Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Anne-Marie is de Mol! Cijfer?
1 0%  0%  [ 0 ]
2 0%  0%  [ 0 ]
3 17%  17%  [ 1 ]
4 0%  0%  [ 0 ]
5 0%  0%  [ 0 ]
6 0%  0%  [ 0 ]
7 50%  50%  [ 3 ]
8 17%  17%  [ 1 ]
9 17%  17%  [ 1 ]
10 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 6

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 21:57 

Dio is mijn held :D Hij snapte echt helemaal niets van het spel en zijn opmerkingen zijn echt supergrappig. Ik ben fan :D Annemarie (geloof ik, iig die dame met die lippenstift) vind ik nogal vervelend, dus hopelijk is zij d'r snel uit.

Mijn Mol is trouwens William, niet door zijn gezoek naar Jokers, dat vond ik namelijk een "Kijk-ik-mol-zo-obvious-dat-het-niet-meer-geloofwaardig-is"-actie. Nee, ik vind dat hij erg veel loopt te regelen en overal controle op loopt te hebben en dat lijkt me voor een mol wel heel erg handig. Maarten is trouwens totaal niet de Mol, ik vind hem te fanatiek en hij heeft het spel te goed door.

En yay voor Marit die zei dat spreiden niet logisch was. Dat roep ik al vanaf de eerste keer dat ik het spel zag dat spreiden helemaal niet handig is XD En Maarten die de meerderheidstactiek gebruikt, yay!

Mijn mollen:
1. William (Marit (Tim))

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 22:03 

Pottergirl schreef:
- Maarten kwam op mij als behoorlijk passief over. Ik vond hem niet erg competitief, terwijl hij als wedstrijdzwemmer toch juist heel erg op de winst gericht zou moeten zijn?

Naah, de goede wedstrijdzwemmers die ik ken, zijn wel fanatiek, maar ook wel sportief: ze accepteren het wel als het niet lukt, want je kunt niet altijd winnen ^^ Een eigenschap die ik meer zou herkennen is nooit tevreden zijn met wat je hebt gepresteerd en dat heb ik niet echt gezien. Bovendien is Maarten ook al bijna vier jaar gestopt, dus die mentaliteit is er ook wel een beetje uit gok ik :P

@Chris: Naja, William had wel gelijk dat er de eerste aflevering vaak dingen worden weggegeven. Ook jokers. Alleen drie vrijstellingen is al best wel extreem xD Op zich geen raar idee, maar ze hadden wel op Marit moeten letten. Dio had op haar voet moeten schieten en een sprintje trekken, laat William maar lekker in het hooi grabbelen xD

Ik vond vooral Annemarie een beetje vreemd, omdat ze naar de vrijstellingen toe moest gaan, maar verkeerd liep en wel kokers vond. Huh? Ik vind het wel een beetje een molactie, omdat het voor de Mol gunstiger is de vrijstellingen niet te vinden (en de derde opdracht met paintball te verzieken, je zit dan in de grotere groep) en het maakte haar niet superverdacht omdat ze toch kokers vond.. Hm.

Daarnaast: ik zag ook dat de tijd terugflitste met een uur. Hm.

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 22:05 

De meerderheidstechniek is toch juist spreiden? xD

Annemarie vond ik ook irritant, ze deed heel overdreven steeds.

Trouwens een tweet van de mol:
Temperatuur: -10. Kandidaten: 9. Mol: 1. Klok: -1. Ik heb er zin in. Jullie? Ned. 1, 20:30 uur. #widm

Dus de mol heeft de klok bij de eerste opdracht een uur teruggezet. Ik vond Liesbeth heel raar doen tijdens deze opdracht, dus zij zou het ook wel eens kunnen zijn.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 22:32 

Nee, bij spreiden kies je heel bewust een x aantal kandidaten en verdeel je daar je antwoorden over. Bij een meerderheidstactiek kies je niet bewust voor bepaalde mensen, maar ga je voor het antwoord waar de meeste mensen onder vallen, zoals Maarten deelt met zijn keuze tussen 4 mannen en 5 vrouwen. In zijn geval is de keuze veel groter dat de Mol een vrouw is.

Bij spreiden kun je nog steeds compleet verkeerd zitten als al jouw verdachten toevallig niet de Mol zijn. Je kunt nog steeds verschrikkelijk mis zitten. Bij een meerderheidstactiek heb je op sommige momenten altijd wel iets goed, aangezien het zeer onwaarschijnlijk is dat de Mol in iedere minderheidsgroep valt. Natuurlijk kan het verschillen per vraag, bijvoorbeeld een man/vrouw vraag is nogal afhankelijk van je eigen geslacht. XD

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 23:39 

Ik heb een heel verslag gemaakt. Ik heb al dingen gezien hier in dit topic die ik ook heb geschreven en waarschijnlijk ook in mijn verslag ga opmaken. Dus er komen wel dubbele dingen in dit topic te staan. Maar ik vind het zo handiger dus ik doe het maar zo. Aangezien ik er zo beter achter kan komen wie de mol is omdat ik mijn gedachten meer op een rijtje kan zetten.

Algemene indruk eerste aflevering
Ik vond het wel heel mooi gefilmd zo in het begin. Eerst die landschappen en dan die kandidaten. Sowieso vind ik IJsland er mooi uit zien. Ik vond Art als presentator ook goed. Wel anders dan PJ, maar wel heel leuk. Het is eigenlijk wel leuk dat een jong iemand het doet. Hij is wel enthousiast en ook wel op een goede manier.

Karaktereigenschappen kandidaten
Anne-Marie - Sociaal en soms slinks.
William - Zegt dat hij door zijn acteerachtergrond goed kan acteren en een goede mol kan zijn.
Marion - Impulsief, emotioneel, rationeel en analytisch.
Frits - Hij is een kreeft. Hij is lief voor zijn omgeving, maar als je op de "kreeft" gaat staan dan kan hij fel worden.
Tim - Wispelturig, hij is niet lang fanatiek als hij fanatiek is.
Liesbeth + Hadewych + Marit + Dio + Maarten - Zeggen geen karaktereigenschappen over hunzelf.

Vliegtuig 3 uur opdracht
Lag het aan mij of zei Tim helemaal in het begin dat het geld bedrag 1500 euro was? Hij las de tekst hardop voor en zei volgens mij het getal 1500. Ik moet hem denk ik weer opnieuw kijken zodat ik het beter weet. Daarbij vond ik het ook opvallend dat Tim niet door had dat de foto belangrijk was voor het spel. De foto was namelijk het eerste wat je zag als je de enveloppe open deed. Het lijkt me toch logisch dat het een aanwijzing is.
Anne-Marie is de eerste die het vliegtuig ziet. Frits geeft aan dat hij het vliegtuig namelijk niet ziet. Zij is ook de persoon die de klok vindt en die meteen door heeft dat je bij het vliegtuig moet staan en niet naar de plek heen moet lopen, maar op de plek moet staan waar de foto gemaakt is. Het enige "verdachte" wat ze deed is dat William dacht dat ze bij een paal stond en geld eraf haalde, maar dat was blijkbaar niet zo.
Liesbeth was opzich verdacht omdat ze 3 uur lang alleen op een strand heeft gestaan. Ze heeft de anderen niet gezocht. Iedereen heeft namelijk gelopen om iemand anders te vinden en zij heeft niet veel initiatief genomen. Daarbij concentreerde ze ook veel op dingen zoals een skelet en plastic flessen.
Uiteindelijk is de opdracht dus niet gelukt omdat alleen Anne-Marie, Dio, Hadewych, Frits en Tim bij het vliegtuig staan.

Gletsjer opdracht
Opzich had Frits hier wel een goede positie. Hij was de persoon die de leiding nam en iedereen delegeerde en uiteindelijk was hij de persoon die "toevallig" de drie vrijstellingen vond. Ik ben het namelijk met Marion eens dat de Mol ergens wel de leiding daarin moest hebben. Voornamelijk omdat het relevant was voor de 3e opdracht.
Dio vond ik hier echt grappig. Dat hij ging lopen en dat hij aan de anderen ging vragen hoeveel stappen hij gelopen had. xD Ik geloof alleen dat hij echt zo is en echt niet veel van het spel snapte en dat hij echt een hekel heeft aan de kou.
Toen de tweede groep kwam vond ik wel opvallend dat William alles wou overleggen voordat iedereen weg ging lopen. Dat zou namelijk het spel vertragen en zo konden mensen natuurlijk minder kokers vinden als alles eerst van te voren overlegd zou worden. Dat was wel raar voornamelijk omdat er opzich niks overlegd hoefde te worden in het begin. Daarbij vond ik hem hier opvallend aangezien hij een tijd ook niks zag. Hij kwam later Tim tegen en hij maakte tegen Tim ook een grapje of er ook vrijstellingen verstopt lagen o.i.d. Dat vond ik wel een opvallende opmerking aangezien ik het opzich niet logisch vond dat er i.p.v. het geld ook nog vrijstellingen verstopt waren. Misschien had hij meer informatie als mol-zijnde en slipte hij dit eruit?
Liesbeth was hier opzich ook verdacht aangezien zij helemaal geen geld heeft gevonden. Ze heeft overal gezocht, maar niks gevonden terwijl ze wel goed zou moeten zijn.
Marit was de persoon die goed bezig was want zij kwam met het idee dat iedereen gewoon alle kokers mee moest nemen. Opzich zou ik dit geen mollenstreek vinden aangezien dit wel inhoud dat je wel juist meer kans hebt dat er dan in ieder geval geld in de pot komt. Als mol zijnde zou je dit denk ik niet zo snel zeggen.

Brug paintball opdracht
Frits, Tim en Marit hebben dus de vrijstellingen gekregen. Ik vind het wel logisch dat Tim de tweede vrijstelling wou trouwens. Ik had hetzelfde gewild. Ik maak liever de eerste test aangezien de kans groter is dat je dan door bent, dan dat je de tweede test moet maken zonder enige voorkennis van hoe de test in elkaar zit.
Dio en William vond ik echt weer zo grappig in deze test. Ik moest echt lachen toen Art uiteindelijk ook zei dat sommige kandidaten het parcours aan het decoreren waren. Ik geloof weer dat Dio gewoon echt niet wist wat hij moest doen. Ik kan me voorstellen dat je verward bent als Marit zo op je af komt lopen en William heel random in de hooi gaat zoeken. Sowieso was het raar van William om in de hooi te gaan zoeken aangezien dat gewoon niet de opdracht was. Marit heeft dus echt wel geluk gehad dat ze die vrijstelling heeft gekregen.
Opzich hebben Marion en Hadewych het wel goed gedaan bij Tim. Tim was iets eerder dan Hadewych over de finish. En doordat de verf op was bij Marion kon hij dus niet geschoten worden. Ik vond hier niet echt iets opvallend.
Liesbeth, Maarten en Anne-Marie waren bij Frits. Ik vond het raar dat Frits nog heeft gewonnen terwijl er gewoon drie mensen tegen hem waren. Frits heeft ze ook nog allemaal geschoten. Dus of hij is een goede schutter, of zij zijn gewoon slecht in het spel. Liesbeth was trouwens wel de gene die vond dat de meeste mensen bij Frits moesten staan omdat die het meeste geld opleverde. Dit lijkt niet op een mollenstreek, maar aan de andere kant was het bekend dat Tim waarschijnlijk de twee mensen wel aan zou kunnen omdat hij snel was en dan zetten ze ook nog twee (zwakke) vrouwen tegenover hem. Ik schat Hadewych en Marion namelijk niet hoog in, dus dat was wel een rare zet vond ik.

Test + eliminatie
Liesbeth - Ze weet te weinig nog. Ze gokt.
William - Weet wie de mol is en zet alles op één iemand in.
Anne-Marie - William + Hadewych
Hadewych - Gaf aan dat het moeilijk is om alles te onthouden.
Maarten - Kiest de vragen waar de meerderheid bij betrokken is. Hij praatte overigens wel heel lang bij dit stukje. xD
Marit - Ze vindt moeilijk om te spreiden.
Dio - Marit + Tim
Marion - Tim, Liesbeth + Frits. Ze heeft waarschijnlijk veel fouten. Vindt moeilijk om een natuurlijke spreiding te doen.
Tim - Frits (Hij is niet te vertrouwen zei hij)

Frits - Gaf aan dat hij het prima vind dat hij verdacht word.

Uiteindelijk gaat Marion eruit. De eerste keer is altijd moeilijk om te zeggen of je blij/niet blij ermee bent want je kent de kandidaten gewoon nog niet zo goed. Ik had het wel leuk gevonden misschien als ze langer in het spel had gezeten omdat het Marion een intelligente vrouw is. Zo komt het in ieder geval over. Ik had het leuk gevonden dat er een analytische/theoretische vrouw erin had gezeten.

Verdenkingen
Dit doe ik maar even in de volgorde van de mensen die de test gemaakt hebben. Het is meer een samenvatting van wat hier boven staat.
Liesbeth - Heeft wel wat verdachte dingen gedaan. Blijft lang op een strand staan en neemt niet echt initiatief in die opdracht. Daarbij vindt ze geen kokers en is ze snel af in de derde opdracht.
William - Hij had het over een vrijstelling bij de tweede opdracht terwijl het toen nog niet bekend was dat er vrijstellingen in het spel lagen. Dit kan toeval zijn, maar het kan ook zijn dat hij zich versprak. Daarbij ging hij in de hooi zoeken naar jokers terwijl hij niet eens Marit schoot terwijl ze gewoon makkelijk te schieten was. Al vind ik hem ergens ook wel te obvious, dus ik weet niet wat ik van hem moet denken nog.
Anne-Marie - Ze lijkt goed mee te doen met de groep. Zij was de persoon die de eerste opdracht goed door had. Ze liep bij opdracht twee wel naar een ander punt, maar ze vond ook geld dus opzich was dat niet verdacht. Bij opdracht drie was ze volgens Frits wel heel gemakkelijk af, maar dat vind ik opzich ook niet verdacht.
Hadewych - Heb ik tot nu toe nog niet echt verdachte dingen zien doen eigenlijk. Voor zover ik zie doet ze goed mee met de groep.
Maarten - Ook hij doet goed mee met de groep. Ook nog geen verdachte dingen gezien. Al is hij niet echt vaak in beeld gekomen.
Marit - Haar verdenk ik ook nog niet. Ook nog niet echt verdachte dingen gezien. Ze lijkt ook gewoon goed mee te doen. Ik vond het niet raar dat zij zich overgaf. Het lijkt me dat ze geen type is om geschoten te worden door een paintball. Ik vond dat dus geen mollenstreek.
Dio - Ik geloof dus echt niet dat hij de mol is. Het zou wel supergaaf zijn trouwens als hij het zou zijn. Dan zou hij een compleet onverwachte mol zijn. Het lijkt me namelijk echt dat hij niet weet wat hij aan het doen is. Zo komt hij ook wel over. Voornamelijk omdat hij rapper is dus hij minder serieus/fanatiek over en dat maakt hem juist zo leuk vind ik. Ik hoop dat hij er lang in blijft.
Tim - Hij had in de eerste opdracht niet door dat de foto wat te maken had met de opdracht. Dat is nogal raar. Daarbij was hij de persoon met de vrijstellingen, maar dat kon hij opzich niks aan doen want hij had voor die tijd ook niet kunnen weten dat Frits ze zou vinden. Dus opzich is dat niet echt mollerig. Hij heeft actief meegedaan bij de brug opdracht, maar dat hoeft ook niet mollerig te zijn want natuurlijk wil hij de vrijstelling hebben. Hij gaat natuurlijk niet voor het geld. Dus ik vind hem nog niet uberverdacht.
Frits - Ik ga met Marion mee dat het wel verdacht is dat hij de persoon was die de vrijstellingen vond. Hij stond gewoon in een goede (mol)positie bij die opdracht. Hij had de controle en daardoor was hij de persoon die de vrijstellingen vond. Het is fijn voor de mol om een vrijstelling te hebben want dan heeft een kandidaat hem niet. Daarbij heeft hij zo meteen al vertrouwen gewonnen bij twee andere kandidaten. Ook een goede positie voor een mol. Daarbij was Frits ook wel heel goed met de paintball. Het kan dus zijn dat hij thuis al geoefend had om te schieten ofzo. Of hij zat echt in het leger vroeger. Dat kan ook nog. xD

Aflevering 1 > Liesbeth, Frits (William)

Edit: Ik was Anne-Marie vergeten bij mijn verdenkingen, dus die heb ik er nu bij gezet.

@Chris Ik dacht dat de -1 betekende dat de timezone ook -1 was, maar IJsland heeft natuurlijk niet dezelfde timezone als UK, Ierland, Portugal etc. Maar dit lijkt mij ook wel duidelijk ja. Dat de mol gewoon de klok een uur vroeger heeft gezet om het te saboteren. Nu begrijp ik die tweet ook. xD

Andere tweet die eerder geplaatst is:
Citaat:
Waar mijn collega nog samen met een geit, kippen en andere passagiers was, sta ik er alleen voor. Zie me morgen 20:30 u. Ned 1. #widm

Houdt dit dus in dat de Mol helemaal alleen was bij de eerste proef? Dan zouden Anne-Marie, Dio, Hadewych, Frits en Tim dus al af kunnen vallen. Ik begin steeds meer te geloven dat Liesbeth het is.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 11:24 

Wat was het weer leuk! :D
En Ijsland, jeetje wat mooi, koud of niet; ik wil het!

Ik ben zo slecht in opletten van hints tijdens de uitzending, ben echt alleen aan het kijken naar de spelletjes en de grappige dingen die er gebeuren. Nu ik hier de dingen teruglees denk ik wel; owjaa!

Dio snapt het volgens mij allemaal echt niet, dus ik hoop maar dat hij veel testen perongeluk goed invult, want vind hem wel erg grappige noot toevoegen aan het gezeldschap. Frits vind ik irritant, die mag van mij wel volgende week een rood schermpje vinden.. En denk daarom niet dat hij de mol is.. Wil te graag te vaak in beeld zijn.

Maar een verdenking, ik durf het niet echt te zeggen, William?

But I’m being born again

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 11:39 

Ik vond de eerste aflevering wel heel leuk, vooral omdat het landschap zo prachtig is! Ik ga nu een heel uitgebreid verslag maken, volgens mij hebben we aan de informatie van Eva genoeg XD.

Voor nu ga ik voor Liesbeth (William (Frits)).

Edit: Oh en ik vind Dio nu al geweldig :'). Annemarie irritant xD.

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Laatst bijgewerkt door Sjar op vr jan 06, 2012 11:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 11:39 

Ik vind alle eerste afleveringen steeds tegenvallen, maar ik vond deze best wel cool eigenlijk :'). Om de één of andere reden hou ik nu al van de groep. Ze waren nog geen uur ver of er waren al spanningen, heerlijk toch? Verder ff random-totaal-nutteloze-opmerkingen:

• IJSLAND! <3 Dat vliegtuig zat ook in 'Heima' van Sigur Ros :').
  • Dexter-soundtrack op de achtergrond, zoals vorig jaar ook xD.
  • Ik vind Marit zoooooo hard op een blonde versie van Idina Menzel lijken Ö. Of ligt het aan mij?

Verder vond ik het zeker een hippe aflevering. Vanzelfsprekend is het nu nog een beetje gokken, maarja. Ik vind de kandidaten wel heel verschillend dit jaar, dat vind ik wel cool. Ik vind Anne-Marie en Marit trouwens wel geweldig, om de één of andere reden. En William bloedirritant. Maargoed.

AFLEVERING 1: Marit (William (Liesbeth))

Ik weet niet goed waarom. Intuïtie, zegmaar.

Profiel  

7e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 11:52 

Eva schreef:
Citaat:
Waar mijn collega nog samen met een geit, kippen en andere passagiers was, sta ik er alleen voor. Zie me morgen 20:30 u. Ned 1. #widm

Ik weet niet meer wie het was, maar helemaal aan het begin van de uitzending zei iemand "ik was helemaal alleen, ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld," of iets in die trant. Zou dat een link kunnen zijn?

Anyway, wat een heerlijke aflevering! Ik zat stuiterend op de bank. En Ijsland is zo mooi! Ik hoop trouwens dat ik dit elke aflevering vol ga houden, want dat mislukt elk jaar weer xD
Even over de kandidaten: Dio snapt het volgens mij allemaal echt niet. Ik heb ook niet het idee dat hij weet wat hij daar nu eigenlijk aan het doen is, dus ik verdenk hem totaal niet. Ik vind het allemaal wel grappig. William vind ik irritant en ik hoop dat hij de mol niet is. Hij probeert veel te overdreven alles in de war te schoppen, waardoor ik hem tegelijk ook wel verdenk. Inderdaad met het zoeken van jokers, het kletsen over vrijstellingen waar hij niks van weet en het op één persoon inzetten bij de test en door gaan. Hij wil gewoon de mol zijn ofzo. Bij de test met de kokers vond ik Marit wel verdacht om het feit dat zij meerdere kokers van één plek mee wilde nemen. De kans is zo veel groter dat je een lege of een -500 te pakken hebt.. Van Tim ben ik gewoon fan, dus ik hoop dat hij er tot de finale in zit. Ik vind hem nog niet echt heel erg verdacht, behalve met die foto waarvan hij dacht dat het gewoon een plaatje was. En hij deed heel erg zijn best om die vrijstelling te houden, wat ik in zijn situatie ook had gedaan.

Van de rest is mijn beeld eigenlijk nog niet heel breed. Van Maarten, Liesbeth, Hadewych en Anne-Marie krijg ik nog niet echt de hoogte om ze te verdenken.

Aflevering 1: Marit (William)

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 12:00 

Bernou schreef:
Eva schreef:
Citaat:

Ik weet niet meer wie het was, maar helemaal aan het begin van de uitzending zei iemand "ik was helemaal alleen, ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld," of iets in die trant. Zou dat een link kunnen zijn?

Dat was Liesbeth die dat zei, volgens mij. Ze zei iets van "Ik heb mij nog nooit zo alleen gevoeld." Want ik weet nog dat ik dacht: "Ja, precies. Alleen met minstens een cameraman en een geluidsman en een camera-assistent/derde persoon op 50m afstand". Haha, oke, naast de kwestie, maar het was in ieder geval wel Liesbeth die dat zei.

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 12:10 

@Jalf: Ik snapte wel wat je bedoelde, maar ik vind alles waarmee je de test niet op één persoon maakt een vorm van spreiden. Bij de meerderheidtechniek spreid je eigenlijk over alle kandidaten, alleen wat slimmer dan bij iedere vraag een persoon te kiezen waarover je spreid.

Charlie schreef:
Bernou schreef:
Eva schreef:
Citaat:

Dat was Liesbeth die dat zei, volgens mij. Ze zei iets van "Ik heb mij nog nooit zo alleen gevoeld." Want ik weet nog dat ik dacht: "Ja, precies. Alleen met minstens een cameraman en een geluidsman en een camera-assistent/derde persoon op 50m afstand". Haha, oke, naast de kwestie, maar het was in ieder geval wel Liesbeth die dat zei.

Klopt, maar dit kan ook zo gemonteerd zijn. Volgens mij zei Tim Kamps ook in het begin, "IK zie niks". Dat zou ook een aanwijzing kunnen zijn, omdat een mol blind is. Maar ik vind het altijd lastig om hierop mijn verdenking te baseren omdat de regie niet alles laat zien en de nadruk legt op bepaalde kandidaten.

Profiel  

7e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 14:45 

@Chris: Het zou inderdaad ook zo gemonteerd kunnen zijn.

Las op de website van de recensiekoning (gosh, ik moet die dingen niet meer lezen xD) ook dat Anne-Marie (dat kan ik me inderdaad nu ook herinneren) dat ze bij de tweede opdracht riep toen ze bij zo'n heuveltje stond "Oh, ik wilde gaan graven! Ik mag helemaal niet graven". Er zijn nu dus drie mollen, haha.

En nog een theorie uit één van de comments van dezelfde website:
Spoiler:
Marit is de Mol! Ik vond haar in aflevering verder niet verdacht, maar: op de site van widm staat het dagboek van de mol van aflevering 1 ‘de eerste slag is een daalder waard’. De daalder werd voor het eerste geslagen in Bohemen (zie wiki). Marit van Bohemen…
Aan de ene kant vind ik hem best wel goed gevonden, maar ik weet het niet ... Marit is wel mijn mol, maar ik vind dit toch ook wel weer wat vergezocht ofzo.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 15:56 

Bernou schreef:
@Chris: Het zou inderdaad ook zo gemonteerd kunnen zijn.

Las op de website van de recensiekoning (gosh, ik moet die dingen niet meer lezen xD) ook dat Anne-Marie (dat kan ik me inderdaad nu ook herinneren) dat ze bij de tweede opdracht riep toen ze bij zo'n heuveltje stond "Oh, ik wilde gaan graven! Ik mag helemaal niet graven". Er zijn nu dus drie mollen, haha.

En nog een theorie uit één van de comments van dezelfde website:
Spoiler:
Marit is de Mol! Ik vond haar in aflevering verder niet verdacht, maar: op de site van widm staat het dagboek van de mol van aflevering 1 ‘de eerste slag is een daalder waard’. De daalder werd voor het eerste geslagen in Bohemen (zie wiki). Marit van Bohemen…
Aan de ene kant vind ik hem best wel goed gevonden, maar ik weet het niet ... Marit is wel mijn mol, maar ik vind dit toch ook wel weer wat vergezocht ofzo.

Ik hou er ook altijd rekening mee dat dit het twaalfde seizoen is en dat de programmamaker met zovéél rekening houden, waaronder het feit dat er van die fanatiekelingen zijn die voortdurend naar hints gaan zoeken (die er zijn), waardoor ze ook gewoon 'valse hints' in het programma steken - denk ik (dat was een lange zin). Dus, ik vind het an sich een leuke/mooie hint. Maar ik heb sinds twee jaar geleerd hints te relativeren - want zo zijn er ten eerste al onbewust veel hints naar zowat iedereen + valse hints. Enfin.

@Chris: wat bedoel je met gemonteerd? Als ik Liesbeth in beeld zie zeggen 'Ik voel me zo alleen - ik ben nog nooit zo alleen geweest.' dan is dat toch puur zoals het is? :') Ik snap hoeveel er manipulatie er in WIDM zit door middel van montage, maar dit voorbeeld is toch niet het geval? (Of ik moet het nog eens herbekijken - maar ik dacht dat ik het haar gewoon zag zeggen?)

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 17:18 

En het seizoen is begonnen :D Erg mooi land, IJsland :love: Over Art als presentator kan ik nog geen oordeel vellen, daarvoor moet ik meer afleveringen gezien hebben. Voor mijn gevoel is de twaalfde mol een vrouw, maar ik vind William Spaaij er ook eentje om in de gaten te houden. Die begon al meteen lekker door Anne-Marie te verwarren welke kant ze op moest, zwart maken omdat ze geld van een paal gepakt zou hebben? :S

Vervolgens bij opdracht 2, op de gletsjer dat ie tegen Tim oppert die een blauw kokertje heen en weer schudt: "Daar zit vast een vrijstelling in". :roll: Dat kan toch nooit?! Zo'n vrijstelling is er altijd een in de vorm van een groen vrijstellingsschijfje met mollogo op. Dus ofwel hij verspreekt zich en toont aan dat ie voorkennis heeft omdat ie weet dat er vrijstellingen te vinden zijn. Ofwel hij probeert op die manier Tim zijn reactie te polsen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over opdracht 3. Daarin is William zo paranoïde, waar ie Dio in mee krijgt, door zich niet te bekommeren om Marit te raken en zo de vrijstelling te blokken. Nee, gaat ie een beetje in die hooi-stukken wroeten, op zoek naar een joker. Episch stukje WIDM was dat, voor mij nu al een klassieker in wording :mrgreen:

Ik vond het een geniale zet van Marit, door Dio en William te verwarren en met handen in de lucht hen te benaderen. Dio meteen: "Oh, dus ze geeft zich over. Dan schiet ik haar niet neer" [/galant] Daarna letten Dio/William niet meer op Marit en die loopt op haar dooie gemakje naar de overkant haha. Verder Liesbeth, die nadat ze terug was bij de groep bij Dakota aangaf drie uur op het strand te hebben gelopen. Verspreekt ze zich aka voorkennis of wat? Art heeft de mol bij het vliegtuig afgezet, waarbij de mol met een afstandsbediening de teller 1 uur vooruit heeft gezet. Waarna de mol door Art gedropt is. En daarnaast.. waarom ging Liesbeth als ware ze een archeologe graven in het strand? Waarom gooide ze plastic flessen aan de kant, waarom ging ze naar het skelet op dat strand?

De conclusie van Marion kan ik mij wel voorstellen die ze had. Van.. zonder vrijstellingen geen derde opdracht. Maar vergeet niet: bij WIDM hanteren ze een draaiboek. Daarin zitten ook tig plan-B mocht een opdracht niet door kunnen gaan om welke reden dan ook. Dus als geen een kandidaat bij de tweede opdracht de vrijstellingen had gevonden, dan hadden ze de derde opdracht anders opgezet. (lijkt mij) Verder is Dio typisch te noemen, alsof ie George uit serie 3 en Milouska uit serie 6 naspeelt. Dus is hij nu werkelijk zo dom of doet ie maar alsof?

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 12:52 

Ik heb net de aflevering weer bekeken en er vielen mij weer wat dingen op.

Helemaal in het begin bij de eerste opdracht zie je dus de mol uitstappen bij Art. Je ziet hem/haar de enveloppe open doen en dan zie je dat hij/zij de foto heeft van het vliegtuig. Dat is de foto die de mol heeft. Van Tim, Liesbeth, Anne-Marie, Hadewych, Frits, William en Marit weten we wat voor foto zij hebben want die krijgen we in beeld te zien. We krijgen nooit de foto te zien van Dio, Maarten en Marion. Zelfs ook al staat Dio uiteindelijk bij de eerste vijf, we krijgen nooit de foto te zien van Dio. Hij laat zijn foto dus ook niet zien aan de andere kandidaten. Daarbij zegt de Mol in het dagboek dit:
Citaat:
OK. Even kijken. We moesten ons verzamelen bij het oude vliegtuig, maar ik heb eens even goed om me heen gekeken en zag dat het heel goed mogelijk was dat er één of twee van m’n medekandidaten de verkeerde kant op zouden lopen. En dat is ook gebeurd. Waarvoor dank Marion!

Ik vind hierdoor gek genoeg Dio wel meer verdacht worden. Aangezien je als Mol natuurlijk bij dat vliegtuig gaat staan als je al weet dat er toch mensen zijn die nooit komen.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: