Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp

Dreuzel

BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 14:32 

Afbeelding

The Tudors is een Iers-Canadese televisieserie, gebaseerd op historische feiten en aangevuld met fictie. De serie werd bedacht en geschreven door Michael Hirst, is gebaseerd op het leven van de Britse monarch Hendrik VIII van Engeland en vernoemd naar de Tudor-dynastie.
De serie werd vanaf 2010 uitgezonden door RTL8.[1][2] Van 8 januari tot 12 maart 2011 werd het eerste seizoen van de serie vertoond op de Vlaamse zender Eén.

Is hier iemand die ook naar The Tudors kijkt? Zo ja, wat vinden jullie er van? Zo nee, ik raad je het sterk aan!

Ik zit nu bijna aan het einde van seizoen 2, en ook al weet ik al wat er gaat gebeuren (want ik ken de geschiedenis), toch vind ik het echt superspannend en geweldig leuk om naar te kijken. Normaal ben ik echt geen fan van kostuumdrama's, maar dit is echt goed. Het is misschien niet historisch correct, maar het is zo heerlijk gedramatiseerd, zoals het hoort met een verhaal van dit formaat.
Ook vind ik het leuk dat je het verhaal zowel vanuit een mannelijk als een vrouwelijk standpunt krijgt. De meeste kostuumdingen zijn nogal droog vanwege de constante politieke discussies, maar dat is hier niet het enige belangrijke.

Gewoon kijken! Al is het maar voor de vrouw die Anne Boleyn speelt, en die op één of andere manier echt één van de mooiste vrouwen is die ik ooit heb gezien. Ze is geen klassieke schoonheid, maar toch.
Afbeelding

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 13:02 

Het is idd een geweldige serie, en je leert zo ook wat van die eeuw van een ander land. Komt goed uit aangezien ik er al meer over wilde weten.
Het is jammer dat de serie niet zo lang duurt, en dat ze het zo snel uitzenden met 2 tot soms 3 afleveringen per keer in de week. Maar dat deden ze ook met andere historische series erg jammer! Hopelijk dat ze nog eens verder gaan.

Sommige acteurs waaronder bijv de vrouwen hebben wel iets ook in t spel, en de manier van doen. Dat maakt zo'n serie ook intressant, bovendien laten ze niks achter wat vaak wel gebeurt, moord, sex en meer.
En je ziet achter de schermen wat ze deden en beslisten, dan denk je dat het iets van vroeger is maar zelfs nu wordt het nog gedaan.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 20:46 

Ik heb alle vier de seizoenen al een tijdje geleden gezien, en ik was werkelijk echt verslaafd aan deze serie.
Geschiedenis heeft me altijd geboeid, en zeker de middeleeuwen tot aan de tweede oorlog vind ik het interessantst. Door deze serie leer je inderdaad veel bij, wat het me het meest heeft aangegrepen zijn al die verschillende doodstraffen en martelingen, en vaak zelfs zo opgezet spel dat het de koning gunstig uitkwam dat het niet meer serieus was. Wat was de mensheid gruwelijk in die tijd.

Ik ben nog altijd verzot op deze serie, het gebeurt dat ik af en toe nog eens een aflevering zou kijken. x'D
En inderdaad...Anne Boleyn gespeeld door Natalie Dormer. Wat.Een.Prachtwijf.
Ik kan mijn ogen echt niet van haar afhouden, het is zelfs zo erg dat ik al andere series en films gekeken heb waar zij ook in meespeelt. ^^"
The Fades is btw ook een serie waar ze echt top in speelt!

Spoiler einde seizoen 2.
Spoiler:
En wat heb ik zitten janken bij de onthoofding van Anne Boleyn haar zogezegde minaren en de onthoofding van Anne zelf op het einde van seizoen 2.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2011 23:30 

Ik heb een hele tijd geleden de eerste twee seizoenen gezien en nu ben ik weer verder gegaan met het derde. Ik ben nog altijd helemaal fan. Ik ben nu bij Jane Seymour, mijn favoriete koningin. Het helpt natuurlijk dat Annabelle Wallis gewoon ontzettend mooi aan het wezen is op mijn scherm.

Let trouwens wel op van dingen die je zogenaamd bijleert, er wordt natuurlijk immens veel verdraaid en anders voorgesteld dan de zaken werkelijk gelopen zijn. Maar het is inderdaad een leuke manier om toch een kantelmoment van de geschiedenis van Engeland te volgen. Ik vind het niet erg dat de seizoenen kort zijn, want dan heb je meer kwaliteit dan een serie die veel te lang gerokken is.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 12:21 

Ik vond de Tudurs ook helemaal geweldig, de geschiedenis van Henry VIII en zijn vrouwen vind ik heel interessant maar ik moet zeggen dat ik mijn favoriete vrouwen heb en dat zijn de eerste drie (Katherine van Aragon/Anna Boleyn/Jane Seymour), dus die stukken heb ik als een geobserdeerde fan zitten kijken :P De stukjes van Anna van Kleef vond ik ook nog leuk, maar daarna verslapte mijn interesse in de serie.. Mijn nummer 1 favoriete vrouw is Anna Boleyn en ze werd echt geweldig neergezet door Natalie Dormer! Ik wist al hoe het met haar af zou lopen maar het blijft elke keer zo jammer :cry: .. Verder vond ik Henry Cavill als Charles Brandon ook geweldig! Echt een vent om je vingers bij af te likken en natuurlijke acteerde hij ook geweldig! :P

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 22, 2013 15:30 

Ik vind geschiedenis altijd best interessant, hoewel ik er weinig mee doe. Iedere keer als ik op TV reclames zag van deze serie, vond ik het er erg gaaf uitzien. Eind vorig jaar uiteindelijk besloten eraan te beginnen. Ik heb nu nog maar 4 episodes gezien.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld was. Waarschijnlijk omdat ik dus heel lang in mijn hoofd had dat ik deze serie MOEST kijken omdat het er zo GEWELDIG uitziet. Anyways, ik had het wat ''kleurrijker'' verwacht. Ik ben natuurlijk nog maar net begonnen, dus misschien, als ik wat verder ben, word ik wel helemaal fan. Ik moet zeggen dat ik de acteurs wel allemaal heel goed vind en een aflevering verveeld verder ook niet! Ik ben zeker benieuwd wat me nog te wachten staat.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 21:26 

Ik heb geschiedenis ook altijd interesand gevonden. Vooral late middeleeuwen en de nieuwe tijd. De jongste geschiedenis vind ik al iets wat saaier, met al die dikke politici...

De tijd waarin The Tudors zich afspelen, vind ik echter wel interesant. En al zeker king henry. Hoe die man geleefd heeft, is echt onvoorstelbaar. Zes vrouwen, een zoon en drie dochters achterlaten. (He, nu ik het zo opschrijf, wij zijn ook met 3 meisjes en 1 jongen thuis, alleen zijn de leeftijden wat anders verdeeld... ;) )

De serie zelf vind ik ook echt goed gemaakt. De decors, de kostuums en de senario's zijn erg goed uitgewerkt. King henry is wel nogal anders afgebeeld dan hij echt was. In de serie is hij veel knapper, slanker en ja, in het echt was hij dik en lelijk...

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 22:26 

Hanne schreef:
Ik heb geschiedenis ook altijd interesand gevonden. Vooral late middeleeuwen en de nieuwe tijd. De jongste geschiedenis vind ik al iets wat saaier, met al die dikke politici...

De tijd waarin The Tudors zich afspelen, vind ik echter wel interesant. En al zeker king henry. Hoe die man geleefd heeft, is echt onvoorstelbaar. Zes vrouwen, een zoon en drie dochters achterlaten. (He, nu ik het zo opschrijf, wij zijn ook met 3 meisjes en 1 jongen thuis, alleen zijn de leeftijden wat anders verdeeld... ;) )

De serie zelf vind ik ook echt goed gemaakt. De decors, de kostuums en de senario's zijn erg goed uitgewerkt. King henry is wel nogal anders afgebeeld dan hij echt was. In de serie is hij veel knapper, slanker en ja, in het echt was hij dik en lelijk...

De echte King Henry VIII was in zijn jonge jaren wel aantrekkelijk en athletisch. Hij was heel sportief, maar door een sportongeluk (zie je ook in de serie) kreeg hij een hersenaandoening waardoor hij zoveel verzwaarde. Natuurlijk is het wel zo dat Jonathan Rhys Meyers wel wat pafferiger wordt in de serie, maar dat hij nooit echt dik te noemen is, zoals de echte King Henry VIII.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2013 12:26 

ja, voila, dat bedoel ik... ;)

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Keer terug naar Media
Ga naar: