Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2012 15:33 

Ik dacht dat dit misschien wel een leuk topic was om over te praten, ik denk dat er sommigen onder ons zijn die hier ervaring in hebben of dit ooit al eens hebben gedaan, of het nu vrijwilligerswerk of een opleiding was. Aangezien ik er zelf sterk over denk enkele maanden in het buitenland te gaan werken leek het me handig om mensen met ervaring hierover te laten spreken, mensen die hier geen ervaring in hebben mogen uiteraard ook reageren! : )

Stel; je zou erg graag een opleiding volgen, vrijwilligerswerk of dergelijks willen doen in het buitenland, welk land zou je kiezen? Als je dit al eens hebt ervaren, welk land, werk of opleiding, etc heb je gedaan en waarom? Wat zijn de positieve en negatieve dingen rond studeren/werken in het buitenland volgens jou? enz. Genoeg om over te praten denk ik! : )

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2012 15:57 

Oh leuk leuk topic! :D

Ik ben zelf op dit moment bezig om een stage te proberen te regelen in Engeland, en voor nu zet ik nog alles op alles om in Londen te komen. Het blijkt nog niet zo makkelijk te zijn heb ik gehoord, omdat Engeland blijkbaar de zorg heel erg voor zijn eigen studenten houdt, maar met veel tijd en geduld moet het te doen zijn. Het is ook wel heel wat, ik moet namelijk zelf ook patiënten behandelen (fysiotherapie trouwens) en ik weet niet of dat überhaupt mag in Engeland. Voordeel is voor hen natuurlijk wel dat ik niet betaald mag krijgen dus hebben ze een gratis hulpkracht erbij, maar goed. Ik ben momenteel in contact met een ziekenhuis in Londen, maar ik word van de ene naar de andere doorverwezen, maar ik hou de moed erin :')
Omdat het mijn afstudeerstage is, is het dus praktisch gelijk aan werken. Pas dacht ik dus ineens aan een visum! Meteen gecheckt, gelukkig heb je als EEA-afkomstige (iets met Europa..) geen visum nodig om in Engeland te werken. Dat scheelt weer een hoop geregel en geld! 'Tis dus wel balen, ik mag er niets op verdienen maar zit daar wel 4 maanden, ben nu al druk bezig met sparen dus. Ik weet nog niet helemaal hoe dat dan gaat met als ik een kamer moet gaan zoeken, want ik heb geen inkomsten, maar goed, das voor latere zorg. Eerst een stageplek!

Verder wil ik misschien - als ik nog geld over heb - na het behalen van mijn diploma met een vriendin naar Azië om te reizen en vrijwilligerswerk te doen, allebei 1 maand, een totaal periode van ongeveer 2 maanden dus. We zijn allebei ongeveer tegelijk klaar (als het goed is) en willen allebei eigenlijk ook al heel lang zo'n verre reis maken en vrijwilligerswerk doen. Daarbij kennen we elkaar al 16 jaar dus dat zal wel loslopen :) Heeft er iemand ervaring met vrijwilligerswerk in het buitenland, en dan in mijn geval specifiek in Azië?

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2012 19:34 

Ik ga half november naar Zuid-Afrika toe om daar stage te lopen & ik heb er natuurlijk heel veel zin in!! Ik heb op mijn visum na alles al geregeld, en als het goed is heb ik binnen twee weken alles bij elkaar en kan ik die binnenkort dus ook al gaan aanvragen :D Ik kom daar te werken in een Nationeel Park? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet noemen maar er zitten alleen maar aapjes, je moet je er dus ook zeker geen Kruger Park bij voorstellen.. Maar goed wel heel leuk dus!
Ik heb hier speciaal voor gekozen omdat ik vond dat als je dan in zon prachtig en warm land stage mag lopen, ik ook buiten wil zijn.
Mijn taken daar zullen vooral toeristisch zijn - ik 'studeer' toerisme - voornamelijk rondleidingen geven aan toeristen dus maar ook receptie, promotie werk, sponsorwerving, ranger en schoonmaak werk. Heel afwisselend allemaal!
Mijn vader en moeder komen mijn rond februari opzoeken en dan gaan we nog een kleine rondreis maken langs de tuinroute, daar zijn we nu ook alles voor aan het regelen en dat is bijna zo goed als rond. Dus daar heb ik ook heel veel zin in.

Mijn latere buitenlandse plannen:
Ik wil ook nog heel graag vrijwilligerswerk gaan doen, het liefst ook in Azie. Waar ik erg tegen aanloop is dat er kosten aan verbonden zijn. Ik wil best een bijdrage leveren aan zo'n project, dat zou ik zelf helemaal niet erg vinden maar ik vind dat de prijzen die daarvoor worden gevraagd belachelijk! Om maar een voorbeeld te noemen: volunteeringsolutions.com vraagt bijna 1000 euro voor een maand vrijwilligerswerk bij een weeshuis in China. En daar komt dan nog 170 euro bovenop voor application payment. Zoals ik al zei, ik wil best betalen maar het moet wel redelijk blijven. & dan betaal je nog voor je ticket, je visum, vaccinaties etc. de kosten rijzen gewoon de pan uit. + is het werkelijk zo egoistisch van me dat ik weiger om zoveel te betalen om alsjeblieft ergens vrijwilligerswerk te mogen doen!? Maargoed, ik zal ophouden :P

Verder wil ik als ik dadelijk helemaal klaar ben met school ook nog graag voor ongeveer een jaar gaan werken in Amerika. Maar daar moet ik me nog verder in gaan verdiepen, voor nu is het alleen maar een droom.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2012 20:11 

Ik zit momenteel al bijna een maand in Sevilla, Spanje, om te studeren aan de Universidad de Sevilla. Ik studeer normaal Geschiedenis aan Universiteit Leiden en ik doe dit als mijn minor binnen mijn bachelor. Ik ben hier dus een semester en ik volg gewoon Geschiedenisvakken (of dus Historia ^^). Ik doe een Erasmusuitwisseling, wat ik wel aanraad als je zoiets wilt doen (binnen Europa), omdat het veel geregel scheelt.

Het valt me wel tegen hoe slecht de organisatie hier is.. Dingen die allang ondertekend moesten zijn willen ze pas volgende week tekenen, ik heb geen studentenkaart/wachtwoord nog en kan dus niks voorbereiden voor mijn vakken, want ik kan nergens bij en alles, maar dan ook álles is in het Spaans en dat is toch vrij lastig als je alleen de basis kent. Ik hoop dat het een beetje los gaat lopen nog.

Verder vind ik Spanje wel fantastisch hoor :) Het land is mooi, het weer is mooi en de mensen zijn heel vriendelijk. Je wordt aan alle kanten geholpen als je je best doet het in het Spaans te vragen. Ik ben vandaag zelfs naar lokalen toe gebracht toen ik ze niet kon vinden en krijg duidelijke aanwijzingen en kaartjes van andere mensen. Dus dat is erg fijn.
Het enige wat me heel erg irriteert is dat ik blond ben en als gevolg ervan elke dag wel een keer wordt aangesproken met dingen als 'Hola chica!' en dan kusgeluidjes of 'Guapa (rubia)!'. Heel irritant. Maargoed. Met donker haar is dat geen probleem ;)

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 18:01 

Ik wil heel graag volgend jaar september beginnen met een verkorte bachelor in België. Het is gewoon 7620874 keer goedkoper studeren in vergelijking met Nederland, en ik heb het gevoel dat ik nog veel te leren heb voordat ik echt aan het werk wil/kan. Ook lijkt het me gewoon heel tof om een tijdje in een ander land te verblijven.

Verder zou ik echt heel graag voor langere tijd in een Scandinavisch land of in Amerika willen verblijven, omdat de cultuur me interesseert.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Nederland
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 20:05 

Ik zat eraan te denken om met EF (Education First) naar Kaapstad te gaan, zodra ik mijn MBO opleiding heb afgerond. Dan ben ik zo'n 19 jaar oud.

EF heeft overal wel vestigingen zitten en Londen (Engeland) lijkt me ook wel leuk, net zoals New York of Los Angeles in Amerika.

Het liefst zou ik graag werken met leeuwen. Iets wat in mijn ogen vrijwel onmogelijk is. Ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen, om eerlijk te zijn. Dat maakt me nogal radeloos.

Maar daarom ga ik na deze MBO alvast naar Kaapstad met EF om een taal te leren.
Want als ik eenmaal in Kaapstad ben, ga ik daar gelijk eens wat rondsnuffelen. Omdat ik weet dat ze daar veel leeuwen opvangcentra hebben.

Maar ik heb het idee dat, het gene wat ik wil, een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg is.
Dus als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het graag door middel van een privé bericht.

_________________
"Always do, what you are afraid to do."


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 13:09 

Leuk te zien hoe iedereen zo zijn ambities heeft. Sinds kinds af an ben ik al ongelofelijk geinteresserd in Schotland. Vroeger is mijn oudoom naar Schotland vertrokken en van hem had ik altijd verhalen gehoord over dat land! Ik denk er ook aan om daar te gaan wonen en werken!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 12:46 

@snake, surf gewoon is op internet rond op zoek naar projecten die je aanspreken, als je bereid bent te betalen kun je ook een bemiddelingsbureau inschakelen, die zoeken dan iets dat helemaal naar je zin is en je hebt er zelf geen zorgen aan. Ik heb 4exchange ingeschakeld, fijne organisatie vind ik.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2014 23:24 

Serieuze schop, maar dat hoeft geen probleem te zijn, zeker :)

Ik heb zelf in 2010 vier maanden aan de staatsuniversiteit van Moskou gestudeerd. Dat was in het kader van mijn studies Russisch. Zeker in het begin was dat niet evident, want ik had wel al twee jaar Russisch gestudeerd, maar dat bleek niet veel waard te zijn. Gelukkig leer je het wel heel snel eens je daar bent.
Sowieso was het ook gewoon eng om op m'n eentje naar Rusland te gaan, want we hebben er vaak nogal een negatief beeld over en zo. En eerlijk, het waren de vier beste maanden van m'n leven. Ik heb een heel ander beeld gekregen van Rusland en heb me gewoon keihard geamuseerd.

Daarnaast heb ik vorig jaar vier maanden stage gedaan in een vertaalbedrijf in Londen. De sprong om dat te doen was veel kleiner dan om naar Rusland te trekken en het was gewoon helemaal anders omdat ik nu wel effectief ging werken, maar het was ook heel leerzaam en gewoon een superervaring.

Ik wil misschien in de toekomst nog wel vrijwilligerswerk gaan doen in het buitenland, of zo. Sowieso moet ik af en toe eens kunnen uitvliegen naar een ander land. Ik heb geen probleem met België en het is hier niet slecht wonen, maar ik woon in een minidorpje waar niks te beleven valt en daar kan ik niet tegen. Ik wil gewoon af en toe iets van de wereld kunnen zien en als ik daarbij het nuttige aan het aangename kan koppelen, in plaats van gewoon enkele dagen op vakantie te gaan, dan vind ik dat toch mooi meegenomen.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme