Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2011 11:28 

Een van mijn favoriete karakters is eigenlijk wel Sirius Black! Wat vind je van hem en waarom? vind je dat hij vaak genoeg voor komt in de boeken en films? Hoe vind je dat hij gecast is in de films? als Gary Oldman en Rohan Gotobed. Laat je mening horen!!

Bericht 2
Zelf vind Ik Sirius een top karakter!! Ik heb wel medelijden met hem vanaf boek 3 al. Ik vind dat ze voor de rol van Sirius goede acteurs voor hebben genomen. Wel jammer dat Gary Oldman ook in badman speelt, maar dat is niet anders. daardoor word hij natuurlijk niet minder. Verder Had Rohan Gotobed als Sirius in de laatste film weinig te zeggen als Sirius, maar hij leek wel op hem. Verder vind ik het jammer dat ze in de films te weinig met hem hebben gedaan. En in het boek had hij van mij ook pas in boek 7 dood hoeven gaan, als ze drama erin wou doen.

Jessica: Je kan je bericht gewoon wijzigen. Zo hoef je niet te dubbelposten ;)


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 12:13 

Sirius Black, dat is een eigenaardig personage. Ga er maar aan staan om je feitelijk af te zetten tegen de traditie binnen de familie. Waardoor men jou ziet als het zwarte schaap van de familie. En hoewel zijn thuissituatie dus lang niet zo warm was leefde ie wel op toen ie op Hogwarts terecht kwam. Ik denk ook wel dat toen Sirius in aanraking kwam met Remus als James dat hij dat als familie is gaan beschouwen. Al helemaal toen ie bij the Potters over de vloer kwam. Door het feit dat ie op zijn gemak voelde bij Remus/James is daar ook uiteindelijk the Marauders uit voort gekomen.

Tegelijkertijd heeft ie ook genoeg vervelende dingen meegemaakt. Een beetje valselijk beschuldigd worden van notabene de moord op zijn goede vriend James, daarvoor in Azkaban belanden. Niet zo gek dat je dan probeert te vluchten. En handig is het dan wanneer je Animagus bent ;) Via boek drie en vijf is het mij ook wel duidelijk geworden dat, hoewel menig Black in Slytherin terecht kwam, Sirius in Gryffindor terecht kwam. Zijn eigen voorkeur speelde hier gewoon een grote rol. Maar bovendien past Sirius zijn karakter ook volkomen binnen Gryffindor. Dat rebelse, het avontuur zoeken en toch moedig zijn/trouw zijn aan je vrienden.

Ik zou zelf niet niet in de schoenen willen noch kunnen staan van Sirius. Hij heeft van begins af aan al een bewogen leven gehad. Dat het dan notabene zo heeft moeten eindigen in boek vijf is bijzonder cru. Al begrijp ik achteraf gezien wel waarom. Maar zoals het James/Lily niet was gegund, was Sirius het ook niet gegund om het leven te leiden wat ie wou. Ik denk dus niet dat het had uitgemaakt als Sirius pas in boek 7 zou omkomen.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 16:41 

Vroeger idealiseerde ik Sirius heel erg. Hij is nu nog steeds mijn favoriete good guy, maar ik zie hem nu wel zoals hij werkelijk is. Zo ook zijn negatieve kanten. Hij was een pestkop in zijn jeugd. Hij is arrogant, kinderachtig, roekeloos en hij heeft vaak een kort lontje en ik vind hem ook een beetje een hypocriet. (Natuurlijk heeft hij ook een hoop goede eigenschappen, zoals dapperheid en loyaliteit.)

Ik vond het zo mooi dat Harry eindelijk iemand ontmoette die als een vader voor hem kon zijn en toen moest hij weer op de vlucht slaan. Dat vond ik zo zielig. En 2 jaar later sterft hij.

Ik heb bij geen één dood zoveel gehuild als bij die van Sirius. Dat was toen ik twaalf was en op vakantie was in Oostenrijk. Een vakantie om nooit te vergeten :') Ik vond het zó oneerlijk dat Harry alweer iemand kwijtraakte en dan ook nog wel Sirius.

Ik heb Sier altijd heel erg interessant gevonden. Zijn thuissituatie, zijn vriendschap met de marauders, zijn opsluiting in Azkaban en daarna zijn leven als voortvluchtige. Dat hij in een hond kan veranderen, vind ik al helemaal awesome, want honden zijn mijn favoriete dieren. En het staat nog eens extra voor de loyaliteit van Sirius.

Ik ben nu heel erg gewend aan Gary Oldman. En ik vind het nu prima zo :) Ik had liever iemand gehad die wat jonger was, maar aangezien bijna alle volwassen personages gespeeld worden door een ouder iemand (e.g. Snape, James & Lily), maakt het niet zo veel uit.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 16:59 

Sirius is helemaal geweldig. We waren allemaal super blij dat Harry een vaderfiguur had. En vonden het ook ontzettend jammer dat het maar van korte duur was. Ik vind het ook super tof dat hij anders is dan de rest van zijn familie. Je moet daar toch wel serieus wat moed voor hebben.
De laatste keer dat ik de orde van de feniks las heb ik het deel dat Sirius sterft overgeslaan. Ik had geen zin om weer de tranen uit mijn gezicht te vegen.
Ik vind Gary Oldman geknipt voor de rol. Ik zou geen betere acteur gevonden hebben.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2012 16:27 

I love Sirius, Alle Marauders zijn favoriet bij mijn - minus peter :twisted: - maar als ik iemand moet kiezen dan zal het altijd Sirius zijn. Zijn verleden etc. is zo interessant en geweldig bedacht! &ik heb ook als een softie vreselijk zitten janken toen hij dood ging! De ergste dood uit heel de serie als je het mijn vraagt.

Ik denk trouwens dat net als Remus hij nooit meer echt gelukkig is geweest nadat ze waren verraden door Peter en hij zijn beste vriend kwijt raakte, wat denken jullie?

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2012 16:38 

Lily_flower schreef:

Ik denk trouwens dat net als Remus hij nooit meer echt gelukkig is geweest nadat ze waren verraden door Peter en hij zijn beste vriend kwijt raakte, wat denken jullie?


Nja, dat weet ik wel zeker. Hij heeft dan ook niet veel gehad waar hij gelukkig om zou kunnen zijn. Nadat Peter de boel verraden had, heeft hij 12 jaar in Azkaban gezeten. Daarna heeft hij als voortvluchtige geleefd. De hele wereld was doodsbang voor hem en iedereen dacht dat hij zijn beste vriend had verraden, dat hij een DE was en dat hij Harry dood wilde hebben. En op het einde zat hij opgesloten in zijn eigen huis. Logisch dat hij niet gelukkig was.

Ik denk dat als het allemaal anders was gelopen en in PoA dus Peter ontdekt werd en er naar buiten kwam dat hij onschuldig is en blablabla. Harry zou bij hem gaan wonen. Hij zou Remus terughebben. Ik denk dat hij dan best gelukkig had kunnen worden, alleen op een andere manier. Uiteraard zal hij altijd verdrietig zijn om James. Maar dat hoeft niet te betekenen dat je niet gelukkig kunt zijn.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 18:54 

Misschien heb je gelijk, ik weet het niet. Ik heb altijd het gevoel gehad dat hij hoe dan ook niet meer gelukkig was geworden, weet niet zo goed waarom.. Bij Remus heb ik hetzelfde, hoewel hij zijn leven eigenlijk op een rit had toen hij stierf had ik nog steeds het gevoel dat hij niet echt gelukkig was & naar mijn gevoel kwam dat niet omdat hij een weerwolf was.. Het is maar een gevoel maar zo heb ik het altijd geïnterpreteerd.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2012 23:17 

Wat een mooie posts, die twee boven mij. Ik heb er nooit zo over nagedacht, Jessica, maar hoe jij het neerzet is het inderdaad wel duidelijk dat zijn leven behoorlijk naar was nadat zijn vriend overleed. En Lily, ik denk ook dat Remus er nooit echt overheen is gekomen dat hij een weerwolf was. Hij was vaak behoorlijk negatief over zichzelf en had weinig zelfvertrouwen. De relatie met Tonks heeft hem wel gelukkiger gemaakt maar het riep ook weer allemaal twijfel op.

Ik vind Sirius... tja, ik heb nooit echt een ''band'' met hem gehad - onze persoonlijkheden liggen zo ver uit elkaar (vooral vroeger) dat ik mij gewoon moeilijk in hem kan verplaatsen. Ik vind dat hij echt heel goed is bedacht maar ik heb niks met hem.

In tegenstelling tot lordmistery vind ik niet dat Sirius in boek zeven moest doodgaan. Ik denk dat Rowling Sirius heeft laten sterven om ervoor te zorgen dat Harry niemand meer had om wie hij echt kon steunen voordat hij aan zijn reis begon, dat al zijn vaderfiguren weg waren - eerst Sirius en daarna Perkamentus. Anders had Sirius graag met hem mee gewild en had hij dat misschien ook echt gedaan.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: di mei 15, 2012 21:30 

@sweetHermione

Jij legt het gewoon briljant uit!! Nu ik er zo over nadenk is dat natuurlijk ook gewledig geschreven, het feit dat al zijn vaderfiguren uit de serie zijn nog voordat Harry iets van de Horcruxes afweet.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Grimboudplein 12

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 18:37 

Sirius is echt mijn favoriet. Hij doet alles om Harry te beschermen. En is gelukkig ook nog eens de peetoom van Harry. Het is jammer dat hij zo vroeg moest sterven. Ik vind dat hij uitgebreider in de boeken en films mee had mogen doen.

_________________
Met een glimlach op zijn gezicht viel hij achterover.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 22, 2013 21:16 

Sirius is inderdaad een fijn personage. Niet alleen is hij een faunaat en is hij de peetvader van Harry, ook is hij een trouwe vriend en een avonturier. Ik hou wel van die mix. Als hij mijn vader zou geweest zijn, zou mijn leven er echt heel anders uit gezien hebben. Niet dat mijn leven nu zo slecht is... Maar ik wil maar zeggen. Er zou meer sensatie in zitten, een losser leven, een vrijer misschien ook wel...

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Grimboudplein 12

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 17:40 

Ben het helemaal met je eens.

_________________
Met een glimlach op zijn gezicht viel hij achterover.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 21:05 

Dank je. ;) Welke band zou jij het liefst hebben met Sirius? Familieband? Vriendschapsband, iets verder misschien? Of misschien wil je wel dat hij je peetvader wordt?

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Grimboudplein 12

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 10:13 

Hij mag mijn peetvader wel zijn, geen probleem. Ik denk dat ik een hoop van hem zou kunnen leren.

_________________
Met een glimlach op zijn gezicht viel hij achterover.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme