Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 11:39 

L_Malfoy schreef:
-Het ontbreken van de minder belangrijke ordeleden tijdens de begrafenis van Dumbledore en de Battle of Hogwarts. Kom op, Elphias Doge en Sturgis Podmore worden omschreven als zeer goede vrienden van Dumbledore, en dan zijn ze niet aanwezig bij zijn begrafenis? En mensen als Oliver Wood en Angelina Johnson die toevallig veel met Harry omgingen maar verder nooit een rol hebben gespeeld in het anti-voldemort gebeuren zijn wel aanwezig bij de Battle of Hogwarts, maar Elphias, Sturgis, Dedalus en Hestia niet? Dat is vaag.

Misschien waren Doge en Podmore er wel, maar heeft Harry ze niet op de begravenis gezien. Er waren natuurlijk heel veel mensen en Harry kan moeilijk alle mensen opnoemen die aanwezig zijn. Daarom staan ze ook niet allemaal omschreven in het hoofdstuk.

Het kan raar zijn dat Oliver en Angelina (en meerdere mensen die bij de Battle of Hogwarts) aanwezig waren, maar ergens is het ook wel logisch. Ze leven natuurlijk al ruim een jaar in angst. Op dat moment heeft Voldemort/Death Eaters al precies 9 maand macht over de regering/wizarding community. Het is dus logisch dat meer mensen willen vechten voor Hogwarts. Harry hoeft hier opzich weinig mee te maken hebben. Het gaat meer over good vs. evil.

Ik heb het sowieso wel altijd raar gevonden dat Xeno Lovegood en Amos Diggory niet in de OotP zitten. Ik ben benieuwd of ze gevraagd zijn, maar het niet wouden of dat ze zelfs nooit gevraagd zijn. Xeno omdat het altijd duidelijk is geweest dat hij achter Harry/Dumbledore staat. En aangezien hij de redacteur is van The Quibbler ook wel redelijk veel invloed heeft. Kijk bijvoorbeeld maar naar het Harry/Rita interview in The Quibbler of wat The Quibbler doet in Deathly Hallows. Amos Diggory vind ik raar omdat het juist zijn zoon is die door de komst van Voldemort is overleden. Daarbij heb ik het idee dat (Arthur) Weasley(s) ook close met hem zijn. Ik had het dus niet raar gevonden als hij ook zou willen vechten tegen Voldemort. Al snap ik het van hem wel iets meer aangezien hij natuurlijk voor de ministerie werkt en hij misschien zijn baan niet wil verliezen. Hetzelfde geld overigens ook voor Flitwick, Sprout en andere Hogwarts leraren. Zij staan ook allemaal achter Dumbledore en toch zit alleen McGonagall en Snape in de Order. Ik wil dus weten wie er allemaal gevraagd zijn om aan te sluiten. Ik neem aan dat de Order wil dat zoveel mensen actief zijn, want hoe meer mensen hoe beter.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 23:37 

Eva schreef:
Ik heb het sowieso wel altijd raar gevonden dat Xeno Lovegood en Amos Diggory niet in de OotP zitten. Ik ben benieuwd of ze gevraagd zijn, maar het niet wouden of dat ze zelfs nooit gevraagd zijn. Xeno omdat het altijd duidelijk is geweest dat hij achter Harry/Dumbledore staat. En aangezien hij de redacteur is van The Quibbler ook wel redelijk veel invloed heeft. Kijk bijvoorbeeld maar naar het Harry/Rita interview in The Quibbler of wat The Quibbler doet in Deathly Hallows. Amos Diggory vind ik raar omdat het juist zijn zoon is die door de komst van Voldemort is overleden. Daarbij heb ik het idee dat (Arthur) Weasley(s) ook close met hem zijn. Ik had het dus niet raar gevonden als hij ook zou willen vechten tegen Voldemort. Al snap ik het van hem wel iets meer aangezien hij natuurlijk voor de ministerie werkt en hij misschien zijn baan niet wil verliezen. Hetzelfde geld overigens ook voor Flitwick, Sprout en andere Hogwarts leraren. Zij staan ook allemaal achter Dumbledore en toch zit alleen McGonagall en Snape in de Order. Ik wil dus weten wie er allemaal gevraagd zijn om aan te sluiten. Ik neem aan dat de Order wil dat zoveel mensen actief zijn, want hoe meer mensen hoe beter.



Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar dat Xeno Lovegood niet bij de Order zit. Hij mag dan wel achter Harry/Dumbledore staan, maar dat zegt niet zo veel, want dat doen zo veel mensen. Je moet toch betrouwbaar, dapper en handig zijn wil je nuttig kunnen zijn voor de Order. Dus ten eerste zie ik niet hoe Xeno iets kon bijdragen, als journalist zijnde. Hij zou eerder een pottenkijker zijn. Bovendien, zo invloedrijk was 'ie niet, tot de publicatie van het interview lazen alleen roddeltantes en vreemde mensen de Quibbler. Bovendien heeft Xeno nogal bewezen onbetrouwbaar te zijn, aangezien hij Harry wilde uitleveren om Luna terug te krijgen. Ik snap dat hij wanhopig was, maar bijvoorbeeld Arthur Weasley zou zoiets niet in zijn hoofd halen.

Vergelijkbare argumenten gelden denk ik voor de andere mensen die je noemt. Overigens ben ik het niet met je eens dat een grotere Order automatisch beter is. Je bent zo sterk als je zwakste schakel. Er hoeft maar een persoon tussen te zitten die niet te vertrouwen is, en je hebt een probleem. (Hebben we ook wel gezien met Mundungus.)


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2011 8:12 

Nou het ging er mij meer om of ze gevraagd zijn of niet. Ik ben benieuwd of de mensen die ik noemde allemaal gevraagd zijn om bij de Order te komen en waarom ze niet toegezegd hebben. Of misschien zijn ze helemaal niet gevraagd en dat zou ik zelf wel raar vinden. Daarbij is een grotere groep niet per definitie sterker dat klopt, maar volgens mij heb ik geen incompetente mensen genoemd.

Over Xeno: Dat klopt, het feit dat hij Harry uitlevert om Luna terug te krijgen is zeker niet iets waar de Order blij mee is. Alleen houdt dit in dat je perse een Gryffindor moet zijn dan? Het feit dat je Harry verkiest boven het enige kind die je hebt is nogal wat. Voornamelijk als je kijkt naar het feit dat Luna sowieso de enige belangrijke persoon in zijn leven is. Het zou wel erg Gryffindor zijn om dan Harry boven je eigen kind te verkiezen. Dat vereist veel moed en loyaliteit. Dat kan je niet van iedereen verwachten op een moment zoals dat. Over het algemeen laat Xeno wel zien dat hij tegen Voldemort is. Ik neem aan dat The Quibbler in Deathly Hallows net zoiets was als Potterwatch. De anti-Voldemort beweging heeft hier denk ik wel wat aan gehad. Maar ja het ging mij er dus sowieso om of hij in de eerste instantie gevraagd is om zich aan te sluiten.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme