Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: do apr 19, 2012 23:30 

Apocalypse - OOC

Story

2030. An unknown virus started to take lives in China, slowly infecting people worldwide, spreading fast, without a cure. But that was only the beginning. People tried to make cures, injected people, causing the virus to mutate and mutate the infected people. Now the virus kills or turns people into walking dead, hungry for flesh and blood, murdering their families and neighbours.

Sounds like a bad dream? It does to the survivors, who are still running, hiding and shooting for their lives. It's been months since it all started. 8 months, to be exact. Almost everyone is gone - be it dead or in need of a bullet through their brains. The food is running low. If you keep traveling, there's still some canned food to find in abandoned supermarkets. Well, abandoned if you're lucky. The world makes Hell look like a good place to be.

The rules are simple and vital:
  • Keep your weapon ready at all times – you never know when you’re going to need it.
  • Check every room at least twice.
  • Don’t go anywhere alone – all that’ll get you is killed. Have at least one person to watch your back at all times, preferably someone you trust with a weapon.
  • Travel light.
  • Don't go play a hero, just because you feel like shooting something. You only risk getting bitten or murdered.
  • Always keep one person on a watch – and don’t fall asleep when it’s your turn either. A watch shift is the best defense we have against the group depends on it. Non-perishable food, clean water, and ammunition are like gold these days so you best conserve as much as you can and plan a raid to replenish supplies before they run out.
  • Only kill if necessary - if you can, just run and save the ammo for when you're really in danger.

Several survivors are traveling around, looking for, well, each other. They haven't met yet, but they need to stick together to survive. Together, they might be able to find a cure or manage to kill all the zombies and end the spreading. But they have to be careful and make sure they don't get eaten. Or worse, infected.

We will start in the city of Globe, Arizona, USA.

Players

Alice - Nick Evans - 25
Carrick_Fergus - Anna Price - 19
Darren - Daryl Jordan - 28
Sjar - Vanessa Castro - 29
Skywalker - Ric (Ricardo) Soto - 20
Witchcatjuh - Jocelyn 'Josie' / 'Jo' Bates - 23
xMissme - Roxann Thorpe - 24
Yuuki - Avery Tanner - 23

Extra

Useful sites:
Weapons
Apocalypse map

Any other extra information will be added later as needed.

were mine.

Laatst bijgewerkt door Yuuki op zo apr 22, 2012 22:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: do apr 19, 2012 23:36 

Okay, dus hier is het OOC-topic van Apocalypse! Je kan hier alvast praten, plotten, theoretiseren over de gevolgen van de zombie apocalypse, eventuele ships of character interaction bepalen etc.

Alice en ik hadden al een paar ideeën waar jullie als RPGers op kunnen voortbouwen.
- We beginnen in Globe, Arizona, USA. Als stad is dat een 'danger zone', dus veel zombies, maar er zijn ook supplies - medicijnen, wapens, voedsel - aanwezig. Supplies die je character waarschijnlijk heel goed kan gebruiken...
- Het idee is, omdat het virus vanuit China is overgekomen, dat de westkust van de VS het ergst geraakt is en het virus zich langzaam naar het oosten verspreidt. Dat betekent echter wel dat er bij de oostkust misschien nog grote groepen mensen zijn... of dat hopen de overlevenden van de westkust in ieder geval. De RPGers zullen als eerste doel dus hebben om naar de oostkust te komen.
- Zombies: je raakt geïnfecteerd wanneer je in aanraking komt met hun lichaamsvloeistoffen - bijv. als je gebeten wordt met saliva, maar een mogelijkheid is ook dat je geïnjecteerd wordt met hun bloed. Ze gaan dood door onthoofding, dus tenzij je een flink geweer hebt worden ze door kogels alleen maar opgehouden, niet definitief uitgeschakeld.

Verdere ideeën/suggesties horen Alice en ik graag. :)

(En ik had het afgelopen week nogal druk, dus mijn eigen sollicitatie komt morgen.)

were mine.

Laatst bijgewerkt door Yuuki op vr apr 20, 2012 17:43, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2012 13:15 

Heya~

Gaan ze echt alleen dood door onthoofding? Of ook door ze bijv. door het hoofd te schieten of hun hoofd in te slaan?

En ik neem aan dat je bedoelt dat hun doel is om naar het oosten te komen en niet naar het westen? xD Of snap ik het verkeerd?

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2012 15:35 

Nee je hebt gelijk Witchcatjuh (heb je trouwens een nick die wat makkelijker te spellen is xD?) ze gaan naar het oosten, maar Yuuki kan gewoon niet goed schrijven. Ze kan niet goed Nederlands enzo (a).

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2012 17:42 

Geez Sjar. @@ *Kicks*

En ja, ze moeten idd naar het oosten! Fail on my part, ik zal het editten. En kan ik als excuus aanvoeren dat het laat was? (a)

Re: zombie's afmaken, het is vooral dat het hoofd op de een of andere manier vernietigd moet worden of gescheiden van de romp. Het hoofd inslaan zal waarschijnlijk wel werken, maar een kogel in de hersenen hangt af van wat het caliber is, want het is wel de bedoeling dat... nou ja, het hoofd of de hersenen zo'n beetje uit elkaar spatten voordat de zombie definitief sterft. xD (Yay, gore!)

were mine.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2012 17:47 

Gore is awesome ~
En het was inderdaad laat, dus ik vergeef het je. Ik had het zelf niet eens opgemerkt xD
En over de zombies - als je ze neerschiet en hun hoofd is nog okay-ish, schiet er een extra kogel doorheen of onthoofd ze, ofzo. Ze moeten wel 100% dood dood zijn. Dus niet levend dood.

It's always darkest before the dawn.

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2012 19:03 

Alice schreef:
Ze moeten wel 100% dood dood zijn. Dus niet levend dood.

Ik vind dat we een boekje moeten maken met quotes, en deze mag er zeker in.

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2012 21:09 

Yes ma'am. Double tap. Got it.

GORE YAY~
*Sparkles*

En je kunt me ook Witch of Eve noemen xD Maakt mij allemaal niet zoveel uit.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2012 22:06 

Skywalker schreef:
Alice schreef:
Ze moeten wel 100% dood dood zijn. Dus niet levend dood.

Ik vind dat we een boekje moeten maken met quotes, en deze mag er zeker in.

Ehm. Okay xD

ANYWAY!
Ik ga de RPG zo openen en ik wilde even ideeën hoe mensen elkaar tegen gaan komen. Het is namelijk handig als sommigen al samen zijn (elkaar dus eerder tegen zijn gekomen), want dat is wat realistischer, zegmaar. Anders had ik als idee dat iemand een noodsignaal uitzendt, ofzo? Waar de anderen op reageren.
Zeg het maar!

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2012 23:51 

Ok, na discussie met Skywalker, Darren en Alice op MSN hebben we het wat uitgewerkt. Omdat het nogal onrealistisch is als 8 loners elkaar plotseling allemaal tegelijk randomly tegenkomen, moet een deel v.d. groep sowieso al bij elkaar zijn. Dit is via een omroepsignaal gebeurd (denk: radio en als je personage niet over een radio beschikt is de boodschap ook te zien/horen op van die flatscreen TVs die je wel eens in winkels ziet staan), afkomstig van een inmiddels dode man, waarbij alle overlevenden opgeroepen worden om naar Globe's kerk te komen.

Hierop hebben dus al een aantal mensen op gereageerd. Dat zijn de mensen die nu dus al bij elkaar zijn en tijdelijk (denk een dag tot een week, al naar gelang hoeveel mensen er 'binnengedruppeld' zijn - zelfs met de kans op overlevenden ontmoeten zal een groep niet te lang op dezelfde plek willen blijven) bivakkeren in de kerk.

Verder heb je dus de loners, die op het signaal af kunnen komen en dan onderschept kunnen worden door de kerkgroep.

RPG begint dus terwijl de loners rondlopen op zoek naar supplies o.i.d. terwijl de kerkgroep aan het scavenging is en de groepen dus in aanraking met elkaar komen.

Dus: wie is er vrijwilliger om bij de kerkgroep te horen? Skywalker en ik zitten met onze personages (Ric en Avery) bij de kerkgroep, any other takers?

were mine.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 9:07 

Roxann claimt een positie als loner - gedeeltelijk omdat ze op basis van dat idee bedacht is ^^
Hoe dan ook, een aantal personages komt uit California als ik me niet vergis (Roxann, Vanessa, Jocelyn, ...?); die kunnen elkaar misschien op de één of andere manier tegenkomen/tegengekomen zijn op hun 'reis' naar Arizona?

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 10:13 

Mja, als ik mijn solli erbij pak, kan Nick het best een loner zijn, aangezien er staat dat hij al een aantal dagen aan het rondlopen is en hij niet erg social. Hoewel hij uit Arizona zelf komt, dus hij kan al een tijdje in de buurt zijn, maar ik zie hem als een persoon die nog een hele tijd twijfelt voordat hij besluit naar de kerk te gaan..

Edit: Ik heb zin om een intro post te schrijven voor onze dode man, ik hoop dat je dat niet erg vindt, Reem?

Dus, hij staat er. Als het niet goed is, verwijder ik hem wel. Het was vooral uit verveling xD

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 21:38 

Uhm...

Wil iemand heel misschien een banner maken van één van dit plaatje? Ik bak er helemaal niets van...

En mag Roxann nu wel lonen of niet..?

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 21:43 

Vanaf mijn post kunnen dr toch gewoon steeds meer mensen bijkomen. Misschien in groepjes, en sommige alleen.

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 21:59 

@xMissme: Ja, natuurlijk kan je personage een loner zijn! Over je andere idee, dat personages die uit Californië komen elkaar eventueel tegen zijn gekomen: dat is ook zeker een mogelijkheid. Misschien kunnen Sjar en Witchcatjuh overleggen of hun personages al samenreizen.

En een banner:

Afbeelding

Als je ervoor kiest om hem te gebruiken (ik ben niet beledigd als je hem niet mooi vindt, hoor xD) s.v.p. opslaan en uploaden naar je eigen photobucket o.i.d. ;)

@Dar: ja, het is de bedoeling dat de kerkgroep (wat tot nu toe alleen nog maar Avery en Ric zijn) in aanraking komt met de rest, of die nu alleen of in groepen reizen.

were mine.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: