Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 6:37 

Jessica schreef:
Cho. schreef:
Ik denk persoonlijk dat een serie heel lastig zou gaan worden. Doorgaans duurt een serie filmen langer dan een film en de kinderen horen toch echt gewoon mee te groeien. Ik denk persoonlijk dat dat heel moeilijk zou gaan worden. Ja, de andere acteurs zouden het wel kunnen, maar de kinderen, waar het eigenlijk omgaat, worden dan ongeloofwaardig! Je kan niet iemand van 16 een jongen van 11 laten spelen.

Alle series die ik kijk, hebben ieder jaar gewoon een nieuw seizoen. Als ze dus ieder boek in 1 seizoen doen, dan zouden de kinderen zeker niet ouder zijn dan een jaar of 20 als het laatste boek word verfilmd. Daarbij, Dan Radcliffe & co waren ook al boven de 20 als ik me niet vergis. Die gingen ook door als 17/18jarigen. Dus dit argument klinkt een beetje raar in mijn oren.

Een miniserie in een jaar of 15 a 20 zie ik best zitten hoor. Leuk juist, zeker als ze er echt een familieshow van maken. Kan ik misschien wel kijken met mijn toekomstige kinderen? =D

Ja, zij waren 20 toen ze iemand van 18 ongeveer speelden. Dat is niet zoveel verschil en vaak zie je dat niet eens, maar iemand van 16 11 laten spelen is veeel moeilijker! Met 11 jaar ben je nog een kind en vanaf 16 eigenlijk niet meer!

Ik ben verder niet tegen een remake, alleen een serie lijkt me gewoon raar. Misschien over langere tijd, maar nu echt nog niet!

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 10:37 

Het is wel weer obvious, wat de nederlandse denkwijze is. Volges mij zien jullie het liefst nog een volledige amerikaanse cast en crew dan dat het weer brits is. Ik vind persoonlijk de britse filmindustrie het best, ik bedole meer het is mijn favoriet.

Dan terugkomend op het onderwerp. Hoe kunnen jullie zeggen dat de regisseurs, behoorlijke fouten hebben gemaakt, in ieder geval genoeg voor een ONVERMIJDELIJKE remake. inderdaad, ik vind een remake onvermijdelijk, mensen zoals mij kunnen wel vinden " oh, dat hoef ik niet! verschrikkelijk" maar het komt toch wel, dat is sowieso al zeker! Maar meot je is kijken wat regisseur Mr. Columbus heeft gedaan aan de eerste films. Al die keuzes die hij moest maken! de cast, het moest voldoen aan het beeld dat de jonge fans van toen in hun hoofd hadden, the look van Hogwarts en de omgeving, nou de uniforms, Quidditch..zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb nog nooit een regisseur tegen gekomen met zoveel ambitie. en dan zijn er fans, " tijd voor een remake" het liefst tv-serie...ik hoef het niet..inderdaad het is eluk voor de jongere generatie, maar mijn angst was alleen, worden hun dan de potter-generatie?


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 11:36 

lordmistery schreef:
Het is wel weer obvious, wat de nederlandse denkwijze is. Volges mij zien jullie het liefst nog een volledige amerikaanse cast en crew dan dat het weer brits is. Ik vind persoonlijk de britse filmindustrie het best, ik bedole meer het is mijn favoriet.


Not sure if trolling, maar waar haal je dat vandaan? Want volgens mij heeft niemand dat ooit ergens in dit topic gezegd. En bovendien... Je loopt Columbus nu wel te prijzen, maar dat is JUIST enige Amerikaan die geregisseerd heeft.

Ook zeg ik nergens dat er genoeg fouten zijn gemaakt voor een remake. Ik zeg alleen dat ik het met een aantal dingen niet eens ben. De casting van Gary Oldman is daar Ă©Ă©n van. Een remake zou een optie kunnen zijn om deze "fouten" te verbeteren. Let op, fouten staat tussen aanhalingstekens. Het zijn namelijk niet echt fouten en ze hoeven niet verbetert te worden, maar het zijn wel dingen die ik graag anders had willen zien.

Also, niemand verplicht je een "Nog niet eens bestaande" tv-serie te kijken. Als het jou niets lijkt, hoef je niet te kijken. En als je je druk gaat maken om dat mensen misschien andere mensen als HP generatie gaan zien (Wat me niet mogelijk lijkt, maar goed) dan vind ik dat eigenlijk een beetje verspilde tijd en energie. Maar goed, dat ben ik.

@Cho.: Tom Felton was 14 toen de eerste film uit kwam en 24 toen de laatste uit kwam. Hij heeft dus pretty much altijd minstens 3 jaar (op het eind zelf 7 jaar) met zijn character gescheeld. Dat is niet echt te zien. Er zullen vast wel meer acteurs zijn die ook zo lang jong blijven.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 12:43 

Ik heb geen enkel probleem met iemand afkomst, dat hebben de potter boeken mij namelijk geleerd. Er staan daar een wereld aan dingen in voor de opgroeiende , jonge , en bovenal loyale en interesserende dingen in voor de jonge lezer, die daar wat van leert. Het is fascinerend om te zien hoe zovelen zo graag een remake willen zien of in iederen geval een tv-serie.

Waarom kan iemand die amerikaans is niet een favo acteur zijn van iemand? die logica die begrijp ik even niet. De enige die hier een problemen heeft met en buitenlander is waarschijnlijk de heer Jalf. maargoed...prima dat jij Gary Oldman niet ziet als Sirius Black.. dat is jouw visie..daar heb ik respect voor..Zo'n moielijke rol was dat dan ook niet. De moeilijkste rol vind ik altijd nog dat van Harry Potter. Dat is onzettend moeilijk..want Harry is de lezers ogen in die wereld. En dat is ontzettend moeilijk om over te brengen op het witte doek, en al helemaal voor 11 jaar oude acteur.

En wees nou is realistisch, je kan een 16 jaar oud kind toch niet iemand van 11 laten spelen. denk bijvoorbeeld aan de lengte van zo'n persoon. Maar die tv-serie ga ik mijn mening maar niet over geven. Ik blijf alleen maar hopen dat dat in z'n leven lang nooit gebeurd.

Nou zou makkelijk als jij het afdoet, Jalf, is het niet. De media zal zulke teksten in d ekrant plaatsen als " nieuwe Potter generatie opgestaan". Natuurlijk zal ik, waneer ik kinderen heb en kleinkinderen heb de verhalen verder vertellen. Maar daar horen deze films bij. De films zijn in mijn ogen perfect. Natuurlijk de boeken zijn fantastisch voor hun om te lezen. maar nieuwe films, dat word Ă©Ă©n grote flop. de ervaring leert dat remakes altijd msiluken kijk maar naar de Clash of the titans film. Pegasus was zwart! dat iriiteerde mij nou echt. Hij is altijd wit! hij hoort wit te zijn. I don't know, ik ben er gewoon van overtuigd dat dit ook met Potter gebeurd. Net als een aantal castleden Dan Radcliffe, Evanna Lynch en Nathalia Tena die ook niks willen wete van een remake, maar als het gebeud willen dan en Evanna er wel een deel vanuit maken. Maar het lijkt hun versrchrikkelijk.


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 15:01 

lordmistery schreef:
Ik heb geen enkel probleem met iemand afkomst, dat hebben de potter boeken mij namelijk geleerd.


Waarom ben jij dan degene die er anderen van beschuldigd dat ze een Amerikaanse cast en crew willen i.p.v. een Britse? Waar je dat vandaan haalt is mij ook compleet onduidelijk, zoals mevrouw Jalf al zegt :') Het liefst zou ik naar Engeland emigreren als het even kon en alles wat Brits is, is in mijn opzicht leuk, dus wat mij betreft ben ik volledig voor een Britse cast. Maar voor ik weer ergens vals van beschuldigd wordt: als het niet helemaal Brits is, ook prima.

Ik snap je punt over die Pottergeneratie nog steeds niet helemaal. Moet je als Pottergeneratie, laat ik het daar even op houden, niet ontzettend blij zijn dat je het kan delen met een nieuwe generatie? Wat mij betreft mogen er zoveel remakes komen als ze willen, dat is dus voor ons weer mooi nieuw materiaal. Leeft het oude fandom weer op. Ik snap wat je zegt over dat de films zo goed zijn, maar ik ben erg benieuwd naar een andere insteek. En er zullen dan zeker fouten verbeterd worden, maar ook vast een hele hoop dingen die goed waren weer onderuit gehaald worden. Dat zal altijd zo zijn. Het is nooit perfect. Iedere fan ziet het anders, dus het zal nooit perfect voor iedereen zijn, so be it.

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 16:06 

Je bent dan de enige persoon die hetd an ooit met me is eens geweest op DIT forum wat Potter betreft. IK ben een massive fan van de brite filmindustrie. Dus dan is dat weer klaar.

Wat de Pottergeneratie betreft; dat is wat ons zo speciaal maakt. Iedereen die loyaal is aan Harry, en de liefde voelt voor de serie is een deel van die generatie. En waarom zijn al die mensen dan zo speciaal, volgens mij? Omdat wij iest hebben meegemaakt wat mensen uit het verleden nooit hebben meegemaakt, wat mensen in de toekomst nooit zullen meemaken. En er zij zelfs van die sukkels, die die liefde helemaal niet kennen, ook die weten niet wat wij hebben meegemaakt. Daarom en je kan niet zomaar tegen de mensen zeggen die geboren zijn in het jaar 2020. OK , jullie zijn nu ook deel van de potter-generatie. OK ik gun het ze van harte om de boeken te kennen. Ik vind ook dat, dat onze plicht juist is. En dan is het aan hun, worden ze geraakt door de tekst? of kennen ze de liefde voor de series niet? Zo laat je iedereen in zijn waarde. Ik lees mijn broertje, van 11, nu ook voor. En hij vind het geweldig!

En zoals ik al eerder zei een remake is onvermijdelijk, het gebeurd toch wel. De fillm, zou ik best willen zien, maar ik ga me gewoon zoals veel meer fans over de hele wereld trouwens en veel dingen storen. De britse filmindustrie zit nu in hun topjaren. Dame Maggie Smith, Michael gambon, Dan Radcliffe, Emma Watson, Warwick Davis, Robbie Coltrane, Stephen Fry, Ralph Fiennes Etc. zo kan ik nog wel ff doorgaan..de beste acteurs van dit moment..nou moet je dan een, ik noem maar een naam, Christian Bale Snape laten spelen? De series zullen ongetwijfeld bij iedereen dierbaar zijn! Maar dit is dus ook waarom ik het te risicovol vind dat er een remake komt...maar dat heb ik inmiddels al duidelijk gemaakt. Maar het blijft onvermijdelijk om een remake te maken. Het zal tussen 20 en 50 jaar toch wel komen.


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 16:20 

lordmistery schreef:
OK ik gun het ze van harte om de boeken te kennen. Ik vind ook dat, dat onze plicht juist is. En dan is het aan hun, worden ze geraakt door de tekst? of kennen ze de liefde voor de series niet? Zo laat je iedereen in zijn waarde. Ik lees mijn broertje, van 11, nu ook voor. En hij vind het geweldig!


Maar jij leest het nu dus ook je broertje voor en zo te horen vind je het leuk dat hij het leuk vindt. Later heb je wellicht zelf kinderen als er een remake komt, dan is het toch juist prachtig dat je met hen Harry Potter opnieuw kan beleven?

Overigens vind ik het grappig dat je Stephen Fry noemt tussen alle HP acteurs, de beste man heeft wat HP betreft alleen de videogames ingesproken. En uit je argument nu lijkt het net alsof je een remake met de oorspronkelijke acteurs zou willen, dat lijkt mij persoonlijk dus helemaal niks. Als er dan een remake komt, moet het ook compleet anders dan de films. Geen oorspronkelijke acteurs, niet dezelfde regisseurs, gewoon een compleet nieuwe insteek. Of het dan wel of niet bevalt bij de 'originele' Pottergeneratie, dat zullen we dan wel zien. Maar de filmtechniek zal dan ook een stuk verder zijn, dus de special effects zullen awesome zijn.

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 17:55 

Nou dat is dan toch weer mooi om te zien! Inderdaad is het mooi dat hij het ook een leuke serie vind. En over eventuele kinderen die ik later zou krijgen. Zou ikd eze boeken zoas gezegd ook voorlezen en het zou de wereld betekenen aan mij, als zei het ook leuk vinden. Maar Hogwarts en Hogsmeade, zal altijd een tweede thuis voor mij zijn, voor jullie waarchijnlijk ook. En dat is het Hogwarts en Hogsmeade zoals ik het nu ken. In een remake is gewoon alles anders.

Um, wat dat met die acteurs betreft..ik had het over de britse filmindustrie daar hoord Stephen Fry ook geheel bij. Op dit moment hebben zei gewoon de beste acteurs van dit moment. maar over 20 jaar kunnen ze alweer in een dal zitten dat verandered helaas continue. Ik ben het ermee eens dat in the inevitable remake's of Harry Potter, um, veel nog onbekende britse acteurs gecast moeten worden. Bijvoorbeeld Jude Law als Remus Lupin. Al moet ik wel behoorlijk wennen aan dat idee. Nee, het lijkt mij gewoon niets. Maar dat is mijn mening...Ik begrijp juist wel dat jullie een remake interessant vinden. Alleen ik bekijk het vanuit een andere kant. Ik denk gewoon dat het niks word, betere regisseurs als nu kan je niet voor de serie hebben lijkt me. En wat dacht je van de muziek? denk je dat iemand iets beters kan verzinnen dan hedwigs's theme John Williams heeft een meesterlijk werk verricht. Nou en Stuart Craig , hij heeft Hogwarts voor het oog gecreërd. Ik acht de kans zeer klein dat iemand een betere , second home, kan maken dan Stuart.

Ik heb me ook wel aan dingen gestoord in de films zoals:

- Harry's ogen
- Ik vind eerst bijvoorbeeld dat boek 7 gewoon 1 film moest zijn. ze hadden het nooit gedaan dus waarom nu wel een film in de serie in twee delen splitsen. maar later werd ongelofelijk duidelijk dat het wel moest.
- film 5 was te kort, met vergelijking tot het boek.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 18:05 

Ik krijg nu gewoon het gevoel dat je lekker aan het trollen bent xD Of je kan gewoon niet lezen. Maar je doet trouwens nu net alsof veel acteurs hun bekendheid hebben gewonnen doordat ze in de HPfilms hebben gespeeld. Ik zal niet zeggen dat het méégeholpen heeft aan het succes, maar Alan Rickman, Maggie Smith, Ralph Fiennes en veel andere acteurs hebben imho veel betere films dan HP op hun naam staan. De kindacteurs danken het natuurlijk wel aan HP.

En hoe meer ik erover nadenk ik meer zin ik eigenlijk krijg in een HP-serie xD Wat maakt het mij nou uit wie er als de de HP-generatie word gezien. Ik weet zelf wel beter. @lordmisery: jouw broertje is toch dan ook niet van de HPgeneratie? Misschien moet je maar stoppen met voorlezen, want ow nee straks worden de kinderen van nu wel de volgende HP generatie. The horror o.O.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 18:19 

Mevrouw Jalf heeft gelukkig helemaal geen problemen met buitenlanders, want mevrouw Jalf is zo Anglofielisch als de ziekte, houdt van reizen en is dol op buitenlandse en dan met name de Britse cultuur. Sterker nog, mevrouw Jalf stond bij de rode lopen tijdens de DH part 2 premiere en kwam daar tot de conclusie dat BN'ers lang niet zo awesome zijn als de Britse Celebs. En als het ff kan, stuur mij maar voor een levenslange baan naar de UK :D

Ik vind het grappig dat je over Christian Bale door blijft graag, terwijl hij juist tot de top van de Britse filmindustrie behoort. De beste man is namelijk Welsh. En tuurlijk, kan de industrie dan in een dip zitten, maar hij kan net zo goed beter dan ooit zijn.

Het valt me trouwens een beetje op dat je een aantal vragen vakkundig negeert. Zowel op mijn opmerking als die van IV over wie d'r dan gezegd heeft dat wel een Amerikaanse cast willen, bvb.

Maar goed... until then...


_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 19:05 

Het is dan weer fijn om te zien dat we allemaal van de britse filmindustrie houden. Ik ben blij dat meerderen net zo denken daarover. Het accent is al zo geweldig om te beginnen. Maar het niveau van acteren is gewoon briljant. Kijk ook elk jaar weer uit naar de BAFTA's

Ik denk om eerlijk te zijn wel, dat veel acteurs, ook volwassene, beter zijn geworden en dat zegt wat, maar dat ze zichzelf in ieder geval opd e kaart hebben gezet. Kijk maar naar David Bradley, Robbie Coltrane, Etc. En ik weet wel zeker dat Hp bij de grootste films allertijden hoort. Want sommigen die beseffen gewoon niet how big this saga is.

Anyway, we zien het wel ik ben dus zowel Upset als nieuwsgierig. En over de future generation, ik gun het ze wel alleen heb er begrijpelijk nogal moeite mee. Maar zei zullen sowieso nooit hebben meegemaakt wat wij hebben meegemaakt, maar inderdaad kan je tegen die tijd wel kijken, wil WB een remake. Ik zou het zelf nooit doen, maar goed het is onvermijdelijk, we zien wel..

Er moet gewoon nu iets nieuws komen! En Michael Scott heeft een hele goede boekenserie geschreven. The Nicolas Flamel series. Het is erg interressant en komt over 2 jaar een film van. Ze gaan in a.s februari beginnen met het script in New Sealand :-) Ik ben dus erg excited about the future. Al is het logisch dat er nu heel veel gediciscusieerd word in de potter-universe. Iedereen mist die tijd of de serie.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 7:19 

Ik denk dat er wel een remake zal komen, zowel als film en hopelijk ook als serie.
Het zou leuk zijn als de huidige cast er ook in zat op een bepaalde manier.
Ik hoop dan ook echt op een tv serie omdat daar zoveel meer in kan, en het heel lang kan duren.
Ze kunnen de dingen erin doen die ze allemaal in de film hebben weggelaten, meer dieping in de personages en bijpersonages, de omgevingen, de details en magie etc..
Ook de klassen en het zwerkbal. En natuurlijk alle emotie en gevaren meer uitdiepen.

Denk dat het nog wel een tijd kan duren, maar zo kan deze populaire reeks nog heel lang doorgaan en vele harten en generaties raken.
Een tekenfilm of anime serie zou me ook wel leuk lijken.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 9:30 

Zoals ik er nu over denk, zou ik het top vinden als er een remake zou komen over twintig jaar. Maar ik hoop dat ze dan een serie maken zoals Game of Thrones. Ik heb nog totaal geen idee voor acteurs/actrices, al denk ik dat er wel een aantal van de jongere generatie terug zullen komen. Ik laat me verrassen, want ik denk wel dat iemand met het idee van een remake zal komen.

Een anime lijkt me ook heel erg leuk trouwens! Dan heb je het probleem niet dat acteurs snel ouder worden.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme