martin.

De gebeurtenissen in het noorden waren ook interessant, al was het eerste gedeelte van Brans verhaal relatief saai tot hij de muur (of hoe de Nederlandse vertaling ook is) bereikte. Ik vond Sams verhaal een stuk leuker, hij maakt echt een realistische ontwikkeling door, mede door Gilly en mede doordat hij een Other heeft verslagen. Jon is niet mijn favoriete POV maar toch was ik blij dat hij en niet Janos Slynt tot Lord Commandor is verkozen.

Het einde van het boek was echt heel verrassend. Catelyn die opeens weer leefde. Ik ben wel benieuwd hoe levend ze nu echt is. Als ik het goed begrijp is ze net als Beric weer tot leven herroepen? Door de rode priester Thyros? En Lysa die achter de dood van haar ex-man zat en door Littlefinger werd vermoord. Littlefinger is trouwens best eng, hij doet compleet random dingen. Zoals opdracht geven tot het moorden van Tyrion. Geen idee wat nu echt zijn doel is. Trouwen met Sansa, omdat hij ziet als een verbeterde versie van Catelyn?

Davos zijn hoofdstukken vond ik ook een stuk beter te doen dan in CoK. Al gebeurde er niet heel veel belangrijks, behalve dan de verbrande bloedzuigers. Ik vind het moeilijk in te schatten in hoeverre Melissandre een rol heeft gespeeld in het doden van de drie koningen, Joffrey, Robb en Balon. Balon zijn dood is misschien het duidelijkst beïnvloedbaar, omdat hij niet direct dood is gegaan door menselijk toedoen. Maar dat maakt misschien het boek ook zo goed, dat magie niet een heel duidelijke rol speelt en zelfs als het een rol speelt het niet duidelijk is hoeveel het een rol heeft gespeeld.

Volgens mij heb ik minder dingen niet opgepakt als bij het vorige boek. Ben alleen vergeten wie nu ook alweer de geest van Renly was. Was dat Loras Tyrell? Of herinner ik me dat verkeerd?

En dat was het wel zo'n beetje. Sorry voor de lange post, maar ik wilde mijn gedachten voor mijzelf op een rijtje zetten voordat ik aan het volgende boek begin. Dat kan eigenlijk alleen maar tegenvallen.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo sep 14, 2011 15:32 

@Chris;
Spoiler:
-De beweegredenen van Roose zijn heel simpel; als hij dat niet had gedaan was hij waarschijnlijk ook afgemaakt of gevangen genomen. Robb was gedoemd te sterven door stomme fouten te maken.

-Degene die Renly's armor draagt is Garlan, broer van Loras en Margaery.


Euh ik heb even mijn derde punt onder een andere spoiler gezet want ik begin nu te twijfelen of het in SoS wordt gezegd of FfC. Alles smelt n beetje in elkaar over in mn hoofd. @@

Spoiler:
-Beric heeft zijn leven 'overgedragen' aan Catelyn. Die rode priester wou haar niet op dezelfde manier necromancen omdat ze al te ver ontbonden was, maar Beric had medelijden met haar.



Edit: Casting nieuws:
Spoiler:
Conan Stevens, die Ser Gregor Clegane speelt, speelt mee in the Hobbit en Spartacus seizoen 2 en heeft het daarom te druk voor Game of Thrones. Ian Whyte gaat de rol van the Mountain overnemen in seizoen 2.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme