Geplaatst: za aug 25, 2012 23:03
Na een langdurig ziektebed dankzij de waterpokken die hij heeft gekregen, besloot Oscar naar buiten te komen. Vanuit bed heeft hij alles gevolgd, van A tot en met Z. Nacht, dag en nacht heeft hij met theorieën beziggehouden wie allemaal gevaarlijk en ongevaarlijk voor hun waren. Vandaar dat hij had besloten, in samenwerking, met Yaxley (+ Kingsley) en Voldemort om Lana te uitroeien. Hij luistert een voor een naar de dorpsbewoners. “Jullie hebben gelijk. Ik geef me gewonnen. Met minstens zes stemmen kunnen we niet meer winnen: ik ben Lucius Malfoy. Hang me op, verbrand me, snij mijn keel door, hak mijn ledematen eraf: het kan me niets meer schelen.”
Na zijn laatste woorden komt Narcissa achter hem staan. “Ik mag hopen dat jullie de Heer van het Duister niet vergeten zijn. In samenwerking met onze almachtige Heer heeft mijn man besloten ons op te geven. Jullie, vieze modderbloedjes en vuile tovenaars en heksen, hebben gewonnen. Om jullie de zin te geven, hebben we besloten de naam van onze meester vrij te geven.”
Oscar kijkt op dit moment naar Blijerd. “Meester, als ik over enkele uurtjes opgehangen word, wie besluit u dan te vermoorden? Wel, dit hebben we natuurlijk al besloten. Zal ik onze slachtoffer van haar onzekerheid maar bevrijden?” vervolgt hij. Hij loopt naar Lacrimosa en kijkt haar aan. “Ik weet dat jij hier niets van weet. Onze lieve heer heeft besloten jou erbuiten te laten, omdat jij te druk bezig was met rattenstaartjes en vleermuisvleugels oppeuzelen, maar het wordt eens tijd dat jij je gaat opgeven, Yaxley.”
Oscar kijkt naar zijn dorpsbewoners. “Het ga jullie slecht. Moge onze lieve Heer jullie alsnog kan uitroeien, maar dat betwijfel ik”, gaat hij verder. Hij loopt naar de galg en gaat alvast staan. “AGENIA! Tot morgen.”. Oscar telde zijn laatste uurtjes af, hopend dat Blijerd, Lacrimosa en Agenia hem zo snel mogelijk aansloten.
|