Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 15:30 

We hebben allemaal wel iets dat we heel graag willen. En verlanglijstjes zullen zeker rondgaan rond tijden zoals Kerst of Nieuwjaar. Is er iets dat je heel graag wilt of dingen die je heel graag zou willen hebben voor Sinterklaas/Kerst/Nieuwjaar/Pasen/etc.?

Het moet niet perse een lijst zijn, mag ook 1 ding zijn ofzo, naargelang wat je wenst. ; )
Het kan ook iets zijn dat je voor jezelf binnekort wilt aankopen, moet niet perse een cadeau zijn van iemand anders. In dit topic kun je het allemaal kwijt!

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 16:26 

Eigenlijk heb ik niet meer heel veel dat ik verlang. Met de komst van het downloaden, haal ik op die manier mijn muziek en films binnen. Ik ben niet iemand die om kleding vraagt ofzo. Boeken lees ik toch ook niet meer. Dus ja, dan blijft er weinig over.
Ik denk dat ik dit jaar voor Lost seizoen 6 ga, omdat ik dan de hele serie compleet heb.

Misschien komt het ook wel omdat ik het hele feestgebeuren een belachelijk tijdverdrijf vind. Sinterklaas/Kerstman komt langs en het enige wat we kunnen is elkaar dure cadeaus geven die vaak daarna toch weer teruggebracht worden naar de winkel.
Ik ben zelf meer van de symboliek achter het feest. Laat Sinterklaas maar lekker komen, dan eet ik wel wat pepernoten en een chocoladeletter met warme chocolademelk erbij en zing braaf wat liedjes. Of ik plaats de kerstboom met de kerstversiering en hoop op een witte Kerst.
Nee, voor mij is het toch wel over met de verlanglijstjes. Op Lost seizoen 6 na dan. (a)

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 19:07 

In navolging van Aisling.. hier nog zo'n persoon met geen verlanglijstje :')

Tuurlijk kan ik zo een lijst opsommen aan spullen die mijn hartje begeert. Maar tegelijkertijd heb ik dan zoiets.. dat wil ik verdienen. Letterlijk en figuurlijk. Ik wil die spulletjes zelf kopen en niet krijgen. Kun je zeggen dat ik niet materialistisch ingesteld ben. Onzin, dat ben ik wel.. alleen heb ik zoiets op het moment.. mooi spul, maar heb ik het nodig? Neen.. want [ding x] is nog niet kapot.

Mijn verlanglijstje die ik vanzelf korter maak door ervoor te sparen...

Spoiler:
Een nieuwe GSM/telefoon. Naar alle waarschijnlijkheid een slimme telefoon/smartphone met Android.
Een Fujifilm X100 of Olympus EP-3 of Sony NEX-7
Assassassin's Creed 2: Revelations
FIFA 2012
Een maatpak van Suit Supply


Dus tja.. tijdens Sinterklaas/Kerstmis hou ik het bij gebruikelijke spullen wat ik in huis haal en dus op mijn verlanglijstje staat. Maar tegelijkertijd mag het geen verlanglijstje heten want ik haal het mooi op eigen houtje in huis.

En onder gebruikelijk versta ik dan...

Sinterklaas: chocolade letter, kruidnoten, marsepein, borstplaat, gevuld speculaas etc etc etc
Kerstmis: kerststol, amandelstaaf, kerstkransjes etc etc
Verjaardag: gebak voor de visite (haal ik niet.. die maak ik lekker zelf :P)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 21:10 

Jaaa, dat sparen vind ik dus ook een hele goede. Zo aas ik stiekem alweer op een nieuwe digitale camera/ spiegelreflex camera. Maar die ik nu heb is nog geen twee jaar oud. Kortom, stiekem vind ik het belachelijk dat ik voor 2 extra megapixel alweer een nieuwe zou aanschaffen.
Natuurlijk kunnen foto's altijd scherper en mooier, maar dat kan ik ook bereiken door mijn eigen camera beter onder de knie te krijgen.
En als ik dan ondertussen spaar voor een spiegelreflex, dan heb ik echt recht op de mooie beelden.

Overigens vind ik het ook een hele mooie gedachten om met een feest iets te gaan doen in plaats van de cadeautjes. Een paar jaar geleden ben ik met Sinterklaas bijvoorbeeld naar Riverdance geweest. Dat wilden we alledrie erg graag, en dus werd dat een beetje ons feest.
Maar ook al een wandeling met Kerst kan echt heel leuk zijn. Zeker als ze dan op hilarische wijze het kerstverhaal uitbeelden...

Maar als ik dan echt materialistisch moet worden: Lost 6, 3 specifieke cd's Corvus Corax, 2 cd's Tanzwut, hele serie Aspe, Kommissar Rex en nog wat andere films.
Ach, soms is het ook al heerlijk om dingen te willen en het voor jezelf uit te stellen. Het verlangen naar iets is op zichzelf al mooi, als je het eenmaal hebt, wil je alleen maar meer.

Aan welke filosoof hadden we dat ook alweer te danken... irritante Grieken.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 21:24 

Ooh ik houd van Sinterklaas/mijn verjaardag en ook zeker van cadeautjes. Ik hoef geen belachelijk dure dingen en dat verlang ik ook niet. Ik krijg ook geen extreem dure dingen. Van mijn ouders krijg ik meestal iets duurders (twee boeken ofzo), van mijn opa en oma ook redelijk en van mijn zusje juist iets kleins. Mijn vriendje is een beetje onvoorspelbaar, de ene keer krijg ik een theepot, dan weer Prison Break seizoen 4 :P Maar dat geeft niks. Ik ben ontzettend blij met de kleinste cadeautjes: het gaat meer om het geven dan wat het is.

Ik heb redelijk weinig geld, dus ik vind het wel fijn iets te krijgen en heb wel een lijstje. Voor Sinterklaas vraag ik een extra geheugenkaart voor mijn fototoestel, een tweepersoonsdekbed (heb nu twee eenpersoons op mijn bed, erg onhandig) en nog wat boeken waaruit denk ik een keuze gemaakt wordt. Of ik krijg iets compleet anders :P
Ik zit tegenwoordig ook te twijfelen over een e-reader. Dat is iets wat ik dan sowieso bewaar voor mijn verjaardag en dan vraag ik het aan een heleboel mensen tegelijk :)

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2011 19:16 

Bij mij is een verlanglijstje voor Sinterklaas maken elk jaar weer een ramp. Ik weet dus echt nooit wat ik moet vragen. Wij gaan namelijk lootjes trekken en je moet toch altijd wel een paar kadootjes kopen voor niet zo heel veel geld. Het moeten dus altijd van die kleine dingen zijn. Ik ben echt nooit origineel hierin. Voornamelijk omdat het ook iets moet zijn dat mijn ouders, zussen en zwagers ook nog kunnen begrijpen. Mijn zus is dan ook zo'n iemand die echt weken voor de tijd al een lijstje klaar heeft liggen en ik maak hem altijd een paar minuten voordat we lootjes moeten trekken. xD Het gaat dit jaar denk ik ook weer een drama worden. xD

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

3e jaars



Offline

Woonplaats: Ergens in Nederland
BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2011 21:50 

Ik heb wel een verlanglijstje voor 2 verjaardagen tegelijk (van de sint en van mezelf):

- HP7.2
- De complete box van Harry Potter
- Boeken
- CD van 15 jaar Jan Smit


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2011 22:02 

Ik heb nog geen flauw idee wat we thuis gaan doen voor Sinterklaas en Kerst, maar het zal in elk geval zeer klein zijn, want we hebben het niet zo breed. Meestal geven mijn moeder en ik elkaar een paar kleine cadeautjes of één cadeautje en gaan we naar de bioscoop of het theater. Meestal krijg ik een schrijfboekje, een roman en wat chocolade ofzo.

Ik heb sinds een week wel weer een verlanglijstje voor mezelf maar dat zijn allemaal dingen die ik echt zelf moet uitzoeken. Ik denk dat ik een specifiek boek vraag. Als ik zeg ''doe maar een boek'' geven mensen mij altijd chicklits of thrillers... en dat soort boeken vind ik helemaal niks. Het wordt waarschijnlijk ''De Geheime Kamer'', ''Beedle the Bard'' of ''Dracula'' want geloof het of niet, die boeken heb ik nog steeds niet.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za nov 12, 2011 12:13 

Wij vieren elk jaar Sinterklaas thuis en we hebben afgelopen week lootjes getrokken. We houden een bedrag van 20 euro aan maar ik ga daar meestal wel overheen XD Ik heb mezelf ook als doel gesteld om elk jaar sowieso voor iedereen die meedoet iets kleins te kopen, gewoon omdat het leuk is om cadeaus te kopen voor andere mensen (:

Mijn eigen verlanglijstje bevat meestal standaard een aantal boeken (deze keer 'Tinker Tailor Soldier Spy' van John le Carré maar ik ben in principe blij met elk boek), DVD's en CD's. Verder vraag ik dit jaar om wat sieraden (tunnels en plugs voornamelijk) en een paar rolschaatsen omdat rolschaatsen awesome zijn. Oh en ik heb al een paar jaar standaard een ocarina op mijn verlanglijstje staan maar die dingen schijnen nogal lastig te krijgen te zijn XD

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2011 12:26 

Voor mij hoeven verlanglijstjes ook niet zo. Als ik iets echt graag wil, spaar ik er zelf voor, zoals een paar mensen boven mij ook al doen. Zo heb ik gespaard voor een iPhone, een iPad, en ben ik blij te maken met CD's en andere bandmerchandise van mijn favoriete bands. Die ik ook over het algemeen zelf koop.

Dit jaar zullen er dan ook vooral dit soort dingen op mijn kerstboomlijstje staan, dat tegelijk als verjaarslijstje dienst gaat doen. Sinterklaas vieren zijn we al een aantal jaar meer gestopt, omdat niemand er in gelooft, en mijn moeder eigenlijk de enige is die tijd heeft voor mooie suprises en gedichten. Toen kwamen de pakjes onder de kerstboom terecht. Minder in aantal, maar het hoeft van mij ook niet zo groots.

Uiteindelijk zou het dit zo'n beetje worden:
- CD + DVD Imaginaerium (Nightwish)
- CD Sverker (Corvus Corax)
- Scrum shirt

En dan zou ik nog sparen voor een nieuwe printer, festivals, concerten en huisraad voor als ik over een aantal maanden een eigen appartementje krijg. Maar dat zijn dan weer dingen die je moeilijk cadeau kan vragen.

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2011 14:18 

Ik heb eens nagedacht en ik denk dat ik een nieuwe badjas ga vragen. Ik heb nu een synthetische en ik wil liever een katoenen. Mijn moeder kent mijn smaak wel dus ik denk dat ze wel iets moois kan vinden. (:


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2011 14:46 

Dit jaar wordt de eerste keer in mijn leven dat ik Kerst ga vieren. Ik ben heel benieuwd hoe me dat gaat bevallen.
Mijn ouders zitten dit jaar namelijk in de rommel met Sinterklaas. De muren zijn net ingesmeerd met een of ander goedje, maandag wordt het opnieuw gestuct. Het is nog even afwachten wanneer het glasvezelbehang tegen de muren wordt geplakt. Maar het mag wel duidelijk zijn dat daarna nog moet worden geverfd. En aangezien mijn vader en ik de enige zijn die dat zullen doen, wordt het een klus voor avonden en weekenden.
Maar goed, Kerst!! Ik denk dat ik toch maar eens een verlanglijstje moet gaan maken, anders weten mijn ouders straks niet wat ze voor mij kunnen kopen. Een printer is vast te groot voor onder de kerstboom. Toch?! Die kan ik echter wel goed gebruiken nu de mijne de geest gegeven heeft.
Dus uiteindelijk zal het neer komen op boeken en cd's, omdat ik geen inspiratie heb.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2011 15:33 

Ik kan wel net doen of ik moeite heb met een verlanglijstje maken o.i.d, maar dat heb ik niet. Ik vind heel veel dingen leuk en ik wil heel veel dingen hebben. Natuurlijk is het niet belangrijk. Sinterklaas vieren we al jaren niet meer. Nu vieren wij kerst vaak met cadeautjes. En nee, cadeautjes zijn niet belangrijk. Natuurlijk niet. Kerst draait voor mij om de echte christelijke betekenis (ja, dat soort mensen bestaan nog xD) en samenzijn met familie en lekker eten en gezelligheid. Maar desondanks kunnen cadeautjes wel erg leuk zijn. Ik wil vaak DVD's of een lekker luchtje of spulletjes voor onder de douche/in bad. Daar kan ik nooit genoeg van hebben en het maakt me niet uit of het producten zijn van Lush of van de Action. I'm happy with everything.

En ik vind het gewoon super leuk om cadeautjes te kopen voor anderen. Vooral 's avonds, als het donker is en overal zijn er lichtjes en er staat een kerst CD op in de winkel xD En dan al die gestreste mensen omdat ze nog lang niet alles hebben wat ze nodig hebben en dat ik dan met mijn vrienden heel relaxed door de winkels loop. Ja, hoor, daar geniet ik van. Daarna lekker een oliebol halen. ;)

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Mijn wonderlijke wereld

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 17:03 

Ik wil heel graag een HP toverstok; die van Hermelien.
En een Griffoendor kostuum.
En een tijdverdrijver!
EDIT: Die heb ik nu!

_________________
Volg je gevoel, recht naar je doel


Laatst bijgewerkt door xDaffiee op do aug 15, 2013 21:44, in totaal 3 keer bewerkt.

 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 26, 2013 1:40 

*steekt hand op*

Mijn lijstje:

    Een Griffoendor kostuum
    Een Hunger Games training outfit
    Als ik hem ergens kan vinden een Mockingjay Pin.
    Een laptopje (Google)
    De Sims: Beestenboel

Ik weet dat ik het niet allemaal kan krijgen en als ik niet realistisch had nagedacht had ik echt een hele pagina vol kunnen schrijven.

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme