Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Welk boek lees je momenteel?
A Game of Thrones 7%  7%  [ 2 ]
A Clash of Kings 7%  7%  [ 2 ]
A Storm of Swords 3%  3%  [ 1 ]
A Feast for Crows 7%  7%  [ 2 ]
A Dance with Dragons 10%  10%  [ 3 ]
Geen 66%  66%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 29

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 13:02 

Ik heb net de laatste aflevering gezien van seizoen 2, & wat ik zo knap vind is dat - tenminste voor mijn - het toch heel interessant is gebleven ook al had ik het boek al gelezen en ik dus als wist wat er zou gaan gebeuren. Het enige wat ik niet begrijp is waarom ze de naam van de vrouw van Robb Stark veranderden. Weet iemand wat de reden daar achter is?

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr okt 26, 2012 9:46 

Heb seizoen 1 en 2 helemaal gekeken en vind het echt de tofste serie ooit! Heb zelfs enkele episodes nog een keer bekeken omdat ik ze zo goed vond! **** Reclame is niet toegestaan!

_________________
Nederlandse Game of Thrones Community


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 12:56 

@davos; Ik las het voordat het werd verwijderd en ik heb even rondgekeken, leuke site, bedankt dat je me erop gewezen hebt!

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 20:11 

Iemand van plan om naar de Game of Thrones Exhibition te gaan?

Het is in Amsterdam, ergens in mei. Er zijn nog niet echt details beschikbaar, maar ik heb er nu al helemaal zin in. Ik ga in ieder geval :D

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 21, 2013 23:58 

Oh, ik lees daar nu pas voor het eerst over, maar het lijkt me wel heel gaaf, dus ik ga wel kijken of het lukt om er naar toe te gaan. :D

En... Ik ben zo toe aan seizoen 3 @@

Edit: Ik weet niet wie daar geĂŻnteresseerd in is, maar er is op FB nu een GoT spel. Game of Thrones Ascent. Is best geinig :')

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Grimboudplein 12

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2013 10:24 

Ik heb de boeken allemaal al op mijn verlanglijstje bij de bieb staan.
De tv serie (seizoen 1) heb ik helemaal gezien. Seizoen 2 zit helaas achter de decoder. In hoeverre komen de boeken met de serie's overeen? Niet dat ik boeken ga lezen die totaal niet op de serie lijkt, want dat lijkt me nou echt niet leuk.

_________________
Met een glimlach op zijn gezicht viel hij achterover.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2013 18:57 

De serie komt goed overeen met de boeken. George R. R. Martin werkt ook samen met de seriemakers, dus er gebeurd niet iets waar hij het niet mee eens is. De boeken zijn uiteraard gedetailleerder en er kunnen dingetjes verschillen. Zover ik me herinner gebeurd er niets dat niet in de boeken voorkomt. Ik vind het een hele goede verfilming van de boeken. De boeken zijn echt heel erg goed, dus ik kan ze zeker aanraden.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 23, 2013 10:11 

Nieuwe trailer voor Season 3!


_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Grimboudplein 12

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2013 13:20 

Jessica schreef:
De serie komt goed overeen met de boeken. George R. R. Martin werkt ook samen met de seriemakers, dus er gebeurd niet iets waar hij het niet mee eens is. De boeken zijn uiteraard gedetailleerder en er kunnen dingetjes verschillen. Zover ik me herinner gebeurd er niets dat niet in de boeken voorkomt. Ik vind het een hele goede verfilming van de boeken. De boeken zijn echt heel erg goed, dus ik kan ze zeker aanraden.


Dank je. Ik ga nu uitzoeken welke boeken bij de serie horen. Ik heb gezien dat het gaat om "De Wereld van het lied van IJs en Vuur". Is dat dan seizoen 1 of 2?

_________________
Met een glimlach op zijn gezicht viel hij achterover.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2013 14:49 

Nee.
1. a game of thrones
2. A clash of kings
3. A storm of swords
4. A feast for crows
5. A dance with dragons

Nederlandse titels weet ik nier precies. iets van het spel der tronen?

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2013 14:56 

Als er op Google wordt ingevoerd: Een Lied van IJs en Vuur (niet de wereld van...) is de eerste site Wikipedia en daar staan de titels in het Nederlands (logisch, want je vult de Nederlandse titel in van de gehele serie). Via Google is alles te vinden en het is nog geen minuut werk...

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


Laatst bijgewerkt door Catie op ma feb 25, 2013 18:21, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2013 17:55 

@Thea

'Een lied van ijs en vuur' is de titel van de hele serie, vergelijkbaar met de naam 'Lord of the Rings' dat ook meerdere delen in beslag neemt. Het eerste tv-seizoen is gebaseerd op het eerste deel (Het spel der tronen) en het tweede tv-seizoen is gebaseerd op het tweede deel (De strijd der koningen).

Het derde deel (Een storm van zwaarden) is in het Nederlands op gedeeld in twee delen, dus daar moet je even opletten dat je met het juiste deel start ;) Ik vermoed dat het derde seizoen van de tv-serie ook in twee delen zal worden opgedeeld, omdat er een heleboel belangrijke dingen gebeuren en het vast te veel is om in tien afleveringen te stoppen. In ieder geval veel leesplezier!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Grimboudplein 12

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2013 10:11 

Lacrimosa schreef:
@Thea

'Een lied van ijs en vuur' is de titel van de hele serie, vergelijkbaar met de naam 'Lord of the Rings' dat ook meerdere delen in beslag neemt. Het eerste tv-seizoen is gebaseerd op het eerste deel (Het spel der tronen) en het tweede tv-seizoen is gebaseerd op het tweede deel (De strijd der koningen).

Het derde deel (Een storm van zwaarden) is in het Nederlands op gedeeld in twee delen, dus daar moet je even opletten dat je met het juiste deel start ;) Ik vermoed dat het derde seizoen van de tv-serie ook in twee delen zal worden opgedeeld, omdat er een heleboel belangrijke dingen gebeuren en het vast te veel is om in tien afleveringen te stoppen. In ieder geval veel leesplezier!


WOW, dank je. Nu snap ik het en weet ik in welke volgorde ik de boeken ga lezen. Dank je wel. Ik heb ze al op mijn verlanglijstje bij de bieb staan, dus kan ik ze makkelijk bestellen. :mrgreen:

_________________
Met een glimlach op zijn gezicht viel hij achterover.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: zo aug 11, 2013 16:14 

Wat vonden jullie van seizoen 3? Hij is alweer een tijdje voorbij, dus ik ben nieuwsgierig.

Ik vond seizoen 3 heel awesome. Het lag minder dicht bij het boek dan seizoen 1 en 2, maar het was nog steeds zeer enjoyable. Voor mij waren de beste scene's die tussen Ramsay en Theon. Ik wist dat Alfie en Iwan goede acteurs waren, maar damn, iedere keer zat ik weer te gruwelen bij hun scene's. Ik was ook een zeer groot fan van de scene's tussen Brienne en Jaime en de scene's met Tywin. They were awesome <3 (En yay Charles Dance komt naar Ringcon <3)

De red wedding was echt een tear fest bij mij. Ik heb zitten janken als een klein kind, zelfs als wist ik al wat er ging gebeuren. Echt, he? Kan me niet voorstellen hoe erg het wel niet voor niet-lezers moet zijn geweest.

Wat ik wel minder vond was Daario. Daario is nogal een dick en een manwhore in de boeken, maar daar was in de serie niets van te zien. Ik snap wel waarom ze het verandert hebben (zo heeft Jorah concurrentie om de affectie van Daenerys) maar toch vond ik het jammer.

Al met al een goed seizoen, en ik heb nu al zin in seizoen 4 (DOOOOORNE!)

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 21, 2014 18:33 

Er is nieuwe informatie bekend die van invloed is op de release datum van het nieuwe boek!

Liam Cunningham (Davos in de serie) heeft in Maart 2013 verteld dat GRRM hem had verteld dat het boek op dat moment half af was, vervolgens is er in December 2013 een filmpje op youtube geplaats waarin Roy Dotrice (goede vriend van GRRM, spreekt de audioboeken in en zou oorspronkelijk Maester Pycelle spelen in de serie) verteld dat GRRM hem heeft verteld dat WOW 'almost ready' is en dat hij snel kon beginnen met het inspreken van het audio boek.

Na dit gelezen te hebben heb ik goede hoop dat de eerste voorspelling van GRRM om het boek in 2014 te kunnen klaarhebben gegrond was. Het zou fijn voor hem zijn als het boek weer eens rond zijn eigen gestelde 'deadline' klaar is. & nog fijner voor ons natuurlijk :D

Hoe denken jullie hierover?

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme