Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di jun 21, 2011 15:42 

Wat voor wijsheden hebben leraren of andere mensheden jou vandaag bij gebracht? Of elders in de wereld...
Maakt niet uit wat je geleerd hebt het hoeft niet van school te komen.

Alles kun je plaatsen hier kun je je hersens verijken naar meer, en zelfs voor andere!!

Ik heb geleerd vandaag:



-Dat Nederlanders de grootste mensen zijn op aarde? ik kon het niet geloven toen ik dat las!
-Dat er in heel veel landen een boel NL bekende plaats namen zijn, de meeste zijn Amsterdam.
-Dat er niet alleen vegetarische mensen zijn, maar ook mensen die niet eens planten willen eten?

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: di jun 21, 2011 22:41 

Tijdens het jammen heb ik geleerd dat je helemaal geen bandervaring hoeft te hebben om toch op vol niveau mee te kunnen spelen (mits je wel een beetje muzikaal gehoor hebt).
Verder heb ik geleerd dat je niet per sé hoge cijfers voor een tentamen hoeft te halen als je immens veel geleerd hebt. Dat doe ik de volgende keer toch anders.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 15:21 

Ik heb geleerd:

Dat we hier in Nederland ook een vulkaan hebben, het is niet zo'n grote en het is onderwater in het grote meer dat is afgesloten van de zee.
Bovendien zijn ze er naar Gas aan het boren, of dat verstandig is?

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 19:03 

Ik heb gisteren geleerd dat als je een luier bij een mannelijke baby aan doet, je het best zijn dingetje naar beneden legt, ook al leidt dat vaak een eigen leven! @@

Misschien niet zo'n woaw ontdekking, maar men weze gewaarschuwd, mensen met kleine neefjes/broertjes/zoontjes (in de toekomst) @@ Want een nat, geel bed is not nice.

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 12:50 

Ik heb geleerd:

-Dat er honden zonder vacht bestaan die eerder op een konijn lijken.
-Dat een IQ test niet alles kan zeggen over je.
-(weet ik al een tijd maar goed) Dat voor het meeste geval zoiezo boek en film niet op elkaar lijken, er is altijd wel wat anders is of dergelijke dingen. Dus daar ga ik minder op letten.
-(zelfde als hierboven) Dat een metamorfose iemand heel erg kan veranderen, en bij sommige mensen gelijk ook hun persoonlijkheid/karakter.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 18:02 

Ik heb vandaag voornamelijk weer eens geleerd dat het leven veel te kort is om er niet van te genieten.

_________________
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 21:28 

Ik heb geleerd dat Sinterklaas surprises maken nog leuker is met een budget van 2 euro, een deadline van een week en de beslissing om het midden in de zomer te doen.

Ook heb ik geleerd dat het soms handig is om iets minder koppig te zijn. Je kan namelijk wel eens ongelijk hebben :p.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 21:30 

Ik heb vandaag geleerd dat Amsterdam bij de zee ligt :D als mijn bronnen kloppen...


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 15:26 

Wel aan t water dat naar zee gaat, maar niet aan zee das rotterdam.

Wat ik heb geleerd is:
Dat ik een te grote peertje heb gekocht, die niet past in de lamp.

Dat het geluid van de tv veranderd wanneer er pauze is, dan gaat ie iets harder en weer zachter als het programma weer begint.
Dat wat klein is niet moet onderschatten, het kan een grote achtergrond hebben of machtig zijn.

-Dat me opa en vooral me oma vroeger in het verzet hebben gezeten, en om verschillende toevalligheden omstandigheden elkaar toch hebben ontmoet en bij elkaar gebleven zijn.
-Dat eens een witte muur, na veel gerook een mooie donkerbruine kleur krijgt.
-Dat ze bij de begrafenis onderneming nog steeds verast kunnen worden, zoals wij iets hebben gedaan een poos terug op de begrafenis.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 12:21 

Een dingetje waar ik toch wel van opgekeken heb, is het verhaal wat mij gisteren verteld werd. En ik denk dat het de beeldende manier waarop dat gebeurde ervoor gezorgd heeft dat het zo binnen is gekomen.
Gisteren ben ik naar een Iers koor geweest dat vorig jaar in december in Fukushima is geweest. Ze hebben op 40 kilometer van de reactoren voor een school van 650 kinderen een uur mogen optreden. Een uur en daarna moesten ze direct opkrassen vanwege het feit dat het wel de omgeving is van Fukushima.
De leider van het koor vertelde dat alle kinderen een soort van ketting dragen. Wie even nadenkt weet dat het een Geigerteller is om te meten aan hoeveel straling die kinderen bloot staan.
Die kinderen moeten na school altijd in een rechte lijn naar huis, het pad waar schoongemaakt is. Daarbuiten ligt nog steeds radioactief besmet spul. Die kinderen kunnen dus sinds de ramp nog steeds niet buiten spelen.
Eigenlijk vind ik het best troostig dat dit soort verhalen de westerse wereld nauwelijks bereiken. Want er mag best eens wat vaker stil worden gestaan bij het feit dat we ons hier zo vrij en blij kunnen verplaatsen.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za aug 25, 2012 17:49 

Wat ik heb geleerd:
-Een kalf dat geboren wordt moet met z'n poten vooruit steken voor z'n hoofd eruit komt. (wist ik ongeveer wel.)
-Dat het kalf al leeft voor het eruit komt. Dacht meer pas zodra ze het buitenlicht terecht komen en ademhalen, zoals onze baby's.
-Dat het lichaam niet vol bloed zit alleen maar in de bloedvaten zit, de rest waar ruimte in zit is meer vloeistof.
-Dat ondanks de grote omvang van een koe. 4 magen en ook nog een baarmoeder, zo'n kalf maar een kleine ruimte achterin heeft. En dat je maar aan een kant een besnijdenis kan doen.
-Dat je gewoon met je armen in zo'n koe kan gaan, en je hoeft alleen maar jodium op je armen in te smeren. Terwijl als je een koe insemineert voor bevruchting of iets anders, je wel plastic handschoenen aanmoet om erin te gaan.
-En nog wel meer.

-Dat de pier van Scheveningen sinds het begin van 1900 veel veranderingen heeft doorstaan, en nu zelfs nog groter en ruimer gaat worden. En dat al de gebouwen die er staan zoveel meer te bieden heeft dan je denkt, als je alleen maar naar het strandt komt.
-Dat als een aapje zoals in de Apenheul op je plast, soort van territorium afbakent.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 18:13 

Dat er geen logica in de mensheid zit, als dat ooit al was geweest?
We verbieden kids heel veel, maar als volwassen is het opeens goed. Als we niet onderdrukt worden in het speel gedeelte met eten of grond of vies worden. Konden we veel meer bereiken. Dit is trouwens losjes gebaseerd op de vele andere dingen hierbij.

-We kappen bomen om bomen te planten? En men die demonstreert en er tegen zijn gebruiken gewoon papier.
-We ruimen de rotzooi in de natuur op, terwijl dat ons werk niet is maar van insecten en dergelijke.
-Kinderen tekenen de raarste dingen, maar als een volwassen het doet is het kunst?
-Alles wat we op school leren is onzin of achterhaald.
Want bijna niks wordt zo gedaan als we geleerd hebben..

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 16:19 

Ik heb geleerd dat het ku-dum-tch! geluid als je een grapje maakt van een drumstel is en dat ik niet meer in bad moet lezen. (Mijn HP boek is naar de filistijnen...)

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di jun 11, 2013 14:56 

Wat ik heb geleerd:
Dat er nog een Anne frank huis is, waar ik niks van wist.
Dat ik de straten van Amsterdam begin te snappen, en hoe het werkt als je ergens heen wilt.
Dat als je naar ''The Eye'' gaat en 2 films ziet en dat gelijk betaalt je korting krijgt, 20 euro en 4 korting.
Dat Pathe tuschinski de mooiste bioscoop is die ik heb gezien, en Pathe city is mooi ingericht.
Dat je in A'dam beter kan lopen dan de tram kan pakken, want dan zie je veel meer en ontdek je meer. Maar voor heel ver is het natuurlijk wel nodig.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme