Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 21:52 

NU.nl schreef:
AMSTERDAM - Schrijfster van de immens populaire Harry Potter-serie J.K. Rowling heeft serieus overwogen om een van haar hoofdpersonages te laten sterven.

Uit een uitgelekt interview met de schrijfster blijkt volgens The Guardian dat Ron Weasly, de roodharige vriend van tovenaarsleerling Harry Potter, enige tijd op de nominatie stond om het einde van de zevendelige verhalenreeks niet te halen.
“Ik heb aan het begin besloten dat niemand van hen dood zou gaan”, aldus Rowling over haar drie hoofdpersonages Harry Potter, Ron Weasly en Hermione Granger. “Maar halverwege overwoog ik toch om een van hen uit het verhaal te schrijven. Ik denk dat het een reflectie was van het feit dat ik me op dat moment zelf niet zo goed voelde.”
Uiteindelijk heeft Rowling toch vastgehouden aan het uitgangspunt dat haar drie geliefde personages de strijd tegen de gewelddadige Heer Voldemort zouden overleven, zo schrijft de Britse krant maandag.
De schrijfster doet de onthulling in een interview met acteur Daniel Radcliff, die in de acht Harry Potter-films de titelrol vertolkte. Het interview is bedoeld als extra op de DVD van het laatste deel van de verfilming, Harry Potter and the Deathly Hallows II.


Naar NU.nl

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 10:04 

Jammer, ik had hem graag dood gezien.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 11:51 

Ik ben juist blij dat hij is blijven leven. Toen we aan het wachten waren, had ik inderdaad het idee dat 1 van de 3 dood moest, omdat het dan gewoon realistischer zou zijn. Maar nu zijn we al weer een aantal jaar later en ik ben heel blij dat ze alledrie gewoon nog leven. Vooral Ron, want die vind ik het leukst van het trio. Ik ben achteraf wel blij met een soort happy ending, want na Snape kon ik meer verdriet niet aan :'). Had er iemand dood gemoeten, dan had ik liever Harry dood gezien. (Iets in de trant van Voldy en Harry gaan beiden het hoekie om).
En ik vind het gewoon leuk dat Ron en Hermione eindelijk samen kwamen, want dat zat er al 6 boeken lang aan te komen. Wat nog een hele leuke quote van Harry opleverde ("OI! There's a war going on here!") en een, vind ik, leuke scene in 7.2. Die kids hadden ze achterwegen moeten laten in de epiloog, maar dat hoort meer in een ander topic thuis.
Dus. Blij dat ie leeft <3

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 19:26 

Ze overwoog het dus halverwege de serie. Tja, iets overwegen te doen is meer een gedachte die in dit geval geen gestalte kreeg. Erg nieuwswaardig vind ik deze onthulling dus niet. Overigens hield ik zelf eerder rekening met het idee dat Harry dood zou gaan in plaats van Hermione of Ron. Op de een of andere manier had ik bij die twee altijd al het idee dat hen niks fataals overkomen zou. Van Harry had ik het eerder verwacht, simpelweg omdat ie natuurlijk het hoofdpersonage is. En vaak genoeg zie je in boeken dat het desbetreffende personage er niet al te best vanaf komt. Goed.. nu heeft Harry ook zat misère in zijn leven meegemaakt. Daar niet van.. maar in the end bleef ie the boy who lived. En met reden uiteraard, zo bleek in boek 7 :')

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 16:32 

Ik houdt vooral van veel drama..in de films! Dat maakt een emotionele en spannende en mooie sfeer.. Ik heb gehoord dat Lupos ook zou blijven leven..maar dat ze die toch dood zou laten gaan..

Ron dood zou het dus toch wat interessanter hebben gemaakt.


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 18:12 

Ik denk dat het goed is geweest dat Ron uiteindelijk toch is blijven leven. Als alle 'goede' personages waren blijven leven, was het natuurlijk onrealistisch geweest. Ik denk wel dat de dood van Fred, Dobby, Hedwig, Tops en Lupos en ook zeker Sneep en Perkamentus toch veel mensen heeft geraakt. Persoonlijk vind ik het goed zo, toch nog een soort van happy ending, net als Jessica ook al zegt :')

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Nog steeds in het zelfde dorpje bij de boomgaarden =D
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 22:43 

Zelf had ik ook verwacht dat Ă©Ă©n van de drie het niet zou overleven, maar ik kijk er nu heel anders tegenaan als toen. Wat mij betreft zijn er genoeg van de 'goede kant' overleden. (Ik heb minstens twee hoofdstukken om Lupin gehuild :C!) En zo ook om de rest uiteraard.. Ik ben in ieder geval blij dat Ron het wel heeft overleeft :).

Ik vond het wel een beetje jammer dat Harry eerst dood moest en daarna weer 'tot leven' kwam.. Ik was toen wel blij dat hij nog leefde, maar nu vind ik het wel een matige plot twist.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 18, 2013 0:16 

Ik had dit al eens gehoord, en ik vind dat Ron dood moest. Dat heeft één (slechte) reden: Harry zou zich misschien bedacht hebben en met Hermelien gaan trouwen, dan zou Ginny met Daan Tomas trouwen, en ik ben vóór beide.

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 18, 2013 13:48 

Ik had zelf ook altijd gedacht dat Ă©Ă©n van het trio zou sterven. Met al hun avonturen leek het me iets te mooi om waar te zijn als dat niet zou gebeuren. Als Ă©Ă©n van hen had moeten sterven, dan had het Ron mogen zijn. Ik vond het van de drie het minst interessante personage. Ik vind het ook niet erg dat hij uiteindelijk leeft - al had ik Hermione liever met iemand anders zien eindigen.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 19, 2013 20:00 

hmm.. Ik vind het een moeilijke aan de ene kant geeft het wel een aparte wending aan het verhaal als Ron dood zal gaan. Maar toch vind ik het mooiste dat ze als trio toch heel het verhaal op hebben genomen tegen voldemort!

_________________
Griffoendor!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme