Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2011 2:29 

Iedereen heeft wel een woord of een zin die hij/zij vaak zegt. Wat zijn de jouwe momenteel?

Als ik iets leuk vind dat zeg ik altijd; Koning! :D Heb ik overgenomen van een klasgenoot van mij.

Verder vind ik het soms irritant als iemand vraagt "Waarom?". Dan zeg ik; Gewoon, omdat het kan :D. Dat is vooral leuk bij kinderen, die zijn gelijk stil... meestal dan ^^''

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Little Whinging 4 - Surrey - England

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2011 17:01 

Deianira~: er zijn er steeds meer die dat zeggen hè, gewoon omdat het kan.
Hoe kom je dan weer aan Koning? Nou niet echt een woord wat je normaal dagelijks gebruikt ;)

Ik heb heel veel last gehad van stopwoorden en ben ze nu redelijk aan het afleren, maar dan neem je toch weer snel een nieuwe over. 't is namelijk niet zo handig als je voor de klas staat en je gebruikt allemaal stopwoorden.

Een paar die ik gebruik(te) uh..., nou ja... , maare...
Welke ik nu heb weet ik eigenlijk niet. Als ik het weet zal ik mijn bericht wel even edit-en.

_________________
'Hou daar eens mee op!', riep ze, toen voor de zoveelste keer het licht uit de kamer uit ging.
'Sorry, sorry', zei Ron. Hij klikte met de Uitsteker.
'Ik weet zelf ook niet waarom ik het doe.'
'Kun je niks nuttiger verzinnen?'
'Zoals, sprookjes lezen?'


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2011 17:17 

Lekker handig om voor de klas te staan en stopwoorden te gebruiken. Voor je het weet heb je de hele klas aangestoken. Hoewel ik toe moet geven dat ik tandenborstel er nooit doorheen heb kunnen krijgen bij mijn klasgenoten. Heel vreemd...

De laatste tijd gebruik ik vrij vaak "foei, toch", wanneer iemand iets doet wat eigenlijk niet mag, maar wat je zelf in zijn plaats ook zou hebben gedaan. Moet ik toch eens afleren. De woorden, want het doen is gewoon te logisch, ingesleten patroon.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2011 18:39 

Ik gebruik er wel een paar in het dagelijkse leven. Er zijn altijd wel periodes waar ik een bepaald stopwoord erg vaak gebruik maar dat het dan na een tijd weer ophoud en plaatsmaakt voor een nieuwe. : P

Muts: Ik heb deze een hele tijd gebruikt toen ik nog in de Lagere school zat, dit komt van 'Ed, Edd & Eddy' vanop Cartoon Network indertijd. XD Vond het een grappig woord en ik heb het echt heel vaak gebruikt toen maar da's ook al een tijd voorbij.
Godverdju
Awel
Da's vervelend
Om het zo te zeggen
Awesome!

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bij An!

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2012 0:12 

Mijn stopwoord veranderd eigenlijk van tijd tot tijd. Op het moment is het het woord 'dus'. Ik gebruik het om mijn zin wat meer kracht te geven. Of om mijn mening bij te staan maar voornamelijk om een verklaring te geven waarom ik iets zus of zo heb gedaan/ondernomen.

Ik begin het stilaan beu te worden. Ik denk dat het tijd is voor een nieuw (':.

_________________
2 seconds ago via HPF · Like · Comment


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2012 0:27 

Ik maak heel veel gebruik van stopwoorden en dat is iets waar ik mee moet stoppen - of iig iets dat ik minder moet doen. Mijn stopwoorden zijn vooral dus, okay (en varianten daarvan), anyway, u-huh (iets dat ik gebruik als ik aangeef dat ik aan het luisteren ben maar niet specifiek iets te zeggen heb), right en ga zo maar verder. Vooral de Engelse stopwoorden probeer ik te minderen, omdat ik tegenwoordig sowieso te veel Engels i.p.v. Nederlands gebruik in mijn vocabulair. Maar het blijft lastig, het is er nu eigenlijk al ingesleten.

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2012 11:47 

Mijn leerkracht godsdienst zegt na elke zin 'è', vervelend, en ik zeg meestal ma ja, en dan is m'n zin ongeveer afgesoten :D

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 23, 2012 18:59 

Ik zeg de laatste tijd heel vaak "kneus". Als iemand iets doet wat dom is, onhandig, irritant of gewoon iets waar ik het niet mee eens ben, dan vind ik het al snel een kneus. xD Maar dat is eigenlijk vooral omdat ik het een grappig woordje vind, en niet omdat ik diegene dan echt een kneus vind.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 23, 2012 19:14 

Mijn stopwoorden:

-Eigenlijk
-Snap je? (of eerder 'snapt ge?')
-Allez ja
-Sjik (als in 'dat is toch wel echt 'sjik''. Sjik is zo'n beetje tussentaal/dialect voor een woord dat je kan vergelijken met 'hip')
-Hennig (mijn niet-Limburgse medestudenten kunnen er ook niet om heen. Hennig is een woord dat menig niet-Limburger overneemt tegen wil en dank. Hennig kan je gebruiken in zinnen als 'Dat vind ik wel hennig erg' ('dat vind ik wel echt erg). 'Dat vind ik hennig van je' ('dat vind ik wel geweldig van je').
-Oh my god (zou ik liever niet gebruiken, maar ik zeg wel regelmatig dingen als 'my goooood~')
-Miljaar
-Saus (wel alleen bij mijn moeder, omdat er vroeger een onthaalpeuter thuis kwam dat nogal een obsessie had met het speelgoedkeukentje. En het woord 'saus' was praktisch 't enige dat hij kon zeggen)


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 13, 2013 18:05 

Ik zeg altijd:

-Auw!
-Dus...
-Uh... Nee!
-Ik heb geen idee.
-Allemaal effe lachen!
-Niet helemaal nee, nee.
-Gewoon.
-Hou je mond.
-Waarom
-In godsnaam, echt!
-Serieus...
-Neu.

En nog heel veel XD.

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: do jun 13, 2013 19:20 

De meeste mensen die de afgelopen tijd met mij zijn omgegaan, hebben waarschijnlijk al gehoord dat d'r weer een nieuw stopwoordje is binnengeslopen.

Gaaaaast....

Ja... dit is min of meer de algemene aanspreek vorm binnen de musicalvereniging waar ik bij zit, en dat ben ik ontzettend gaan overnemen XD

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 13, 2013 20:00 

Citaat:
-Auw!
-Dus...
-Uh... Nee! (antwoord op een stomme vraag)
-Ik heb geen idee.
-Allemaal effe lachen! (slechte grap)
-Niet helemaal nee, nee.
-Gewoon.
-Hou je mond. (met de klemtoon op hou, alsof je onderbroken bent.)
-Waarom
-In godsnaam, echt! (*zucht*)
-Serieus...
-Neu. (sarcasme)
-Mensen! (ga aan de kant)
-Mens. (serieus.)
-Gast... (hou nu maar op)
-Ik ben weg. (als we op een irritant onderwerp zijn aangeland)
-Jaaa.... (Afwezig)
-Maar ja.
-*geeft schouderklopje* Je komt er wel over heen hoor. (als iemand iets stoms zegt)

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme