Namelijk dat Rickon nog een hele grote rol in de komende boeken gaat spelen. Het kon ook niet anders. Bran is verlamd en ik kon mezelf niet voorstellen dat hij uiteindelijk de heer van Winterfell zou worden, dat moest Rickon wel worden. & dan komt eindelijk dat hoofdstuk waarin Davos de opdracht krijgt om hem te gaan zoeken. Ik begin me zowaar voor het eerst te verheugen op de hoofdstukken van Davos!!
Verder komen we erachter dat Aegon nog leeft. Dat had ik eigenlijk van mijlenver moeten zich aankomen door die profetie die Dany te horen krijgt in een Strijd der Koningen. De driekoppige draak heeft drie berijders nodig. Ik ben een van de vele die gelooft dat Jon een Targaryen is en als dat klopt dan hebben we nu drie Targaryen's die de draken kunnen berijden.
De hoofdstukken van Bran worden steeds interessanter naarmate ze elkaar opvolgen en op het einde heb ik zitten stuiteren. Vooral als hij versmelt met de bomen en die visioenen krijgt van zijn vader, ooms en tante. Komen ze er op die manier achter dat Jon een zoon is van Lyanna en Rhaegar? I hope so
Ik moet wel zeggen dat ik me behoorlijk heb zitten ergeren aan Daenery's in dit deel. Typisch Arya gevalletje die om het verhaal te verlengen/te zorgen dat ook andere verhaallijnen verteld kunnen worden? Of wat dan ook ... (idk) word weggehouden van haar doel om Westeros weer te veroveren omdat ze zogenaamd haar kinderen niet kan achterlaten! Verder sluit ze haar draken op omdat ze onhandelbaar zijn geworden, (in dat proces ontsnapt Drogon en komt niet meer terug). Oke best begrijpelijk dat ze ze opsluit maar wat doet ze vervolgens? Niks! Is het nou een hele rare gedachte van me dat ik vind dat ze met de draken moet gaan trainen zodat ze haar gaan gehoorzamen en geen kinderen meer opvreten? Maargoed laten we hopen dat de titel van deel 2 (zwaarden tegen draken) een hoop verraad en dat ze eindelijk naar Westeros gaat.
Verder hebben we de hoofdstukken van Tyrion weer in dit boek

niet bijster interessant maar ik hou gewoon van dit personage dus het blijft gewoon leuk om over hem te lezen!
Dan hebben we Jon nog, is het raar dat hij een van mijn favoriete personages is, maar dat ik na boek 1 geen ruk meer aan zijn hoofdstukken vond? Ik heb hoge verwachtingen van Jon. Zoals ik vele malen vaker heb gezegd, ik ben ervan overtuigd dat hij een Targaryen is en daardoor blijf ik hem wild interessant vinden. Ik ga er echt kapot van zijn als dit eventueel niet waar blijkt te zijn XD
& we hebben één hoofdstuk van Melisandre, nooit een van mijn favoriete personages geweest maar toch heel leuk om over haar gedachtes te lezen.
Dan hebben we nog een paar POV met Theon, Asha en Quentyn. Over Quentin heb ik nog niet genoeg gelezen om me echt een beeld van hem te schetsen & Theon en Asha heb ik nooit echt leuk gevonden. Het enige wat ik over Theon kwijt wil is dat ik het ongeloofwaardig vind hoe hij word afgebeeld nu, ik kan me niet voorstellen dat de Theon die ik heb leren kennen in de boeken zich zo zou gedragen. Als ik hem was had ik mezelf allang van kant gemaakt.