Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

3e jaars



Offline

Woonplaats: Ergens in Nederland
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 16:50 

Vertel hier of jou Harry Potter boeken nog in goede staat zijn


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 17:56 

Nou... Mijn Engelstalige boeken (HBP en DH) zijn nog in prima staat. Ook HBP en DH in het Nederlands zien er nog keurig uit. De eerste 5 boeken zijn echter een puinhoop :') Deel 1 valt nog redelijk mee. Als ik deel 2 op z'n kop houd, valt er een pagina uit. Deel 3 is gewoon heerlijk gelezen en niet meer netjes. Deel 4 is nog iets minder net, deel 5 is echt erg xD De hele kaft (en ik heb gewoon paperbacks) is vreselijk xD Heb dat boek ook heel veel gelezen en ik lette er toen nog niet echt op om boeken goed te behandelen. Pas bij deel 6 begon dat. (Nadat ik had gezien hoe slecht deel 5 eruit zag).
Maar om eerlijk te zijn, kan het me weinig schelen. De boeken zijn met veel liefde, enthousiastme en plezier gelezen. En dat ze bijna uit elkaar vallen, is daar maar weer het bewijs van, vind ik. De eerste boeken zijn natuurlijk ook nog eens behoorlijk oud. (10+ jaar dus ja).

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 18:41 

Mijn Engelstalige (ook HBP en DH) zijn in zowat nieuwstaat. Ook de helft van de Nederlandse boeken (vooral de hardcovers) zijn nog in prima staat. Alleen de paperbacks zijn wat minder door het vele lezen, maar gelukkig ben ik altijd lief voor boeken geweest. Alleen heb ik deel 1 heel vaak uitgeleend, waardoor die wel aan gort is en vol zit met koekjeskruimels en viezigheid. Ook de reden waarom ik bibliotheekboeken haat. xD Maar goed, het heeft me geleerd om boeken niet meer uit te lenen, want boeken zijn mijn heiligdom en ik vind het heel erg jammer dat juist deel 1 waar het allemaal mee begon er zo slecht aan toe is. Ik zou het echter nooit wegdoen en verruilen voor een nieuw exemplaar. Want eigenlijk wil ik alles in hardcover kopen wat nu paperback is omdat ik een neuroot ben die mix & match niet kan uitstaan, maar wegdoen zal ik de anderen nooit.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 19:30 

Ik heb maar 2 van de 7 boeken nieuw gekocht/gekregen. Boek 1,2,3,5 en 7 heb ik overgekocht van een vriend. De eerste 3 boeken zou ik nooit in die toestand hebben laten komen. Ik zou bijvoorbeeld nooit een stikker met mijn naam op de kaft plakken zoals er is gebeurd met de geheime kamer. Dat boek heeft blijkbaar serieus afgezien bij mijn vriend want er moest zelfs een deel van de kaft er terug aan geplakt worden :shock:

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2011 10:29 

Mijn boeken zien er nog redelijk uit, behalve dat sommige wel wat ezelsoren hebben in de kaften. Met name deel een en deel twee, omdat juist deze boeken nog in paperback gebonden zijn. Daarnaast hebben mijn paperbackversies last van vouwen in de rug. Iets te lang plat opengelegen.
Maar zo erg als mijn bovenposter het beschrijft, is het met mijn boeken gelukkig niet gesteld.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2011 12:17 

Ik heb van deel 1, 2, 3 en 4 de paperbacks en van 5, 6 en 7 de hardcovers. Mijn paperbacks zien eruit zoals paperbacks er normaal gesproken uitzien nadat je ze meerdere keren gelezen hebt - half dubbelgevouwen kaften, beschadigde ruggen en dergelijke. Ik hou ervan om de ruggen van mijn boeken te breken (wauw dat klinkt echt enorm agressief, maar ik ga er vanuit dat je snapt wat ik bedoel) dus soms hebben bladzijdes die aan de randen van de katernen genaaid zitten de neiging los te raken.
De hardcovers zijn er zo mogelijk nog slechter aan toe, aangezien ik eigenlijk met deze boeken niet anders omga dan met mijn paperbacks XD Ik neem boeken vaak mee in rugzakken en tassen en tja, dan worden ze er niet bepaald mooier op. Ook gebruik ik normaal gesproken geen bladwijzers dus de boeken zitten ook vol met ezelsoren. Vooral deel 5 ziet er, vanwege zijn dikte, niet heel mooi meer uit - hij hangt half van de kaft af en de rug heeft een fikse vouw in het midden.

Ik kan ze nog prima lezen, dus zo slecht zijn ze er nog niet aan toe, maar ik moet bekennen dat ik niet extreem voorzichtig ben met mijn boeken. Ik hou er wel van als boeken eruit zien alsof ze flink gelezen zijn.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2011 21:29 

Eigenlijk zijn mijn boeken nog wel in een redelijke staat.. Alleen deel drie is er wat slechter aan toe, omdat daar een paar bladzijdes aan het einde van het boek zijn losgeraakt. Deze heb ik voorzichtig met plakband vastgeplakt, zodat ze er niet uit vallen als ik het boek eens opensla.

Bij deel vier is er een stukje van het plastic laagje van de kaft af (paperback). Waarschijnlijk zat ik ooit zĂł in spanning te lezen dat ik dat los heb zitten pulken. ;)

De rest van de boeken zien er allemaal redelijk netjes uit. Ik vind het trouwens wel mooi om te zien dat de bladzijdes zo langzamerhand gaan verkleuren, nu ik een paar boeken al minstens 10 jaar heb! :P


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 1:18 

Mijn collectie Nederlandse Harry Potter boeken en gekochte Engelse Harry Potter boeken zijn allemaal in zeer goede staat. Ik heb deel vier eens tweedehands gekregen en die was iets mooier, maar nog steeds in goede staat. Ik behandel mijn Harry Potter boeken alsof ze heilig zijn. Als ik ze meeneem, doe ik dat in een plastic tasje en doe hem dan in mijn tas. Ik kan ze opzich wel gewoon neerleggen op een tafel ofzo hoor, maar niet dichtbij m'n koffiekop of op een vieze ondergrond.

Ik ben een beetje neurotisch met mijn boeken die ik nieuw heb gekocht... als ze netjes zijn wil ik dat ze zo blijven. Als ze tweedehands zijn en ze er mooi uitzien ook. Eigelijk ben ik gewoon neurotisch met boeken.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 11:45 

Sweet Hermione schreef:

Ik ben een beetje neurotisch met mijn boeken die ik nieuw heb gekocht... als ze netjes zijn wil ik dat ze zo blijven. Als ze tweedehands zijn en ze er mooi uitzien ook. Eigelijk ben ik gewoon neurotisch met boeken.

Mijn boeken moeten er ook uitzien alsof ze nieuw zijn. Zelfs al heb ik ze jaren. Jammer dat mijn tweedehands boeken er niet goed meer uitzagen anders zouden ze er zeker nog goed uitgezien hebben.
Ik weet nog dat ik eens super hard ben beginnen flippen omdat de kaft van een boek dubbel geplooit was :o

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 16:41 

Mrs. Golden schreef:
Want eigenlijk wil ik alles in hardcover kopen wat nu paperback is omdat ik een neuroot ben die mix & match niet kan uitstaan, maar wegdoen zal ik de anderen nooit.


OMG dat heb ik ook XD ik kan er niet tegen als ik een serie boeken heb waarvan de een hardcover is en de ander paperback, daar erger ik me kapot aan! Al mijn Harry Potter boeken zijn paperback, op deel 7 na dus dat kan ik nog enigsinds aanzien omdat ik die dan gewoon onderop leg en vervolgens de paperbacks daarboven maar ik ben nog steeds van plan om een keer alle boeken als nieuw te kopen zodat alles weer mooi, netjes en hetzelfde is.

nou over de echte vraag:
Deel 1 en 2 zijn nog als nieuw, die heb ik een tijdje geleden pas gekocht via marktplaats, scheelt de helft van de prijs en ze zagen er nog super goed uit, deel 3 en 4 zijn redelijk maar deel 5 en 6 zien er niet meer zo geweldig uit, nou moet ik zeggen dat alle bladzijde er nog netjes en stevig inzitten en haast geen ezelsoren (alleen bij de stukken die ik mooi vind en die ik om de tijd weer doe lezen - dan hoef ik niet te zoeken XD) wel zijn die laatste twee kaften een beetje naar de klote, ik heb ook zitten pulken aan de paperbacks en nou is dat plastic laagje op sommige stukken een beetje weg, best wel jammer! Maar als ik dat hier soms zo lees zien de mijne er toch nog goed uit! .. deel 7 is een hardcover en die ziet er wel nog heel goed uit, maar ja die is natuurlijk ook wel wat nieuwer dan bijvoorbeeld deel 3 die gelijk is gekocht toen hij uitkwam.

maar zoals ik al zei, als ik ze ooit nog een keer goedkoop tegen kom dan ga ik deel 3/4/5 en 6 opnieuw kopen.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


Laatst bijgewerkt door Lily_flower op ma dec 19, 2011 20:03, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 17:08 

Ik ben extreem vreselijk zuinig op al mijn boeken. Driekwart van mijn boeken ziet eruit alsof ik ze nog nooit gelezen heb xD

Mijn HPboeken hebben een vouwlijntje in de kaft (heb alle Nederlandse boeken in paperback) aangezien ik ze zo vaak gelezen heb, maar dat is het enige. Voor de rest zien ze er nog goed uit. Ik heb deel 7 in het Engels in hardcover en die is nog als nieuw :)

@Sweet Hermione: Dat plastic tasje is echt zo slim oO Ik heb een keer gehad dat een kaft van een paperback achter mijn agenda bleef hangen en kapot scheurde :( Ik heb hem toen helemaal geplakt, maar ik vond het zoooo erg. Zo kan ik dat voorkomen :D

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Mister Moneypenny

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts

Houseitem
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 20:42 

(Bijna) al mijn Nederlandse en Engelse boeken zien er nog steeds redelijk uit. Alleen mijn versie van Harry Potter en de Gevangene van Azkaban hangt met plakband aan elkaar, omdat de bladzijden eruit vielen. Daarnaast zitten er ook een paar kleine vouwtjes in de kaft. Misschien dat ik ooit een nieuwe versie zal kopen.

_________________
''Words are, in my not-so-humble opinion, our most inexhaustible source of magic. Capable of both inflicting injury, and remedying it.''


Laatst bijgewerkt door Kevin op di dec 20, 2011 22:59, in totaal 4 keer bewerkt.

 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 20:44 

Mijn Nederlandse boeken zijn stukgelezen. Ik heb ze zo regelmatig overnieuw gelezen dat de kaften half los hangen, en alsof dat nog niet genoeg was heeft mijn broertje ze ook intensief gelezen (inclusief open op de kop weg leggen).

Gelukkig zien mijn Engelse boeken -net van mijn opa en oma gekregen - er nog wel mooi uit :D .

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 21:11 

De mijne zijn allemaal in vrij goede staat. Wel heb ik boek 4 & 5 opnieuw gekocht. Die waren in de paperback versie helemaal kapot en in 1 van de boeken zaten ook nog vliegjes omdat ik het veel heb buitengelezen. Ik heb die twee boeken wel bewaard, zit toch een verhaal aan vast!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 8:11 

Je kunt aan mijn gebonden exemplaren niet zien dat ze gelezen zijn. Dus ze verkeren allen nog in nieuwstaat. Dat komt deels doordat ik de eerste vier delen gelezen heb via de bibliotheek. En deels omdat ik op de boeken zuinig ben ingesteld. Want ik ben toch wel van plan ze later (als het er ooit van komt) aan mijn kinderen te geven. Beetje hetzelfde als toen mijn moeder haar pocketvarianten van Lord of the Rings aan mij gaf :')

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme