Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2012 22:49 

Yaaaay net geweest, even reviewen :D

Spoiler:
Het viel mij net als de meeste lezers echt op dat ze zich heel erg aan het boek hebben proberen te houden, dat vond ik persoonlijk heel prettig.

+ Ik vond de acteurs allemaal erg goed gecast. Ik ben de boeken pas gaan lezen toen er al beeldmateriaal bekend was, dus ik heb de gezichten al die tijd al geweten, maar in hun doen en laten zijn ze allemaal ook erg goed.
+ De scenes van Seneca in het "control centre" vond ik een hele fijne toevoeging. Ik was al benieuwd hoe ze Katniss' haar gedachtes en conclusies daarover gingen tonen, maar ik ben erg blij met deze oplossing.
+ De scene van de protesten in Disctrict 11. Wauw, gewoon wauw. Erg mooi.
+ Wat hoogstwaarschijnlijk niet opviel voor mensen die de boeken niet hebben gelezen: Peeta die op Cato's hand wijst op de Cornucopia. Wat een leuk detail voor boekenlezers!
+ De grot was echt exact hoe het het me had voorgesteld, maar ietsje groter.
+ Het Capitool, geweldig! Al die gekleurde mensen, die over-the-top kleding, prachtig :')
+ Caesar! Hoe hij ging zitten iedere keer voor de interviews, hoe hij met iedereen omging, geweldig!
+ Caesar en *ik ben zijn naam vergeten* die steeds even uitlegden als daar behoefte aan was. Over de tracker-jackers en de kanonschoten bijvoorbeeld. Al was bij ons het pauze-moment heel krom en viel dat laatste een beetje weg.

- Waarom viel Haymitch niet van het podium en niet in zijn eigen kots? Jammer, had me best leuk geleken :')
- Cornucopia. WHAT THE HELL?! Dat ding was zo raar en níét wat ik had verwacht. Op zich qua grootte wel een beetje, maar niet qua materiaal en alles. Was wel efficiënter met het gevecht dan in mijn fantasie though..
- Net als Jalf vond ik het jammer dat Katniss best likable was. Tuurlijk heeft ze ook haar goede kanten, maar het was alleen een beetje in het begin van het Capitool dat ze socially awkward was, daarna viel het wel mee naar mijn idee.


En ik vergeet vast een hoop dingen, maar ach :') Ik vond het een héle leuke film en ook erg goed verfilmd naar het boek.

Vonden de mensen die het boek niet gelezen hebben het goed te volgen? Als in, was alles goed uitgelegd? Mijn zusje was mee en die had het boek niet gelezen en die vond het op zich wel goed te volgen. Het enige wat niet echt was uitgelegd was waarom Gale zijn naam er 42 keer in zat, maar goed.

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2012 22:57 

Ik had even een korte review op Tumblr gezet vlak nadat ik woensdag terug was uit de bioscoop, dus dat zal ik even kopiëren en plakken (:

Spoiler:
A couple of things that are going through my mind right now:
- Jennifer Lawrence. HOW DO YOU AMAZING. She was actually perfect as Katniss. Also excuse me for being so shallow but GOOD HEAVENS her body in those skin tight outfits - asdkjl;asdjf;lk. Hot.
- RUE RUE RUEEEEEE good heavens I cried. It was so sad and the song was so pretty and a;sldkjf;laksjdf perfect scene is perfect with the flowers and everything. I was kind of dreading the moment because I remembered how it made me feel when I read it in the book but it was beautifully done and I really liked it. Jennifer acted her ass off in those scenes.
- Yeah so Peeta will probably never be one of my favourite characters and I kind of felt exponentially sorry for him as the movie progressed XD Still, Josh Hutcherson did a good job.
- Awesome soundtrack. Awesome.
- The wibbly documentary-style camera work was a bit too much, and at some points unnecessary, in my opinion.
- It was a long movie but it didn’t bother me for a moment. Good thing.
- CINNAAAAAAAAA LET ME LOVE YOU. Favourite character right there. Very nicely cast and I loved his styling. The earrings and the little golden line on his eyelids and everything - gorgeous.
- Fabulous Haymitch was fabulous, by the way. Exactly as I imagined him to be, down to the exact tone of his sarcastic remarks. Nice.

Yeah. I’ll need to see this again. Soon.

Al met al vond ik 'm dus erg prettig en ik heb ook wel behoorlijk wat tranen gelaten op sommige momenten.

Wat betreft mensen die de boeken niet hebben gelezen: een vriendin van me die mee was had de boeken niet gelezen van tevoren en ze zei dat alles prima te volgen was. Het enige dat ze graag wat meer uitgelegd had gewild was de band tussen Katniss en Rue, dat vond ze een beetje te gehaast gebeuren.

Btw - Jennifer Lawrence is made of awesome.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za maart 24, 2012 10:04 

Ik vond de film prima te volgen, hoewel ze meer bij katniss bleven en weinig lieten zien van de andere.

Spoiler:
Het stuk met Rue die dood ging vond ik het mooiste deel van de film, inspirerend en ontroerend zeker met die rel erna. Al had ik wel wat meer van rue willen zien en weten, dan komt het altijd nog beter eruit.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: za maart 24, 2012 11:08 

@2daemon:

Ze bleven veel bij Katniss omdat het boek ook helemaal uit Katniss' PoV is geschreven. Er is dus maar weinig info over wat er buiten haar om gebeurt.

Spoiler:
Het feit dat ze steeds die controle kamer en het commentaar van Ceasar lieten zien vond ik heel goed gevonden om nog extra dingen uit te leggen.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2012 12:58 

Kan iemand me vertellen wat er zo goed is aan the hunger games?

Ik bedoel, ik heb de trailer gezien, maar ik krijg niet hetzelfde gevoel als ik had bij Potter-series, is het echt " de nieuwe HP" of een nieuwe Twillight? Of is het gewoon een unieke serie net als Potter was?

Waar gaat het nou eigenlijk over? wie is de villain? en stuff?


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2012 13:06 

Patricia schreef:
Yep, ze is echt gecast, tenminste volgens alle fansites xD.. Ik vind eigenlijk niet dat het onder spoilers hoeft [a]

Ik vind het echt belachelijk dat Jennifer is gecast als Katniss. Ze is blond, Katniss is een brunette (nou kan je dat altijd oplossen met verf, maargoed). Jennifer is niet super dun, terwijl Katniss wel wordt beschreven als skinny. Maar het grootste probleem heb ik nog met het feit dat Jeniffer 20 is, terwijl Katniss 16 is, en in CF en Mockingjay is ze 17. Tegen de tijd dat Mockingjay uitkomt, is Jennifer waarschijnlijk 24-25.. Dat kan echt niet!

Jennifer zou vast en zeker een goede actrice zijn, maar voor mij is ze gewoon geen Katniss.

Ik ben dus erg teleurgesteld in deze casting..

Wat meer foto's van Jennifer staan in de spoilertag

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Haha, en kijk nu eens, een jaar naar de casting en ik ben helemaal happy met Jennifer xD Ben het nogsteeds eens met het feit dat ze een beetje te oud is om Katniss te spelen, maar in de film is ze echt wel een perfecte Katniss!

@lordmistery Het gaat over Amerika in de toekomst. Er is een hoofdstad en 12 districten. Om ervoor te zorgen dat de districten niet in opstand komen tegen de hoofdstad (de districten zijn namelijk allemaal erg arm, en de hoofdstad is super rijk), wordt elk jaar 'The Hunger Games' gespeeld. Uit elk district wordt een jongen en meisje gekozen uit de leeftijdscategorie 12-18 die dan alle 24 in een arena (kan vanalles zijn, stuk bos, verlaten stad, etc..) worden gegooid, en Ă©Ă©n iemand mag het maar overleven. Dit is in de hoofdstad een geweldig evenement en het wordt ook door het hele land live uitgezonden..

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2012 22:15 

@Patricia: ik vind het zo grappig, eerst las je overal "Jennifer is geen Katniss en dat zal ze nooit worden!" en nu is iedereen zo blij met haar! Dat is een job well done voor Jennifer, zoveel negatieve comments en die omkeren in zoveel positieve comments.


Anyway, ik dacht hier eigenlijk pas weer aan toen ik net weer even de trailer keek :')
Spoiler:
Ik vind het stukje met de hoovercraft in de trailer eigenlijk wel misleidend. Ik had hierdoor enorm het idee dat er Avoxen in de film zouden zitten door dat ene meisje, maar dat was dus uiteindelijk niet zo. Beetje jammer, maargoed.

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 26, 2012 12:09 

Omg I so loved it <3

Spoiler:
Jennifer zet een hele goede Katniss neer, hoewel de inderdaad wat mindere trekjes niet aan bod komen. Zo is Katniss een supergoede schutter, maar de reden waarom is wat meer onderbelicht. Hopelijk komt dat later wat meer aan bod. Net als het feit dat Gale's naam supervaak in de bol zat - niemand legt dat uit. Dat vond ik jammer. Van sommige andere dingen had ik het idee dat het onduidelijk was, maar mijn vriend was mee en die kent de boeken niet en dat was hem dus wel allemaal duidelijk. Dus ik zeg niks meer xD

Ik hoorde later dat de film superlang duurt. Dat idee heb ik dus nooit gehad oO Ik vond hem echt superspannend. Wederom naar mijn vriend kijkend: hij vond hem ook spannend. Hij moest huilen toen Rue stierf (serieus! ik niet, ik vind het zo zielig, maar ik wist het gewoon al) en schrok zich echt helemaal kapot van die enge honden.

Ik vond dat ding met alle Spelmakers erin echt heel tof. Ik hoop echt dat ze dat erin houden :) Dat gaf ook echt een duidelijk beeld van hoe geavanceerd de technologie daar al is.

Drie dingen die ik ietwat jammer vind:
- Inderdaad: wel een hovercraft in het bos, maar geen Avoxmeisje.. Zonde.
- Waar is district 13? Niet genoemd. Misschien komt dat later?
- Waarom werd trackerjackers niet vertaald met bloedzoekers? Ze hebben toch gewoon een Nederlandse naam? :S

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 26, 2012 14:10 

Even over de Avoxen:

Spoiler:
Ze zitten wel degelijk in de film. Ze hebben rode pakken en rode wenkbrauwen en lopen rond in het appartement van District 12. Maar er wordt inderdaad niks over ze uitgelegd. Jammer, maar niet heel belangrijk voor het plot, dus ik snap dat ze het eruit gehaald hebben.

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 26, 2012 15:15 

@Cho:
Spoiler:
Ja ik heb ze wel gezien ja. Maar ze worden helemaal niet benoemd. Ze waren ook helemaal wit geschminkt ofzo, ze zagen er wel sort of creepy uit. Maarja, alle Capitolmensen zagen er eng uit xD


Spoilers film
Spoiler:
Ooh en ik vond de Hoorn echt zoooo raar. Ik had hem echt zo anders voorgesteld. Ik dacht sowieso dat hij goud was? En ik had altijd in mijn hoofd dat de opening boven was en je erin moest klimmen zegmaar. Maar ik weet wel dat dat niet klopt, want heel veel dingen kunnen dan niet, maar toch had ik het zo in mijn hoofd xD


@Patricia & lordmistery:
Niet álle districten zijn arm. Er zijn ook heel rijke districten ;)

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2012 19:53 

The Hillywood Show (bekend van hun Twilight parodieën), hebben ook een korte THG parodie gemaakt:


_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2012 21:15 

Ik vond het zo'n teleurstelling! Ik geef toe, het is een goede film, goed gemaakt, goede acteurs en goede effecten. Iemand die het boek niet heeft gelezen, die vind het vast en zeker een fantastische film, maar ik die het boek wel gelezen heb, vind de film persoonlijk zeer teleurstellend. Ik krijg nergens in de film het gevoel dat ik had bij het boek. Ik was niet ontroerd, had nergens kippenvel, en vond geen enkele scene eng of bloederig terwijl ik in het boek we het wel zo voorstelde.
Persoonlijk vind ik de boeken heel wat beter dan de films.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2012 22:20 

badeendjex5 schreef:
Ik vond het zo'n teleurstelling! Ik geef toe, het is een goede film, goed gemaakt, goede acteurs en goede effecten. Iemand die het boek niet heeft gelezen, die vind het vast en zeker een fantastische film, maar ik die het boek wel gelezen heb, vind de film persoonlijk zeer teleurstellend. Ik krijg nergens in de film het gevoel dat ik had bij het boek. Ik was niet ontroerd, had nergens kippenvel, en vond geen enkele scene eng of bloederig terwijl ik in het boek we het wel zo voorstelde.
Persoonlijk vind ik de boeken heel wat beter dan de films.

x.


Ik vind eigenlijk dat je boeken niet met films mag vergelijken. Beiden zijn een ander medium dat een andere soort emoties opwekt. Ik denk ook dat als je naar de cinema gaat met de verwachting dat de film je net zo'n gevoel zal geven als het boek, je gegarandeerd teleurgesteld raakt. Een film zal altijd nog anders zijn dan het boek waarop het gebaseerd is, dat is normaal.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 08, 2012 14:33 

Genner schreef:
badeendjex5 schreef:
Ik vond het zo'n teleurstelling! Ik geef toe, het is een goede film, goed gemaakt, goede acteurs en goede effecten. Iemand die het boek niet heeft gelezen, die vind het vast en zeker een fantastische film, maar ik die het boek wel gelezen heb, vind de film persoonlijk zeer teleurstellend. Ik krijg nergens in de film het gevoel dat ik had bij het boek. Ik was niet ontroerd, had nergens kippenvel, en vond geen enkele scene eng of bloederig terwijl ik in het boek we het wel zo voorstelde.
Persoonlijk vind ik de boeken heel wat beter dan de films.

x.


Ik vind eigenlijk dat je boeken niet met films mag vergelijken. Beiden zijn een ander medium dat een andere soort emoties opwekt. Ik denk ook dat als je naar de cinema gaat met de verwachting dat de film je net zo'n gevoel zal geven als het boek, je gegarandeerd teleurgesteld raakt. Een film zal altijd nog anders zijn dan het boek waarop het gebaseerd is, dat is normaal.


Tuurlijk, dat had ik ook al bedacht voor ik naar de film ging kijken, maar op Ă©Ă©n of andere manier slagen Hp, of al die andere verfilmingen er wel in om me een gevoel te geven dat ik had bij het boek. Ik vond dat er heel goeie stukken in zaten, maar er waren ook zeer teleurstellende momenten bij.
De film, had volgens het boek, heel wat bloediger en enger moeten zijn, maar ze hebben dat niet gedaan omdat ze dan de film 12+ hadden moeten maken en dat wilden ze niet.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: zo apr 08, 2012 14:48 

badeendjex5 schreef:
De film, had volgens het boek, heel wat bloediger en enger moeten zijn, maar ze hebben dat niet gedaan omdat ze dan de film 12+ hadden moeten maken en dat wilden ze niet.

x.

De film is 12 jaar en ouder... Ze wilden de film geen 16 jaar en ouder maken omdat het publiek wat de boeken leest lager ligt dan de 16. Dus de (eigenlijk logische) keuze is gemaakt om wat dingen te veranderen om zo de leeftijdsgrens omlaag te krijgen.

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme