Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie vond jij een beter Perkamentus?
Richard Harris (PH, COS) 67%  67%  [ 18 ]
Michael Gambon (POA, GOF, OOTP, HBP) 33%  33%  [ 9 ]
Totaal aantal stemmen : 27

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 23:59 

Ik ben het helemaal eens met wat Nevodeon zei. Ik heb Richard Harris ook altijd de beste Dumbledore gevonden. Hij was rustig en kwam vooral heel erg wijs over. Zo'n man die alles weet en ervoor zorgt dat alles geregeld is. Het is haast een soort superheld. Wat dat betreft klopt het ook wel met de eerste 2 boeken. Alles is nog vrij leuk en aardig, en Dumbledore is de grote held. Echter, in de latere boeken krijgen we steeds meer menselijke trekjes te zien van Dumbledore en word hij niet meer neergezet als een halfgod. Hij maakt fouten, wordt steeds meer een oude man, maar is ook een strijder en een gelijkwaardige voor Voldemort. Richard Harris was heel goed in de schattige opa uithangen, maar dit had ik hem niet zien doen hoor. Nu is Michael Gambon wel het andere uiterste. Af en toe zet hij Dumbledore neer als een gestoorde gek. Maar er zijn ook scenes waar ik vind dat 'ie het heel goed doet. Even los van de grime en kleding, want dat is natuurlijk wel belabberd. Kortom, ik denk dat Gambon beter geschikt is voor de latere, wat meer duistere films. Voor die tijd was Richard Harris natuurlijk de beste.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In The Sofa, All By Myself ...
BerichtGeplaatst: vr maart 11, 2011 17:27 

Persoonlijk vond ik de eerste Perkamentus het beste. Hij leek echt op mijn verbeelding van hoe ik hem in het boek voorstelde. Hij kwam echt rustig over en je dacht echt dat er wel een soort magie achter hem zat. Ik vond hem echt super. De tweede vind ik echter niet zo goed passen aan mijn verbeelding.. Ik vind dat achter hem geen magie zit.. Maar het zij nu eenmaal zo

_________________
Shé's A Maniac, Maniac On The Floor And Shé's Dancing Like Shé's Never Done Before


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The dark side of SPSS
BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 16:32 

Dennis Krauwel schreef:
Ik ben het helemaal eens met wat Nevodeon zei. Ik heb Richard Harris ook altijd de beste Dumbledore gevonden. Hij was rustig en kwam vooral heel erg wijs over. Zo'n man die alles weet en ervoor zorgt dat alles geregeld is. Het is haast een soort superheld. Wat dat betreft klopt het ook wel met de eerste 2 boeken. Alles is nog vrij leuk en aardig, en Dumbledore is de grote held. Echter, in de latere boeken krijgen we steeds meer menselijke trekjes te zien van Dumbledore en word hij niet meer neergezet als een halfgod. Hij maakt fouten, wordt steeds meer een oude man, maar is ook een strijder en een gelijkwaardige voor Voldemort. Richard Harris was heel goed in de schattige opa uithangen, maar dit had ik hem niet zien doen hoor. Nu is Michael Gambon wel het andere uiterste. Af en toe zet hij Dumbledore neer als een gestoorde gek. Maar er zijn ook scenes waar ik vind dat 'ie het heel goed doet. Even los van de grime en kleding, want dat is natuurlijk wel belabberd. Kortom, ik denk dat Gambon beter geschikt is voor de latere, wat meer duistere films. Voor die tijd was Richard Harris natuurlijk de beste.



Helemaal mee eens. Harris was net de kerstman en ten tijde van film 1 geweldig, maar Gambon is de hardcore versie van de kerstman en dat was ook gewoon nodig tegen Voldemort.

_________________
EFFYEAHPATRICIAWINT


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 20:17 

Ik ben iedergeval een Harris fan, no surprise there!
Nou kan ik wel net als ieder hetzelfde zeggen, maar ik lees al t is net een eindeloze loop! Maar ik ben het met de meeste eens ook over hoe ze beide zijn.

Helaas is het nogal moeilijk te oordelen uiteindelijk, Harris heeft niet in de andere films gespeeld, en Gambon niet in de 1e delen. Zo wel dan had je toch hele andere perkies en gevoel gehad erover.
Naarmate de films vorderde heb ik er niet echt veel meer op gelet, maar volgens mij paste Gambon beter bij de de serieuze en donkere gedeelten. ondanks dat je toch wat mist wat Harris had!
Hoewel t gedrag en stem toch duidelijk verschil zijn, en Gambon meer schreeuwt dat is wel jammer. (net als dat ie de boeken niet gelezen had)

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 15:12 

Sommige acteurs spelen een rol waarvoor ze gevraagd zijn en sommige zijn die rol gewoon. En Bij Richard Harris was dat ook zo. Hij was gewoon Dumbledore! Hij was een groot acteur! Wij verloren onze Dumbledore op 25 oktober 2002 :'(

Maar Michael gambon is natuurlijk een groot acteur, en hij deed het op zijn eigen manier.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At the Triwizard Tournament
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 15:19 

Harris <3
Gambon is veel te overdreven om een lieve rustige oude man te spelen. Zoals de veelgequote "DID YA PUT YA NAME IN THE GOBLET OF FIRE HARRY" in GoF.
Zonde van Harris. Maarja, niks aan te doen als hij overlijd.

_________________
    We're only young and naive


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 14:02 

Ik ben persoonlijk voor de oude Dumbledore, want die heeft gewoon iets nostalgisch. In deel 3 en 4 vind ik de nieuwe Dumbledore veel bruter tegen Harry en helemaal niet leuk maar in deel 5 is dan wel weer leuker.
De leukste Dumbledore is natuurlijk die uit de boeken.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Mijn gezellige huissie!

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 06, 2012 9:20 

Ok! Even een andere mening. Ik vind Michael Gambon het best, nouja ik kan eigenlijk niet echt kiezen. Veel mensen zeiden dat Harris veel meer het uiterlijk van Albus heeft en dat vind ik ook zo. Maar Perkamentus 2 vind ik qua innerlijk veel beter gecast. behalve dan bij dat ene plaatje daarnet. Maar wie heeft gezegd dat hij dat zelf wou? Misschien moest het wel van de regisseur! Ik denk dat ik uiteindelijk toch voor Gambon ga, omdat hij veel meer het goede innerlijk heeft.

Domkop blubber kreinood kriel!

_________________
Who's there!!!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2012 11:38 

Persoonlijk vind ik Michael Gambon beter, omdat ik vind dat hij het geloofwaardiger (de andere is natuurlijk ook goed hoor) vertolkt, en hij ook helemaal is hoe ik hem mij voorstelde.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme