Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2012 2:02 

Ik stem op A Fairy Tale Business. Het lijkt me gewoon echt een hilarische RPG :D.

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2012 15:52 

Naam/namen: Catie

Link naar jouw/jullie RPG-Paspoort: …

Naam RPG: The City without Tomorrow (under construction)

Ik wil deze RPG in het Nederlands/Engels doen: Nederlands

Waar gaat je RPG over?:
De nabije toekomst. De wereld hersteld van de brute oorlog tussen Engelen en Demonen, maar de wereld is niet meer wat het geweest is. Steden zijn gevaarlijke plekken die geplaagd worden door vele moorden, plunderingen en branden. Hoewel de Engelen en Demonen bijna zijn uitgeroeid is het ras van de halflingen groter geworden. Half Engelen en half Demonen zijn makkelijk te vinden en de rassen haten elkaar meer dan ooit. De half Engelen proberen de half Demonen uit te roeien voor meer veiligheid en de half Demonen roeien zoveel mogelijk uit. Half Engelen of mensen, het interesseert ze niet, zolang er maar bloed is. En de mensen proberen zichzelf slechts in leven te houden.

De mythe is dat er een verborgen instrument is wat de eigenaar de kracht geeft om over de wereld te heersen. Elke groep wilt dit instrument, maar het is nog niet gevonden. Want de mythe verteld dat het instrument alleen kan worden gevonden door een groep waarin alle rassen aanwezig zijn. Half Engelen, Half Demonen en Mensen. In het geheim worden er afspraken gemaakt tussen de leiders van de rassen en elk ras stuurt een kleine groep om samen te werken met de andere twee rassen. Deze gemengde groep moet zo onopvallend mogelijk door de stad heen, hints zoeken naar de locatie, het instrument vinden en als het gevonden is, het toe-eigenen. De vraag is of deze groep, vol wezens met elk hun eigen belangen het lang genoeg met elkaar volhoud om dit plan te laten slagen. En als ze het instrument vinden… Wie zal diegene zijn die het krijgt?

Waarom denk je dat deze RPG een toegevoegde waarde heeft voor het forum?:
Na grondig te hebben gekeken wat we hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat we nergens iets met Engelen&Demonen hebben. Vandaar dat ik dit presenteer. Een RPG die dat wel heeft. Daarnaast heeft iedereen zijn eigen agenda en dat zal vast zorgen voor mooie conflicten en situaties.

Mensen die hebben aangegeven mee te willen doen:
Jalf, Tengaar, TheKimKommer

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2012 19:16 

Ik stem op The City Without Tomorrow (:

Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 14:16 

San Riddle schreef:
Ik stem op The City Without Tomorrow (:

Ik ook, klinkt super interessant!

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 18:11 

Me2!

Eppur si muove

En toch beweegt (Galileo Galilei)

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 11:42 

Mijn stem gaat naar The City

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 11:57 

The City without Tomorrow mag zijn poorten openen.

A Fairy Tale Business heeft nog 6 stemmen nodig.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 17:03 

Ik stem op A Fairy Tale Business

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: do jan 24, 2013 19:41 

Naam/namen: xMissMe
Link naar jouw/jullie RPG-Paspoort: hier
Naam RPG: The Princetonians

Ik wil deze RPG in het Nederlands/Engels doen: Open voor discussie.

Waar gaat je RPG over?:

Princeton University, 5 september, 2015
Op Princeton University begint een nieuw academisch jaar. De eerstejaars trekken in één van de zes residential colleges, waar ze hun kamer hebben en waar ze eten en leven tijdens hun studietijd. Alle personages komen terecht in ofwel Rockefeller college, in het noordwesten van Princetons campus, ofwel in Whitman College, centraal-westelijk gelegen. Studenten op Princeton zijn elite-figuren: ze zijn intelligent en hun ouders zijn vaak ook nog eens stinkend rijk. De eerstejaars zullen al gauw merken dat Princeton University een wereld is waarin rijkdom en achtergrond belangrijke zaken zijn om erbij te horen.

De eerstejaars moeten al gauw kiezen voor één van Princetons elf eating clubs. Deze clubs hebben eigen gebouwen en hun leden dineren regelmatig gezamenlijk. De RPG’ers sluiten zich allemaal aan bij de Ivy Club – de oudste eating club van Princeton. Sommige RPG’ers spelen tweedejaars, die al lid zijn van de Ivy Club en ook in het Rockefeller of Whitman College wonen. Aan hen is de taak om de eerstejaars hun plaats te wijzen.

Toevallig hebben alle personages zich op gegeven voor een verplicht keuzevak: Basic Abilities I. Dit klinkt saai en dat vinden de meeste personages ook; de enige reden dat ze zich voor het vak hebben opgegeven is of omdat ze te laat waren met hun inschrijvingen voor andere verplichte keuzevakken of omdat je kennelijk nauwelijks iets voor het vak hoeft te doen. Het keuzevak begint na de start van het collegejaar en de intrek van de eerstejaars. De eerste- en tweedejaars verzamelen zich in de stoffige collegezaal van Basic Abilities I en ze zijn verbijsterd. Er is geen professor, geen docent: slechts een met krijt geschreven boodschap op het schoolbord:

Welkom bij Basic abilities I
Doelstelling: aan het einde van de cursus kent de student zijn speciale gave en kan hij of zij die toepassen in alledaagse situaties.

opdracht 1: vind uit wat je speciale gave is.

Deadline: volgende week, zelfde tijd, zelfde plaats.

Wel nu, de studenten vinden het al vreemd genoeg dat ze kennelijk in staat zijn om objecten te bewegen zonder ze aan te raken; om vuur of water te kunnen laten doen wat zij willen; om andermans gedachten te lezen of om onzichtbaar te worden. Iedere student heeft plotseling een geheel eigen gave en dit zullen ze eerst daadwerkelijk moeten gaan geloven. Maar als de groep dan ook nog eens een geheim genootschap (naam komt nog) achter zich aan krijgt, wordt het vreemder en vreemder…

Leden van het geheime genootschap kunnen overal zijn: in beide residential colleges, in de Ivy club en in de collegezalen. De eerste- en tweedejaars studenten zullen zoveel mogelijk bij elkaar moeten blijven om zich tegen het genootschap te weren – dat is moeilijk op zo’n grote campus, waar iedereen naar andere colleges moet en waar om de haverklap grote studentenfeesten en allerlei activiteiten plaatsvinden...

Ik denk dat deze RPG ten opzichte van andere RPGs drie dingen toevoegt. Ten eerste zijn alle personages, als de RPGers daarvoor kiezen, rijk en relatief slim. Verschillen tussen personages zijn dus puur op basis van karakter, op één belangrijk verschil na: eerste- of tweedejaars. De eerstejaars zijn écht ondergeschikt aan tweedejaars, wat hilarische gevolgen kan hebben. Ten tweede is de RPG weliswaar een "school-RPG", maar omdat het leven op de campus en de clubs belangrijker zijn, val je niet in het trage van "lessen volgen" ed. Studenten kunnen de gekste dingen organiseren op de campus - een campus die écht bestaat - er zijn foto's van en er is een échte geschiedenis aan verbonden. Ten derde is er natuurlijk het mysterie-element wat in andere RPGs denk ik tot nu toe weinig aanwezig is.

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 11:04 

Stem voor the princetonians.

Wat een naam zeg xD

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 20:06 

Hoooooooi!

Naam/namen:
Skywalker
Link naar jouw/jullie RPG-Paspoort:
Moet dat ;__;

Naam RPG:
Beauxbatons
Ik wil deze RPG in het Nederlands/Engels doen:
Nederlands
Waar gaat je RPG over?:
Oude Beschrijving schreef:
Beauxbatons, of afgekort, BB, gaat over het dagelijkse leven van een groepje zesdejaars studenten aan de Franse wizarding school. De RPG'ers verzinnen eigenlijk zelf het verhaal, dus wat dat betreft is het een open RPG met weinig regels of dingen om je aan te houden. Ofwel, men kan zo creatief aan de slag als ze maar willen!
Op Beauxbatons verlopen de zaken echter wel ietwat anders dan op Hogwarts. Zo zijn de jongens en de meisjes gescheiden - ze hebben elk een eigen common room, aparte slaapzalen, etc. De rest van de activiteiten [eten in de Grote Eetzaal, lessen, andere activiteiten zoals feestjes] gebeuren wel met iedereen. Zo nu en dan zijn er ook excursies, om de boel toch levendig te houden moest dat nodig zijn.

Het is BB! Iedereen houdt van BB!

Heb je toestemming om deze RPG te herstarten?:
Ja, ik heb mezelf (na wat nadenken) toestemming geven om 'm te heropenen.
Waarom wil je deze RPG graag opnieuw opstarten?:
Omdat 'ie nooit gesloten zou moeten zijn ö (Wat onze eigen schuld is, we hadden vaker moeten posten, maar hij was niet dood-dood. Hij was in een winterslaap, is all).

Lief stemmen allemaal, dan kunnen we weer verder!

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 20:13 

een stem voor BB~

were mine.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 20:16 

Ik stem ook voor BB

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 21:11 

Ook van mij een stem voor BB!

"Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 22:25 

En ook ik stem voor BB :')

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 289 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: