Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

3e jaars



Offline

Woonplaats: Ergens in Nederland
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 16:47 

Wat vind jij nou echt de slechtste Harry Potter film?

Vertel het hier!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2011 10:17 

Persoonlijk was ik niet echt gecharmeerd van de tweede en de vierde film. Dat heeft denk ik ook voor een groot deel te maken met het feit dat ik de boeken minder vond. Het verhaal is dan al een stuk minder interessant.
Ik kan nu niet echt zeggen dat ik een film slecht vind, omdat het niet sterk in elkaar zit. Ik bedoel, soms is iets slecht geacteerd, slecht in elkaar gezet. Maar dat vond ik bij Harry Potter niet het geval.
Bij mij hangt het dus heel sterk van het verhaal zelf af.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2011 11:40 

Ik vind persoonlijke de 5e film (Order of The phoenix) de slechtste film. In die film ging het allemaal te snel waardoor de film niet te volgen was. Hierdoor werd het verhaal heel erg van de hak op de tak en ik vond het daarvoor juist fijn dat ze ook de rust in de films konden stoppen. Die zit wel in de boeken namelijk...


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2012 19:10 

Pff dat vind ik heel moeilijk, want soms vind ik de verfilming niet goed, maar de film op zich zelf vind ik dan wel weer oké.
In ieder geval vind ik de eerste 2 en de laatste 2 het best. Dus dan houden we 3,4,5 en 6 over. Deel drie mist gewoon heel veel, maar dit is de eerste film die wat ''duisterder'' is en dat vond ik goed. Maar ik vond in deel 3 ook de acteerprestaties van het trio wat onder de maat en ik vond het allemaal wat rommelig en het was de hele tijd donker en ze hadden bijna nooit hun schooluniform aan en tja... Hoewel ik het wel een vermakelijke film vond, is deze toch denk ik mijn minst favoriete.
Samen met deel 4. Ik heb altijd het minst met The Goblet of Fire gehad. Hoewel ook weer vermakelijk, vond ik hem niet altijd lekker lopen.

Ik weet dat 5 veels te snel ging. En dan vooral voor mensen die de boeken niet hebben gelezen. Maar ja, die heb ik wel gelezen, dus ik snap alles wel. En ik vond vooral het einde gewoon awesome. Dus ik heb nooit problemen gehad met deze film.

Deel 6 gaat meer over puberrelaties enzo, maar ik vond deze film gewoon hilarisch. En het ziet er ook allemaal goed uit enzo. Dus ja.

Niet het slechtst, maar minst favoriet: PoA en GoF.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 9:26 

Jessica schreef:
Pff dat vind ik heel moeilijk, want soms vind ik de verfilming niet goed, maar de film op zich zelf vind ik dan wel weer oké.


Amen.

Een film kan als op zichzelf staand ding prima zijn, maar als verfilming van een boek een compleet fiasco zijn. Nu vind ik dat bij de HP-serie eigenlijk wel meevallen - het is voornamelijk het tempoverschil tussen boek en film waar de filmmakers het lastig mee hebben gehad. Er is gewoon teveel materiaal om in één film te stoppen, waardoor er sowieso scènes en verhaallijnen moeten sneuvelen. Daarom ben ik ook zo blij dat ze het laatste boek in tweeën geknipt hebben.

Maar goed, daar gaat het niet om in dit topic (:

Ik vind eigenlijk geen van de films echt slecht. Het zijn gewoon goeie films - goed geproduceerd, goed gecast (wat mij betreft), etc. Ik denk dat ik dan toch Order of the Phoenix het minst vind, omdat het tempo van die film me niet echt beviel. Te weinig afwisseling, teveel actie en de film bleef telkens een beetje hetzelfde niveau behouden (behalve aan het eind). Dus dat vond ik jammer.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: thuis

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 01, 2012 15:31 

Nou ik vind alle films natuurlijk super leuk, maar de film waar ik het minst goede verhaal achter vond zitten is deel6. ik vond hem niet zozeer slecht maar het verhaal vond ik gewoon minder goed. Ook vindt ik het boek niet zo leuk het is het enige boek die ik niet uit kreeg omdat ik het verhaal niet zo leuk vondt. maar dat komt denk ik ook omdat ik heel graag het laatste deel wilde lezen

_________________
Gryffindor
Rocks!!!


and nobody else


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Nederland
BerichtGeplaatst: do mei 31, 2012 12:39 

Ik vond alle films goed. Er zat er niet echt eentje tussen die ik beslist slecht vond.
Welke ik niet leuk vond, niet leuk is overigens iets anders als slecht, was de eerste en de tweede film. Maar dat komt omdat ik die twee films nog een beetje kinderlijk vind (wat natuurlijk logisch is want iedereen is daar uiteraard een stuk jonger)

_________________
"Always do, what you are afraid to do."


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2012 20:05 

4 vond ik persoonlijk niet zo goed, ik vind namelijk dat hij een beetje overdreven.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


Laatst bijgewerkt door Lilly op wo sep 26, 2012 16:05, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2012 12:32 

De twee films waar ik persoonlijk het meeste moeite mee heb zijn PoA en OotP.

PoA omdat daar een aantal verkeerde castingkeuzes gemaakt zijn naar mijn mening. Verder worden een aantal dingen niet uitgelegd, want het voor niet-lezers soms wat lastiger maakt. Bovendien is PoA mijn favoriete boek uit de serie en had dat dus de beste film moeten worden.

Mijn grootste probleem met OotP is het tempo, het gaat allemaal veel te snel. Eigenlijk hadden ze al vanaf dit boek de films in tweeën moeten splitsen.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2012 14:01 

Slecht vind ik persoonlijk al een slecht woord. Ten eerste wil ik gezegd hebben, dat wel de grootste acteurs van dit moment aan de films hebben meegewerkt. Je moet in een film onvermijdelijk keuzes maken dus wat het verhaal betreft. Kon het niet beter. Kill your darlings, is eigenlijk de beste beschrijving in het kort als je het over het maken van de Hp films hebt.

Het leek mij altijd onmogelijk om een Potter film te maken. Potter heeft het grootste en na mijn mening beste fandom allertijden, denk ik. Dus is het ten eerste moeilijk um, een film te maken die aansluit op, alle denkbeelden van de fans, van het potter universum. Dus het zou heel moeilijk worden denk ik. Maar wat we in deel 1 zien is dat Chris Columbus , Stuart Craig en David Heyman dat brilliant hebben verfilmd. En waarom was de tweede film, misschgien wat minder? wat ik persoonlijk helemaal niet vind, De Post-production was ongelofelijk kort dat heeft david Heyman al is bevestigd. Ondanks dat vond ik dat deel niet rampzalig slecht. Nou deel 3, kwamen acteurs als Michael Gambon, Gary Oldman, David Thewlis Etc. Kortom weer een grootse cast! dat geld overigens voor de hele serie. De film zelf vond ik fantastisch! eindelijk werd er opgenomen in Scotland!! dat miste ik gewoon in de overige films! De omgeving was precies hoe ik me het voorstelde! De film was gewoon perfect. Dus opnieuw vond ik een potter film niet slecht of minder. Dan deel 4 dit deel heeft mij eigenlijk nooit zo aangesproken, het boek dan. Ik vond het zo langdradig. Maar dit is een van die dingen die mooi zijn aan de serie. alle Members van de Potter generatie groeien op met de karakters en dat zie je terug in de boeken. De thema´s worden ook volwassener. Afgezien dus avn de andere thema´s die je terugvind in de series. Maar Mike Newell heeft een gewledig werk geleverd aan het amken van dit boek, want het is toch best een groot boek en ook hier moet je onvermijdelijk keuzes maken. Deel 5 was een superdik boek en hierbij werden bepaalde keuzes nog moeilijker. Maar vooral hier verschene er meer volwassener en duisterdere thema´s in. Meer politiek en mensenrechten. En daarom was het een goede keus om David Yates aan te stellen als filmdirector van de film. En hoe je het ook went of keert in het verfilmen van een boek draait het om het maken van de juiste keuzes en dat heeft David Yates uitstekend gedaan voor een beginnend regisseur. Dan het zesde deel. Ik vond het boek bovenal fantastisch! echt een sterk plot, dan heb ik het over Tom Riddle. Ik moest eerst wel enorm wennen aan de film, maar je daaar ga ik weer. Kill your darlings. Soms moeten we onze favoriete scenes niet in een film zien. Dumbledore´s death was vooral ook fantastisch verfilmd. Michael Gambon heeft zijn eigen versie van Dumbledore neergezet end at deed hij goed, hij verving Richard niet, hij deed gewoon zijn versie en hij deed het prima, al is Richard voor mij toch altijd the Dumbledore. Dan Hallows A Ten eerste vond ik het jammer dat ze het in twee delen splitsten want ik vond ze hebben het nooit gedaan dus waarom nu wel..maar alter werd duidelijk dat je alles in dit boek in een film moet hebben zodat de kijker het kan begrijpen. En om het plaatje van de films mooi af te sluiten. Hallows A + vond ik een leuke film om te zien, het stond op zichzelf het was anders, geen Hogwarts. Dobby´s death was een prachtig, en erg trieste scene wat mij elke keer weer keer op keer als ik het zie weer emotioneerd. Prachtig verfilmd. Tja..en dan de laatste film. Niks op aan te merken de beste film die ik ooit heb gezien! met een geweldig optreden van Alan Rickman! en Ralph Fiennes. Ook Dan Radcliffe deed het als Harry geweldig! een betere Harry hadden ze niet kunnen vinden! K´ben een groot fan. De film was gewoon, echt, perfect! Mijn favo scxenes waren dan ook die in het bos met the ressurection stone en de memory´s van Snape. Het was alleen natuurlijk pijnlijk om te zien Hogwarts in brand en the quidditch stadium. David Yates is een groot regsisseur heeft hij bewezen! Maar toch vond ik het jammer dat Chris Columbus er mee stopte.

Aldus mijn antwoord op jou vraag.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2014 23:04 

Ik ben het minst gecharmeerd van deel 2, misschien komt het omdat het te veel op het eerste deel lijkt. En soms is het een beetje te langdradig (niet te spreken natuurlijk over het slechte acteerwerk van Bonnie Wright -ginny- )
verder vond ik de acteerprestaties in Goblet of fire onder de maat
De mooiste film vond ik toch wel prisoner of Azkaban.

_________________
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
“It is important to fight and fight again, and keep fighting, for only then can evil be kept at bay though never quite eradicated.”


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme