Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 15:49 

Zoals ik de laatste jaren wel heb gemerkt, is dat boek en film niet te vergelijken zijn. En als ze al op elkaar ingespeeld zijn zitten er nog kleine dingen, die je wel of niet ziet! Ik vind dat eerlijk gezegd jammer want je wilt sommige dingen toch in een film zien, en anders is het een beetje afbreuk tijdens de film. Maar de film is vaak ook heel goed!
Ik denk toch ook de boeken, je doet er langer over, je kan fantaseren over hoe iemand eruit ziet. Je verdiept je in de personages aangezien je meer te weten komt, je leeft erin mee en je verliest alles om je heen doordat je er in getrokken wordt.
Vooral bij HP want na 1 en 2 hebben ze veel uitgelaten, maar ook zonder dat zijn het sterke staaltje goeie films. afgezien van dat je dingen mist en afvraagt hoe dit of dat zit? Afgezien van dat er weleens niet iets klopt o.a de personages, kun je wel eindelijk een gezicht zetten terwijl je het weer leest. Of je hebt nog steeds je eigen fantasie beeld van degene.

Ja het klopt dat als je alles erin doet de film te lang duurt, maar een anderhalf uur film is te kort. Ze hadden het makkelijk 2 tot 2 en een half uur kunnen doen.
Er zijn films die 3, 4 uur of langer duren, en die zijn niet eens goed of veel te lang? En naar mijn mening niet echt eerlijk omdat tig beter films zijn die langer mogen!
Wat het boek niet heeft heeft de film wel, en vica versa zoals muziek, gezichten, spanning en emoties en veel meer.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 6:46 

Oke ik heb dus altijd gezegt dat zolang je de boeken niet hebt gelezen je de film niet kunt begrijpen en ik heb dus nu bewijs dat het klopt, een broertje van een vriendin van mij was er heen geweest en die was er dus van overtuigd dat door de Princetail enzo dat Sneep de vader was van Harry!! hoe hou je het voor mogelijk :P

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 17:13 

Hm, ik weet het niet. Bijna alle HP fans die ik ken in het 'echt'. Hebben de boeken niet gelezen maar kunnen het met behulp van alleen de films meer dan voldoende volgen.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


Laatst bijgewerkt door Kim op di aug 16, 2011 19:26, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 19:05 

Ik denk persoonlijk dat zoiets ook ligt aan wat voor persoon het is. Als het iemand is die alle films 'bewust' heeft gekeken (en daarmee bedoel ik, echt heeft opgelet en ook echt geïnteresseerd was) en ook de dvd's heeft gekocht en ze nog eens heeft bekeken, dan denk ik inderdaad dat je de boeken niet nodig hebt.
Maar als je nou iemand hebt die de films ziet omdat 'ze wel leuk zijn' en vervolgens er niks mee doet tot de volgende film, ja dan denk ik dat het wat lastig wordt. Maar ik denk dat dat zo is met alle sequels van films ; )

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 14:07 

Boeken! Die zijn meestal wel beter. Niet dat films slecht zijn hoor, verre van...
Maar de boeken zijn echt precies zoals J.K. Rowling het wou hebben. Zo ziet zij Hp. En ik weet dat ze redelijk veel te zeggen heeft gehad over de films, maar toch vind ik de boeken leuker.

Enkel LOTR, daar waren de films een verbetering tegenover de boeken. De films zijn al zo lang, maar de boeken, daar heb je heel veel geduld voor nodig!

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 12:44 

Lily_flower schreef:
Oke ik heb dus altijd gezegt dat zolang je de boeken niet hebt gelezen je de film niet kunt begrijpen en ik heb dus nu bewijs dat het klopt, een broertje van een vriendin van mij was er heen geweest en die was er dus van overtuigd dat door de Princetail enzo dat Sneep de vader was van Harry!! hoe hou je het voor mogelijk :P



Ik heb alleen HP1 en HP6 gelezen maar verder alle films gezien en deel zeven deel 1 en 2 snapten ik gewoon. Ik wist heus wel dat sneep niet de vader van harry is, dat is james potter. :wizard: :wizard: :wizard: :wizard:

_________________
''I have to go to Hogwarts, Hogwarts is my home!''


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 14:09 

vincentk128 schreef:
Lily_flower schreef:
Oke ik heb dus altijd gezegt dat zolang je de boeken niet hebt gelezen je de film niet kunt begrijpen en ik heb dus nu bewijs dat het klopt, een broertje van een vriendin van mij was er heen geweest en die was er dus van overtuigd dat door de Princetail enzo dat Sneep de vader was van Harry!! hoe hou je het voor mogelijk :P



Ik heb alleen HP1 en HP6 gelezen maar verder alle films gezien en deel zeven deel 1 en 2 snapten ik gewoon. Ik wist heus wel dat sneep niet de vader van harry is, dat is james potter. :wizard: :wizard: :wizard: :wizard:

Dat is inderdaad wel interessant om te weten want ik vraag me dat dus ook altijd af. Ik weet dat mijn familie ook wel eens geprobeerd hebben om de films te kijken en die snappen ook alleen maar de eerste twee films omdat ze de boeken niet gelezen hebben. Het lijkt mij namelijk dat voornamelijk film 7 (en 8) moeilijk te begrijpen zijn als je het boek niet gelezen hebt. Zoals bijvoorbeeld de horcruxes/gruzielementen en de spiegel van Sirius enzo. Dat wordt in de film allemaal minder goed uitgelegd.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 19:15 

Bij ons heeft iedereen de boeken gelezen behalve mama en ik merk wel dat wij toch bepaalde zaken moeten uitleggen (zoals de Horcruxes en de Hallows en de spiegel en nog wat zaken). En zelfs papa die de boeken maar één keer gelezen heeft moet heeeeeel af en toe nog eens iets vragen.
Misschien als je inderdaad heel bewust met de films bezig bent dat het wel lukt maar ik heb dan toch het gevoel dat je heel wat moois mist. Ik ben blij dat ik ze gelezen heb want ik vul tijdens de films altijd zelf heel veel aan in mijn hoofd.

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 19:39 

Ik heb zelf altijd het idee dat mensen die de boeken niet hebben gelezen, dénken dat ze het allemaal wel snappen, maar dat dat uiteraard niet zo is. En dat is niet zo raar ook. Ook in de boeken is het soms redelijk ingewikkeld en de films laten een hoop dingen weg. Ik denk dat filmkijkers niet eens weten dat James Potter een animagus was of waarom Snape en Lily uit elkaar groeiden/ruzie kregen. Er zijn echt een paar heel belangrijke dingen niet verfilmd.
Ik vind het persoonlijk een groot gemis in iemand jeugd als ik iemand van mijn leeftijd tegenkom die zegt de films leuk te vinden, maar de boeken nooit heeft gelezen. Harry Potter is al vanaf mijn 7e een heel groot deel van mijn leven. Maar veel van mijn vrienden zijn geen HP-fans en die kunnen echt wel van de films genieten. Alleen echt alles begrijpen zullen ze nooit doen.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 23:38 

Lily_flower schreef:
Oke ik heb dus altijd gezegt dat zolang je de boeken niet hebt gelezen je de film niet kunt begrijpen en ik heb dus nu bewijs dat het klopt, een broertje van een vriendin van mij was er heen geweest en die was er dus van overtuigd dat door de Princetail enzo dat Sneep de vader was van Harry!! hoe hou je het voor mogelijk :P


Grappig, want ik ben met mijn ouders en broer naar de film gegaan. Mijn broer is ook HP fan, dus die vond de film goed, maar mijn ouders waren er dus ook van overtuigd dat Snape Harry's vader is! Misschien was het toch niet zo duidelijk als ik gedacht had. Het duurde ook even voordat mijn broer en ik uitgelegd hadden hoe het allemaal zit.
Maar goed; ik denk dat je het de eerste 3 a 4 films wel kunt volgen zonder de boeken. Maar de laatste delen (in ieder geval 6 en 7) zijn veel te complex om allemaal in een film uit te leggen.
Ik probeerde altijd de films en de boeken apart van elkaar te zien, om teleurstelling te voorkomen. Maar mijn conclusie is; als je de boeken niet leest snap je de film niet helemaal en krijg je dus 'Snape is Harry's vader' situaties.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: za sep 10, 2011 12:17 

Ik vind ze allebei wel goed. Als je ze appart bekijkt tenminste. Als je ze echt vergelijkt ben ik voor de boeken. Er zit natuurlijk veel meer detail in. En in de films worden zoveel dingen weggelaten. Er zijn toch wel vrienden die dingen vragen over de film omdat ze de boeken niet hebben gelezen en het dus niet snappen. Een film is ook na twee uur gedaan. Van een boek kun je veel langer genieten.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 22:26 

De boeken uiteraard.
De films zijn mooi, en ik vind dat ze goed hun best hebben gedaan om het te verfilmen! De films kun je niet vergelijken met de boeken.
Ik keek uit naar de boeken maar net zo goed naar de films.

Het is jammer dat ze niet alles zo uitgebreid verfilmen maar dat verwachtte ook niemand neem ik aan.

_________________
<3


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2011 14:39 

harry potter is eigenlijk het enige waarbij ik boeken zeg. die heb ik bijna niet neer kunnen lekker. bij andere boekverfilmingen (bv da vinci code) heb ik dat niet, daar heb ik niet het geduld te lezen, dus dan de film.
Maar bij Harry zeker weten de boeken.

_________________
HUP SJAR HUP!


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: wo maart 07, 2012 21:00 

de boeken van HP zijn veel beter, er zijn zoveel onderwerpen in de boeken waar niks over wordt gezegd in de film bijv. de S.H.I.T die Hermelien heeft opgericht om de elfen te helpen in boek 5. In boek 5 miste ik het meeste, eigenlijk is de film een kleine samenvatting van het hele verhaal maar dan heel snel :<


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2012 12:04 

Ik heb het al eerder ergens gezet op dit forum, maar ik heb eigelijk niet veel met de films. Ik vind ze prachtig, maar als ik behoefte heb aan Harry Potter, dan pak ik altijd de boeken. Dus voor mij is het de boeken.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Keer terug naar Algemeen
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme