Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Dreuzel



Offline

Woonplaats: ergens op de wereld
BerichtGeplaatst: vr sep 23, 2011 16:30 

i love twilight !!!!
Het tweede boek is mijn favoriet;
mijn favoriete personages zijn bella edward alice carlals jasper en jacob


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 20:51 

Twilight breaking dawn part 1

Ik las dat er een andere regisseur of iets dergelijks deze film maakten, nou die man is top!

Spoiler:
Deze film is zover de beste van de reeks, en als part 2 komt wordt het nog grootser als je ze uiteindelijk samen bekijkt. Part 2 ben ik nu al zeer benieuwd naar!!
Wat een pracht film ik kan bijna niet de goeie woorden ervoor vinden, het houdt je vast van begin tot einde om dan pas weer normaal te ademen.
De muziek al kan die vast wel beter, past er goed in en bepaalt ook de sfeer! De spanning is goed er komt ook net genoeg luchtigheid doorheen wat betreft grappige dingen.
Het is echt magisch en romantisch en dat is te voelen, wat de sfeer ten top maakt! Dit was niet in de eerdere films (Harry potter reeks had het in enkele films, maar was toch anders).

Er zijn wat dingen eruit kon je verwachten, maar dat komt bij deze film goed uit:
Aangezien je niet de ellelange hersenkronkels hoort, wat bij bepaalde momenten jammer is.
En verder sluiten de dingen goed aan, het maakt de film niet al te snel maar het loopt soepel door zonder verveling van dingen uit het boek dat er toch wel uit kon.
Wat de trouwerij betreft (ga op sommige dingen nog op in hieronder).
Ik heb blijkbaar een grote fantasie want zag het helemaal voor me van het boek, in de film toch wat anders en kleiner.

Kan wat dingen vergeten zijn, maar de film is geweldig en weinig op enkele punten na niks mis mee.


Wat ik erg goed vond.
Spoiler:
-het magische gevoel, net als de romantiek en spanning.
-De trouwerij heel mooi gedaan, Bella’s jurk is prachtig, de tuin is en iedereen erin ook. En de receptie is erg grappig: leuke toevoeging. Huwelijks reis pracht omgeving en echt super gedaan.
-Het eiland moment, de zee en de romantiek echt magisch zo mooi gemaakt.
-Zover het erin zat de goeie zinsbouw en grapjes, maar niet alles zit erin.
-Het imprenten van Jake en Renesmee, echt prachtig gedaan de blik in de toekomst. Hoewel Renesmee er wat anders uitziet dan ik had gedacht, bruin haar en dergelijke? Maar goed ze was alleen beschreven als ze klein is. Maar dan nog krijg je een ander beeld lijkt me?
-Bella’s dood en hoe ze veranderd soepel en gelijkmatig gedaan, vroeg me af hoe ze dat wilden doen.
-Hoe ze Bella veranderen van mooi naar uitgemergeld, en in dood langzaam hersteld en mooier wordt.


Het lijkt misschien wat lange uitleg, maar het zijn maar enkele dingen.
Wat ik mis of veranderd is:
Er is wel wat uitgehaald er kon best wat uit dat was niet erg: ik hoopte dan ook dat de enkele leuke dingen er in zaten. Bepaalde dingen zitten erin maar is ingekort of weggelaten wat jammer is want dat waren de best en leukste momenten van het boek vond ik.
Spoiler:
-Het vertellen over trouwen aan de ouders Charlie en daarna Renee, zit er niet in dat is jammer, het is traditie en ook wat ouderwets, dat was zo’n goed stukje.
-De prachtige trouw omgeving, we zien alleen waar ze trouwen terwijl het er nog mooier uit hoorden te zien. En dan naast de pracht jurk had ik Bella ook mooier verwacht in gedachten, maar dat heb je met fantasie en Alice die alles doet…
-De Denali clan had ik anders verwacht, als t goed is was er maar 1 blond. En Irena die gekwetst was zou er ook niet moeten zijn.
Maar ik ben er verder zeer tevreden mee.
-Je ziet de vampieren in de spiegel? Dat kan helemaal niet in eerdere films hebben ze dan nog kunnen verbergen zonde! Maar zal wel zijn voor bella’s ouders?
-Island Esme is verder prima, alleen mis ik de tirade van de vrouw tegen Edward, had ik de wonden ernstiger verwacht, waaronder het bed stukje iets anders is.
-Geweldig dat de grappige zinsbouw en grapjes erin zitten, maar de echt leukste zijn weg:
Zoals de zinspeling gevatte opmerkingen hond, stinken etc… en ik hoop dat het de dvd gehaald heeft! Jake die uit de voederbak eet en daarna tegen Rosalie gooit.
-Te weinig wolven gedaanten scenes, de momenten dat ze het zouden moeten zijn met praten en beschermen, doen ze nota bene in mensen vorm? (zeker de recessie).
En daarbij waarom in hemelsnaam hebben ze het veranderd!! Beide clans zouden dichter naar elkaar toe moeten komen, het zou beter moeten worden i.p.v te gaan vechten ze worden niet vijandiger en meer?? Zeer benieuwd hoe ze dat in part 2 willen oplossen.
Ik mis ook het begrip tussen Jake en Leah…
-Rosalie die bella beschermt is toch wat minder dat het zou moeten zijn.
-In me gedachten zie ik Emmet toch steeds anders voor me dan hoe die is op het scherm.

-Waar ik zeer benieuwd naar was want in het boek zit het er veel in. De bloot en pijn scene wat toch belangrijke momenten zijn zeker hoe je zoiets in een film wil stoppen. (zeker voor gevoelige jeugd kinders) je komt er dan nog niet tussen uit, hoe ze dat wilden doen want het gaat er heftig aan toe. Hebben ze toch opgelost en laten ze niks zien? zelfs bij t einde is er nog veel ingehouden wat pijn, breken en bloot betreft?
Kleding aan? Gezicht schoon etc.. Terwijl je overal bloed, gat in maag zit voor baby, botbreuken zoekt? Etc.. toch jammer maar misschien te heftig?

_________________
Support Joyce @ WIDM


Laatst bijgewerkt door 2daemon op za nov 19, 2011 7:33, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 23:38 

Ik ben gisteren naar breaking dawn 1 geweest. Die film is tot nu toe mijn favoriet van de serie. Ik vond hemnsoms super hilarisch en soms was het precies een horror.
Spoiler:
Vooral wanneer Bella moest bavallen. Heb ik dat verkeerd gezien of brak ze haar rug. Want dat zag er echt super vies uit.

Het grappigste stuk vond ik hun huwelijks nacht. Het bed dat plots brak. En bella's reactie als ze wakker kwam en zag dat de hele kamer verwoest was :lol:

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 23:42 

@2daemon Ik heb voor de zekerheid toch alles onder spoilers gezet. In principe is de eerste spoiler niet eens zo heel erg spoilerig, maar ik heb het toch even gedaan. Misschien zijn er mensen die echt helemaal niks over de film willen weten.

Over de film
Spoiler:
-Jake/Rosalie en voederbak is inderdaad gefilmd en is uiteindelijk niet in de film gekomen. Ik hoop ook dat het in de deleted scenes zit op de dvd.
- Ze hebben de seksscene en geboortescene inderdaad ingekort. Het was veel uitgebreider, maar ze kregen daardoor een R rating. Dit houdt in dat jongeren onder de 17 de film niet mogen zien zonder begeleiding. En aangezien de Twilight fans juist mensen in die leeftijdscategorie hebben, hebben ze die scenes zwaar ingekort zodat ze uiteindelijk een PG-13 rating kregen (Jongeren onder de 13 jaar moeten begeleiding hebben).

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 7:43 

Eva schreef:
@2daemon Ik heb voor de zekerheid toch alles onder spoilers gezet. In principe is de eerste spoiler niet eens zo heel erg spoilerig, maar ik heb het toch even gedaan. Misschien zijn er mensen die echt helemaal niks over de film willen weten.

Over de film
Spoiler:
-Jake/Rosalie en voederbak is inderdaad gefilmd en is uiteindelijk niet in de film gekomen. Ik hoop ook dat het in de deleted scenes zit op de dvd.
- Ze hebben de seksscene en geboortescene inderdaad ingekort. Het was veel uitgebreider, maar ze kregen daardoor een R rating. Dit houdt in dat jongeren onder de 17 de film niet mogen zien zonder begeleiding. En aangezien de Twilight fans juist mensen in die leeftijdscategorie hebben, hebben ze die scenes zwaar ingekort zodat ze uiteindelijk een PG-13 rating kregen (Jongeren onder de 13 jaar moeten begeleiding hebben).

Ik begrijp het al was het eerste stuk eigenlijk geen spoiler maar meer hoe geweldig de film is.
Spoiler:
Ik baal van de PG ratings een zo'n boek of film wordt dan nooit helemaal perfect of juist gemaakt hoe t hoort te zijn. Deze boeken zijn nota bene voor tieners die best wat aan kunnen. Niet zoals Harry potter.
Ik snap best dat het heftig zou kunnen zijn en dat moet aanpassen, maar denk dat het niet erger dan saw reeks kan zijn.
Hopelijk redden er nog wat dingen en die belanden op de dvd, dat je t alsnog ziet.



Leintje schreef:
Ik ben gisteren naar breaking dawn 1 geweest. Die film is tot nu toe mijn favoriet van de serie. Ik vond hemnsoms super hilarisch en soms was het precies een horror.
Spoiler:
Vooral wanneer Bella moest bavallen. Heb ik dat verkeerd gezien of brak ze haar rug. Want dat zag er echt super vies uit.

Het grappigste stuk vond ik hun huwelijks nacht. Het bed dat plots brak. En bella's reactie als ze wakker kwam en zag dat de hele kamer verwoest was :lol:


Spoiler:
Ze brak idd haar rug door te bukken, dat was ook zo in het boek. Al zou het allemaal nog veel erger moeten zijn.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 8:41 

@2daemon
Spoiler:
Het is inderdaad belachelijk dat ze het zo gedaan hebben, maar ja in Amerika maken ze nou eenmaal eerder een probleem over seksscene's e.d. In principe vond ik het nog niet eens zo heel erg. Ik keek namelijk niet echt bepaald uit naar de visuals van de bevalling. Ik bedoel in het boek komt het echt gross over, dus ik ben blij dat ze in de film niet de hele bevalling zo gefilmd hebben. Het was toch duidelijk wat er gebeurde zonder het net zo ranzig te laten worden in het boek. Ik was namelijk bang dat ze dat helemaal zouden verknallen. Hetzelfde geldt voor de imprint scene. Ik ben echt zo blij dat het goed naar voren komt dat het meer om soulmates gaat dan "ZOMG I'M IN LOVE WITH A HYBRID BABY". Daarbij zat ik ook niet te wachten op de seksscene's, dus ik vind het feit dat ze er nu een PG13 rating van gemaakt hebben niet zo erg eigenlijk. xD Al kan ik me wel voorstellen dat sommige mensen hier misschien WEL op zaten te wachten.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 12:11 

@Eva
Spoiler:
Ja, amerika is daarin nogal vreemd met verschillende tegenstellingen, het ene is goed het andere niet. zo is opvoeden terwijl er iets anders gebeurt etc...

Ja oke de bevalling had heel erg kunnen zijn idd, maar vind het toch vreemd met wat ze ondergaat nog kleding aanheeft die uberhaupt nog heel is ook?
Het zou een keizersnee moeten zijn, dus dat persen kwam niet eens aan bod zou nog griezeliger zijn geweest en dat had bella zeker niet overleeft.
Ik had gewoon t boek in gedachten ga toch nog een keer, het is ook niet verkeerd gedaan best goed.

tja ben er ook wel een die erop zat te wachten, zo van er valt wel iets te zien omdat t boek best lastig maakt om het te verbergen. Maar ook om te zien hoe prachtig het gefilmd kan worden die romantiek en pijn.
En zoiezo bij bepaalde films hoort het er gewoon bij omdat het gemaakt is ervoor, als het dan ontbreekt het stukje bloot dan is dat jammer. Het is niet echt maar ook niet af en dat doet de film weer teniet in het geheel. ach zo zie ik het tenminste. (o.a friends with benefits, no strings attached die zijn het ook, en die had net als ''Love & other drugs'' kunnen zijn, dat is juist een film die compleet is! niet dat die andere het niet zijn)

Ja echt die imprent scene had ik me ook anders voorgesteld, ''iets van we zien elkaar en bam ik ben veranderd''. Echt super cool gedaan zo al ging het redelijk snel toch prachtig! Wie zou die tiener renesmee spelen die je erin zag, kan de naam niet vinden?
Je zag nu al dat Charlie zonder z'n medeweten misschien, ook een beetje wordt imprent met Sue!

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 11:37 

Ik twijfel heel erg of ik Breaking Dawn nog ga kijken in de bios. Ik was heel lang Twilightfan en ik heb de andere 3 wel gezien in de bios. Maar naar Eclipse ging ik vooral omdat ik Jasper het meest fascinerende personage vond en dat zijn film is natuurlijk.

Ik hoor wisselende dingen hierover, dus denk er nog even over.. Ik wil hem wel sowieso een keertje zien, maar of ik er een bioskaartje voor over heb..

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 11:39 

Ik twijfel er ook aan Manouk! Ik heb zoiezo de 3e film ook nog niet gezien, maarja ik vond dat ook geen leuk boek. De 4e film wil ik wel zien.

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 11:39 

@ Arianna en Sjar:
Ik heb het niet in de bioscoop gezien, maar ik heb er geen spijt van. Heb de film alsnog onder ogen gehad, en vind het eigenlijk geen bioscoopkaartje waard. Al hoewel, 1x naar de bioscoop is goedkoper dan de dvd kopen denk ik.

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 12:28 

De meeste "fans" die de film gezien hebben vonden hem 100% meevallen. Dit waren ook mensen die het boek verschrikkelijk/niet leuk vinden en eigenlijk "er tegen op" zaten om er naar toe te gaan en uiteindelijk toch gegaan zijn. De mensen die negatief zijn zijn de mensen die over het algemeen negatief over Twilight zijn. Als ik naar de meeste recensies kijk dan wordt meestal ook gezegd dat de film opzich niet slecht is maar dat het echt bedoeld is voor een bepaald genre. Je moet er dus van houden. Nou dat vind ik sowieso bij Twilight. Dat het niet echt een film is voor een breed publiek.

Ik heb de film zelf wel een paar keer al in de bioscoop gezien. Ik vond hem echt meevallen. En dat terwijl ik eerst ook niet wist wat ik van de film moest denken, omdat er in Breaking Dawn gewoon teveel dingen zitten die je eigenlijk niet verfilmd wil zien. Ik vind dat ze alles wel goed verfilmd hebben. Het is dus moeilijk om te zeggen of het de moeite waard is. Het ligt er maar net aan hoe leuk je Twilight vind. Als je Twilight echt niks aan vind dan zou ik het echt niet aanraden nee.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 12:45 

@Manouk Ik vond de 4e juist zoveel beter dan de rest. Dus als ik jou was, zou ik hem wel gaan zien (desnoods online xD)

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 14:20 

Hmm, ik heb juist een heel andere mening. :') Ik ben juist naar de bioscoop gegaan, omdat ik heel nieuwsgierig was naar hoe bepaalde dingen gefilmd waren. Ik vind boek 4 het minst leuk (understatement), dus ik was benieuwd of de film me toch op andere gedachten kon brengen. (En ik ik ben 's ochtends naar de bios gegaan, dus dat scheelde weer de helft van het kaartje, haha.)

Eh, niet dus. XD Ik vond het eerste uur prachtig: het was lekker ouderwets Twilight met veel romantiek en een beetje actie. Maar het tweede uur verpeste het voor mij. ): Bovendien vond ik het acteerwerk van sommigen echt om te huilen. Voor mij is Twilight dus gewoon een trilogie (want ik vind de eerste drie boeken/films wel heel mooi) en ik doe maar alsof deel 4 niet bestaat. XD

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2012 14:25 

En er is een nieuwe Hillywood Parodie =D

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 22:42 

IK heb OOIT een poging gedaan Twilight te lezen maar ik vond het niks.
Ik houdt in een verhaaal graag van de basis, het verleden van karakters, hoe zit hun verhaal in elkaar, en hoe is een karakter zo geworden? Nee..bij twillight gaat het er inderdaad alleen over romance..en daartussen af en toe een kleine ruzie tussen weerwolfen en vampiers..nee ik kwam niet door de boeken heen..heb zo andere favorieten...


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme