Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 18:29 

Ik heb een vrij ongebruikelijke denk ik, het gaat over een gesprek tussen Firminus Nigellus en Harry:

Firminus Nigellus: 'Ik ben een boodschap van Perkamentus voor je'.
Harry: 'Wat is de boodschap?'.
Firminus Nigellus: 'Blijf waar je bent'
Harry: 'Ik heb me niet verroerd, nou wat is de boodschap?'
Firminus Nigellus: 'Die heb ik net gegeven, simpele ziel. Perkamentus zegt: Blijf waar je bent'.

Harry word boos en Firminus reageert weer hilarisch als je het mijn vraagt:

Firminus Nigellus: 'Weet je, dat is nu precies waarom ik het vreselijk vond om leraar te zijn! Jonge mensen zijn er altijd zo van overtuigd dat zij alles beter weten! Is de gedachte wel is bij je opgekomen, arme brallende windbuil, dat er misschien een hele goede redenen zijn waarom het schoolhoofd van Zweinstein je niet elk klein detail van zijn plannen toevertrouwt? Heb je ooit beseft, als je even niet bezig was om te zwelgen in zelfmedelijden, dat je nog nooit in de problemen bent gekomen door de instructies van Perkamentus op te volgen. Nee. Nee, net als alle jonge mensen ben je ervan overtuigd dat alleen jij denkt en voelt, dat alleen jij het gevaar onderkent, dat alleen jij slim genoeg bent om door te hebben wat de Heer van het Duister in zijn schild voert-'
Harry: 'Dus hij voert inderdaad iets in zijn schild? iets wat met mijn te maken heeft.'
Firminus Nigellus: 'Zei ik dat? Als je me nu wilt excuseren, ik heb wel iets beters te doen dan naar je puberale geweeklaag te luisteren, een prettige dag verder.'

Zo vreselijk (en heerlijk) kleinerend en ik lig ook steeds weer helemaal dubbel om die 'scheldnamen' van hem: simpele ziel/arme brallende windbuil

Verder meen ik me ook een opmerking van Firminus te herinneren waarin hij Harry uitschelt voor stuk verdriet..

Zoals ik al zei zouden waarschijnlijk niet veel mensen dit stukje uitkiezen maar ik lig elke keer weer krom als ik zijn droge commentaar lees :P

Hebben jullie favoriete stukjes?

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 9:10 

Het is al tijden geleden dat ik de boeken heb gelezen, ben nu weer opnieuw bezig maar dan in het Engels, zojuist bij boek 3 aangekomen! xD
Maar dat stukje over haary en Firminus is inderdaad hilarisch! xD kan me meer zo goed herinneren en welk boek het nou kwam? 5 of 6 ofzo?
Verder vind ik de scene's met de uitspraken van Perkamentus altijd gewledig! die beweringen kloppen ook altijd! geweldige man! en daarvan is de volgende wel het leukst:
it is not our abilities that show what we truly are, it is our choices!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 9:34 

Ik vind dat stuk dat Perkamentus aan tafel zit en dan een paar woorden zegt: Domkop, blubber en die andere weet ik nietmeer. Die is echt goed.

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 16:12 

lordmistery schreef:
kan me meer zo goed herinneren en welk boek het nou kwam? 5 of 6 ofzo?[/i]


Het was deel 5, toen ze met de kerst bij Sirius waren en mnr Wemel was aangevallen, Harry dacht dat ze hem verafschuwde en wou weg gaan.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 17:06 

Ik heb twee stukjes.

Het is het lied dat Foppe zingt als Harry Voldemort heeft verslagen:
"We hebben ze in de pan gehakt en Potter is van goud!
Stop Vollie onder de zoden en zet het Boterbier maar koud!"

De ruzie van Hermelien en Ron toen Ron terug kwam in Relieken van de Dood. Hermelien was hartstikke razend en reageerde op alles. Zó ging het toen ongeveer:
"Hermelien, het spijt me."
"Oh, dus het spijt je? Na weken terug komen en zeggen dat het je spijt?"
"Wat moest ik anders zeggen?"
"Alsjeblieft Ron, gebruik nou eens je hersens. Twee seconden duurt het maar."
...
"Hermelien, alsjeblieft. Je weet niet hoe zwaar ik het heb..."
"Oh, dus je had het zwaar gehad?"
...
"... en toen Verschijnselde ik en Versprokkelde twee nagels."
"Goh, wat een boeiend verhaal. Ondertussen zijn Harry en ik naar Goderics Eind geweest en wat gebeurde er ook al weer? We waren net Voldemort mis gelopen en een slang wilde ons doden."
"Wat?!"
"Nou, wat wij dan hebben meegemaakt is niks vergeleken met het kwijtraken van twee nagels, hè Ron?"
Echt zó grappig. Bij iedere opmerking van Hermelien lag ik in een deuk.

_________________
"Er is geen licht zonder donker." Albus Perkamentus


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 21:04 

lordmistery schreef:
Het is al tijden geleden dat ik de boeken heb gelezen, ben nu weer opnieuw bezig maar dan in het Engels, zojuist bij boek 3 aangekomen! xD
Maar dat stukje over haary en Firminus is inderdaad hilarisch! xD kan me meer zo goed herinneren en welk boek het nou kwam? 5 of 6 ofzo?


Vergis ik me nou, of ging Firminus Nigullus in deel 1 dood? Hoe kan dat dan in deel 5 of 6 zijn? Waarschijnlijk vergis ik me nu vreselijk, excuseer. Ik heb 7 lievelingsstukjes: Alle boeken.

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Mijn wonderlijke wereld

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 8:06 

Hij zit in een schilderij

_________________
Volg je gevoel, recht naar je doel


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 12:28 

xDaffiee schreef:
[color=#FF0080]Hij zit in een schilderij


Hihi, ik ben een beetje dom geweest zoals ik al dacht...[/color]

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme