Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 9:18 

Ravenclaw
Ravenklauw





Hier kunnen we al praten over sorteren in het algemeen. Daar kan je je op HPF dan weer laten sorteren als je dat wil. Hier hebben we het over onze favoriete Afdelingen. En in het Ravenklauwboard kan je als Ravenclaw over alle mogelijke aspecten van Ravenclaw je ding kwijt. Maar wat weten we eigenlijk nog meer over Ravenclaw? Vind je Ravenclaw goed uitgewerkt in de boeken? Had je er graag nog meer over geweten? En waren er mensen die je als Ravenclaw ingedeeld waren die je eigenlijk niet bij Ravenclaw vond horen? Of omgekeerd?

Kortom: hier kan je alles kwijt over hoe Ravenclaw zich in de boeken manifesteerde als de afdeling van de boekenkneusjes en de creatievelingen. Laat u gaan!

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2011 12:13 

Persoonlijk heb ik eigenlijk helemaal niets met Ravenclaw, behalve dat ik Luna en Lockhart hele leuke characters vind. Niet zo zeer met de de Ravenclaws in de boeken, maar meer met de fans die zichzelf een Ravenclaw noemen. Ik vind het namelijk best wel... vreemd om van jezelf te zeggen dat je slim bent. Ook heb ik het idee dat flink wat fans zichzelf Ravenclaw noemen, omdat ze niet in het "mainstream" Gryffindor of Slytherin willen zitten, maar Hufflepuff niet cool genoeg vinden. Hipsterclaws, die niet doorhebben dat Ravenclaw het meest Mainstream House is, tegenwoordig. XD

That been said, aangezien ik niet zo heel veel met Ravenclaw heb, ben ik ook niet zo heel nieuwsgierig naar meer info over ze. Of ik zelf bij Ravenclaw zou kunnen horen weet ik niet. Zoals ik al zei, vind ik het vreemd om van jezelf te zeggen dat je slim bent.

Luna en Lockhart zijn mijn favoriete Ravenclaws, als vind ik Luna soms wat overrated. Lockhart just cracks me up.

Het valt me trouwens ook op dat aardig wat characters uit Ravenclaw als aantrekkelijk worden beschreven. Cho, Lockhart en Padma worden allemaal minstens één keer zo genoemd en ik heb het idee dat Fleur niet met Roger naar het bal was geweest als hij niet aantrekkelijk zou zijn. Dat is best wel veel voor een House waar we eigenlijk maar weinig characters van kennen.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 15:56 

Ik voel me zelf het meest aangetrokken tot Ravenclaw. Ik heb daarom ook nogal housepride voor Ravenclaw. Het is niet dat ik echt denk dat ik slim ben of dat ik ook daadwerkelijk een Ravi ben, maar ik was gewoon meteen al aangetrokken tot Ravenklauw. Ik vind Ravenclaw "mysterieus" overkomen. Misschien omdat er niet zo heel veel van bekend is. Het heeft een bepaalde uitstraling. Een beetje vergelijkbaar met de Mona Lisa. Daarom vind ik Ravenklauw interessant. Ook omdat ik minder met de andere afdelingen heb. Mijn tweede keuze is altijd Slytherin geweest, maar aangezien ik niet echt "evil" ben heb ik daar nooit voor gekozen.

Het is mij ook altijd opgevallen trouwens dat Ravi's meestal als "aantrekkelijk" omschreven word. Hetzelfde dat Ravi's vaak emotioneel zijn. Zo heb je Cho die emo is. Luna die aangeeft dat ze wel eens huilt. En toen bekend werd gemaakt dat Ginny in de Chamber is meegenomen moest Flitwick huilen. Ook hebben Ravi's negatieve ervaringen hebben met "liefde". Luna's moeder gaat dood. Cho's geliefde gaat dood. Helena heeft een creep achter haar aan zitten die haar uiteindelijk dood steekt. En Rowena sterft aan een gebroken hart.

Ook vind ik het interessant dat Ravenclaw altijd "neutraal" blijven. Zo heb je (voor zover we weten) geen Ravi in de Order zitten, maar ook geen Ravi bij de DeathEaters. Je kan dit ook merken aan het eindgevecht in Hogwarts wanneer McGonagall vraagt wie er wil blijven om te vechten of wie er weg wil gaan. Bij Gryff willen de meesten blijven zitten om te vechten. Bij Huff gaat er een klein deel weg, maar een deel blijft en bij Slytherin gaat iedereen weg. Bij Ravenclaw gaan er ook meer mensen weg dan blijven. Ik vond het wel interessant dat Rowling dat zo vermeld had omdat het mijn vermoeden bevestigde dat Ravi's geen "vechters" zijn en graag neutraal willen blijven. Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen zoals Luna, maar over het algemeen denk ik wel dat Ravi's gewoon liever niet willen bemoeien met het hele gevecht. Dat spreekt mij ergens ook wel aan aangezien ik ook neutraal zou blijven. Ik ben nogal pacifistisch aangelegd. xD

Ook iets wat me altijd op is gevallen is dat Harry nog nooit les heeft gehad met Ravenclaw. Het is altijd met Slytherin of Hufflepuff. Het is in de eerste 5 jaar niet voorgekomen dat hij een les had met Ravenclaw en dat vind ik wel frappant. Ik ben benieuwd of daar een reden achter zit. (In jaar 6 zijn ze natuurlijk bezig met NEWTS dus dan zit iedereen door elkaar heen, dus dat telt niet xD)

Ik ben in ieder geval blij dat Rowling in Deathly Hallows wel iets meer over Ravenclaw verteld heeft. Ik ben blij dat we nu weten wat het achtergrond verhaal is van Rowena/Helena. Dat we weten hoe de leerlingenkamer eruit ziet en hoe je binnenkomt. Aangezien Ravenclaw in andere boeken niet zo heel erg naar voren kwam.

(@Jalf het is overigens niet helemaal canon dat Lockhart een Ravi is. Niet voor zover ik weet in ieder geval. Voor de film was er een promofoto van hem in een Ravi outfit, maar ik weet niet of ze dat zelf bedacht hebben of dat dat van Rowling zelf komt.)

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 2:20 

Jalf schreef:
Ik vind het namelijk best wel... vreemd om van jezelf te zeggen dat je slim bent. (...) Zoals ik al zei, vind ik het vreemd om van jezelf te zeggen dat je slim bent.


Kun je zeggen wat je bedoeld met vreemd? Ik vind ''vreemd'' een breed begrip. Ik weet nu namelijk niet hoe ik je post moet intepreteren.

@ Eva: Ik zie neutraal blijven juist als iets zeer negatiefs, omdat ik het opvat als besluiteloosheid en lafheid.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 9:27 

@Eva; het klopt dat Gilderoy in de film in Ravenclaw zat, maar als JKR vond dat hij in bvb Slyth had gezeten, dan zou ze daar wel iets tegen de filmmakers over gezegd hebben. Zeker aangezien Chris Columbus heel dicht bij de boeken bleef.

@SH; "Ik zit een Ravenclaw, want ik ben slim." Wanneer ben je slim dan? Ik ken zat mensen die een megahoog IQ hebben, maar al je iets aan ze uitlegt d'r geen klap van begrijpen of sociaal absoluut niet slim zijn. Intelligentie is d'r in zoveel verschillende vormen, dat zeggen dat je slim bent eigenlijk nergens op slaat. En stiekem vind ik het ook slightly arrogant om van jezelf te zeggen dat je slim bent, maar goed, das mijn mening.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 10:13 

@Jalf: Wat je zegt over dat intelligentie in zoveel verschillende dingen zit is helemaal waar. Maar als ik het goed heb, zeggen ze in de boeken ook juist dat intelligentie, wijsheid en creativiteit de belangrijkste kenmerken van Ravenclaw zijn. Niet gewoon 'slim zijn'. En misschien zijn er inderdaad 'irritante fans' die dat maar meteen vertalen naar 'slim' en met allerlei stereotypes aankomen. Maar ik vind dat dat met alle afdelingen wel zo is, gewoon dezelfde onzin als dat 'alle Slyths zijn evil'-gedoe, wat ook dikke onzin is natuurlijk. xD
En dat het misschien arrogant is om van jezelf te zeggen dat je slim bent; dat kan wel zo zijn, maar neem bijvoorbeeld Gryffindor... Het zou net zo arrogant zijn om van jezelf te zeggen dat je moedig bent. En zo kun je door blijven gaan, etc, etc.

Maar goed, in het algemeen, om bij het onderwerp te blijven; Toen ik me voor het eerst hier op het forum aangemeld heb, 5 jaar geleden ofzo, koos ik meteen voor Ravenclaw. Niet omdat ik mezelf slim vond, of omdat Gryff te 'mainstream' was, of wat dan ook. Gewoon omdat ik het gevoel had dat ik me bij die afdeling het meeste thuis zou voelen. En dat is ook eigenlijk altijd zo geweest. Overigens denk ik dat als het 'voor de echt' was, ik me bij zowel Ravenclaw als Hufflepuff zou thuisvoelen, maar ik moest kiezen en dan sprak Ravenclaw me toch wel het meeste aan.

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 21:04 

Shirley schreef:
En dat het misschien arrogant is om van jezelf te zeggen dat je slim bent; dat kan wel zo zijn, maar neem bijvoorbeeld Gryffindor... Het zou net zo arrogant zijn om van jezelf te zeggen dat je moedig bent. En zo kun je door blijven gaan, etc, etc.


Daar ben ik het mee eens. Het is wel zo dat de focus in onze maatschappij ligt op intelligentie. Daarom begrijp ik dat mensen het als arrogant kunnen opvatten als je jezelf als intelligent bestempelt, omdat intelligentie waardevol is. Stel je voor dat je een ridder van de Ronde Tafel was - dan was moed en goede manieren waarschijnlijk iets belangrijker dan intelligentie. In de onderwereld is sluwheid en ambitie waarschijnlijk meer waardevol. Ik denk dat het maar net is wat je belangrijk vind; vandaar ook dat het ergens ook je eigen keuze is in welke house je terecht komt.
Persoonlijk vind ik de eigenschappen van de andere afdelingen ook echt iets om naar te streven - als je alle eigenschappen hebt van de afdelingen, ben je in mijn ogen een evenwichtig mens.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 15:59 

Nu Eva dat zo zegt in haar post ben ik het wel met haar eens, ik zie nu of kijk nu wel met een andere inzicht op deze afdeling. En heel veel van die dingen zijn me ook opgevallen, maar ook hier is niet zo heel veel over bekend.
Ik had bij sommige personages iets van dat ze juist bij griffoendor horen, maar als je toch beter kijkt o.a de dingen die nu beter bekend zijn. Zitten ze toch goed hier.

Griffoendor en Ravenclaw zijn afdelingen die toch het meest aanspreken, en de eigenschappen hebben waar ik voor ga of heb. Net als ik zou moeten kiezen tussen vechten en neutraal zijn!
Ik heb me altijd naar Griffoendor getrokken vanwege wie er zitten en waar ze voor staan, maar je weet er ook het meest van, daarom zit ik daar altijd maar dat is zo'n keuze die de meeste maken zonder verdieping in de rest.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 12:56 

Ik kan Jalf wel volgen in haar stelling dat het nogal vreemd is om jezelf slim te noemen. Maar dat is meer in de trant van: kijk mij slim zijn denk ik dan. En dus komt dat opschepperig over wat neigt naar arrogant je opstellen. Er zullen best een aantal zijn in Ravenclaw die zo zijn. Die zich te goed voelen voor de rest want zij weten het beter. Maarja, zoals met alle afdelingen, zo kun je Ravenclaw ook negatief benaderen ;)

Terwijl positief benaderen ook voor de hand ligt. Want diegene die leergierig, creatief en nauwkeurig is heeft gewoon goede eigenschappen in zich. Dus beland je dan sneller in Ravenclaw als die drie de doorslag geven boven andere karaktereigenschappen. Desondanks zou voor mij niet snel de kant uitgaan richting Ravenclaw. Ik ben wel leergierig, maar lang niet altijd. Ik kan best creatief zijn in dingen bedenken of creabea maar echt nauwkeurig ben ik niet ingesteld. Daarnaast zegt het genoeg dat ik havo gedaan heb en geen gymnasium of atheneum bijv. Dus Ravenclaw, hoewel het mij wel aanspreekt, zou niet de afdeling zijn waar ik mij zelf in terecht zie komen.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 19:29 

Ik vind dat als je in Ravenclaw zou zitten, je wel trots mag zijn. Je bent dan niet bepaald een dom iemand, toch? Hoe dan ook, ik vind dat deze afdeling, samen met Hufflepuff veel en veel te veel onderschat word. Het draait altijd alleen maar om Gryffindor en Slytherin, terwijl deze afdeling echt minstens zo belangrijk is. Echt van alles wat met Harry Potter te maken heeft, vind ik het begrip van de afdelingen de leukste. Mijn favoriete personage van Ravenklauw is Cho Chang.[/color]

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


Laatst bijgewerkt door Kim op di aug 16, 2011 19:12, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At the Triwizard Tournament
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 14:52 

Jalf schreef:
Persoonlijk heb ik eigenlijk helemaal niets met Ravenclaw, behalve dat ik Luna en Lockhart hele leuke characters vind. Niet zo zeer met de de Ravenclaws in de boeken, maar meer met de fans die zichzelf een Ravenclaw noemen. Ik vind het namelijk best wel... vreemd om van jezelf te zeggen dat je slim bent. Ook heb ik het idee dat flink wat fans zichzelf Ravenclaw noemen, omdat ze niet in het "mainstream" Gryffindor of Slytherin willen zitten, maar Hufflepuff niet cool genoeg vinden. Hipsterclaws, die niet doorhebben dat Ravenclaw het meest Mainstream House is, tegenwoordig. XD

That been said, aangezien ik niet zo heel veel met Ravenclaw heb, ben ik ook niet zo heel nieuwsgierig naar meer info over ze. Of ik zelf bij Ravenclaw zou kunnen horen weet ik niet. Zoals ik al zei, vind ik het vreemd om van jezelf te zeggen dat je slim bent.

Luna en Lockhart zijn mijn favoriete Ravenclaws, als vind ik Luna soms wat overrated. Lockhart just cracks me up.

Het valt me trouwens ook op dat aardig wat characters uit Ravenclaw als aantrekkelijk worden beschreven. Cho, Lockhart en Padma worden allemaal minstens één keer zo genoemd en ik heb het idee dat Fleur niet met Roger naar het bal was geweest als hij niet aantrekkelijk zou zijn. Dat is best wel veel voor een House waar we eigenlijk maar weinig characters van kennen.


Ik kan het niet eens genoeg zijn met alles wat hier staat. Ik vind Luna ook een heel leuk character. Maar misschien had ze beter in Hufflepuff gepast, en dat had die afdeling ook wat meer in de schijnwerpers gezet. Ik bedoel, hoeveel echt aanwezige students zijn er uit Hufflepuff in de boeken? Ja Cedric, maar die is dood. En Ernie MacMillan & Justin zijn nou niet echt heel diepgaand.

Ook vind ik het arrogant om jezelf slim te noemen. Maarja, dat valt inderdaad over elke eigenschap te zeggen. Maar bij slim lijkt het op de 1 of andere manier erger..Omdat..ja. Iedereen is op een andere manier slim toch?

Plus de Hipsterclaws idd. Ugh.

_________________
    We're only young and naive


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 19:31 

Ik vind de hele discussie over of het arrogant is om jezelf 'slim' te noemen eigenlijk niet zo heel erg van toepassing.
Volgens mij (maar hé, dat is mijn idee) is Ravenclaw door de fans gebombardeerd tot de 'slimme' afdeling, terwijl het eigenlijk meer is zoals Charlie in de openingspost zegt; de afdeling van de boekenkneusjes en creatievelingen.

En ik kan me best voorstellen dat veel mensen hier op HPF en op andere Harry Potter fora, fansites voor een boekenserie, zich aangetrokken voelen tot de afdeling van de boekenkneusjes, en dat het daardoor lijkt alsof er steeds meer Hipsterclaws komen.

_________________
    Life isn't about how many breaths you take; it's about the moments that take your breath away.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 20:34 

Ik voel me zelf ook heel erg aangetrokken tot Ravenclaw maar niet in de zin dat ik mezelf slim noem. Ik ben gewoon een boekenmens, heb altijd goed kunnen studeren en veel gelezen. Ik vind het niet arrogant als je het op deze manier beschrijft. Ik ben gewoonweg niet dapper,niet handig en ook niet sluw.

Ik denk dat het pas arrogant wordt als je begint op te scheppen met je afdeling, als je jezelf beter voelt omdat in je in een bepaalde afdeling zit. En Griffyndor of Hufflepuf is ook arrogant als hij constant opschept over zijn afdeling en zijn speciaal "talent". Het schuilt hem vooral in de beschrijving zoals ik hierboven al zei. Er is een verschil tussen zeggen dat je slim bent of zeggen dat je goed kan studeren, bijvoorbeeld.

Wat ik jammer vind, is dat we zo weinig weten over Ravenclaw (net zoals we weinig weten over Hufflepuf). We komen wel hier en daar iets te weten maar toch blijf je met vragen zitten.

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 1:49 

Hippogriefje schreef:
Plus de Hipsterclaws idd. Ugh.


Het kan mij echt niet boeien of iemand bij een afdeling zit omdat hij of zij dat cool vind of niet, en of Ravenclaw ''mainstream'' is geworden vind ik nog minder interessant. Als je graag bij Ravenclaw wilt zitten, prima wat mij betreft. Waar jij je goed bij voelt, denk ik dan.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 14:48 

Ik voel me het meest aangetrokken tot Gryff en Raaf, ik zet Huff er niet bij -niet omdat ik het niet cool genoeg vind- omdat ik niet echt een harde werker ben. Ik ben het daarbovenop niet eens met Jalf dat we niet veel Ravenklauwers kennen. Pak bijvoorbeeld: Loena, Cho, Terry, Michel, Marina, Robbie, Anton, Padma, Patrician Hazelaar, Jammerende Jenny, Smalhart, Dolleman, ...
En ik denk niet dat die laatste zo aantrekkelijk is.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme