Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: za apr 28, 2012 19:05 

Afbeelding


Sinds een paar weken wordt in Amerika The Legend of Korra uitgezonden en aangezien er in het verleden een hoop AtLA fans op HPF rondliepen, dacht ik dat een Korra topic hier wel op z'n plaats is. The Legend of Korra is namelijk het vervolg op The Last Airbender, die zijn laatste aflevering zag in de zomer van 2008. Nu een vervolg dus.

Citaat:
The Legend of Korra is an American animated television series that premiered on the Nickelodeon television network on April 14, 2012. The series is a sequel to Avatar: The Last Airbender, which aired on the same network from 2005 to 2008. The Legend of Korra is currently set to run for a total of 26 episodes, consisting of two seasons of 12 and 14 episodes respectively. It takes place in the same fictional universe as the original show, whose societies have incorporated in them a multitude of elements derived from East Asian and Inuit cultures.

The series takes place 70 years after the original when technology has advanced to that of around the 1920s on Earth. In it, some people have the ability known as "bending" by which they control and manipulate either water, earth, fire, or air. One bender, known as the "Avatar" and described as the "physical embodiment of the world's spirit", has the power to bend all four elements and is responsible for maintaining both the balance of nature and peace between the world's four great nations. Korra, the protagonist of the new series, is the next incarnation of the Avatar after Aang of the original series. Set seventy years after the defeat of Phoenix King Ozai and Princess Azula in the four-part finale of the original show, creators Michael Dante DiMartino and Bryan Konietzko follow Korra as she learns the art of airbending, having mastered the other three elements, while facing an anti-bender revolution by a group known as the Equalists.


Dus, wat vinden jullie van Korra?
Wie is je favoriete character?
Wat vond je van de laatste aflevering?

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 03, 2012 17:56 

Jaaaaaaaaa ik volg het en ;alskf;lkj ik ben zo blij dat er nieuwe afleveringen binnen de Avatar-verse zijn : D

Tot nu toe vind ik het heel tof. Korra is kick-ass en heerlijk anders dan Aang. Ik vind de glimpsen van grownup!gAang heel erg leuk en tegelijkertijd moet ik er elke keer bijna om huilen omdat ik gewoon zoveel feelings heb over A:tlA XD

Mijn favoriete personages zijn Meelo (dat lelijke kleine Airbenderjoch, zoontje van Tenzin) en de broertjes Mako en Bolin. Amon vind ik ontzettend intrigerend en ik heb al een aantal theorieën over zijn mogelijkheden en persoonlijkheid gelezen die me ontzettend interesseren. Ik vind Naga ook helemaal fantastisch. Überhaupt de combinatie van een hond en een ijsbeer is wat mij betreft perfect, en ze is gewoon zo lekker badass en tegelijkertijd aaibaar.

Ik kan overigens niet geloven dat de finale van A:tlA alweer in 2008 was... I feel old XD

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 04, 2012 16:09 

Pottergirl schreef:
Ik kan overigens niet geloven dat de finale van A:tlA alweer in 2008 was... I feel old XD

THIS.
Serieus het lijkt net alsof dat vorige jaar nog was ofzo xD

Ik volg Korra dus ook. Ik vind het allemaal wel leuk, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. De personages zijn allemaal prima, maar niet zo likable als in A:tlA. Hoewel A:tlA zo'n beetje heilig is in mijn hoofd, dus ja dan wordt het sowieso wel moeilijk om die awesomeheid te evenaren. Korra, Mako en Bolin zijn wel cool, maar ik vind dat Pro-Bending spel totaal niet interessant. Wel goed bedacht, maar ik ben zo iemand die er gewoon niks aan vind (net als quidditch in HP. Ik denk dat ik gewoon anti sport ben ofzo xD). Ik vind Tenzin trouwens niet echt boeiend. Ik hoop wat meer kracht van hem te zien te krijgen.

Ik vind de revolutie tegen het benden wel héél gaaf en heel begrijpbaar. Ik heb me altijd al afgevraagd of het niet beter zou zijn als niemand kon benden. De 100jarige oorlog die de gAang beëindigd heeft, had nooit plaats kunnen vinden zonder benden. Hoewel de mensheid dan natuurlijk weer anderen middelen zoekt om oorlog mee te kunnen voeren en wel weer een andere reden vind om elkaar af te maken. In ieder geval, ik vind het heel interessant en dat is echt wel iets waar ik meer van wil zien.

Ik vind het fijn dat de serie toch wat volwassener is, maar wel de humor behoud. Ik mis de gAang héél erg en net als PG moet ik steeds bijna janken als er naar hen verwezen word. T_T

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat en ik hoop op een nieuwe verslaving, maar nu word ik er nog niet heel warm van. (maar zeker niet koud :P )

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: za mei 05, 2012 22:38 

Jessica schreef:
Pottergirl schreef:
Ik kan overigens niet geloven dat de finale van A:tlA alweer in 2008 was... I feel old XD

THIS.
Serieus het lijkt net alsof dat vorige jaar nog was ofzo xD


Dat had ik dus ook toen ik dat in de openingspost zetten. Het lijkt echt zo kort geleden, maar ik denk dat dat in mijn geval ook komt door het feit dat ik zo laat in fandom binnen stapte (Ik begon pas iets van 3 maanden voor de finale met kijken van A;tla)

Maar goed... Ik vind Legend of Korra helemaal leuk en stiekem op sommige momenten leuker dan A:tla. Het verhaal is veel donkerder en volwassener en ik vind het leuk dat de characters wat ouder zijn.

Mijn favoriete characters aanwijzen vind ik heel moeilijk. Ik vind namelijk vrijwel iedereen leuk. Korra, Bolin, Mako, Lin Bei Fong, Tarrlok, Tenzin z'n kinderen en een character uit de laatste aflevering.

Spoiler:
Tahno


Maar een character dat ik nog zeker wil noemen is Pabu. Ik had niet zoveel met Momo en Appa in A:tla, maar ik vind Pabu zo'n verschrikkelijk leuk beest. XD Hij is zo schattig!

Afbeelding

Over ep 5:

Spoiler:
Alone People wordt mijn nieuwe woord om naar singles te verwijzen. Ik hou van Bolin's vocabulaire <3

De hele ep was leuk, maar wat doen Bryke met ons? Zo veel shipwars D: Ik weet inmiddels ook niet meer wat ik moet shippen XD Ik vond Bolin heel zielig, maar tegelijk heel grappig.

Tahno vind ik een heel interessant character. Ik hoop dat we nog meer van hem te zien krijgen.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2012 18:41 

Korraa :D, ik vind het een onwijs leuke serie. Ik heb trouwens gehoord dat ze de serie rond september ook in Nederland gaan uitzenden?

Anyway,
Spoiler:
Tarlok is nu dus ineens de badguy. Ik heb sterk het idee dst hij of Amon is Of met hem samenwerkt. Misschien zijn ze broers?? oude vrienden? In ieder geval hun doel is om een oorlog te creeëren tussen benders en nonbenders. Maar hoe kan het dat deze beide persoontjes een 'speciale kracht' hebben. amon kan enerybenden en Tarlok bloodbenden. Misschien kun je dat energybenden al vanaf je geboorte maar tarlok moet bloodbenden ergens hebben geleerd. Maar van wie? Hama was oud en waarschijnlijk al dood. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Katara het hem heeft geleerd. Tenzij hij haar zoon is. (stiekem was katara toch vreemdgegaan met zuko/haru :)) anyway, hij moet dat bloodbenden ergens hebben geleerd dus korra met met katara praten. Dat is nou eenmaal wat makkelijker dan dat ze met aang gaat praten. (ik heb wel het vermoeden dat korra de volgende aflevering eindelijk een keertje in de avatartrance raakt) Maargoed, Tarlok en Amon dus.

Ok, ik moest het even op een rijtje zetten. trouwens ik lig echt plat om Iki elke keer. "Asami, did you know korra likes Mako?" hahahahaha

_________________
"to love is to destroy, and that to be loved is to be the one destroyed."


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2012 19:43 

@Lies:
Spoiler:
Tarrlok kan het zichzelf ook hebben aangeleerd. Hama had dat ook. Als zij het kan, waarom dan niet anderen.

Ik betrap mezelf er ook op, en dat irriteert me mateloos, maar heel veel mensen willen alles wat in Korra gebeurd, terugkoppelen naar A:tLA. Ik denk dat we daar allemaal eens fijn mee moeten gaan stoppen en gewoon in DIT verhaal moeten gaan zitten. (Ik heb daar zelf ook moeite mee hoor).

Ik denk trouwens niet dat Tarrlok en Amon dezelfde persoon zijn/vrienden zijn. Als Korra Tarrlok ervan beschuldigd precies hetzelfde te zijn als Amon, kijkt hij woedend. Dat kan Ăłf betekenen ''gedoe ze heeft me door'' of ''fuckyouWe'renothingalike''. Ik denk het laatste. Ik denk wel dat ze meer met elkaar gemeen hebben, dan dat Tarrlok ons doet laten weten. Hij speelt de equalists namelijk wel HEUL erg in de hand. Maar toen Tarrlok ging bloodbenden! AWE-FREAKING-SOME! Loved it <3

Ow en Tenzin is hilarisch xD

''But… you are the worst police chief… EVER.''

God, that cracks me up everytime xD

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: za jun 16, 2012 20:03 

Ep10:

Spoiler:
Excuse me, maar ik ga ff een potje zitten tearbenden D:

Liiiiiiin D: Serieus, ik was gespoild dat er iets rondom Lin zou gebeuren (Ik dacht dat ze dood zou gaan, want ik had de spoilers zo geinterperteerd) maar nu is ze haar bendin kwijt. Ik hoop ten zeerste dat ze niet zo'n mess als Tahno wordt (serieus, wanneer zien we hem weer?) en nog iets van haar bad assery behoud. T_T

En General Iroh! Ik denk dat hij een (klein)zoon van Zuko is, aangezien hij gevoiced wordt door Dante Basco, en ik het ook bij Zuko vindt passen dat hij iemand naar Iroh vernoemd.

De opmerking van de aflevering kwam trouwens van Jenora: “STAY AWAY FROM MY DAD’S EX GIRLFRIEND!”

Maar Liiiiiiiiiiin... T_T

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 18:04 

@Jalf

Spoiler:
Ik was echt in shock toen dat met Lin gebeurde :(. Ik heb zo'n hekel aan Amon. Gelukkig werd ik daarna weer helemaal blij toen ik de stem van zuko hoorde ^^.
over Iroh, ik denk dat het de kleinzoon van zuko is maar een vriending blijft er maar op hameren dat het zijn zoon moet zijn. Wat is het nou?


Klopt het dat we na de seizoensfinale nog een heel jaar moeten wachten??

_________________
"to love is to destroy, and that to be loved is to be the one destroyed."


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2012 13:29 

Dus, wat vinden jullie van Korra?
Ik vind de characters, animatie en overall designs erg goed. Het verhaal vond ik minder. Het was niet zo heel erg goed geschreven, ze kwamen overal nogal snel achter en het sprong een beetje van de hak op de tak zonder verklaring soms. Maar ik denk dat dit vooral ligt aan dat ze maar 12 afleveringen voor seizoen 1 hebben gekregen.

Wie is je favoriete character?
Tahno <3 Hij is zo awesome en sassy xD Jammer dat ie er maar zo kort in voor komt. Daarnaast vind ik Lin en de Airbender kids ook geweldig. Bumi is trouwens ook erg veelbelovend. xD

Wat vond je van de laatste aflevering?
Ik vind dat ze meer opbouw hadden mogen geven voor alle informatie die in de laatste ep zat. Het stroomde er ineens allemaal binnen 40 minuten uit. Daarnaast vond ik het een beetje deus ex machina op het einde.
Spoiler:
Ik had liever gehad dat Korra nu op zoek ging in seizoen 2 naar een manier om haar earth-, fire- en waterbending terug te krijgen, ipv dat Aang het ineens zomaar terug geeft.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 19:05 

Ik heb nu een paar afleveringen gezien nu die uitgezonden wordt op tv.
Het is wel heel anders geworden, maar ik heb nu wel al paar leuke personages gezien. Het is jammer dat ze zo weinig laten weten hoe het verliep met de mensen rond Aang, voor hun dood.
Voor ik echt kan oordelen moet ik meer gezien hebben, maar hoop dat het beter wordt, zover was de serie met Aang stukken beter ook al zie je nu nieuwe dingen.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 21:34 

Grappig om dit topic weer terug te vinden nu de serie is afgelopen. Ik word er helemaal nostalgisch van.

Even een samenvatting over hoe mijn ervaringen met LoK zijn geweest.

Seizoen 1: Was leuk, maar het was duidelijk te zien hoe de show eigenlijk maar 1 seizoen zou hebben, waardoor soms het plot ernstig leed onder de snelheid.
Seizoen 2: Was slecht, no offence, maar dat vond ik echt. Ineens werd het een show van 4 seizoen, waardoor veel opnieuw geintroduceerd moest worden en het soms wat saai werd.
Seizoen 3: Was heel erg goed en zorgde ervoor dat ik Korrasami heel hard gebon te shippen.
Seizoen 4: Fantastisch. Ik heb gelachen, gehuild en gejuicht. Also Korrasami for life, yo!

Afbeelding

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme