Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 21:39 

En 2013 is begonnen! Een nieuwe lijst!
Ik ga voor vijftig nieuwe films, ben benieuwd of het gaat lukken haha. Hier alvast een klein beginnetje. Ik steel nu wel heel schaamteloos de layout van Charlie, ik vind het stiekem wel leuk om onderscheid te maken tussen bioscoopfilms en gewone films! Vind je het erg dat ik dat van je overneem?


Citaat:
#001. 2003 LOVE ACTUALLY
#002. 2011 MIDNIGHT IN PARIS
#003. 1999 AMERICAN BEAUTY
#004. 2012 PITCH PERFECT


Love Actually
Leuke romcom met veel verschillende verhaallijnen. Ik moet zeggen dat de ene verhaallijn me wel meer aansprak dan de ander en dat ik stiekem "onze" Love Actually (Alles is Liefde) net iets leuker vond. Maar misschien komt dat ook doordat Sinterklaas me net iets meer aanspreekt dan kerst, haha.

Midnight in Paris
Erg leuke film <3 Ik bleek helaas minder op de hoogte te zijn van allerlei bekende schrijvers en kunstenaars dan ik had gehoopt, maar film was alsnog goed te volgen en erg tof. Heb nu al helemaal zin om naar Parijs te gaan (ga binnenkort een weekendje weg daar naartoe).

American Beauty
Was een leuke film! Veel gelachen en vooral geleerd dat je meer in het moment moet leven en je leven niet aan je voorbij moet laten gaan.

Pitch Perfect
Spoiler:
Leuke romcom vond ik zelf! Heb erg gelachen. Het einde was niet echt spectaculair en de film zelf was wel tamelijk voorspelbaar, maar de dosis humor beviel mij wel.


Laatst bijgewerkt door Cat op zo feb 24, 2013 10:56, in totaal 8 keer bewerkt.

 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 3:21 

2013

Citaat:
#001 The Lord of the Rings: the Fellowship of the Ring ****
#002 Life of Pi ****


LotR: FotR - ik had deze film nog nooit gezien, maar altijd al gewild en ik ben zo blij dat ik dat nu eindelijk heb gedaan. Ik had nooit zin om het boek te lezen, maar ook daar ben ik aan begonnen en het heeft mijn interesse ontzettend gewekt: next fandom here I come! De wereld die Tolkien gecreëerd heeft is prachtig en fantasierijk. Vanaf het moment dat ik de Elven taal hoorde en de Elven zag was ik verkocht. Echt een film om bij weg te dromen. De cast vond ik zelf niet heel bijzonder, met uitzondering van Gandalf. Natuurlijk is de gehele set en omgeving ook ontzettend mooi en ik ga zeker binnen de komende paar jaar een keer naar NZ, gelukkig is dat maar een paar uurtjes vliegen is voor mij :D.

Life of Pi - een prachtige film met waanzinnige effecten; waarschijnlijk de beste CGI die ik ooit heb gezien. De acteurs vind ik heel goed gecast, voornamelijk Pi (beide jongere versies) en ik denk dat er ook een nominatie zal komen voor de Oscars in de beste mannelijke hoofdrol en speciale effecten categorieën. De boodschap van de film vond ik ook heel mooi en deed mij aan het denken zetten. De reden dat het geen 5 sterren voor mij is, is omdat ik het toch net iets te lang vond (het voelde als langer dan 3 uur) en het op sommige punten een beetje saai was in mijn ogen. Toch zeker de moeite waard :).

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 13:33 

Dit is mijn lijstje voor 2013 belooft een mooi filmjaar te worden :)

001. Lincoln
002. Hansel and Gretel; which hunters
003. Mama
004. Welcome to the punch
005. Ironman 3
006. Star trek into darkness
007. Carrie
008. After Earth
009. The chronicles of Riddick; dead man stalking
010. The wolverine
011. Percy Jackson ; sea of monsters
012. Insidious chapter 2
013. Twelve years a slave
014. The last Halloween
015. Thor dark world
016. The Hobbit; the desolution of smaug
017. Destiny of the spirit
018. Horns
019. Devil’s knot
020. Legendary; Tomb of the dragon
021. The trials of Cate McCall
022. The philosopher’s
023. Therese Raquin
024. Darkchlyde
025. Clown
026. Grace and Danger
027. Friend request
028. Welcome to purgatory
029. It’s a London thing
030. Dracula
031. The ghost club; spirits never die
032. The otherworld
033. Book of the year
034. Love never dies
035. Threads of destiny
036. Amnesia
037. Medusa
038. The future of us
039. Casting the Runes
040. How time flies
041. Viking
042. Red throne
043. Goujou
044. A champion’s Heart
045. Inspiration
046. The hound of Erin
047. Myth of the devil
048. The last weekend
049. Time traveler
050. Nobody
051. Black light
052. Tanglewreck
053. Hiding in time
054. Fearful symmetries

IMDb.com is je grootste vriend :)
http://www.imdb.com/list/5yrU3oTSlbU/


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 14:03 

Citaat:
#01 bioscoop Les Misérables (2012) *****
#02 bioscoop Life of Pi (2012) *****
#03 bioscoop Rise of the Guardians (2012) *****
#04 This Means War (2012) *****
#05 Rio (2011) *****
#06 bioscoop Poulet Aux Prunes (2011) *****
#07 bioscoop Django Unchained (2012) *****


2013 is ook voor mij wat films betreft prachtig van start gegaan (:

Les Misérables
Wauw. Wauw wauw wauw. Ik vind het zo tof dat ze de zangstukken niet opnieuw hebben opgenomen na het filmen, daardoor werd de film 57028402 keer indrukwekkender. Anne Hathaway moet alle Oscars krijgen. Eerlijk gezegd vond ik Hugh Jackman en Russell Crowe een beetje tegenvallen wat zangkunsten betreft, maar Anne Hathaway, Eddie Redmayne en Aaron Tveit (onder andere) maakten dat weer goed. Erg indrukwekkend.

Life of Pi
Wederom - wauw. Ik heb enorm gehuild toen ik het boek las en de film maakte precies dezelfde emoties los. Suraj Sharma was fantastisch als Pi en de uiteindelijke ontknoping was precies zoals ik had gehoopt dat ze het zouden verfilmen. Heel erg mooi.

Rise of the Guardians
Een film die ik eigenlijk helemaal niet had gezien als ik er geen expositie over had gezien in een museum in New York. De artwork die daar hing maakte me nieuwsgierig en ik ben heel blij dat ik 'm gezien heb want ik vond dit echt een hele leuke film. Jammer dat er zo weinig publiciteit omheen was want meer mensen moeten deze film zien.

This Means War
In het vliegtuig gekeken. Wel leuk, niet fenomenaal. Gewoon een leuke tussendoor-film.

Rio
Vond deze een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Volgens mij hadden ze meer uit het concept kunnen halen. Ik vond Jesse Eisenberg wel een hele leuke voice actor trouwens.

Poulet Aux Prunes
Dit is een lastige, aangezien het een Franse film is die ik heb gekeken met IJslandse ondertiteling XD Maar ik kon verrassend veel meepikken en uiteindelijk heeft deze film wel indruk gemaakt. Ik moet 'm nog een keer kijken met Engelse ondertiteling om alle subtiele dingen te snappen. Ik vond het een hele mooie film, met een prachtige soundtrack.

Django Unchained
TARANTINOOOOOO! Wauw. Dit vond ik echt een toffe film, heb van begin tot eind genoten. Voornamelijk Christoph Waltz en Leonardo Dicaprio vond ik echt geweldig in deze film, en ook hier was een toffe soundtrack aanwezig.
Spoiler:
Bij de scene dat die groep mannen op paarden de onhandigheid van hun maskers aan het bespreken zijn lag ik bijna op de grond van het lachen trouwens.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 23:08 

Citaat:


01. The Perks of Being a Wallflower
Misschien dat ik wat vals speel want ik weet niet of ik deze in december of in januari heb gezien. Hoe dan ook, ik wilde deze film heel graag zien. Het verhaal leek me interessant en Emma Watson in een andere rol leek me geweldig. De film heeft me niet teleurgesteld Absoluut niet. Deze komt absoluut in mijn favorieten terecht.

02. Captain America: The First Avenger
Ik had hem nog niet gezien en ach, waarom ook niet. Het is vooral wat je verwacht van een Marvel film en wat je verwacht van oorlog. Leuk voor een keer, maar daar houdt het bij op.

03. Les Misérables
Mooie film, hele mooie film, maar had net iets meer verwacht ^^'' Komt misschien door de hype eromheen en het feit dat ik er al zo lang naar uitkeek. Ik vond het wel heel goed dat alles in chronologische volgorde is gefilmd en de acteurs op de set moesten zingen en niet later in de studio. Dat kleine blonde jongetje was overigens mijn all-time fav XD

04. Kill 'em All
Absoluut geen aanrader XD Slechte film slecht verhaal en niet boeiend. Het was dat ik niets beters te doen had vooral.

05. Pitch Perfect
Niet heel bijzonder, redelijk voorspelbaar verhaal, maar dat nam niet weg dat ik ervan genoten heb. Leuke film voor eens in de zoveel tijd (:

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2013 0:08 

Citaat:
Januari
#001 2009 Män Som Hatar Kvinnor ***
#002 1997 Anastasia **
#003 1994 The Swan Princess ***

Februari
#004 1996 The Craft ***
#005 2009 Flickan som lekte med elden **
#006 2012 The Perks of Being a Wallflower ****
#007 2009 Luftslottet Som Sprängdes **


Män Som Hatar Kvinnor
Als ik de film niet vergelijk met het boek of de Amerikaanse versie is hij zeker goed. Spannend, goed verhaal, interessante personages. Maar natuurlijk ga je onvermijdelijk vergelijken, en ik moet zeggen dat me toch opvalt dat deze originele Zweedse versie helemaal anders omgaat met het verhaal en de personages van Stieg Larsson dan de Amerikaanse re-make. In de Zweedse versie zijn de personages luchtiger en relativeren ze veel meer, in de Amerikaanse versie is het allemaal ernst. Michael Nyqvist's Mikael Blomkvist leunt ook dichter aan bij de boekversie dan die van Daniel Craig, maar ik vind Rooney Mara's Lisbeth Salander dan weer beter en dichter bij die uit het boek dan die van Noomi Rapace. De verfilming blijft overigens wel heel trouw aan het boek, zonder te vervelen.

Anastasia
Mwah. Ik ben heel erg geĂŻnteresseerd in Russische geschiedenis, dus wou ik deze film al lang graag zien. Nu wist ik op voorhand wel dat ik van een tekenfilm geen hoge verwachtingen moest hebben, maar toch heeft hij me teleurgesteld. Het verhaal was me te magertjes en de tekeningen waren wel mooi, maar bleek.

The Swan Princess
Dit is een re-watch. Ik heb hem nu al een paar keer gezien, maar hij blijft grappig. Het verhaal ken ik intussen wel, maar het blijft gewoon een leuke film om te zien.

The Craft
Ik nam deze film op omdat ik wel zin had in een 90s film over occulte gebeurtenissen. Ik had geen hoge verwachtingen en heb me best wel vermaakt. De opzet was heel goed, de uitwerking liet vaak te wensen over. Deze film had heel wat beter kunnen zijn, maar al bij al is het wel leuk als pure entertainment. Pas achteraf las ik dat Charmed hier z'n inspiratie gehaald heeft en dat merk je ook wel een beetje.

Flickan som lekte med elden
Ook de tweede film uit de reeks blijft héél trouw aan het boek. Op zich vind ik dat een goede zaak - ik hou niet zo van verfilmingen die helemaal niet op het boek lijken of die fundamentele plotwendingen of interessante maar kleinere personages weglaten. Maar in dit geval was het best wel jammer, want als je het boek al gelezen hebt, dan is hier eigenlijk niet veel aan. Ik blijf ook vinden dat Noomi Rapace te veel emotie toont als Lisbeth Salander.
Deze film is qua sfeer minder dan zijn voorganger. Hij lijkt snel gemaakt en met weinig gevoel voor spanning, er is weinig suspense.

The Perks of Being a Wallflower
Ik heb vorig jaar het boek gelezen en was helemaal fan. Met de film is het niet anders. Het gebeurt zo zelden dat een film het boek waard is, maar het feit dat de auteur zelf de film geschreven is speelt daar waarschijnlijk wel een grote rol in. Heel mooie film die ik zeker nog ga herbekijken!

Luftslottet Som Sprängdes
Zelfde gevoel als bij de tweede film: snel afgehasseld, weinig sfeer en zo trouw aan het boek dat het saai wordt.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


Laatst bijgewerkt door Genner op zo maart 10, 2013 12:35, in totaal 7 keer bewerkt.

 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2013 14:23 

En het is alweer februari! Rewatches doe ik trouwens in zilver heb ik net besloten, voor het overzicht.

Citaat:
#001. 2003 LOVE ACTUALLY
#002. 2011 MIDNIGHT IN PARIS
#003. 1999 AMERICAN BEAUTY
#004. 2012 PITCH PERFECT

#005. 1961 101 DALMATIĂ‹RS
#006. 2012 LINCOLN
#007. 1995 BRAVEHEART
#008. 2012 SNOW WHITE AND THE HUNTSMAN
#009. 2011 RISE OF THE PLANET OF THE APES
#010. 2012 LIFE OF PI
#011. 1999 THE MATRIX
#012. 1994 FORREST GUMP

101 Dalmatiërs
Van Walt Disney natuurlijk <3 Zo'n leuke film vind ik dat en dit was zeker niet de laatste keer dat ik hem heb gezien, haha.

Lincoln
Spoiler:
Indrukwekkende film! Zat veel politiek en recht in, daar hou ik wel van. Vond het een heel mooi moment toen de slavernij werd afgeschaft. Zeker de moeite waard!

Braveheart
Wauw, van deze film was ik heel erg onder de indruk! Ik had niet helemaal verwacht dat ik het een leuke film zou vinden (ik verwachtte veel oorlog/actie en daar ben ik normaal niet zo weg van), maar vond hem uiteindelijk fantastisch. Veel rauwe beelden en een mooi, onvoorspelbaar verhaal. Oh, en de Schotse accentjes en die landschappen <3

Snow White and the Huntsman
Mehh, deze viel mij een beetje tegen. Ik heb ooit Red Riding Hood gezien (wat ik een erg leuke film vond) en hoopte dat dit iets soortgelijks zou zijn. Qua verhaal was dat het ook, maar zowel de acteerprestaties van Kristen Stewart (Snow White) als van Charlize Theron (Ravenna, de koningin) vielen mij een beetje tegen. De actrice die Ravenna speelde overacteerde naar mijn mening een beetje waardoor ik haar minder geloofwaardig vond. Desalniettemin heb ik me er toch nog wel mee vermaakt op de maandagavond (: Maar ik hoef hem niet nog een keer te zien of zo.

Rise of the Planet of the Apes
Vond het wel een indrukwekkende film, hoewel ik af en toe wel een traantje moest wegpinken als de apen in de film mishandeld werden :[ Ik kan erg slecht tegen dierenleed. Desondanks toch wel een goede film (:
Edit: natuurlijk ook een must-see voor de Tom Felton fans onder ons!

Life of Pi
Spoiler:
Wat een mooie, kleurrijke film is dit zeg! Ik had regelmatig een magisch gevoel en kippenvel op mijn armen. Ik vond de beide acteurs die Pi speelden (de jonge en de oude versie) ook erg overtuigend. Enige minpuntje vond ik het einde van de film (hoewel dat meer te maken heeft met het boek / de verhaallijn), waarin het tweede verhaal werd verteld wat Pi aan de Japanse onderzoekers vertelde. Dat stukje deed een beetje afbreuk aan het magische gevoel naar mijn mening. Voor de rest een prachtige film, zeker kijken!

The Matrix
Ik schaam me bijna om dit te zeggen, maar ik had deze klassieker nog nooit gezien! Toch goed dat ik hem nu eindelijk bekeken heb, want ik vond hem leuker dan ik had verwacht. Ik vond de special effects heel erg goed, zeker als je kijkt naar wanneer de film gemaakt is! Ik ben nog wel in verwarring over het een en het ander maar ik hoop dat deze verwarring wegvalt als ik de andere films ook kijk (:

Forrest Gump
Ik heb zoveel films uit de IMDB top 50 nog nooit gezien dat het bijna beschamend is haha. Dit verhaal gaat over een licht verstandelijk beperkte man en wat hij van zijn leven gemaakt heeft. Het thema uit het verhaal vind ik mooi: ondanks beperkingen in je leven kan je toch veel bereiken. Ook vond ik het leuk dat Forrest zijn verhaal vertelde bij de bushalte en dat alle stukjes (tot bijna het laatst) flashbacks van zijn leven zijn. Het terugkerende thema van presidenten / Amerikaanse geschiedenis vond ik daarentegen iets minder interessant (hoewel de filmmakers het vast goed bedoeld hebben om de film een extra stukje geschiedenis te geven). Daarnaast stoorde ik me enigszins aan de stem van Forrest (hoewel ik wel denk dat deze stem bewust gekozen is voor deze rol). Ik weet niet zo goed hoe ik deze film moet waarderen, aangezien ik af en toe flink ontroerd werd en dat positief vind, maar aan de andere kant kon ik ook niet altijd mijn aandacht bij het verhaal houden. Goede film, maar niet top 50 IMDB lijst waardig is mijn mening.


Laatst bijgewerkt door Cat op zo maart 03, 2013 16:22, in totaal 9 keer bewerkt.

 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 12:59 

Citaat:
#01 bioscoop Les Misérables (2012) *****
#02 bioscoop Life of Pi (2012) *****
#03 bioscoop Rise of the Guardians (2012) *****
#04 This Means War (2012) *****
#05 Rio (2011) *****
#06 bioscoop Poulet Aux Prunes (2011) *****
#07 bioscoop Django Unchained (2012) *****

#08 The Fall (2006) *****
#09 Street Angel (1928) *****
#10 The Docks of New York (1928) *****
#11 Pitch Perfect (2012) *****
#12 The Perks of Being A Wallflower (2012) *****
#13 Applause (1929) *****
#14 Silver Linings Playbook (2012) *****

The Fall
Deze film heeft mij volledig omver geblazen. Ik had er hele goede dingen over gehoord maar niets had mij voorbereid op dit spektakel. Afgezien van de cinematografie, die echt fantastisch was, was ik vooral onder de indruk van het jonge meisje, Catinca Untaru, waarvan ik achteraf las dat ze geen tekst uit haar hoofd hoefde te leren maar op een natuurlijke manier reageerde op Lee Pace. Dat merk je. De chemie tussen Lee Pace en Catinca was bijna voelbaar en met name de scenes richting het eind maakten me ontzettend aan het huilen. Echt een van de beste films die ik ooit gezien heb.

Street Angel
Silent film die ik moest kijken voor de online film cursus die ik volg. Ik heb weinig silent films gezien waardoor mijn aandacht regelmatig verslapte, maar ik kwam er later achter dat dat voornamelijk kwam omdat ik niet goed wist hoe ik precies naar een silent film moest kijken. Achteraf gezien ben ik vooral onder de indruk van de manier waarop welk shot zorgvuldig werd ontworpen, belicht en geschoten.

The Docks of New York
Ook een silent film, deze vond ik ietsje minder interessant maar de soundtrack was wel heel leuk. Compleet anders dan Street Angel, en het was interessant om het contrast tussen de twee films te bekijken.

Pitch Perfect
Eindelijk! Ik vond 't een leuke film, maar niet waanzinnig. Met name de verhaallijn rond de 'leidster' van de meidengroep vond ik bijzonder smerig en had wat mij betreft ook wel anders gekund (ik kreeg flashbacks naar Bridesmaids, wat ik echt een vreselijke film vond, dus dat was een beetje jammer). De zanggedeeltes waren wel heel tof gedaan en vooral de sing-off ergens halverwege de film vond ik echt heel leuk. En het is geen straf om naar Skylar Astin te kijken.

Perks of Being A Wallflower
Ik ga heel eerlijk zijn: ik vond 'm een beetje tegenvallen. Ik heb het gevoel dat ze er veel meer uit hadden kunnen halen, vooral uit Charlie als character. Ik kreeg pas ergens op het eind echt sympathie voor hem, terwijl ik in het boek een enorme verbondenheid met dat personage voelde. Ik heb het idee dat dat misschien komt omdat de film is geregisseerd door de schrijver van het boek, en dat daardoor veel innerlijke dialoog (die uiteraard wel in het boek te lezen is) er niet goed uit is gekomen. But that could just be me. Geen slechte film, en de muziek was erg tof.

Applause
Ook een film uit de film course. Een beetje te melodramatisch naar mijn smaak. Er zaten nogal wat klunzige shots in, maar ook een heleboel goeie dingen.

Silver Linings Playbook
Ik had gemengde reacties gehoord op deze film, waarbij mensen voornamelijk bleven zeggen dat het eerste uur van de film niet zo boeiend is. Dat viel mij enorm mee, ik heb me erg met deze film vermaakt. Dat kwam waarschijnlijk vooral van Bradley Cooper en Jennifer Lawrence, die ik allebei erg goed vond. Ik vind het geen wonder dat deze film een aantal Oscarnominaties te pakken heeft, hoewel ik me afvraag of hij ook echt Oscars gaat winnen.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 17:01 

Ik kijk per jaar nooit zoveel films omdat ik vaak halverwege afhaak of midden in een film val. Eens kijken hoeveel ik er dit jaar helemaal kan afkijken. Wat er voor dit jaar op mijn lijstje staat is in elk geval Disney's Fantasia en een paar rampzalig slechte horrors.

Citaat:


Alles Is Familie
Deze film viel mij een beetje tegen. Het was grappig en het verhaal was wel aardig, maar ik vond het toch net-niet. Het hele zwanger/abortus verhaal vond ik zo erg dat ik de hele film bijna niet meer kon waarderen. Misschien ben ik daar iets te gevoelig voor.

Shortbus (18+)
Deze film laat het liefdes-, vriendschaps- en seksleven zien van twee stelletjes, een dominatrix en een buurtman, die samenkomen in de New Yorkse erotische nachtclub Shortbus. Iedereen kampt met zijn of haar (voornamelijk) emotionele problemen en is op zoek naar verlichting.
Ik vond dit een heel mooie, beetje arty film. Vooral het weerspiegelen van de depressie van één van de hoofdpersonages was heftig - ik geloof dat hij een prijs of nominatie ervoor heeft gekregen.Het is een vrij emotionele film, maar niet eentje waar je echt helemaal stuk gaat van het huilen, want er is ook genoeeg te lachen. Er zitten flink wat seksscènes in (het komt in de richting van softcore denk ik), maar daar houd ik wel van. Ik heb zelf niets gezien wat me schokeerde, maar als je niet van naakt/erotiek houdt dan moet je de film niet bekijken. Het fijne vond ik wel dat het LGBTQ friendly is. Bovendien worden de seksuele voorkeuren van de personages niet als zwart-wit gepresenteerd, belangrijker is de connectie tussen de mensen.
Funfact: de twee Jamie's zijn in het echt ook een stelletje.


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 17:09 

Citaat:

06. Driven to Kill
Dus... Steven Seagal. Ja, nee, ik weet het niet. Ik hou van een goede actiefilm, maar dit was dat niet. Ik vond het maffia aspect niet zo heel interessant, alhoewel het wel te verwachten was. Het was meer dat ik te lui was om mijn tv over te zetten XD Nee, dit doen we niet nog een keer, vooral ene hersenloze film. Niet nadenken, want een plot zat er niet echt in en het was vooral heel voorspelbaar :')

EDIT::

07. Silver Linings Playbook
PURE LOVE. Ik begrijp precies waarom Jennifer Lawrence een oscar voor haar rol in deze film heeft gekregen. Ze was geweldig en ook Bradley Cooper was geweldig. Het is een prachtig verhaal met hele goede scènes en enorm veel emoties. Echt een AANRADER <3

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 01, 2013 15:07 

Citaat:
#01 bioscoop Les Misérables (2012) *****
#02 bioscoop Life of Pi (2012) *****
#03 bioscoop Rise of the Guardians (2012) *****
#04 This Means War (2012) *****
#05 Rio (2011) *****
#06 bioscoop Poulet Aux Prunes (2011) *****
#07 bioscoop Django Unchained (2012) *****
#08 The Fall (2006) *****
#09 Street Angel (1928) *****
#10 The Docks of New York (1928) *****

#11 Pitch Perfect (2012) *****
#12 The Perks of Being A Wallflower (2012) *****
#13 Applause (1929) *****
#14 Silver Linings Playbook (2012) *****

#15 Monkey Business (1931) *****
#16 Miss Pettigrew Lives For A Day (2008) *****
#17 Beasts of the Southern Wild (2012) *****
#18 Scarface (1932) *****
#19 The Ghost Ship (1943) *****
#20 Lincoln (2012) *****
#21 Anna Karenina (2012) *****
#22 The Trail of the Lonesome Pine (1936) *****

Monkey Business
Mijn eerste Groucho-film! Ik vond 'm op zich wel leuk, en de Groucho brothers hebben zeker talent, maar ik vond het wel een beetje jammer dat het praktisch een lange film was van aaneengeschakelde grappen. Ik hou van films met een stevigere verhaallijn. Maar ik heb me wel vermaakt.

Miss Pettigrew Lives For A Day
Schattige, charmante film met een heerlijke rol voor Lee Pace. De cast was sowieso leuk. Leuke film voor tussendoor, werd er vrolijk van (:

Beasts of the Southern Wild
Wheeeeew ik wilde zo graag dat deze film de Oscar voor Best Picture zou winnen want wauw. Helaas is dat niet gebeurd maar dat maakt deze film er niet minder op. De muziek is fenomenaal, Quvenzhané Wallis is terecht de jongste Oscargenomineerde actrice ooit en de beeldtaal was fantastisch. Ik vind het heel erg jammer dat ik deze film (nog) niet in de bioscoop heb meegemaakt.

Scarface (1932)
Film voor de filmcursus en ik vond 't helemaal niks. Gangsterfilms zijn sowieso normaal gesproken niet echt mijn pakkie an en ik heb me enorm zitten vervelen tijdens deze film, jammer genoeg.

The Ghost Ship
Ook een filmcursusfilm, maar deze vond ik wel fascinerend. Voornamelijk de rol van het schip vond ik boeiend, en de manier waarop met geluid en licht werd omgesprongen. Interessante studiefilm.

Lincoln
In mijn poging alle films die genomineerd waren voor Best Picture te zien vóór de Oscars ook daadwerkelijk werd uitgereikt ben ik nog wel aan Lincoln toegekomen. Afgezien van de lengte van de film, die werd benadrukt door lang aangehouden shots en soms te lange speeches imo, vond ik dit wel een hele mooie film. De cinematografie was fantastisch en Daniel Day-Lewis heeft terecht de Oscar voor Best Actor in a Leading Role binnengesleept.

Anna Karenina
Dit is een kostuumdrama, het heeft een cast waar je u tegen zegt, en de film is geregisseerd door Joe Wright. De kans was daardoor vrij groot dat ik 't een leuke film zou vinden, en dat was inderdaad het geval. Vooral Matthew Macfadyen vond ik heel leuk in deze film omdat hij een soort rol speelt waarin ik 'm nog nooit eerder had gezien.

The Trail of the Lonesome Pine
Filmcursus. Beetje saai, om eerlijk te zijn. Interessant om te zien hoe er met kleur wordt omgegaan, maar ik begon de film eigenlijk pas echt een beetje te waarderen nadat ik er een lezing over had gezien. Dat is een beetje jammer natuurlijk.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 16:30 

Nieuwe maand, nieuwe post, voor het overzicht :)
Citaat:
#001. 2003 LOVE ACTUALLY
#002. 2011 MIDNIGHT IN PARIS
#003. 1999 AMERICAN BEAUTY
#004. 2012 PITCH PERFECT

#005. 1961 101 DALMATIĂ‹RS
#006. 2012 LINCOLN
#007. 1995 BRAVEHEART
#008. 2012 SNOW WHITE AND THE HUNTSMAN
#009. 2011 RISE OF THE PLANET OF THE APES
#010. 2012 LIFE OF PI
#011. 1999 THE MATRIX
#012. 1994 FORREST GUMP

#013. 2012 DJANGO UNCHAINED
#014. 1963 MERLIJN DE TOVENAAR
#015. 2010 INCEPTION
#016. 2012 ARGO
#017. 2012 SAVAGES
#018. 1993 DAZED AND CONFUSED

Django Unchained
Spoiler:
Ik heb het normaal niet heel erg op western films, maar deze beviel toch wel! Er zaten veel leuke dialogen in, vond ik. Ik vond dat het thema slavernij goed was uitgewerkt zonder dat het heel moralistisch werd. Enige minpuntje van de film vond ik dat er af en toe geschoten werd in de film voor de actie geloof ik zonder dat ik een duidelijke reden voor het verhaal kon vinden (met bijbehorende bloedspetters). Maar verder een vermakelijke film (:

Merlijn de Tovenaar
Deze Walt Disney had ik nog nooit in zijn geheel gezien dus dat werd een keertje tijd, haha. Het duurde even voor ik goed in de film kwam en ik vond niet alle scènes leuk. Alsnog beste aardige Disneyfilm en mijn lievelingsscène was toen Merlijn en Arthur als vissen rondzwommen in de gracht om het kasteel.

Inception
Ik vond deze film best lastig te volgen, maar ik vond het wel een goede film. Iig niet gaan kijken dus als je moe bent (; Ik vond de meeste acteurs overtuigend en ik was best onder de indruk van het ingewikkelde plot. Toch had ik het idee dat er een paar foutjes in de film zaten, maar misschien komt dat ook doordat ik de film (nog) niet helemaal begrepen heb ;P Ach ja. Zeker de moeite waard om een keer te kijken, ik had er af en toe ook wat Matrix deja-vu gevoelens bij!

Argo
Deze film heb ik bekeken vanwege de Oscars die de film gewonnen had. Ik was redelijk onder de indruk van het verhaal (zeker omdat het (gedeeltelijk) was gebaseerd op een waargebeurd verhaal) maar bij vlagen vond ik de film te Amerikaans. Ook kon ik de humor in de film heel erg waarderen, zo werd het toch wel zware onderwerp niet zo beladen. De film is het bekijken waard naar mijn mening (;

Savages
Tja, wat moet ik hier over zeggen :'). Film zaterdagavond met wat vrienden gekeken. Het gaat over twee vrienden die een wiethandel hebben in Californië die in de problemen komen met andere wiethandelaren en justitie. Voor een filmavond met vrienden en af en toe tussendoor kletsen is deze film wel geschikt, maar is verder absoluut geen aanrader. Erg Amerikaanse film, slechte humor af en toe en ongeloofwaardige plottwists. Het einde was ook erg cheesy.

Dazed and Confused
Deze film gaat over een aantal laatstejaars middelbare scholieren op de laatste dag (en nacht) voor de zomervakantie. Het verhaal speelt zich af in de jaren '70. Ik weet niet zo goed wat ik van de film moet vinden. Aan de ene kant vond ik dat een aantal dingen sterk neer werden gezet (bijvoorbeeld het niet weten wat je aan moet met je toekomst / keuzes maken; zie hiervoor bijvoorbeeld de scène van de jongen die eigenlijk helemaal niet naar law school wil, of Pink die wel wil sporten maar zich niet wil laten binden door regels die de coach opstelt) maar aan de andere kant vind ik dat het verhaal niet ergens naartoe werkt. Hierdoor zat ik een beetje met een leeg gevoel aan het einde van de film.


Laatst bijgewerkt door Cat op di maart 26, 2013 16:37, in totaal 3 keer bewerkt.

 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: za maart 09, 2013 14:13 

Citaat:

08. Labyrinth
Ik heb deze film vandaag voor het eerst in mijn leven gezien, maar ik moet zeggen dat ik de film erg leuk vond :') Er zaten grappige stukjes in en alles viel goed samen. Ik kan deze film best nog een keer kijken ^^

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 10, 2013 12:43 

Citaat:
Januari
#001 2009 Män Som Hatar Kvinnor ***
#002 1997 Anastasia **
#003 1994 The Swan Princess ***

Februari
#004 1996 The Craft ***
#005 2009 Flickan som lekte med elden **
#006 2012 The Perks of Being a Wallflower ****
#007 2009 Luftslottet Som Sprängdes **

Maart
#008 2013 TPB AFK ***
#009 2012 Les Misérables ****
#010 2009 Wuthering Heights ****
#011 2009 Red Riding: In the Year of Our Lord 1974 **

April
#012 2009 Red Riding: In the Year of Our Lord 1980 **
#013 2009 Red Riding: In the Year of Our Lord 1983 **
#014 2006 All the King's Men ****


TPB AFK
Zeer interessante documentaire over de mannen achter The Pirate Bay. We zien vooral de verschillende gerechtelijke processen en hoe ze zich daartoe verhouden. Ik vond het jammer dat we niet wat meer voorgeschiedenis kregen - dan had ik vier sterren gegeven - maar zo staat de documentaire er ook wel. Het geeft zeker stof tot nadenken en brengt een aantal heel goede punten naar voor ivm internet en recht.

Les Misérables
Ik had natuurlijk al gehoord van de musical, maar had nooit het boek gelezen, de film of de musical gezien. Ik kende het verhaal ook niet. Ik was zeer aangenaam verrast. Mijn aandacht verslapte haast niet en ik vond de muziek heel aanstelijk en mooi. Ik vind dat Russel Crowe het lang niet slecht deed - hij is het niet gewend om zingend te acteren, maar toch overtuigt hij erg. Ik ben ook fan van Eponine. Enige minpunt aan deze film was Eddie Redmayne. Wat een irritant ventje, weer maar eens.

Wuthering Heights
Prachtige verfilming van het gelijknamige boek. Ik zag hier een paar jaar geleden een stukje van en ik wilde het altijd al helemaal zien. Ik vind het verhaal op zich al heel interessant en anders. De meeste acteurs doen het in deze verfilming ook goed. Tom Hardy is een schitterende Heathcliff. De decors zijn ook heel mooi.

Red Riding Trilogy
Het tweede deel van de trilogie vond ik persoonlijk het beste, maar over het algemeen ben ik niet erg onder de indruk. Het verhaal gaat heel snel en er zijn heel wat personages waar met verschillende namen naar verwezen wordt. Het is gewoon erg moeilijk om te volgen. Het is daarnaast ook langdradig, waardoor je de aandacht er moeilijk bij kan houden. De casting is ook niet altijd geloofwaardig.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


Laatst bijgewerkt door Genner op ma apr 29, 2013 10:11, in totaal 3 keer bewerkt.

 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 10, 2013 16:08 

We zitten ondertussen in Maart en ik heb maar 2 films gekeken & dat is volgens mijn nog nooit gebeurd! :shock: Ik ga dus niet hoog inzetten en hou het op 20 films, als ik zo doorga ga ik dat niet eens halen :roll:

Citaat:
01. The Town
02. Killer Elite

The Town:
Dit vond ik echt een geweldige film. Het is ook echt een film voor mijn met veel schieten, actie en een beetje romantiek. Heb op het puntje van mijn stoel gezeten en ben even bang geweest dat de hoofdpersonage het niet zou gaan redden. Heel blij dat ze niet voor het alternatieve einde hebben gekozen :D

Killer Elite:
Best een leuke film. Heb me zeker niet verveeld maar hij had ook niet het Wauw effect op me. Dit was een waargebeurd verhaal, interessant om te lezen dat de Britse regering nog steeds alle betrokkenheid ontkent.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme