Geplaatst: wo sep 26, 2012 14:01
Slecht vind ik persoonlijk al een slecht woord. Ten eerste wil ik gezegd hebben, dat wel de grootste acteurs van dit moment aan de films hebben meegewerkt. Je moet in een film onvermijdelijk keuzes maken dus wat het verhaal betreft. Kon het niet beter. Kill your darlings, is eigenlijk de beste beschrijving in het kort als je het over het maken van de Hp films hebt.
Het leek mij altijd onmogelijk om een Potter film te maken. Potter heeft het grootste en na mijn mening beste fandom allertijden, denk ik. Dus is het ten eerste moeilijk um, een film te maken die aansluit op, alle denkbeelden van de fans, van het potter universum. Dus het zou heel moeilijk worden denk ik. Maar wat we in deel 1 zien is dat Chris Columbus , Stuart Craig en David Heyman dat brilliant hebben verfilmd. En waarom was de tweede film, misschgien wat minder? wat ik persoonlijk helemaal niet vind, De Post-production was ongelofelijk kort dat heeft david Heyman al is bevestigd. Ondanks dat vond ik dat deel niet rampzalig slecht. Nou deel 3, kwamen acteurs als Michael Gambon, Gary Oldman, David Thewlis Etc. Kortom weer een grootse cast! dat geld overigens voor de hele serie. De film zelf vond ik fantastisch! eindelijk werd er opgenomen in Scotland!! dat miste ik gewoon in de overige films! De omgeving was precies hoe ik me het voorstelde! De film was gewoon perfect. Dus opnieuw vond ik een potter film niet slecht of minder. Dan deel 4 dit deel heeft mij eigenlijk nooit zo aangesproken, het boek dan. Ik vond het zo langdradig. Maar dit is een van die dingen die mooi zijn aan de serie. alle Members van de Potter generatie groeien op met de karakters en dat zie je terug in de boeken. De thema´s worden ook volwassener. Afgezien dus avn de andere thema´s die je terugvind in de series. Maar Mike Newell heeft een gewledig werk geleverd aan het amken van dit boek, want het is toch best een groot boek en ook hier moet je onvermijdelijk keuzes maken. Deel 5 was een superdik boek en hierbij werden bepaalde keuzes nog moeilijker. Maar vooral hier verschene er meer volwassener en duisterdere thema´s in. Meer politiek en mensenrechten. En daarom was het een goede keus om David Yates aan te stellen als filmdirector van de film. En hoe je het ook went of keert in het verfilmen van een boek draait het om het maken van de juiste keuzes en dat heeft David Yates uitstekend gedaan voor een beginnend regisseur. Dan het zesde deel. Ik vond het boek bovenal fantastisch! echt een sterk plot, dan heb ik het over Tom Riddle. Ik moest eerst wel enorm wennen aan de film, maar je daaar ga ik weer. Kill your darlings. Soms moeten we onze favoriete scenes niet in een film zien. Dumbledore´s death was vooral ook fantastisch verfilmd. Michael Gambon heeft zijn eigen versie van Dumbledore neergezet end at deed hij goed, hij verving Richard niet, hij deed gewoon zijn versie en hij deed het prima, al is Richard voor mij toch altijd the Dumbledore. Dan Hallows A Ten eerste vond ik het jammer dat ze het in twee delen splitsten want ik vond ze hebben het nooit gedaan dus waarom nu wel..maar alter werd duidelijk dat je alles in dit boek in een film moet hebben zodat de kijker het kan begrijpen. En om het plaatje van de films mooi af te sluiten. Hallows A + vond ik een leuke film om te zien, het stond op zichzelf het was anders, geen Hogwarts. Dobby´s death was een prachtig, en erg trieste scene wat mij elke keer weer keer op keer als ik het zie weer emotioneerd. Prachtig verfilmd. Tja..en dan de laatste film. Niks op aan te merken de beste film die ik ooit heb gezien! met een geweldig optreden van Alan Rickman! en Ralph Fiennes. Ook Dan Radcliffe deed het als Harry geweldig! een betere Harry hadden ze niet kunnen vinden! K´ben een groot fan. De film was gewoon, echt, perfect! Mijn favo scxenes waren dan ook die in het bos met the ressurection stone en de memory´s van Snape. Het was alleen natuurlijk pijnlijk om te zien Hogwarts in brand en the quidditch stadium. David Yates is een groot regsisseur heeft hij bewezen! Maar toch vond ik het jammer dat Chris Columbus er mee stopte.
Aldus mijn antwoord op jou vraag.
|