Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 19:02 

Wat ga je doen als je niet in slaap komt?

-Kun je je nog een nacht herinneren wat het vreemdste was wat je deed?




Wat ik doe:
Als ik niet kan slapen en eenmaal wakker ben ergens in de nacht, probeer ik met middelen weer slaap te vatten.
Een warm bad nemen (kan alleen bij ma), even tv kijken of lezen of een film kijken of i-net checken. Probeer erna dan weer te slapen.
Denk dat muziek luisteren en even buiten zijn ook wel zal helpen.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 21:41 

Als ik echt ga pijnzen en nadenken en daardoor niet kan slapen heb ik het ook altijd heel warm. Zet dan gewoon mijn ventilator aan en dan val ik meestal vrij snel in slaap. Ik ben altijd bang dat ik anderen wakker maak, daarom ga ik niet naar beneden / buiten / de badkamer. Wel kijk ik soms even tv. Dat helpt! Worden mijn ogen erg moe van...


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 23:33 

Vind dit persoonlijk wel een beetje een apart topic maar hoe dan ook. : P

Ik heb het meestal moeilijk om te slapen als ik vlak voor het slapengaan pas mijn computer afzet. En op advies van velen probeer ik 10min voor ik ga slapen een boek te lezen omdat het helpt beter in slaap te geraken. Maar dat gebeurd niet altijd dat ik nog een boek lees omdat ik dan meestal te moe ben of ik heb er niet zoveel zin in. En inderdaad, slapen word dan soms erg moeilijk.
Van die middeltjes zoals een bad nemen of even naar buiten gaan gebruik ik meestal niet gewoon omdat ik te tam ben om uit mijn bed te komen. XD En ik maak gegarandeerd de rest van het huis wakker als ik opsta dus ik blijf gewoon beter in mijn bed liggen.
Meestal lig ik gewoon in bed en probeer ik aan zo weinig mogelijk dingen te denken want bijna onmogelijk is want ik pieker mij soms gewoon helemaal suf. En meestal val ik dan in slaap een paar uur voor ik moet opstaan, echt verschrikkelijk gewoon. In de vakantie is dat niet zo erg maar als je de volgende dag naar school moet of je had plannen dan is dit gewoon vreselijk.

Ben bang dat ik geen tips kan geven aan mensen die soms wakker liggen s'nachts aangezien ik soms zelf wakker lig. Nouja, kan misschien beter eens een boek lezen als het echt niet lukt.

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 23:45 

Men zegt dat de geest leeg maken het beste is, maar ja, daar zijn de meeste mensen vaak heel geconcentreerd mee bezig.
Zelf ga ik altijd verhaaltjes bedenken. Daar laat ik mezelf dan lekker de hoofdrol in spelen en kan ik eindelijk al mijn helden ontmoeten en hebben ze natuurlijk alle aandacht voor mij. (a)
Haha, het voordeel van dat soort verhaaltjes is dat je ze vermakelijk kunt maken, het wakker zijn is dus minder saai. En bovendien ontspant het, waardoor je lichaam rustig wordt.

Een tip is je ledematen te voelen. In gedachten naar je tenen gaan, voelen hoe ze staan, lijken ze warm of koud. Dan die gedachten loslaten. Vervolgens naar je voetzolen gaan, weer bedenken hoe ze voelen. En op die manier je hele lichaam. Lig je zacht of hard.
Als je dit over zo'n 5 minuten of meer weet uit te spreiden, ben je ontspannen en lig je zo te ronken. :mrgreen:

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 23:48 

Hier heb ik gelukkig nooit last heb, ik kan altijd slapen.. De enige keren dat ik niet kan slapen is als ik heel erg verkouden ben, dan hou ik mezelf wakker met mijn gehoest :evil: gelukkig komt dat haast nooit voor.. Vroeger lag ik wel lang wakker voordat ik in slaap viel en daar had ik echt een hekel aan.

Voor veel mensen helpt lezen maar ik val dan echt niet in slaap, dan moet ik gewoon doorlezen :P ik moet mezelf dan dwingen om dat boek weg te leggen en als ik pech heb en te lang door ga komt vaders dan geiriteerd mijn kamer binnen om me te vertellen dat ik niet goed bij mijn hoofd ben en dat ik gewoon moet gaan slapen :P

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 12:30 

Ik ben een moeilijke slaper en neem dan ook voor het slapengaan altijd slaappillen (op natuurlijke basis though). Verder zorg ik dat ik eigenlijk nooit uitslaap zodat ik 's avonds heel erg moe ben. Dit is natuurlijk geen leuke maatregel, maar als ik uitslaap dan kom ik helemaal niet meer in slaap en zo heb ik jarenlang flinke problemen gehad met mijn ritme. Ik pieker me ook altijd suf dus het duurt alsnog best lang voor ik in slaap val, maar meestal lig ik dan gewoon te wachten tot de slaap komt. Ik probeer wel eens te gaan lezen, vannacht ook toen ik om half 4 nog wakker was, maar ik lees dan niet meer wat er staat omdat ik geen zin heb of gewoon te moe ben om te lezen. Wat voor mij het beste werkt is kalmerende muziek luisteren, maar ik heb geen mp3-spelertje meer of iets dergelijks dus dat gaat voorlopig niet.

Edit: Oh, en ik check Facebook altijd op m'n mobiel. Lang leve wifi. xD


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Mijn gezellige huissie!

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 12:33 

Als ik niet kan slapen ga ik meestal fantaseren over iets wat ik leuk vind. Dan doe ik mijn ogen dicht en stel me voor dat ik Ron Wemel ben en een wedstrijd zwerkbal doe :wizard: Als ik dat een tijdje doe val ik in slaap en weet ik de volgende dag niet meer wanneer ik in slaap viel.

_________________
Who's there!!!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 12:44 

flipenflip schreef:
Dan doe ik mijn ogen dicht en stel me voor dat ik Ron Wemel ben en een wedstrijd zwerkbal doe
Haha, dit wordt handig met zwerkbal :').

Anyway, meestal kom ik wel in slaap en mocht dat niet het geval zijn, blijf ik altijd gewoon liggen. Als ik opsta en dingen ga doen ben ik juist weer helemaal wakker. Ik weet van mezelf dat ik sowieso wel een uurtje nodig heb om weg te vallen elke avond, dus ik moet elke avond weer wat nieuws bedenken. Meestal maak ik mijn eigen verhalen in mijn hoofd (waar soms iets leuks uit komt wat ik de volgende dag op papier zet), maar voor de rest blijf ik gewoon heel relaxed liggen in de hoop dat ik in slaap val (:


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 12:50 

Over het algemeen heb ik weinig problemen met in slaap komen, maar als ik gestrest ben heb ik nog wel eens last van een overactief brein. Vaak helpt het dan om muziek op te zetten of een boek te lezen tot ik mijn oogleden zwaar voel worden. In periodes van stress slik ik soms voor het slapengaan een tablet valeriaan, waardoor ik ook rustiger wordt en makkelijker in slaap val.

Wat bij mij overigens ook altijd helpt is een warme douche nemen voor het slapengaan, maar dat is bij mensen met langer haar wellicht wat problematischer in verband met nat haar enzo (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 12:56 

Nee hoor, douchen werkt bij mij prima als ik niet kan slapen, ook al heb ik heel lang haar. :') (Ik word dan wel met superpluizig haar wakker, but oh well.) Ik vind douchen 's avonds echt heerlijk, word er zo lekker warm en slaperig van, haha.

Bij mij werkt een kop thee of muziek luisteren het beste als ik niet kan slapen. Ik heb een playlist met slome muziek gemaakt en die werkt meestal wel. Of ik ga hele verhalen bedenken of fantaseren over de volgende dag. En als ik heel erg aan het stressen ben, werkt valeriaan ook goed. :)

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Assiah.
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 3:56 

Muziek luisteren werkt bij mij niet. Ik kan wel ontspannen en rusten, maar ik kan niet slapen voor mijn muziek op stop staat. TV aanzetten en een willekeurig (soms oninteressant) programma opzetten helpt. Zelfs als het interessant is dommel ik vaak wel weg.

Internetten doe ik ook wel eens, maar dat is iets wat me juist wakker houdt. Een boek lezen tot ik uitgeput ben werkt wel. Uiteindelijk zet ik het weg en val makkelijk in slaap. Enkele keren, toen ik erg opgewekt was, heb ik een piercing in mijn neus/lip gezet (die er achteraf weer uit moesten van mijn ouders, maar afijn). Sigaretje roken, mezelf bezig houden.. Ja, ik weet het niet. Doorgaan tot ik fysiek helemaal uitgeput ben.

_________________
T S U N A G A R I


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 18:32 

Het lijkt me verschrikkelijk als je niet in slaap kan komen. Ik heb daar gelukkig nooit mee te maken. Ik val echt meteen in slaap. Ik denk dat ik max. 5 minuten wakker blijf als ik het licht uit heb gedaan. Meestal slaap ik na een paar seconde al. Ik heb dus helemaal niet het probleem om in slaap te komen.
Douchen helpt inderdaad bij mij ook wel. Sowieso douche ik meestal 's avonds met lekker warm water en meestal als ik me gedoucht heb voel ik me al heel "duf". Dus bij mij komt het ook wel eens voor dat ik dan gewoon met nat haar in slaap val.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 18:36 

Ik slaap helaas slecht. Ik word ook heel vaak wakker 's nachts en ik lig ook altijd lang wakker. Daarnaast kan ik heel slecht slapen met licht/geluid. Als het licht aanstaat in de gang en de deur op een kiertje dan kom ik al niet in slaap. Het moet echt stikdonker zijn. Ik word dus ook vaak wakker 's ochtends als er zonlicht onder het gordijn door komt -.-

Als gevolg hiervan (en omdat ik een nachtmens ben) ga ik vaak pas laat slapen (zodat ik moe ben) en sta ik automatisch ook laat op. Helaas is het enige gevolg daarvan dat mijn ritme echt ontzettend mislukt is xD Ik moest laatst een hele nacht werken en ik was pas om 6u 's ochtends moe :') Terwijl normale mensen rond half 3 een dip krijgen. Achja.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 18:57 

@Arianna
Ja dat hebben meerdere mensen en zelfs ook dieren, dat komt omdat men alles zo verlicht s'nachts raakt je slaap ritme/lichaam in de war.
En dit wordt alleen maar erger omdat het lichter wordt! maar ze zijn er er ook al iets tegen aan het doen.

Behalve studenten dan die iets hebben ondekt om bacterien ofzoiets licht te laten geven, en zo i.v.p lantaarnpaals bomen licht kunnen laten geven. xP

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 19:05 

Ik heb wel een beetje hetzelfde als Manouk. Ik slaap dus over het algemeen ook best slecht en ook al zo lang als ik me kan herinneren is dat zo. Ik lig sowieso minimaal anderhalf uur wakker en 's nachts word ik ook nog wel een of meerdere keren wakker (en vaak duurt het dan ook wel even voordat ik weer slaap). Daarnaast heb ik (daardoor ook denk ik) 's ochtends ook vaak moeite om wakker te worden en ben ik tot halverwege de dag ook nog moe. Pas aan het einde van de middag komt er bij mij vaak wat leven in. :') Ik slaap pas laat en sta ook pas laat op (en ik moet al mijn best doen om dat niet te extreem te laten worden, ik stuur mezelf dus meestal uiterlijk om 1 uur a half 2 naar bed xD)

Ik heb echt al heel veel geprobeerd om in slaap te komen. Lezen werkt voor mij absoluut niet, daar blijf ik juist erg wakker door. TV kijken werkt wel, maar als ik dan merk dat ik bijna in slaap val en de TV uit zet, dan ben ik weer klaar wakker. Als ik 'm aan laat staan, dan word ik door de nacht heen weer meer wakker. Thee of zo drinken werkt ook niet. Ik heb ook wel eens een slaappil geprobeerd, maar daar durfde ik me niet aan over te geven ofzo, ik heb die keren elke keer de hele nacht wakker gelegen in ieder geval. xD Muziek luisteren houdt me ook wel wakker, enkel wat instrumentale muziek word ik wel wat slaperiger van, alleen ik kan dan weer niet slapen van die oordopjes (lig altijd op mijn zij). Die techniek die Aisling beschrijft heb ik ook geprobeerd, maar daar kon ik mezelf ook heel moeilijk aan overgeven.

Meestal ga ik dus ook verhalen bedenken en fantaseren over de volgende dag, of over wat gebeurd zou zijn als ik iets op die dag anders had gedaan. :') Gewoon maar om de tijd te verdrijven of zo. Uiteindelijk val ik dan wel in slaap en dan vraag ik me 's ochtends af wat voor geniaal idee ik ook al weer had vlak voor het in slaap vallen. xD

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme