Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 19:15 

10 JAAR HPF | CHALLENGE

Speciaal voor het jubileum is er nu een unieke Challenge. Fan-fiction, PC-Crea of Fan-art, creatieve foto's of een combinatie van dit alles - het kan allemaal. Het thema van deze challenge is simpel en flexibel: feliciteer HPF met haar 10-jarig jubileum.

DE REGELS
  • Je plaatst je inzending zelf in dit topic, dit kan tot en met zaterdag 13 okt, 19h00.
  • Je mag individueel of met meerdere mensen een inzending maken.
  • Slechts één inzending per persoon of per groep. Je mag niet met meerdere groepen meedoen.
    Je inzending moet zelf gemaakt zijn: geen plagiaat.
  • Je inzending moet speciaal voor deze challenge zijn gemaakt.
  • Eenmaal ingezonden, mag de inzending niet meer gewijzigd worden.
  • Uitleg bij de inzending mag, maar is zeker niet verlicht.

AND THE WINNER IS...
De winnaars worden gekozen door de leden zelf, op het speciale Bal dat onze Jubileumweek af zal sluiten. Op jezelf stemmen is natuurlijk stom. Oh, en dan zijn er nog de prijzen:

  • 1e plaats: 60 Sikkels
  • 2e plaats: 50 Sikkels
  • 3e plaats: 40 Sikkels
  • Deelname: 30 Sikkels

Succes!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2012 19:13 

Zal ik dan maar aftrappen? ;)

Afbeelding

Voorspelbaar allicht maarja.. wel zo toepasselijk leek mij zo :') Al is de afbeelding niet van mezelf, ik heb hem wel zelf bewerkt. Dus is het dan nog plagiaat? Of mag je gewoon geen bestaande dingen verwerken tot een inzending en moet je echt perse iets nieuws maken? (wat eerder nog niet bestond) Zo ja: dan haal ik hem zo weer weg. Zo nee: dan blijft ie staan.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 17:33 

Nou, laat ik maar eens meedoen, anders is er direct 1 winnaar en dat is niet leuk. XD Dus ben ik vanmiddag naar de supermarkt geweest en heb dus besloten muffins te bakken. Ik zal stapsgewijs vertellen hoe je het maakt.

Afbeelding

Je hebt nodig:
- Bakplaat, muffinvormplaat, cakevormpjes
- Beslagkom (ik gebruikte een kookpan, bij gebrek aan een beslagkom XD), garder/mixer, 2 eieren, meel, 100 ml melk en 100 gram boter
- Evt. versiersels.
Bakplaat had ik, cakevormpjes heb ik gekocht, muffinvormplaat heb ik geleend van mijn huisgenootje. De rest had ik al. Heb besloten om glazuur (rood/geel/blauw) te kopen met marsepein.

Eerst moet je de oven opwarmen en bakplaat erin doen, met cakevormpjes om het warm te laten worden. Ongeveer een kwartier op 175 graden Celsius. Toen dat klaar was, heb ik boter, melk, eieren en meel bij elkaar gedaan en met een garder geklopt (ik ben maar een student, een mixer is luxe en overbodig XD). Vervolgens heb ik de cakevormpjes gevuld met beslag en de pan heb ik afgelikt (tevens de garder). Toen in de oven gestopt en 5 minuten later zag het zo eruit:

Afbeelding

Na 22 minuten waren ze klaar, toen kwam dit:

Afbeelding

Nu is het grote moment om te gaan versieren, dus heb ik de hele tubeglazuur rood en geel bij elkaar gemengd om zo oranje te krijgen. Deze heb ik gesmeerd over de muffins en toen de letters: "H. B. H P F 10jr < 3" met blauwe glazuur gemaakt. Vervolgens marsepein eroverheen gestrooid:

Afbeelding

Afbeelding

Laat ik er eentje gaan eten nu.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 18:32 

Ik had ook creatief iets kunnen bakken ja, leuk gedaan Oscar! :D

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 21:06 

DE UITSLAG

In de chat is vanavond gestemd, en de uitslag was duidelijk: de zelfgebakken lekkernijen van Oscar werden geprefereerd boven de gefotofopte taart van Harry, Ron & Hermione! Laatstgenoemde stemde overigens op Oscar, met als voorwaarde dat de baksels onder de stemmers verdeeld werden. De wedstrijdleiding is het hier volledig mee eens.

Gefeliciteerd Oscar! De rest, bedankt voor het meespelen allemaal: je was geweldig! Oscar, HRH, de Sikkels zijn overgemaakt.

Nog een laatste vraag Oscar: hoe smaakten ze?


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Keer terug naar 10 Jaar HPF
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme