Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 17:55 

De titel zegt het eigenlijk al. Hier kan je bespreken of je een of meerdere muziekinstrumenten bespeelt of op een andere manier actief met muziek bezig bent. Of dat je er juist totaal niet goed in bent.

Zelf ben ik al jaren met muziek bezig. Het begon toen ik als kleutertje met muzikale vorming kennis maakte met de muziekschool, waar klokkenspel het instrument werd dat me noten leerde lezen. Daarna ging het qua instrumenten door met sopraanblokfluit, dwarsfluit, heel lang keyboard en nu ongeveer een half jaar harp.

Verder heb ik ook jaren in meerdere koren gezeten, twee jaar lang zangles gehad en ben ik (passief) betrokken bij een best wel ambitieus muziekproject. Daarnaast ben ik zelf bezig met muziek schrijven, en bestaande nummers herarrangeren, maar dat loopt nog niet zo hard. Maar genoeg over mij, laat je horen!

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 19:30 

Oeeh leuk onderwerp! (:

Hoewel ik de laatste tijd niet zo heel veel meer bezig ben met muziekinstrumenten, ben ik eigenlijk best muzikaal (al zeg ik dat zelf, haha). Ik ben door mijn ouders op AMV (algemene muzikale vorming) gezet toen ik een jaar of 10 was, waar ik twee jaar sopraanblokfluit leerde spelen en muzieknoten leerde lezen. Daarna heb ik twee jaar keyboard gespeeld, maar dat lag me absoluut niet, dus ben ik daarna weer teruggegaan naar de blaasinstrumenten: ik heb een jaar of vijf altblokfluitles gehad. En ja, een altblokfluit is precies zoals het klinkt: een grote versie van een sopraanblokfluit. De noten voor de alt staan in een andere sleutel. De grepen zijn ook anders.

Leuk feitje: de grepen van de sopraanfluit en de grepen van de altfluit corresponderen met de grepen van de tenor en de bas, dus in principe kan ik die nu ook spelen (: Ik heb beide wel eens bespeeld en dat was erg leuk, hoewel een basblokfluit wel een hele rare gewaarwording is: je hebt vrij grote handen nodig en door al die kleppen voelt het heel indirect.

Ik heb ook een paar tin whistles, waar ik enkele traditionele liedjes en wat filmmuziek op kan spelen. Oh en ik heb een tamboerijn :')

Verder speel ik een paar akkoorden op de gitaar maar dat stelt niet zoveel voor. Ik zing ook vrij veel, maar absoluut niet op een getrainde manier. Ik zou heel graag basgitaar willen spelen en andere, 'rare' blaasinstrumenten zoals de ocarina of traverso.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 22:56 

@ Pottergirl: oeh, traverso dat heeft mij ook altijd wat geleken, evenals het zusje ervan, de fluit. Volgens mij zit er niet heel veel verschil tussen die twee, en ze lijken in zekere zin op de dwarsfluit, maar dan een stuk mooier. :love:
Overigens kunnen rare muziekinstrumenten echt heel mooi zijn. Ik heb de laatste tijd ook een zekere voorliefde ontwikkeld voor curiose muziekinstrumenten.


Heel jong ben ik ooit begonnen met sopraanblokfluit. Eigenlijk meer omdat mijn moeder het speelde en het de gewoonte was om daar mee te beginnen wanneer je ook maar enige vorm van muziekles wilde volgen.
Maar, ik vond het suf en saai, dus na een jaar of vijf hield ik het voor gezien. Ik stapte over op vioolles. Geen goede keuze, zo dacht ik in het begin. Ik hield absoluut niet van oefenen. Had een hekel aan mijn eerste viool. Maar, die bleek achteraf vals te zijn. Stiekem had ik dus toch nog wel muzikaal bloed in me.
Toch werd het absoluut geen succes. Ik ging van de ene docent naar de andere en wist niets te bereiken. Behalve dan wat filmmuziek van LotR en zo hier en daar wat Ierse muziek.
Dat laatst lag mij overigens wel. Alleen had ik een docente die er nauwelijks wat van af wist. Maar ach, ik hield van de muziek en dat was me alles.
Inmiddels ligt de viool alweer een paar jaar te verstoffen, hoewel ik onlangs bedacht heb, de strijkstok toch maar weer opnieuw te beharen...

Daarentegen ben ik wel begonnen om mezelf tin whistle aan te leren. Dat ging in het begin niet erg vlot, maar inmiddels ben ik wel in staat om een aardig scala aan nummers te spelen. Mijn favorieten om dit moment: The King of the Fairies, Greensleeves en The Butterfly.
Heb al besloten dat ik low whistle wil leren spelen indien dit mogelijk is. Ik heb namelijk hele kleine handen en ben al nauwelijks in staat om een altblokfluit fatsoenlijk te spelen.
Hier ben ik dus overigens al wel mee begonnen, omdat ik dit een mooi begin vond voor het leren van low whistle. Al moet ik mezelf nu eerst nog alle noten en grepen opnieuw aanleren.

Vorig jaar heb ik een bodhrán aangeschaft. Een uit de krachten gegroeide trommel, waarvoor ik binnenkort een nieuwe stok wil maken. Ja, uit satestokjes, zodat een van de uiteindes een meer ratelend geluid heeft. Maar ik denk dat ik hiervoor nog wel even naar de bouwmarkt moet om duct tape te halen.

Ik geloof dat ik ondertussen het meeste wel genoemd heb waar ik ooit les in heb gevolgd of mezelf heb proberen aan te leren. Een ding staat er nog niet tussen en dat is piano. Dit komt omdat ik er nooit les in gehad heb en mezelf nooit les gegeven heb.
Desalniettemin heb ik het laatste jaar gemerkt dat ik er een zekere aanleg voor heb. Het is dus heel goed mogelijk dat wanneer ik een keyboard voor een leuk klein bedragje op de kop kan tikken, ik dat gewoon doe.

Voor de rest hoop ik mij de komende tijd ook bezig te gaan houden met het schrijven en arrangeren van muziek. Hoewel ik heb ingezien dat het een tijdrovend klusje is en je er toch een bepaald gevoel voor zuiverheid voor moet hebben.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 11:02 

@ Pottergirl: nice, tin whistle <3 .
@ Aisling: kan je zo'n tipper voor de bodhrán niet beter kopen? En jups, arrangeren is heel erg tijdrovend, haha, maar daarom is het des te leuker als je merkt dat iets echt klinkt zoals je het bedoeld hebt.

Ik heb nog niet gezegd wat ik er eventueel nog bij zou willen leren spelen, laat ik dat ook maar meteen doen. Sinds ik voor het eerst er een in mijn handen mocht hebben, zou het me wel leuk lijken om kalimba (duimpiano) te spelen, en daarnaast didgeridoo / slideridoo. Dat gaat nog verschrikkelijk lastig worden, aangezien je er een bepaalde ademhalingstechniek voor moet hebben. Maar goed, er is geen haast bij. Eerst maar eens harp op een redelijk niveau zien te krijgen.

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 14:34 

@ Vivian: ik heb werkelijk geen idee waar ik zo'n ding aan kan schaffen, behalve dan op de Elf Fantasy Fair. Maar dan zijn ze verschrikkelijk duur. Dus als het me lukt om er eentje te maken van satéstokjes, dan kost het me hooguit 3 euro en is het handmade.
Ik zat er overigens ook al over te denken om iets van een leren koord te gebruiken, om het natuurlijker te hadden. Maar ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik dat zou kunnen kopen.

Overigens lijkt me de didge familie niet echt gemakkelijk, maar ach, aan de andere kant, dat zei ik ook altijd over een viool. En dat leer je op een gegeven moment ook wel.
Het beste is gewoon 1 instrument per keer te leren, totdat het degelijk klinkt. Voordat iets enorm tegen gaat vallen, altijd oefenen op het instrument van een ander. Zeker omdat de aanschafkosten vaak erg hoog zijn.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Brabant
BerichtGeplaatst: vr apr 01, 2011 12:32 

Ik kan niet eens noten lezen!
Ik zou zo graag piano willen kunnen spelen. Maar ik heb echt geen tijd om het te leren.
Ik zing wel heel graag. Soms doe ik mee in de band van mijn zus. "Foolish Games"

_________________
    By Gryffindor, the bravest were
    Prized far beyond the rest

Sometimes the HEART
Should follow the MIND
Sometimes the HEART
Should tell the MIND to
STAY AT HOME and
STOP INTERFERING


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 13:51 

Hoera, mijn viool is al weer 3 maanden lang van het stof ontdaan, de stok is opnieuw behaard en ik speel er meer dan ooit op. Mag ook wel, want sinds een paar maanden speel ik nu ook in een bandje.
Dat zorgt dat ik op een hele andere manier naar muziek leer kijken. Niet zozeer even muziek afraffelen als wel zelf muziek moeten scrhijven. Niet dat ik in dat laatste zo goed ben. Dus ik ben enorm blij dat de gitarist daar veel gevoel voor heeft.
In ieder geval zorgt het wel voor een stuk muzikaliteit die ik nooit heb gehad. Samenspelen en meer luisteren naar wat je speelt.
En ik krijg eindelijk de kans om de muziek te spelen die ik wil spelen, want we spelen Ierse folkmuziek. Traditionals alswel eigen werk. Vooral de 2 nummers eigen werk zijn echt mooi. Ik denk dat ik die twee nummer ook het fijnste vind om te spelen.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 14:16 

Mijn opvoeding stond wel in het teken van muziek. Al vrij vroeg zat ik op een kinderkoor. Op mijn 6de begon ik aan de blokfluit, maar daar was ik niet goed in, noch wilde ik er mee door gaan. Mijn zus evenmin, maar zij koos voor de piano. Ook daar had ik geen zin in. Het kinderkoor ging echter wel door en op een gegeven moment deden we mee aan een groot evenement in Joure. Waarbij tig koren vanuit NL samen kwamen en in verschillende categorieën moesten optreden voor een jury. Het koor waar ik destijds bij zat eindigde toen op de 3e plek. :D En dat heeft mij op mijn 7e jaar nog een paar secondes opgeleverd in een Jeugdjournaal uitzending ;)

Op mijn 9e echter kwam de klad er in qua kinderkoor. Ook deels omdat mijn interesse in de snaredrum/het drumstel in het algemeen aanwakkerde na een voorstelling op de basisschool. Zo gezegd, zo gedaan en ik meldde mij aan bij de plaatselijke fanfare. Eerst drumlessen gehad enkel op de snare drum. Na 1,5 jaar ging ik op voor mijn Ha-Fa (harmonie-fanfare) A diploma. Tijdens de Sinterklaasintocht, dodenherdenking, Koninginnedag liepen we met de fanfare door het dorp. Ik ging door voor mijn Ha-Fa diploma B. Maar om daarin examen te doen was het verplicht om een tweede instrument eveneens te kunnen spelen. Ik koos vervolgens voor de xylofoon. Door een verhuizing heb ik diploma B nooit gehaald en ben ik ook gestopt met de xylofoon.

Nee, drummen, dat heeft toch mijn voorkeur. Kort heb ik nadat ik op kamers zat op mijn 18e geprobeerd gitaarspelen te leren. Maar het lukte niet met menig doorsnee akkoord. Op gehoor favoriete nummers natokkelen was dan weer niet moeilijk :roll: Op den duur heb ik er de brui aan gegeven. Ik ben gewoon niet precies genoeg qua het zetten van de vingers om de akkoorden voor elkaar te krijgen. Nee, dan heb ik het toch wel gemakkelijk met drummen. Drumstokken vasthouden en gaan. Alleen de ritmes verschillen. Ik heb een eigen Mapex drumstel in bordeauxrood. Maar omdat dat drumstel nogal wat ruimte inneemt staat die opgesteld bij mijn ouders.

Zo vond ik het een goed idee om als alternatief dan maar een djembé in huis te halen. En dat is wel leuk hoor, net zoals met de conga en bongo's. Maar het heeft niet hetzelfde gevoel als met drummen. En om alleen een snaredrum, basedrum en hi-hat in huis te hebben staan vind ik weinig aan. Ik wil de gehele set en anders niet. En ik ben liefhebber van de akoestische variant. Dus aan een elektrische drumstel begin ik niet (ookal past dat prima in mijn woning). Het geluid van een akoestisch drumstel bevalt mij beter. Bovendien kun je jouw energie er op kwijt. Dus af en toe je helemaal moe drummen (aka: lekker raggen op het drumstel) is fijn (a) En dan haalt zo'n elektrische variant het gewoon niet bij de 'real' deal zeg maar.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2011 14:21 

Ik heb zelf nooit muziek gespeeld, ben helemaal niet muzikaal aangelegd en het heeft mij nooit geinteresseert zelf muziek te maken. Ik weet nog toen ik 8 jaar oud werd dat ik een brief kreeg van de plaatselijke muziekschool om eens te proberen les te volgen maar ik heb het nooit geprobeerd.

In de lagere school hebben we wel een periode blokfluit leren spelen met een paar liedjes erbij, in het eerste jaar van het middelbaar ook. Het enige wat ik kan spelen is 'My Heart Will Go On' en 'Kleine Chineesje' op blokfluit. : p
Het lijkt me wel leuk om een instrument te kunnen bespelen maar ik ben er zeker van dat van wanneer ik een instrument heb dat ik het sowieso links zal laten liggen. Van de instrumenten die mij wel interesseren is het de Doedelzak, de accordeon en de saxofoon. : D

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2011 19:04 

Ik ben eigenlijk heel laat met muziekschool begonnen. Rond het einde van mijn 2de middelbaar, ik heb het wel zelf gekozen en ben dus niet verplicht geweest daar naar toe te gaan. Ik heb dan 4 of 5 jaar klarinet gedaan. Notenleer vond ik persoonlijk wel heel handig en best ook leuk aangezien ik echt van zingen hou. Maar toen ik vorig jaar AMC kreeg vond ik het echt niet leuk. Nu ben ik dan ook gestopt , ook met klarinet. Ik speel af en toe op mijn eigen wel nog iets maar ook niet zo meer.

Want, aangezien ik steeds meer en meer zingend door het huis loop enzovoort ben ik nu in een koor gegaan. IK vind dat momenteel echt heel leuk. De dirigente is eigenlijk een musical stemcoache en ze heeft dus heel erg veel nuttige tips. Hierdoor verbeter ik mijn zingen, en verder vind ik een koor ook altijd mooi klinken. Binnenkort hebben we een optreden en daar ben ik nu wel best zenuwachtig voor xD. Als ik mijn zingen echt een stuk kan verbeteren dan wil ik stiekem ook wel eens meedoen aan een musical...Maar eerst nu maar het koor. Oja voor wie het interesseert ik ben een tenor (geraak tot de hoge sol, daarboven ook nog een beetje, maar moeilijk. En nu wilt de dirigente dat verbeteren en me nog meer de hoogte in laten gaan, heel uitdagend natuurlijk :')).

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 22:58 

Ik speel al sinds mijn 7e in musicals en heb dus ook al 10 jaar lang zangles. Er zijn jaren geweest dat ik van meerdere personen zangles heb gehad. Daarnaast heb ik 1 jaar keyboardles gevolgd, maar dat is toch niet echt mijn ding. Ik vind het leuk om af en toe keyboard/piano te spelen, maar om er iedere week les in te krijgen vind ik gewoon teveel.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 12:22 

Ik speel orgel, waarmee ik mooie liedjes mee speel. Erg spannend. Ik heb een paar liedjes geschreven. Vroeger maakte ik altijd limericken, maar nu maak ik echt mooie nummers. Ik kan alleen eigenlijk niet zingen, maar ik doe het ook meer als hobby.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo okt 30, 2011 16:43 

Ik ben niet zo muzikaal. Ik kan het niet en vind het ook niet zo leuk.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 11:07 

Ik ben niet echt muzikaal opgevoed. Mijn moeder zong in een zangkoor en ik zong altijd alle liedjes mee die ik hoorde op de radio. Maar ik heb nooit les gehad. Vanaf de vierde klas heb ik wel muziek gekozen. Ik was nog steeds altijd aan het zingen en hier heb ik nog meer over muziek geleerd. Na mijn examen heb ik een gitaar gekregen die ik nu bespeel! :) Ik zing nu in een studentenkoor in Leiden! <3

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 25, 2012 11:54 

Cho. schreef:
Ik ben niet echt muzikaal opgevoed. Mijn moeder zong in een zangkoor en ik zong altijd alle liedjes mee die ik hoorde op de radio. Maar ik heb nooit les gehad. Vanaf de vierde klas heb ik wel muziek gekozen. Ik was nog steeds altijd aan het zingen en hier heb ik nog meer over muziek geleerd. Na mijn examen heb ik een gitaar gekregen die ik nu bespeel! :) Ik zing nu in een studentenkoor in Leiden! <3


Serieus? Bij welke zing je? Ik woon ook in Leiden en zit zelf niet bij een koor, maar ken veel mensen van Collegium Musicum.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme