Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 13:15 

Eigenlijk was ik volgende naar mijn fellow fans benieuwd. Dit gaat over de cirkel van drie Potter, twilight and Hunger Games. inderdaad zie ik het als een cirkel. Er is veel haat tussen de fandoms. Maar mijn vraag is , wat vinden jullie hiervan? Zijn jullie die-heart Potter fans en haten jullie de andere twee? of zijn jullie van mening dat je van twee verhalen tegelijk in deze cirkel kan houden?

Persoonlijk ben ik die-heart potter fan. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan Twilight en Hunger Games. Bovendien hebben ze ook nog een walgelijke cast ook nog. Dus ik ben benieuwd naar jullie opinie? Wat vinden jullie van de haat tussen deze fandoms en de strijd tussen de films? en wat vinden jullie van twilight and hunger games?


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 13:22 

Het is die-hard, niet die-heart.

Ik snap die hele houding van haat niet. Omdat je nu fan bent van vb HP, betekent dat toch niet automatisch dat je elk andere fantasyverhaal voor hetzelfde publiek moet haten? Wat bereik je daar nu helemaal mee? Volgens mij kan je ook best fan zijn van verschillende verhalen. Zelf hou ik van HP en HG en helemaal niet van Twilight - maar mijn houding tgo Twilight heeft niets te maken met mijn mening over HP en HG. Ook zonder HP en HG had ik Twilight maar niets gevonden.

Eigenlijk zie ik deze drie verhalen ook helemaal niet als een cirkel van drie. Ze zijn namelijk niet met elkaar verbonden voor mij. Ze behoren tot hetzelfde genre, maar zo zijn er wel meer fantasyverhalen voor jeugd. Zo ben ik nu bijvoorbeeld de The Dark is Rising-serie van Susan Cooper aan het herlezen, en las ik een paar jaar geleden de Night Watch-serie van Sergey Lukyanenko, en vond ik LOTR ook heel goed, al heb ik daar eerlijkheidshalve enkel de verfilming van gezien tot nog toe. Ik vind het dan ook een enorme verrijking als je van meedere verhalen tegelijk kan houden. Ik denk niet dat mijn liefde voor HP minder wordt als ik een ander boek of een andere serie leuk vind.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 13:27 

Ik vraag me af of je ooit wel een letter gelezen hebt van Twilight en The Hunger Games?

Nee, ik vind Twilight niet leuk. Ik heb de eerste 2 boeken gelezen. The Hunger Games vind ik wel leuk. Daar heb ik alle drie de boeken van gelezen. Harry Potter blijft mijn favoriet en heeft veel emotionele waarde. Maar ik groei ook op en ik lees meer boeken. Ik kan niet zeggen dat HP voor altijd mijn favoriete boekenserie zal blijven. Wat niet wegneemt dat het niet heel belangrijk voor me is.

Ik heb zelf het idee dat jij HP beschouwd als het enige wat goed kan zijn in het leven. Stel je een beetje opener op, en je zult nog veel meer geweldige dingen ontdekken ;)

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 13:27 

Persoonlijk vind ik het belachelijk. Waarom moet je als je het ene leuk vind, het andere per se haten? Als je gewoon de verhaallijnen niets vindt, prima, maar om de andere fandoms maar te haten omdat je zogenaamd een die-hard fan bent van een ander fandom, vind ik een beetje gek.

Ik heb helemaal niks met Twilight, ik heb het eerste boek gelezen en alle films gezien (oke met Breaking Dawn part 1 ben ik nog steeds bezig XD), maar dat is meer omdat mijn zusje er helemaal gek van is en dat ik dan toch wel nieuwsgierig ben. The Hunger Games vind ik zelf wel weer helemaal top en ik zie ook niet in waarom ik het zou moeten haten omdat ik ook een Potterfan ben.

Daarbij vind ik dat het niet alleen met deze fandoms is trouwens. Op tumblr zie je heel veel fandoms die zich tegen elkaar keren. De Beliebers (Justin Bieber) en de Directioners (One Direction) bijvoorbeeld. Ik vind het allemaal zo'n onzin, waarom moet je de andere fans haten? De personen waar het om gaat haten elkaar toch ook niet?

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 15:26 

Frist of all, I call troll. (wat ik eigenlijk bij bijna al je topics doe maar goed.)

Ja, het is natuurlijk absoluut verboden om meerdere dingen leuk te vinden. Ik ben dan ook zwaar in overtreding. Avatar; The Last Airbender, Berserk, Blackadder, Dragonball-series, Fullmetal Alchemist, Harry Potter, The Hunger Games, The Legend of Korra, Misfits, Monkey Island, My little Pony; Friendship is magic, Sherlock, A Song of Ice and Fire, Trigun, The Vampire Chronicles, tsja, dat zijn toch allemaal wel mijn fandoms. En gelukkig mag ik ook van allen fan zijn.

Twilight vind ik stom, waarom? Ik heb het gelezen, vond de characters irritant, vond het slecht geschreven en snapte de hype niet. Nog steeds niet trouwens. Ik vind het niet stom, omdat ik toevallig HP-fan ben. The Hunger Games vind ik goed. Heb jij Twilight of The Hunger Games gelezen of de films gezien? Zo nee, dan heb je geen recht van spreken.

Een walgelijke cast vind ik een onzin argument, aangezien Robert Pattison en Jamie Campbell Bower zowel in HP als in Twilight zitten.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 15:34 

de opmerking " Ik betwijfel of jij ooit een letter gelezen hebt van die series" vind ik een terechte opmerking maar daarom niet kloppend. Ik heb zeker twilight proberen te lezen , laatst Hunger Games ook maar ik kwam er gewoon niet doorheen. En zoals Tom Felton ook al zei, waar ik mij compleet bij aansuit. " Harry Potter Sparked twilight and Hunger Games" Ik weet daarom ook zeker dat als Hp niet bestond Hg en twilight niet succesvol was geweest.

Ik vind juist die rivaliteit altijd wel leuk. Ik kan gewoon in twilight en Hunger Games geen verhaallijn ontdekken, ik vind het gewoon totaal niks! en ik weet zeker vele zijn met mij. Ik vind de gedacht alleen al ondenkbaar dat bijvoorbeeld een twilight of Hunger Games beter kan zijn als Potter. Potter gaat namelijk niet alleen over een strijd tussen goed en kwaad. Sterker nog, daar gaat het voor mij helemaal niet over. Voor mij gaat het over; Levenslessen, en het feit hoe oneerlijk het leven kan zijn voor sommige, en het drama genre natuurlijk.

En over de opmerking Hp is vast het enige belangrijke in jou leven. haha, daar kan ik alleen maar om lachen. Harry Potter is Ă©;en van de belangrijkste dingen in mijn leven. In mijn jeugd was dat een soort toevluchtswereld, een soort van veiligheid, en vertrouwelijke en liefdevolle omgeving en tweede thuis. Maar sinds kort ben ik juist vooruit aan het kijken en meer series aan het ontdekken. Maar die zal ik never nooit beter vinden als Potter omdat Potter dus voor mij zo belangrijk was vroeger, helemaal na het trauma dat ik ben opgelopen op het Voortgezet Onderwijs.

Ik hoop mijn punt nu duidelijk te hebben gemaakt


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 16:35 

Hoe weet je nou dat niets ooit beter zal zijn dan Harry Potter? Naar mijn idee sluit je je dan bij voorbaat al af voor andere ervaringen..

Ik vond Twilight ook niet leuk, maar toch heb ik alle boeken gelezen en alle films gekeken, omdat ik vond dat ik anders geen recht van spreken had om er ook maar iets over te zeggen en ik wou graag weten waar alle opwinding over ging.
De Hunger Games vond ik wel een leuke serie, alleen het laatste boek viel naar mijn idee wat tegen. & net als zovele vind ik een Lied van IJs en Vuur geweldig, daar ben ik trouwens nog niet in uitgelezen, ik ben nu bij boek 4. Ook de televisieserie daarvan is ge-wel-dig.
Er zullen hopelijk nog vele andere geweldige boeken in dit genre worden geschreven en als ze me aanspreken zal ik ze zeker lezen en misschien komt er ooit wel een boek/serie dat ik beter zal vinden als HP, want HP staat op dit moment nog op nummer 1. Maar ik ben ruimdenkend en realistisch genoeg om me te beseffen dat er naast HP nog meer geweldige boeken op me staan te wachten en die ga ik bij voorbaat niet al afschrijven. Dat zou ik ook absoluut niet willen.

Ik vind trouwens dat je geen van die serie's met elkaar kunt vergelijken. Ze zijn compleet verschillend van elkaar en totaal niet vergelijkbaar naar mijn mening.
Ik vind het leuk om mijn 'kennis' te verbreden en verschillende soorten genres te lezen, ik hou van Historische boeken, ik hou van Fantasy, op zijn tijd een Chicklit of een Esoterische roman en zo zijn er nog vele genres meer waar ik van kan genieten. Ik zou het maar saai vinden om altijd dezelfde soort boeken te lezen.

Verder, moet ik werkelijk mensen haten omdat ze iets anders leuk vinden dan ik? Een vriendinnetje van mijn vind Twilight leuk, daarmee staat ze in haar recht en het zal nooit in mij opkomen om haar daarom te veroordelen. & voor de rest, ik kom in het dagelijks leven nou niet bepaald in discussie met fans van andere series. & ik zou het een beetje triest van mezelf vinden om op een Twilight forum te gaan alleen maar om daar te gaan verkondigen dat HP superieur is.

lordmistery schreef:
En zoals Tom Felton ook al zei, waar ik mij compleet bij aansuit. Harry Potter Sparked twilight and Hunger Games

Hier ben ik het trouwens totaal niet mee eens, laten we dit is omdraaien: Vind je dan ook dat LOTR, Harry Potter heeft gesparked? (of hoe je dat ook noemt).

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 16:58 

lordmistery schreef:
Sterker nog, daar gaat het voor mij helemaal niet over. Voor mij gaat het over; Levenslessen, en het feit hoe oneerlijk het leven kan zijn voor sommige, en het drama genre natuurlijk.

Pardon? Hoezo gaat The Hunger Games niet over drama? Ieder jaar moet elk district 2 kinderen afstaan, die random worden gekozen, die elkaar dan vervolgens moeten afmaken in een arena voor het vermaak van het Capitool. Ik weet niet wat jij daar voor genre aan zou geven, maar als ik in die wereld zou leven zou ik het toch zeer dramatisch vinden. Twilight is ook dramatisch maar daar heb ik minder verstand van, dus daar ga ik geen argumenten over geven :')

Daarbij snap ik dat HP misschien een uitvlucht voor jou is geweest. Dat kan ik me echt compleet voorstellen (no trolling there, seriously). Maar HP was er eerder dan Twilight en HG, dus tieners (of ouderen, maakt mij het uit) die problemen ondervonden in de tijd dat die series een hype waren, waarom mogen die zich daar dan niet aan binden? Dat jij persoonlijk meer met HP hebt en Twilight en HG niks vind is prima, maar ik vind niet dat je het moet generaliseren. Het is niet jouw ding, prima, maar keur anderen er dan niet op af omdat zij eht wel leuk vinden. Zou je ook niet leuk vinden als mensen jou afkeuren omdat je HP leuk vindt (hoewel dat hier op het forum niet zal gebeuren aangezien iedereen HPfan is, maargoed).

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 18:24 

lordmistery schreef:
de opmerking " Ik betwijfel of jij ooit een letter gelezen hebt van die series" vind ik een terechte opmerking maar daarom niet kloppend. Ik heb zeker twilight proberen te lezen , laatst Hunger Games ook maar ik kwam er gewoon niet doorheen. En zoals Tom Felton ook al zei, waar ik mij compleet bij aansuit. " Harry Potter Sparked twilight and Hunger Games" Ik weet daarom ook zeker dat als Hp niet bestond Hg en twilight niet succesvol was geweest.

Ik vind juist die rivaliteit altijd wel leuk. Ik kan gewoon in twilight en Hunger Games geen verhaallijn ontdekken, ik vind het gewoon totaal niks! en ik weet zeker vele zijn met mij. Ik vind de gedacht alleen al ondenkbaar dat bijvoorbeeld een twilight of Hunger Games beter kan zijn als Potter. Potter gaat namelijk niet alleen over een strijd tussen goed en kwaad. Sterker nog, daar gaat het voor mij helemaal niet over. Voor mij gaat het over; Levenslessen, en het feit hoe oneerlijk het leven kan zijn voor sommige, en het drama genre natuurlijk.

En over de opmerking Hp is vast het enige belangrijke in jou leven. haha, daar kan ik alleen maar om lachen. Harry Potter is Ă©;en van de belangrijkste dingen in mijn leven. In mijn jeugd was dat een soort toevluchtswereld, een soort van veiligheid, en vertrouwelijke en liefdevolle omgeving en tweede thuis. Maar sinds kort ben ik juist vooruit aan het kijken en meer series aan het ontdekken. Maar die zal ik never nooit beter vinden als Potter omdat Potter dus voor mij zo belangrijk was vroeger, helemaal na het trauma dat ik ben opgelopen op het Voortgezet Onderwijs.

Ik hoop mijn punt nu duidelijk te hebben gemaakt


Je punt is duidelijk.

Er zijn twee dingen in jouw beargumentering waar ik me aan stoor, en dat is 1) dat je je persoonlijke mening verwart met de daadwerkelijke kwaliteit van een boek en 2) dat je het fan zijn van iets laat klinken alsof het een wedstrijd is.

Jij vindt The Hunger Games en Twilight niet leuk, omdat je zegt dat er geen verhaallijn in zit. Dat is niet waar. Beide boekenseries hebben wel degelijk een plot, bewegen zich van het ene punt naar het andere punt binnen een verhaal. Verder is het feit dat jij deze boekenseries niet leuk vindt geen argument om te zeggen dat deze boekenseries niet goed zijn. Zoals mijn bovenposters je ook al proberen duidelijk te maken zijn jouw mening en de daadwerkelijke kwaliteit van een boek niet hetzelfde. Jij kan argumenten hebben om een boek niet leuk te vinden, prima. Dat is je recht. Maar dat betekent niet dat je kan zeggen dat je het een slecht boek is.

Fan zijn van een bepaald boek is geen wedstrijd. Dat de een fan is van HP en de ander van Twilight maakt de een geen beter mens dan de ander. Dat de een pas een maand fan is van HP en de ander al zijn hele leven maakt de een geen betere fan dan de ander. Dat de ene HP-fan zijn leven dankt aan de boekenserie en de andere HP-fan het gewoon leuk vindt om af en toe weer eens een HP-film te kijken maakt de een geen betere fan dan de ander. Dat je zoveel aan Harry Potter hebt gehad is prachtig, en geweldig, en blijf daar alsjeblieft dankbaar voor. Maar dat dit het geval is betekent niet dat er geen andere goede boekenseries kunnen bestaan waar mensen fan van kunnen zijn. Voor jou persoonlijk zal niets Harry Potter van de troon kunnen stoten. Dat is prima. Maar hou in de gaten dat dat lang niet voor iedereen geldt, en dat dit geen doodzonde is. Mensen daarop afrekenen is absoluut onnodig en behoorlijk kinderachtig.

Daarbij komt dat Harry Potter ook voortbouwt op de fantasy/sci-fi/kinderboekentraditie die al decennialang bestaat. Dat het ene er eerder was dan het andere is dus geen relevant argument, aangezien HP ook niet de eerste boekenserie was over dat onderwerp. Het is juist mooi dat uit de ene boekenserie de andere voort kan komen. Als dat niet meer zou kunnen, zouden er geen boeken meer geschreven worden. Ook heeft dit feit helemaal geen invloed op de kwaliteit van een bepaald boek.

Ik hoop dat je doorhebt dat deze drie boekenseries prima naast elkaar kunnen bestaan zonder dat er vijandigheid of 'ik-ben-beter-dan-jullie'-ruzies hoeven te ontstaan. Laat iedereen gewoon lekker genieten van wat hij leuk vindt. Over dit soort dingen discussiëren is prima, leuk zelfs, zolang je steekhoudende argumenten gebruikt en niet gewoon zegt: "Dit is beter dan dat. Punt." Dat is namelijk wel erg makkelijk.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2012 17:17 

Iemand is fan omdat hij iets goed vindt. De kunst is om anderen hun fandoms te gunnen. Wat ik uit het verhaal opmaak en dat is mijn gevoel, is dat Harry Potter het enige juiste is en iedereen dat aan zou moeten nemen.

Het feit dat zowel Twilight als The Hunger Games hits zijn geworden, heeft meerdere redenen. Niet in het minst omdat er kennelijk mensen zijn die de verhalen goed vinden. Immers, anders zou het niet tot fandom gebombardeerd zijn.

Het feit dat Twilight als The Hunger Games geen verhaallijn zou bevatten, doet me afvragen hoe goed je die boeken werkelijk hebt gelezen. Want hoewel ik Twilight alleen van film ken, weet ik dat het veel dieper gaat dan goed en kwaad. Hoeveel leed kom je tegen wanneer er liefde tussen een vampier en een mens plaatsvindt. Daarnaast, te zwijgen over The Hunger Games, het gaat er niet zozeer om de strijd die de Districten moeten leveren. In feite draait het om de gelijkenissen met de wereld zoals hij op dit moment om ons heen is. Niet voor niets wordt Amerika als uitgangsbasis genomen. Het stikt van de levenslessen.

Ik denk dat het inderdaad zo is zoals Pottergirl het mooi weet te verwoorden. Je verwart je mening met de kwaliteit van een boek. Het is je goed recht om Harry Potter te prefereren boven andere series vanwege jouw redenen. Maar bedenk dat andere fans hier misschien andere fandoms interessanter vinden.

Het feit dat we hier met z'n allen op dit forum zitten, bewijst echter Ă©Ă©n ding: iedereen heeft iets met Harry Potter. Gedurende heel wat jaar heeft het veel voor ons betekend. Maar dat wordt voor veel van ons op een lager pitje gezet, doordat er nieuwe dingen voor in de plaats komen.

Voor mij is een ware fan, van welk fandom dan ook, iemand die oprecht houdt van het door hem gekozen onderwerp en niet meningsloos de grote menigte achterna loopt. En bovendien "ja" en "amen" zegt, omdat anderen dat doen. En of iemand nog maar net fan is of al jaren lang. Dat boeit voor mij niet. Zo lang het maar oprecht is en de ander de ruimte wordt gegeven om zijn mening te hebben.

En juist dat laatste wordt veelal niet gedaan. Ik heb veel van de muziekbands waar ik naar luister, uit elkaar zien groeien. Vaak met de nodige ruzie onderling. Dit heeft tot gevolg gehad dat er kampen onder de fans gingen ontstaan. Niemand hoeft van mij te verwachten dat ik kant kies, want ik kies voor de muziek en de mensen om wie ik geef. Niet omdat een of andere idioot mij dwingt te kiezen.

Dat zal voor mijn gevoel altijd zo blijven. Maar mijn tip is, probeer dingen vanuit je zelf te zien en niet te generaliseren. Want voor mijn gevoel, lordmistery, heb je af en toe wel de neiging om meteen te zeggen dat je niet de enige bent met een mening. En dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar je kunt alleen je eigen mening verwoorden, tenzij je met quotes je mening kunt verstevigen.

Voor de rest wil ik zeggen, toppie dat je zo HP fanatic bent, maar gun anderen dat ze misschien Twilight of The Hunger Games "leuker" vinden.


In ieder geval heb ik dus een stel Twilight-films gezien. Ik vind het een lekker tussendoortje, maar het is duidelijk niet weggelegd voor mij. Zelf ben ik niet helemaal fan van de Amerikaanse invulling van het verhaal. Ik weet ook eigenlijk niet wat het precies is. Het is zo'n dingetje zeg maar. Maar wel leuk om nu ook eens meegemaakt te hebben wat die gekte heeft veroorzaakt. En ja, vampiers... Echt mijn liefde van vroeger. (a)

The Hunger Games heb ik verslonden als boeken. Ik vond het eerste deel trouwens wel het mooiste, maar dat heb ik vaak bij series. De film vond ik overigens slecht. Ik miste de diepgang, het wegdromen. Ik had vaak het idee dat ik zelf met een camera een meisje achterna rende in het bos, zonder dat er ook maar iets gebeurde.

Harry Potter heb ik altijd erg mooi gevonden en het heeft ook zeker veel voor mij betekend, maar ook hier heb ik genoeg kritiek op gehad. Met name de laatste boeken en in het bijzonder het allerlaatste boek. Tot op de dag van vandaag heb ik het nog steeds niet herlezen.

Voor mij zijn het drie fandoms die op ieder moment kunnen worden ingeruild door een nieuw fandom. Maar daarom zal ik nooit verloochenen voor de humor, de inspiratie en de emoties die het me ooit gebracht heeft. Voor mij is het op een bepaald moment in mijn leven gewoon minder belangrijk. Het leven gaat door, de ontwikkeling en de interesses ook...

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2012 17:52 

Ik vind die fandom-wars dinges die soms op het internet afspelen gewoon te belachelijk voor woorden. Ik vind dat mensen eens wat meer open moeten zijn voor andermans fandom ipv het af te breken als je het niet leuk vind. Als ik zeg dat ik fan ben van Harry Potter tegen iemand en die ene persoon vind het niet leuk, dan hoor ik liever: 'Oh ik heb de boeken geprobeerd maar het is niet mijn ding, maar als jij dat leuk vind dan respecteer ik dat' dan 'OMG Harry Potter sucks how can you read those books wtf' of dergelijks. Het kwetst mij altijd als ik aan iemand een van mijn fandoms afbreekt zonder dat die persoon er iets van weet of er echt een verklaarbare mening over heeft.

Net als Jalf vind ik Twilight ook niet leuk, waarom? Ze heeft eigelijk zowat alles opgenoemd wat ik ook niet leuk vond aan de serie, ik heb op aanraden van een vriendin het boek proberen lezen maar ik heb het na 4 hoofdstukken weggelegd omdat ik het Ă©cht niet goed vond, het stond me gewoon niet aan en ik vond het persoonlijk ook de moeite niet om verder te lezen. Dat gebeurd nu eenmaal, er zullen nog wel boeken, films of series zijn die me zullen teleurstellen of die ik totaal niet goed vind, dat hoort er nu eenmaal bij. Maar dit betekend niet dat je geen respect meer moet tonen tegenover andere mensen die bepaalde fandoms wel leuk vinden. Ik vind het niet leuk als mensen mijn fandom afbreken dus dat doe ik een andere persoon ook niet aan. Een beetje respect tonen voor elkander is niet zo moeilijk.

En er is trouwens ook niets mis met wat open te staan voor andere fandom. Ik begrijp het zeer goed dat Harry Potter voor jou een hele nieuwe wereld heeft geopend en dat heeft het gedaan voor velen onder ons, maar HP steeds prijzen over andere boeken vind ik niet nodig. Het is een enorm goede serie maar daarvoor moet je geen andere boeken lopen afbreken. Ik kan zoveel fandoms opnoemen waar ik fan van ben en HP staat ertussen, maar of het mijn absolute nummer 1 is? Ik weet niet, ik heb niet echt een nummer 1 aangezien dit constant afwisselt. HP zal altijd een speciale plaats in mijn hart hebben maar dat hebben andere fandoms ook.

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2012 18:03 

Ik denk niet dat omdat je HP fan bent, dat je daarom van niets anders fan kunt zijn. Ik ben een mega-HP freak, en een mega-HG freak. Maar daarom ga ik Twiglight-fans niet gaan haten. Ik vind de films mooi, maar de boeken niet zo. Ik heb geprobeerd ze te lezen. Daarbij moest ik me ook heel hard inspannen om het eerste deel van boek 1 van HG te lezen. Het was een totaal andere schrijfstijl en totaal ander verhaal, maar ga ik het daarom gaan haten? Nee, ik vind het nu zelfs mega mooi. Daarbij ben ik het met Lily_flower eens dat je nooit kunt weten of je iets mooier dan HP gaar vinden. Stel dat je een mega-mooi boek vind, mooier dan Potter. Ga je het dan gaan haten, omdat het mooier is dan Potter, en je het niet wil toegeven? Ik denk het niet.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 14:18 

Meer reacties op u volgen..
@Lily_Flower Om eerst maar is op jou onwaarheden in te gaan. Ik sta voor meer series open. Maar Potter heeft voor mij dat eeuwige thuis gevoel. Als je mij wat beter zou kennen, dan zou je begrijpen waarom ik Potter werkelijk altijd op nummer 1 zal zetten. Echter sluit ik niet uit dat andere verhalen of films dan niet goed kunnen zijn. Zoals de Nicolas Flamel serie van auteur Michael Scott is een hele goede en fascinerende boekenserie. Of de film Tinker , Tailor , Soldier Spy is na Potter de beste film die ik ooit heb gezien. Maar ik ben nu ook met de casual vacancy bezig bijvoorbeeld of the heart of a dog van Mikhail Bulgakov , die ik ook van plan ben te gaan lezen. Dus, alsjeblieft oordeel niet over iemand, als je mijn beter zou kennen begrijp je waarom Potter dus sowieso bovenaan staat, zoals ik al vermelde. Echter werk ik verder niet zo met rangen. Al klonk het inderdaad wel zo ja.
En dat is het probleem bij “ de Nederlandse fan” die zijn namelijk veel te nuchter. Ik weet gewoon zeker dat als het aan het Nederlandse volk is Potter zo vergeten is. Ze denken ook veel te realistisch. Ze vinden het idee al belachelijk dat die wereld je tweede thuis kan zijn want het bestaat niet. En dat proef ik ook bij jou. We hebben het we over het verhaal der verhalen. Maar ja, natuurlijk heeft iedereen het recht om fan te zijn van een serie. Dat is nooit een keuze denk ik , dat is meer gevoel. De liefde voordat boek. Het slaat natuurlijk nergens op je twilight moet zien om dat je daarom een mening kan vormen waarom Potter beter is of volgens jou slechter is. Als iedere “ twi-heart” zo denkt dan flopt niet alleen het hele verhaal maar ook de hele fandom. Het is namelijk heel zielig vind ik dat als de halve cast het al rubbish vind dat al genoeg zegt toch? Ik heb van Hp nog nooit iemand horen zeggen; nou dat was zo’n slecht verhaal. Het blijkt dus daarom ook dat de meest acteurs in die serie voor het geld en dat project meewerken, terwijl als je Potter hebt ze echt er op emotioneel gebied bij betrokken bent. En zeg nou zelf, heb je twilight ooit een BAFTA zien winnen? Het enige wat zei wonnen waren misschien MTV movie awards of dat soort onzin. Dat zegt dus meer over de jongeren van tegenwoordig dan over de filmindustries. Trouwens ik heb veel fans gesproken over twilight. En die zeiden allemaal , ook op youtube filmpjes kom je dat geregeeld tegen; Harry Potter is veel te ingewikkeld, twilight niet. Nou dat zegt toch al genoeg! Dan ben je gewoon dom. Die fans zijn dom als je een meer dan ver ontwikkeld klasse- verhaal als Potter niet begrijpt. Nou meer hoef ik daar niet over duidelijk te maken. The Hunger Games komt net de hoek om kijken en wint gelijk al alle awards die er te winnen zijn bij de MTV awards, menen waren blijkbaar toe aan een tweede twilight of de Amerikanen wouden weer eens bewijzen dat ze beter zijn dan de Britten. Maar de Britten kunnen iets dat zei niet kunnen en daar zijn ze geïrriteerd over. Heb een aantal quotes die ik wel passend vind over mijn mening van het leven en die past goed bij deze discussie “ the live isn’t fair” zoals Gary Oldman ook al mooi verwoord het in een interview. “ The Potter Franchise didn’t got the acknowlegde they deserve” De beste man heeft helemaal niks aan toe te voegen. We zullen zien of The Hunger games volgens de kijkcijfers ooit beter kan worden als Potter ik acht de kans zeer klein. Verhalen als, inderdaad, Lord Of the Rings, Star wars en potter zijn klasse verhalen! Dat zijn verhalen waar kinderen mee opgroeien. Maar twilight is een mislukt experiement en HG is een mislukt experiement van een mislukt experiement. Als je het mij vraagt. En van de zogenoemde serie Fire and Ice? Heb ik nog nooit gehoord. En als daar een tv-serie van is ga ik er al niet van uit dat , dat serieus is te nemen. Alhoewel Doctor Who is gemaakt om een tv-serie te zijn. Anyway, Ik ben juist ook blij dat deze verschillen er zijn, want tja….dat is juist het mooie in de filmwereld
Nooit heb ik gezegd dat ik alleen maar fantasie boeken lezen. Want als je het puur over fantasie hebt dan denk ik meer aan middeleeuwen, draken en ridders en zulke epische verhalen. Dit is weer een verkeerde getrokken conclusie van jou naar mij, want je beweerd al dat ik alleen maar fantasie boeken lees. Voor mij is Potter geen eens een fantasie verhaal, voor mij is het een verhaal dat meer thuis hoort bij het genre Drama. Maar om je vraag te beantwoorden. Ik lees zoal; Potter, Nicholas Flamel series van Michael Scott, the Woman in Black, Heart of a Dog, Casual Vacancy en er zullen zeker nog veel boeken bij komen want ik vind het , misschien wel het beste wat het, oneerlijke, leven te bieden heeft. Dat je gewoon in een andere wereld kan duiken. En van die laatste twee termen heb ik nog nooit gehoord.
Ik zie weer een hoop onwaarheden. Dat si hartstikke mooi voor dat vriendinnetje. Tja..het leven draait toch om de keuzes. Fouten maken is menselijk, is ook geen rede voor echter kan je dan wel mooi met haar discussiëren. De media heeft na mijn mening deze zekere cirkel van vijandschap gecreëerd. Als zij inde krant zetten of op tv aan de fans vragen welke film vind je het best? Of welk fandom ben je het meest loyaal? Dan creeër je dit allemaal. En welke Potterfan gaat nou voor z’n lo naar een twillight forum. Het zijn je reinste vijanden. Zoals zoveel Potterfans wil ik niks te maken hebben met dat soort lui. En de meeste Hunger Games fans, zijn toch wel een beetje overgelopen denk je niet? Nee, dit vijandscha tussen de drie films is gecreëerd door de media en ja..je kan dit ook prima terugvinden in de Potterboeken. De strijd tussen de afdelingen vergelijk ik hier altijd mee. Ik ben echter wel blij dat dit zo is die strijd want anders zou het in de filmwereld zo saai worden. Helaas is mijn bloedeigen zusje ook een twilight fan en gelukkig potterfan. Het kan gewoon niet, vind ik, natuurlijk er zijn zoveel verschillende verhalen en films die supergoed zijn! En het zou ook niet nodig moeten zijn ze te ranken, maar Potter is mijn Childhood, daar kan geen andere film ineens overheen walsen vind ik. Bovendien met series als HG en Twilight kan je niet opgroeien, zo weinig boeken.
Tja en dat is jou mening, ik vind dat dit we degelijk klopt. Zelf vergelijk ik nooit films, alleen in noodzakelijke situaties kom ik voor mijn Childhood op, daar waar ik loyaal aan ben, zoals iedere fan zou moeten doen!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 14:40 

@indian Violet Oh, niets meer dan een realistisch drama, of geïnspireerd uitd etijd avnd e romijnen die dat namelijk ook altijd in dat soort stadions. OK het is wel bekend dat “ the Queen” ook zo haar inspiratie bronnen heeft, zoals LOTR en Narnia. Maar dat zijn ook goede verhalen, top! Mar Hg en twilight neh…ik ben niet bepaald geraakt, het is amerikaans dus lijkt het mij een tikkeltje voorspelbaar.
Erg bedankt voor je begrip! Dat vind ik erg vriendelijk van je! Misschien, eventuel , heb je daar gelijk in dat ik anderen moet respecteren om hun mening. Maar daarvoor leven mensen denk ik ook om dingen te leren. En ik zal dit ook zeker in de toekomst aanwerken. Maar in het geval van Twilight and Hunger games is wel bekend dat het aartsrivalen zijn ik kom slechts op voor mijn Childhood. Het lijkt wel een bejaardentehuis, als je niet eens meer mag opkomen voor je Childhood.
Ik gun daarnaast zeker kinderen uit the future een franchise of serie waar zei mee opgroeien, ik hoop het van harte! Maar wat mij zorgen baard is de kwaliteit van een serie. Ik bedoel Potter zat vol levenslessen, twilight gaat na mijn mening hoe belangrijk het is, inderdaad, om een liefdesrelatie te hebben. Stel je nou eens voor , zoals in mijn geval ik ben dan wel een jongen maargoed er zijn meer mensen. Ik heb bindingsangst dan is dat ongelofelijk deprimerend als je dat gaat lezen hoe anderen gelukkig kunnen worden. Oh en dat hebben mensen in het verleden heus wel gedaan,zelfs mijn nicht, dus dat zou niets nieuws zijn maar si wel verdomd vervelend! Dat gun je werkelijk niemand.


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 15:11 

Ten eerste wil ik je even vragen of je iets vaker op 'enter' kan drukken, dat leest makkelijker.

lordmistery schreef:
En dat is het probleem bij “ de Nederlandse fan” die zijn namelijk veel te nuchter. Ik weet gewoon zeker dat als het aan het Nederlandse volk is Potter zo vergeten is. Ze denken ook veel te realistisch. Ze vinden het idee al belachelijk dat die wereld je tweede thuis kan zijn want het bestaat niet.
Ik weet niet of je wel door hebt dat je op een Nederlandstalig forum zit? Iedereen hier geeft nog steeds om Harry Potter, is er nog steeds mee bezig. Dat mensen er op straat niet meer veel mee doen of in de boekwinkels de planken niet meer helemaal gevuld staan met HP boeken, heeft niets te maken met het Nederlandse volk, dat is overal zo. En dat gaat altijd zo, een hype komt en hij gaat weer. En de echte fans zullen overblijven.

lordmistery schreef:
Trouwens ik heb veel fans gesproken over Twilight. En die zeiden allemaal, ook op youtube filmpjes kom je dat geregeld tegen; Harry Potter is veel te ingewikkeld, Twilight niet. Nou dat zegt toch al genoeg! Dan ben je gewoon dom. Die fans zijn dom als je een meer dan ver ontwikkeld klasse- verhaal als Potter niet begrijpt.
Dit is wel de grootste onzin tot nu toe. Ik weet niet wat voor fans jij hebt gesproken, maar dat is echt niet de mening van het gros van de fans. Sowieso keek ik pas Breaking Dawn part 1 en snapte ik er helemaal niks van, dus zo simpel is het nou ook weer niet, maar dat laten we maar even terzijde. Harry Potter is niet ver ontwikkeld. Het zijn hele mooie boeken, dat ben ik met je eens, maar het blijven kinderboeken. De boeken staan in de boekwinkels nog steeds in de kinderhoek. Daarbij is de hele vriendinnengroep van mijn zusje fan van Twilight en die doen vwo. Lijkt me niet dat je dom bent als je vwo hebt gedaan.

lordmistery schreef:
Nee, dit vijandscha tussen de drie films is gecreëerd door de media en ja..je kan dit ook prima terugvinden in de Potterboeken. De strijd tussen de afdelingen vergelijk ik hier altijd mee.
Ik ben het hier niet mee eens en wil je even aan een HP-quote herinneren: “We are only as strong as we are united, as weak as we are divided.”

lordmistery schreef:
Erg bedankt voor je begrip! Dat vind ik erg vriendelijk van je! Misschien, eventueel , heb je daar gelijk in dat ik anderen moet respecteren om hun mening. Maar daarvoor leven mensen denk ik ook om dingen te leren. En ik zal dit ook zeker in de toekomst aanwerken. Maar in het geval van Twilight and Hunger games is wel bekend dat het aartsrivalen zijn ik kom slechts op voor mijn Childhood. Het lijkt wel een bejaardentehuis, als je niet eens meer mag opkomen voor je Childhood.
No problem :) En je hebt gelijk, iedereen blijft leren en daar is ook helemaal niks mis mee. En natuurlijk mag jij opkomen voor HP, super zelfs, maar probeer alleen terwijl je dat doet fans van andere fandoms wel in hun waarde te laten ;) En ik ben het ook met je eens dat HP hele andere levenslessen heeft dan Twilight, naar mijn idee ook meer, maar als de fans van Twilight helemaal geen levenslessen willen, prima toch? Laat ze lekker Twilight leuk vinden dan :)

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme