Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2012 16:45 

Iedereen kent dat wel... het wordt weer zomer en we gaan lekker in de tuin of op het balkon lezen. In de zomer lees ik veel meer dan in de winter, wanneer ik liever een filmpje/serie opzet. Maar ik ga straks 15 dagen naar de zon en op vakantie wil ik altijd wat te lezen bij me hebben. Ik ben niet iemand die veel gelezen heeft en ik kan jullie goede raad wel gebruiken.

Even een lijstje met boeken waar ik gek op ben.
Harry Potter (JK Rowling)
The Chronicles of Narnia (CS Lewis)
A Song of Ice and Fire (George R. R. Martin)
The Demonata (Darren Shan)
The Chronicles of Ancient Darkness (Michelle Paver)

Vooral fantasy dus. Kan iemand me een lekker boek aanraden. Het liefst een trilogie of een boekenreeks met meerdere boeken. Ik houd van boekenseries <3 (Dan hoef ik niet zo snel afscheid te nemen van awesome characters :P)

Hier kun je dus boeken aanraden en juist raad vragen... zoals ik :P Ik hoop dat mensen me willen helpen!

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2012 17:43 

Ik ben het helemaal met je eens. Maar the hunger games en Lotr vond ik ook fantastisch.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2012 19:35 

Lilly schreef:
Ik ben het helemaal met je eens. Maar the hunger games en Lotr vond ik ook fantastisch.


Hunger Games vond ik inderdaad ook wel leuk om te lezen. Ik zit er aan te denken LotR te gaan lezen. Wil ik al vanaf kinds af aan, maar was altijd bang dat het te moeilijk voor me zou zijn :') Maar ik ben morgen toch in de buurt van de Donner in Rotterdam, dus ik denk dat ik het eerste deel meeneem =)

Iemand ervaring met The Sword of Truth? Ik vond de serie mwahmwah, maar wel vermakelijk. Ik had gelezen dat de boeken veel beter waren. Dus misschien wil ik die serie ook gaan lezen.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2012 23:02 

Ik kan je de Sage van Darren Shan aanraden, aangezien je al bekend bent met een andere serie van hem. Misschien is het een beetje kinderlijk maar toen ik vijftien was vond ik het helemaal geweldig. Ik werd echt opgezogen in de boeken - veel actie, redelijk ingewikkeld plot, goede character development, veel personges, spanning, avontuur en humor. De serie heeft twaalf boeken dus ik raakte behoorlijk gehecht aan veel characters. De laatste twee boeken zijn nogal mweh maar de rest vond ik geweldig.

Daarnaast ben je verplicht (wat mij betreft dan ^^) om Het Oneindige Verhaal (The Neverending Story) te lezen, wat naar mijn mening de beste fantasy ever is. Het is echt een prachtig verhaal, behoorlijk diepzinnig en enorm meeslepend. Ik geloof dat je begin twintig bent, dus je hebt er ook nog eens de juiste leeftijd voor omdat je veel meer van het boek zal begrijpen dan een kind.

Voor een luchtig, avontuurlijk en lichtelijk politiek fantasy boek kan ik Mirror Dreams van Catherine Webb aanraden (Spiegeldromen in het Nederland) - dit is helaas maar 1 boek en geloof me, dat betreur ik enorm. Mirror Dreams gaat over de wereld waar wij heen gaan als we dromen. Dat klinkt misschien een beetje duf maar dat is het totaal niet. Dit boek heeft een van de leukste hoofdpersonages die ik ooit heb gelezen.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 8:54 

Misschien klink ik debiel, maar waar ligt de Donner? Ik kom namelijk uit België, en ik ben in de kerstvakantie naar Nederland naar Rotterdam geweest, dus ben ik daar misschien gepasseert.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 15:34 

Ik heb de films van Twilight wel gezien, en die van LotR ook, maar LotR heb ik niet gelezen omdat ik een kind ben, en Twilight omdat ik niet hou van verhalen met een Ikpersoon.

Ik kan trouwens de serie: Vampire Diaries aanbevelen, zowel de boeken als de serie zelf, die niet meer op tv is, maar nog wel te koop op bijv. Bol.com.

Ik lees vooral verhalen die voor tieners ook goed zijn, maar dan wel de fantasyverhalen, en misdaadverhalen. Ik kijk op de tv vaak CSI, Bones, en dat soort dingen.

Ik kan Willowmere ook aanraden. Het begint pas aan het einde van deel 1 op gang te komen, maar die kun je écht niet overslaan, anders begrijp je van de rest van het verhaal niets meer.

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2012 21:43 

Ik zou je , na HP, de 6delige boeken serie van Mr. Michael Scott aanbevelen. de serie heet De geheimen van de onsterfelijke Nicolaas Flamel. Erg goede boeken als je van fantasy en mythologie houdt!

En als je de film The Woman In Black hebt gezien kan ik je dat boek ook aanbevelen!

Verder ben ik zelf ook nog zoekende!
Herlees zelf op dit moment Harry Potter and the Goblet of Fire maar nu in het engels.

Vol suc6 en veel plezier op vakantie!! :-)


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2012 14:43 

Lilly schreef:
Misschien klink ik debiel, maar waar ligt de Donner? Ik kom namelijk uit België, en ik ben in de kerstvakantie naar Nederland naar Rotterdam geweest, dus ben ik daar misschien gepasseert.


De Selexyz Donner ligt bij de Lijnbaan. Dichtbij de Media Markt, de Bram Ladage... Weet je het al ongeveer? :P

Ik ben gisteren dus geweest en ik heb drie boeken gekocht. Ik heb wel jullie aanraders in gedachten gehouden, maar ik kon er geen een vinden... Ik ben inderdaad wel geïnteresseerd in The Saga of Darren Shan, maar die hadden ze alleen Nederlandstalig. The Neverending Story kon ik ook niet vinden, al heb ik ook niet zo heel goed gezocht, maar die hou ik zeker in gedachten. Kan hem altijd na de vakantie nog via bol.com kopen.

Twilight heb ik de eerste 2 van gelezen en daar ben ik toch maar van afgestapt. Vind het geen leuke boeken en de schrijfstijl vind ik ook vreselijk. Vampire Diaries... vind de serie leuk, maar ben niet (meer) geïnteresseerd in de boeken. Misschien nog andere vampieraanraders?

Die van LordMistery klinken wel leuk. The Woman in Black vond ik een fijne film (hoewel ik hem stiekem wel een beetje eng vond :P )

Maar ik ben uiteindelijk thuisgekomen met:
The Lord of the Rings Part 1: The Fellowship of the Ring - J.R.R Tolkien
Wizard's First Rule - Terry Goodkind
Shiver - Maggie Stiefvater

En dan heb ik hier nog The Hitchhiker's Guide to the Galaxy liggen en ik ben ook nog niet klaar met A Clash of Kings en A Storm of Swords ligt ook al klaar. Dus ik heb voorlopig genoeg ^^

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2012 15:55 

@Jessica: heb je The Southern Vampire Mysteries van Charlaine Harris al gelezen?

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2012 16:02 

@Jessica De vampierenserie 'Vampire Acadamy' van Richelle Mead is wat mij betreft een aanrader!
"Two races of vampires walk our world. One, the Moroi, are alive and wield elemental magical. The other, the Strigoi, are undead and evil--feeding on the innocent to survive. Rose Hathaway--a half-vampire with poor impulse control--is training to be a bodyguard for a Moroi princess. Learning to decapitate and stake is hard enough, but Rose's real danger may lie in an illicit romance with one of her instructors..."

Verder heb ik een boekenkast vol staan met aanraders xD
Even een paar ertussen uit:

  • The Chemical Garden Trilogy van Lauren DeStefano. Deel 1 (Wither) en 2 (Fever) zijn uit, het derde boek nog niet.
    In the not-so-distant future, fallout from genetic engineering causes all females to die at age twenty, and all males to die at twenty-five. Kidnapped from her home and torn from her twin brother Rowan, sixteen-year-old Rhine is forced into a polygamous marriage and taken to live in her husband’s mansion. She has everything she wants-except for freedom. But her plans to escape and return home are complicated by a devious father-in-law, as well as Rhine’s growing attraction to Gabriel, a servant who works on the estate.
  • Shatter Me van Tahereh Mafi
    Juliette hasn't touched anyone in exactly 264 days.
    The last time she did, it was an accident, but The Reestablishment locked her up for murder. No one knows why Juliette's touch is fatal. As long as she doesn't hurt anyone else, no one really cares. The world is too busy crumbling to pieces to pay attention to a 17-year-old girl. Diseases are destroying the population, food is hard to find, birds don't fly anymore, and the clouds are the wrong color.
    The Reestablishment said their way was the only way to fix things, so they threw Juliette in a cell. Now so many people are dead that the survivors are whispering war-- and The Reestablishment has changed its mind. Maybe Juliette is more than a tortured soul stuffed into a poisonous body. Maybe she's exactly what they need right now.
  • Fallen serie van Lauren Kate (Het laatste deel van de 4delige serie komt volgende week uit!)
    There’s something achingly familiar about Daniel Grigori.
    Mysterious and aloof, he captures Luce Price’s attention from the moment she sees him on her first day at the Sword & Cross boarding school in sultry Savannah, Georgia. He’s the one bright spot in a place where cell phones are forbidden, the other students are all screw-ups, and security cameras watch every move.
    Even though Daniel wants nothing to do with Luce–and goes out of his way to make that very clear–she can’t let it go. Drawn to him like a moth to a flame, she has to find out what Daniel is so desperate to keep secret . . . even if it kills her
  • Divergent serie van Veronica Roth
    In Beatrice Prior's dystopian Chicago, society is divided into five factions, each dedicated to the cultivation of a particular virtue—Candor (the honest), Abnegation (the selfless), Dauntless (the brave), Amity (the peaceful), and Erudite (the intelligent). On an appointed day of every year, all sixteen-year-olds must select the faction to which they will devote the rest of their lives. For Beatrice, the decision is between staying with her family and being who she really is—she can't have both. So she makes a choice that surprises everyone, including herself.

Zo, dat is volgens mij eerst wel genoeg xD

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2012 22:55 

Na mijn examen donderdag kan ik eindelijk weer eens lezen wat ik zelf wil. Ik twijfel tussen vier boeken om eerst te lezen, of misschien zelfs nog een ander als ik die in m'n boekenkast staan heb:

  • Stephen Chbosky - The Perks of Being a Wallflower
  • Ellen Wittlinger - Parrotfish
  • Patricia Cornwell - Post Mortem
  • Patricia Cornwell - Portrait of a Killer

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jul 14, 2012 21:47 

Hier een paar van mijn favoriete boeken. Ik lees voornamelijk in het Engels, dus dat zijn de volgende boeken dan ook, al zijn er vast vertalingen beschikbaar.

Van Douglas Adams: De trilogie in vijf delen, bestaande uit:
1. The Hitchhiker's Guide To The Galaxy
2. The Restaurant At The End Of The Universe
3. Life, The Universe And Everything
4. So Long, And Thanks For All The Fish
5. Mostly Harmless.

Van Chris Wooding: De 'Tales Of The Ketty Jay' serie, op dit moment bestaande uit:
1. Retribution Falls
2. The Black Lung Captain
3. The Iron Jackal

Van Kelley Armstrong: Uit de 'women of the underworld' serie:
1. Bitten
2. Stolen
3. Broken
4. Frostbitten

Van Kazuo Ishiguro: 1. The Remains of the Day.

Van William Goldman: 1. The Princess Bride.

Van Annette Curtis Klause: 1. Blood and Chocolate

Verder zijn de HP en LOTR (plus The Hobbit) boeken natuurlijk altijd leuk om (nog) een keer te lezen!

_________________
I carry your heart. I carry it in my heart.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 18, 2012 19:14 

IrethR schreef:

Van Annette Curtis Klause: 1. Blood and Chocolate


Wat tof dat jij die ook heb gelezen, ik denk dat ik 'm drie keer heb gelezen. Een halfjaar geleden was de laatste keer, ik vond het nog steeds een goed boek.

Okee... en ga nu NIET naar de film kijken. @@


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 05, 2013 19:36 

Ik ben op het moment bezig in Blauwe Maandag van Nicci French.
Het is een heavy boek, dat moet ik toegeven, maar het is erg mooi geschreven, zeker de moeite waard eens te lezen.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme