Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 18:09 

Ik hoorde vandaag dat ze over een aantal jaar hier Wicked, Little Mermaid en Hunchback of Notre Dame gaan doen. *kwijl* Is nog een tijdje weg, maar daar kijk ik zó naar uit!

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 22:22 

Ik ben een paar keer naar een musical geweest. Ik vond vooral de Disney musicals leuk. Ik vind musicals best leuk, maar niet meer dan dat.

De musicals die ik heb gezien:
xThe Lion King
xBeauty and the Beast
xTarzan
xFame
xWe Will Rock You [Engels gesproken]
xHair [Engels gesproken]

En dat was het geloof ik weer :') Het kan zijn dat ik er 1 vergeet, maar ik kan er gewoon niet opkomen. The Lion King was mijn eerste en die zou ik graag nog eens in Londen bezoeken. Want die maakte echt wel indruk op mij als klein meisje. Sowieso is The Lion King mijn favoriete Disneyfilm en deze musical vond ik prachtig. De dieren die vanuit de zaal naar het podium liepen, de muziek, de acteurs... ik vond het geweldig!

We will rock you heb ik in Londen gezien toen ik daar met school was. Dat was echt heel erg gaaf. Iedereen kende ook wel wat liedjes enzo, dus dat was heel gaaf. Ook naderhand in de bus hadden we die CD opgezet en iedereen helemaal enthousiast meeblehren :P Soms was het ook wel grappig, want soms verstonden/begrepen we niet alles. En dan lag heel de zaal in een deuk en dan keken wij elkaar echt zo aan van ''wat was er zo grappig? =O''. Maar het was goed te volgen en ik vond hem er leuk.

Het laatste ben ik naar Hair geweest. Ik vond hem wel oké. Ik ben er niet helemaal enthousiast over. De muziek was super, maar stiekem kende ik geen enkel liedje en het verhaal vond ik ook een beetje saai. Der zat wel leuke humor in. En Claude was leuk =D

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: do apr 14, 2011 1:27 

Wat zouden jullie aanraden aan een musical-n00b als moi? (ik heb wel wat dingen gezien, maar dat was op de tv).

Als je er eentje kon uitkiezen die je echt irl hebt gezien, mag ook een hele oude zijn, waarvan zou je dan zeggen "Goh Nathalie, die moet je ECHT gaan kijken"

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: do apr 14, 2011 6:46 

Ik denk dat Tarzan en de Lion King dan de beste keuzes zijn. Beide hebben een prachtige verhaal, en de muziek is brilliant. Verder is het dansen, en het slingeren met het touw echt gaaf.

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 14, 2011 12:08 

@Nathalie-met-de-punt: Ik zag in het Disney topic dat je gek bent op The Lion King. Dat was mijn eerste kennismaking met musicals en het is nog steeds mijn favoriet. De muziek is zó mooi. (Zowel in het Engels als in het Nederlands). Maar ook die costuums zijn zo mooi. Het zijn niet gewoon mensen in pakken, maar ckeck dit:
Afbeelding

Het is echt een prachtige musical en ik denk dat je hem als The Lion King-liefhebber wel kan waarderen!

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 14, 2011 12:12 

@Nathalie.: Ik heb The Lion King niet gezien, dus die ga ik je niet aanraden. Musicals die niet meer draaien en die aan te raden zijn.. Tarzan is inderdaad een heel spektakel. Zelf vond ik Hamelen ook heel leuk. Mijn favoriete musical is nog altijd Joseph & the Amazing Technicolor Dreamcoat <3

Als je nu naar een musical zou willen gaan, dan raad ik je Soldaat van Oranje aan. Die is echt heel mooi en ook best wel spectaculair. Het heeft een prachtig decor :) En de laatste rang valt op zich nog mee qua prijs.. Zeker als je CJP hebt.
Ik ben misschien niet objectief, maar persoonlijk vind ik het een mooi theater ook :)

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: do apr 14, 2011 13:15 

Jaaaaa, ik wilde toen naar Lion King, maar ik kon nooit en toen ik soort van wel kon was het al te laat!!!!! Ik heb hem wel op televee gezien, maar dat is natuurlijk anders @@

Ik heb overigens van Lion King en Tarzan wel de muziek :love:

Waar gaat soldaat van Oranje over?

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 14, 2011 13:48 

Soldaat van Oranje gaat over de Tweede Wereldoorlog. Of specifieker, over een groep vrienden die in Leiden studeren op het moment dat de oorlog uitbreekt. Vanaf dat moment moet iedereen een keuze maken: kies je de kant van de Duitsers, ga je vechten, studeer je verder?
Daar gaat de musical over. Het is gebaseerd op het boek (waargebeurd verhaal) van Erik Hazelhoff Roelfzema.

Heb even de trailer voor je opgezocht.

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: do apr 14, 2011 14:52 

Oehw, dat klinkt op zich wel interessant! :D

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: do apr 14, 2011 19:25 

Woehoe, musicals!

Mijn lijstje;
- The Sound of Music (Circustheater, 2002)
- The Lion King (Circustheater, 2004)
- Tarzan (Circustheater, 2007)
- Ciske de Rat (Circustheater, 2009)
- Mary Poppins (Circustheater, 2010)
- Urinetown (De Lampegiet, 2010)

The Sound of Music zag ik toen ik 9 was, en ik kon alle liedjes gewoon meezingen, echt geweldig. En toen begon mijn obsessie :') Ik vind het echt jammer dat ik bepaalde musicals gemist heb, zoals Grease en Aida en Dirty Dancing, maar ik was toen allemaal nog net even te jong om er alleen heen te gaan en m'n moeder ging altijd met een vriendin naar de musicals in het Beatrixtheater en dan mocht ik niet mee :P

Ik ben heel erg benieuwd naar Wicked, maar ik baal zooooo ontzettend van Chantal. Kristen Chenoweth, de originele Glinda, is echt een sopraan, maar volgens mij red Chantal zulke hoge noten bij lange na niet. Als je bijvoorbeeld het filmpje van het MAG 2009 luistert, hoor je duidelijk dat ze - in vergelijking met de andere Belles helemaal - een vrij 'lage' stem heeft. Aan het einde, bij 3:40 ('Tale as old as time') lijkt ze zelfs een beetje over te slaan omdat ze moeite heeft met de hoge noot. Hoe moet ze dan ooit de laatste nooit van 'Thank Goodness' gaan zingen?

Hm, ik moet het nog maar gaan zien. @@

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 21:29 

@ Dine volgens mij is Chantal wel sopraan, maar had ze van die Belle's misschien wel de laagste stem, waardoor ze de laagste noten moest zingen. Ik heb namelijk wel vaker Chantal ook mega hoog horen zingen. dusja ;)
Verder ga ik definitief naar The Phantom in LONDEN! OYEAH! :D

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 21:40 

Oh. Ik heb hier nog niet gereageerd. Nou... Nu dan. :')

Ik heb dus nog maar één musical in het echt gezien. Ik ben namelijk bij de laatste voorstelling geweest van 'Cats' hier in Nederland (die ik voor die tijd al minstens 10 keer op DVD had gezien). Ik wilde Cats heel graag zien destijds en heb toen voor mijn verjaardag kaartjes gekregen en ben er heen geweest met mijn moeder. We hadden Vera Mann als Grisabella.

Ja, wat zal ik verder zeggen. Ik vond deze musical dus helemaal geweldig. Zo mooi hoe ze alle kattenmaniertjes erin verwerkt hebben, de liedjes zijn tof en de kostuums vond ik ook heel erg mooi. Als kattenliefhebster is het een hele leuke musical om te zien in ieder geval. Rum Tum Tugger is één van mijn favoriete katten. Hij sprong tijdens de musical zo van het podium bij iemand op te stoel, dat was erg grappig. :') Maar de andere katten vond ik ook allemaal leuk eigenlijk. Ik hoop de musical ooit nog eens te kunnen zien, seriously. ^^

Verder dus nog geen live musical gezien. Ik zou erg graag Wicked gaan zien. Er zijn wel meerdere musicals waar ik heen zou willen, maar mijn familie zijn volgens mij niet hele grote musical fans (of althans, waarschijnlijk niet die waar ik heen wil). Dus ik weet niet of ik er heen ga gaan. Maar. Ik zou het wel willen. xD

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 20:03 

Ik wou naar de Lion king maar helaas te laat want het is er niet meer.

Deze zou ik best eens willen zien. (vooral met ster)
Mary Poppins*, The Wizz, Cabaret, de 3 musketiers, Chicago, Jesus Christ Superstar, Tarzan*, Beauty and the Beast,* The Lion King*, annie, cinderella, The phantom of the opera.*

---
Ben naar Cats geweest nou echt heel erg leuk, een echte aanrader die je moet zien.

De (mensen) katten komen ook in en rondom het publiek zie je ze ook iets beter, de muziek is echt heel mooi en past er helemaal bij, de zang is ook erg mooi net als het dansen.
Iedere kat heeft z,n eigen character eigenschap wat zo leuk is, je moet echt overal kijken zo dat je ziet wat elke kat doet of mee bezig is.
Ze hebben allemaal zowat hun eigen verhaal om gekozen te worden om naar de katten hemel te mogen, er mag er maar 1 per jaar, die verhalen zijn mooi, leuk en grappig.
Maar wordt veel samen gezongen de meeste tijd weet je niet wat ze zeggen, maar dat geeft niet, je ziet wat er gebeurd.
De kostuums zijn echt leuk en mooi, en iedere is apart, ze bewegen katachtig wat het nog leuker maakt.

Ik heb ook nog een boekje met een paar liedjes die gezongen werden
---
Ben ook naar Dirty dancing geweest.
Echt heel leuk was dat zo ongeveer net als de film, ik wist precies waar ze waren op elk moment en kon de film zo voor de geest halen.
Het zingen was erg mooi en het dansen zag er zeer goed uit, al zat ik er een stuk vandaan.
----
En gelukkig ook naar Tarzan.
Echt prachtig heel leuk gedaan ik begin musicals steeds meer te waarderen, en hoe ze het publiek er bij betrekken is ook heel leuk.
Maar prachtverhaal en de kostuums waren schitterend.
Ik had de vriend olifant erbij verwacht zoals in de tekenfilm/en serie, en ook op z'n minst de boomhut maar t zat er niet bij.
De vriend van tarzan was tark en een mannetje, terwijl t anders turk was en een meisje, maar je kan niet alles hebben.

Heel mooi werd er gezongen de liedjes van phil collins zijn te gek, wat wel een ontroerend moment was. Was de dood van kurcheck (ongveer de naam) kreeg tranen in me ogen echt heel mooi gedaan.

Heb programmaboek en muziek cd gekocht, kan wel downloaden maar de musical muziek zit daar niet bij. En vond het jammer dat je geen film ervan kon kopen, auteurs rechten helaas.

zeker de moeite waard geweest om het te zien voor het stopte.

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 23:06 

Hmm... zal ik eens een lijstje posten met musicals die ik gezien heb?

Pinokkio (2000)
Sneeuwwitje (2001)
Peter Pan (2001)
Alladin (2002)
Doornroosje (2002)
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer? (2002)
Alleen op de Wereld (2003)
The Sound of Music (2003)
Doornroosje (2003)
De Kleine Zeemeermin (2004)
Jungle Book (2004)
Sneeuwwitje (2005)
Alice in Wonderland (2005)
Annie (2005)
Tita Tovenaar (2006)
Pinokkio (2006)
Beauty and the Beast (2006)
Olie B Bommel en de Trullenhoedster (2006)
Grease (2006)
Tarzan (2007)
Fabeltjeskrant (2007)
Doe Maar! (2007)
Pinokkio (2008)
Dirty Dancing (2008)
Ciske de Rat (2009)
Chicago (2009)
Mary Poppins (2011, 2x)

Dit was het volgens mij wel... Heb hiernaast ook nog programmaboeken van Titanic, Mamma Mia, 3 Musketiers, The Lion King en My Fair Lady liggen, maar deze producties heb ik nooit gezien.

Daarnaast zelf nog meegespeeld in diverse amateurproducties en in Pietje Bell van Ruud de Graaf Theaterproducties in 2005.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 12:26 

Ik ga regelmatig naar de musicals van L_Malfoy. Voor de rest doe ik er weinig mee.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: