Catie
Black Bird of the Sky
|
|
Geplaatst: ma dec 24, 2012 20:42
Blake grijnst even als Gabriella hem verteld dat je een vrouw nooit twee dingen mag vragen. Hij doet het al jaren en hij komt er altijd mee weg, hij hefet genoeg andere charmes om het goed te maken. Als ze hem haar complimenten geeft omdat hij goed is ingelicht glimlacht hij. Natuurlijk is hij goed ingelicht, hij heeft genoeg jaren de tijd gehad om zichzelf in te lichten, maar dat verteld hij haar niet. Als ze dan vraagt wat hij is met de onderbouwing dat voor wat hoort wat glimlacht hij en neemt een slok.
"Ik breek niet zo vaak de regels... En ik denk dat hij bij mij vooral leuker is als je wat hints krijgt," zegt hij met een wat plagerige, flirterige ondertoon, "Net zoals jouw ras, kan mijn ras duizenden jaren oud worden... Ik ben echter al wel mijn uiterlijke leeftijd al voorbij..."
Hij neemt een grote slok van zijn whiskey en kijkt haar aan.
"Onze elementen zijn tegenpolen en ik heb een nogal... dierlijke aard," Blake geniet duidelijk van deze woordspeling en grijnst even kort, "En zeer belangrijk... Ik bijt."
En het laatste sluit hij af met een duidelijk flirterige knipoog.Jade glimlacht onschuldig als Allen verteld dat ze niet zo goed is in het gokken waarom hij er is. Misschien niet, of ze speelt gewoon een onschuldig spelletje. Als hij dan begint over dat de klas gewisseld heeft knikt ze even. Kort schiet haar gedachtegang terug naar de mensenwereld en het plotselinge vertrek van hem... Maar ze verbant de gedachte en kijkt even naar diegene die Allen aanwijst. Jade merkt nu pas op dat Blake en Gabriella met elkaar in gesprek zijn op de bank en zo te zien gaat het er prima. En ergens vind ze dat niet leuk. Niet omdat ze het anderen niet gunt, maar meer omdat ze duidelijk aan zichzelf merkt dat ze te weinig aandacht krijgt...
"Nieuwe klasgenoten," zegt ze dan kalm, "Gabriella en Blake. Ik gok dat doordat ze nieuw zijn ze het sowieso beter met elkaar kunnen vinden."
Ze haalt een hand door haar haren heen en glimlacht even naar hem.
"Maar ik geloof wel dat dit de meest flexibele klas is die er op Yokai is, mensen komen en gaan weer op elk moment van de dag. En alles wat nieuw is wordt bij ons gedumpt. Maar als je alleen hierheen komt om te weten wie er nieuw zijn kun je ook gerust eens overdag langs komen... Dus wat is die reden waarvan ik zo slecht ben in het gokken.." haar laatste woorden komen er licht plagerig uit.