Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 15:41 

Heeft iemand er ooit over na gedacht waar de toverstok van Voldemort al die tijd is geweest toen hij zijn macht verloor? .. In deel 4 had hij hem in een keer weer. Het lijkt me logisch dat hij als geest die toverstok niet kon vasthouden en ik meen me te herinneren dat hij zei dat hij niks kon zolang hij geen toverstok had - wat dus inhoud dat hij hem niet had.. maar wie had die toverstok dan wel?

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 16:10 

Uhu, hier heb ik ook over nagedacht. Ik denk dat Wormtail hem ergens heeft verstopt, omdat hij wist dat Voldy naar Lily/James ging, en hij heeft ook Voldemort z'n wand terug gegeven. Maar echt zeker weten, dat doen we niet.

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 16:47 

Patricia schreef:
Uhu, hier heb ik ook over nagedacht. Ik denk dat Wormtail hem ergens heeft verstopt, omdat hij wist dat Voldy naar Lily/James ging, en hij heeft ook Voldemort z'n wand terug gegeven. Maar echt zeker weten, dat doen we niet.


Dat was ook mijn enige logische theorie maar er is gezegd dat Peter meteen in een rat veranderde en het riool in dook toen hij zijn dood in scene zetten + dat zou een zeer riskante onderneming zijn geweest, wat als iemand hem had gezien? Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij dat risico wou lopen.

Ik vind dat er over die tijd niet alles waterdicht is uitgedacht door Rowling, hetzelfde als een ander topic van mijn, ik vind het nog steeds niet logisch dat Lily en James zich twee jaar hebben kunnen verstoppen zonder gepakt te worden en zodra de fidelius bezwering word uitgesproken worden ze gevonden (Peter wist dus al die tijd waar ze waren want ze vertrouwde hem maar heeft niks gezegd maar toen hij geheimhouder werd verraadde hij ze) Harry/Hermelien en Ron hadden een voordeel, niemand wist waar ze waren.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 11:02 

Zou het ook mogelijk zijn dat Severus Sneep hem bij zich heeft gehouden. Klaarblijkelijk is hij ook in het huis van de Potters geweest na die bewuste avond. En in het vierde deel uit de reeks wordt heel duidelijk gezegd dat er slechts 1 persoon op Zweinstein is die trouw is gebleven aan de Heer van het Duister. Ik kan me dus best voorstellen dat dit een tactiek is geweest om extra credits te scoren.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 13:07 

Aisling schreef:
Zou het ook mogelijk zijn dat Severus Sneep hem bij zich heeft gehouden. Klaarblijkelijk is hij ook in het huis van de Potters geweest na die bewuste avond. En in het vierde deel uit de reeks wordt heel duidelijk gezegd dat er slechts 1 persoon op Zweinstein is die trouw is gebleven aan de Heer van het Duister. Ik kan me dus best voorstellen dat dit een tactiek is geweest om extra credits te scoren.


Volgens mijn komt Sneep alleen dat huis binnen in de film, dat komt in de boeken niet voor toch? .. ik neem aan dat dat is toegevoegd voor een dramatischer effect, verder was Sneep er niet op het moment dat Voldemort herrees dus dan had het nog enkele uren geduurd voordat hij zijn toverstok terug zou krijgen, terwijl hij hem nu meteen had.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2011 0:19 

Ik heb het antwoord gevonden en Patricia, jij had toch gelijk, dit stond op harrypotter.wikia.com:

Upon arriving at the wreckage of the Potters' house, Pettigrew deduced what had happened, took Voldemort's wand, which was left among the rubble, fearing the Ministry would discover his treason through inspecting it, and hid it in an undisclosed location

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme