Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 50  Volgende

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za maart 09, 2013 20:15 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose glimlacht eventjes beleefd en gaat vervolgens op de stoel zitten. "Uhm.. Ja, lekker.." knikt ze vervolgens op Maleficents aanbod om nog wat thee te laten zetten. Rose vouwt haar handen over haar knieën heen en kijkt eventjes de tuin in terwijl ze haar vingers in elkaar vestrengelt.
Wanneer Maleficent vervolgens uit het niets begint te vertellen, kijkt Rose naar haar op. Maleficent lijkt echter op gegaan te zijn in het kopje op het tafeltje. Rose haar blik glijdt van het kopje naar Maleficent en weer terug. Ook haar blik blijft op het kopje hangen terwijl ze luistert naar de woorden van Maleficent over de geschiedenis van dit soort servies.

Rose heeft het nog niet helemaal door dat Maleficent gestopt is met praten over het servies. Haar gedachten zijn deels afgedwaald en wanneer ze van het kopje opkijkt, merkt ze pas echt op dat Maleficent klaar is met haar verhaaltje. ".. zo'n idee waarom je hier bent." Oh. Rose glimlacht vluchtig. Ehm ja. Ze gaat eventjes verzitten. Misschien kon ze het maar meteen vragen zoals het erop neer kwam. "Het is nu al een jaar geleden.. Is er.. Is er geen enkele mogelijkheid om het op een of andere manier.. nouja.. terug te draaien?" Ze blijft Maleficent recht aankijken maar durft geen sprankje hoop naar boven te laten komen.

"Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za maart 09, 2013 21:37 

Afbeelding
Maleficent

Maleficent kijkt achter zich, naar een dienstmeisje dat ver achter haar staat, in de gang die open naar de tuin doorloopt. Ze wijst met haar vinger een bepaalde kant op, en het dienstmeisje weet ogenblikkelijk wat ze bedoeld: meer thee. Snel stapt het dienstmeisje uit het zicht.

Als Rose haar vraag stelt, glimlacht Maleficent vriendelijk. Ze had al verwacht dat dit bezoek hierover zou gaan. ,,Het spijt me,'' zegt Maleficent. Ze meent het. Maleficent had niets tegen Rose. Of Chase. Of Kit. Of Feira. Of wie dan ook. Ze had zelfs niets tegen Noah; alleen tegen zijn 'krachten' en het feit dat Stella vanwege die krachten systematisch heksen had uitgeroeid. Het wraak nemen voor Samantha en het terugkrijgen van haar jeugd waren leuke extraatjes geweest. ,,Ik vertelde je over het servies omdat wat de Nicomacheaanse serviesmakers is aangedaan, ook de heksen is aangedaan. Een hoop heksen zijn altijd loyaal gebleven aan de koninklijke familie, terwijl we hen makkelijk van de troon konden stoten. En toen we Stella waarschuwden voor Noah's kracht en wilden dat hij die opgaf omdat dat veiliger was, heeft ze bevolen om ons uit te roeien,'' Maleficent kijkt Rose met een spottend lachje aan. ,,Is er een mogelijkheid om dat terug te draaien?''

Maleficent schudt haar hoofd. ,,Ik kan het terugdraaien. Maar ik ben niet van plan dat te doen,'' gaat ze verder. ,,Jij bent een mens. Je hebt geen enkele ervaring met hoe de koninklijke familie werkelijk is. Mensen als Chase en Noah geven alleen maar om zichzelf - kijk naar Chase: als hij Ă©cht van je moeder hield, dan zou hij haar en je vader met rust laten. Dan zou ze Ă©cht gelukkig zijn. Chase houdt alleen van zichzelf - daarom gaat het zo moeizaam tussen hen.'' Maleficent had zich op Chase laten inpraten...

Het dienstmeisje komt aan met een dienblad. Ze zet het op tafel, zet een schoteltje met kopje voor Rose, en schenkt thee in uit een theepot. Ze maakt een kort buiginkje, en verdwijnt dan weer.

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo maart 10, 2013 10:20 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose blaast even uit wanneer Maleficent zegt dat het haar spijt. Ze had niet eens door dat ze haar adem in had gehouden terwijl ze had gewacht op een antwoord, een ander antwoord dan dat ze nou had gekregen. Rose wendt haar blik echter niet van Maleficent af. Ze blijft haar juist strak aankijken wanneer ze het verhaal van het servies samenbrengt met de de loop van de omstandigheden waar ze nu verwikkeld in waren.

"Er is dus wel een manier." gaat het meteen door haar hoofd wanneer Maleficent zegt dat ze het wel kan, maar het niet zal doen. Net als Feira haar vertelde, was er inderdaad een manier om het terug te draaien. Deze bevestiging alleen al geeft Rose hoop.
Ze fronst echter meteen wanneer Maleficent opeens over Noah en Chase begint en vervolgens verder gaat over Chase z'n gedrag. Ditmaal schudt Rose haar hoofd. "Je hebt het recht niet om ook maar over iemand zo te spreken." zegt ze. Het dienstmeisje komt tussendoor even thee brengen, wat Rose de kans geeft om even te kalmeren en niet uit te vallen tegen Maleficent. Zowel Noah als Chase waren gevoelige onderwerpen voor haar.

Eigenlijk wil Rose meteen in de verdediging schieten en vertellen dat ze het helemaal mis heeft over Chase. Ze houdt zichzelf echter tegen. Dat was namelijk niet de reden waar ze hier voor was. Ze bijt eventjes op haar lip. "Noah heeft niets gedaan wat niet veilig was. Samantha was degene die de balans heeft verstoord. Samantha heeft Noah elke keer weer aangezet tot iets onmenselijks." Rose schudt haar hoofd. "Noah heeft zelfs de dood van zijn broer geaccepteerd.." haar stem begint lichtjes te trillen. ".. hij heeft het niet over z'n hart kunnen verkrijgen om hem terug te krijgen, hoe veel hij dat ook wilde - omdat dat niet veilig zou zijn, omdat dat de balans zou verstoren, omdat dat de regels waren." Ze wijkt haar blik niet van Maleficent af. De thee die net ingeschonken is heeft ook nog geen enkele blik gekregen. "Er waren regels, Maleficent. Regels om alles volgens de wet van de natuur te laten gaan. Regels om de balans te houden. Regels zodat alles veilig zou verlopen." Rose lacht even ongelovig. "Maar dan is daar Samantha. Iemand die echt alleen maar om zichzelf geeft - Samantha is een stuk beter voorbeeld dan Chase als we het over zelfzuchtige mensen willen hebben -, een heks die met haar eigen bedoelingen alles verstoort. Die lak heeft aan die regels." Rose kan er niks anders meer aan doen dan alleen maar ongelovig te lachen. Elke keer weer wanneer ze hierover nadenkt, beseft ze hoe dit allemaal zo vreselijk mis is gegaan. "Maar ik zie haar niet verbannen worden hoor, nee ho maar, ze krijgt zelfs een ereplekje in het koninklijk kasteel."

"Maar vertel eens, Maleficent.. Is er een mogelijkheid om dit wat jij doet terug te draaien?" vraagt ze. "Volgens mij weten jullie hier op het kasteel meer af van de cijfers, maar ik zal het toch maar even ter sprake brengen: Voor hoeveel onschuldige levens ben jij nou verantwoordelijk, Maleficent? Er gaan immers dagelijks onschuldige mensen die brug over, zonder terug te keren. Er verdwijnen steeds meer mensen, het hele dorp begint langzaam uit te dunnen." Er verschijnt een kort flauw glimlachje, die al snel weer verdwijnt. "Is er een mogelijkheid om dat terug te draaien?"

Rose wendt haar blik van Maleficent af en kijkt de tuinen in. "De wereld is er niet beter door geworden, Maleficent. In tegenstelling juist." Met een melancholische blik in haar ogen kijkt ze over het gras de bomen en de talloze bloemen in de tuin, waarna ze Maleficent met een mistroostige blik aankijkt. "Ik hoop maar dat het in ieder geval iets waard was en dat je geniet van je leventje nu." Haar blik glijdt af naar haar kopje thee. "Met al deze mensen om je heen." Samantha en de dienstmeisjes. Meer leek Maleficent er ook niet aan over te hebben gehouden.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: zo maart 10, 2013 11:06 

Afbeelding
Maleficent

Maleficent glimlacht als Rose beweert dat Maleficent het recht niet heeft om over Chase of Noah te spreken. Waarschijnlijk omdat ze niet lid was van de koninklijke familie, bedacht Maleficent bij zichzelf. Want alleen de familie had dat recht, niet waar?

,,Het gaat er niet om wat Noah gedaan heeft. Er waren regels, inderdaad. Maar er zijn alleen regels nodig als we iets in banen willen leiden of als we iemand willen verbieden iets te doen - als we iemand willen verbieden kwaad te doen. Als Noah zijn kracht in de eerste plaats niet had gehad, dan waren er geen regels nodig,'' Maleficent keek Rose aan. ,,Ik begrijp hoe je hier tegen aankijkt. Maar je slaagt er niet in om de gebeurtenissen van een jaar geleden in een groter geheel te plaatsen,'' gaat Maleficent verder. ,,Stella heeft bevolen alle heksen te doden. Dat impliceert dat zij bij voorbaat al dacht dat de regels gebroken zouden worden. Dat ze Noah bij voorbaat al niet vertrouwde. Al mijn vriendinnen, allen getalenteerde heksen, hebben het moeten bekopen met hun leven. Al Samantha's vriendinnen; vriendinnen met wie ze dagelijks omging, zijn op de brandstapel terecht gekomen.''

Maleficent pakt het schoteltje met het kopje thee erop van tafel en neemt een slok. Even is ze stil. ,,Geen wonder dat Samantha zich gedraagt zoals ze zich gedraagt - zelfzuchtig misschien. Ja. En dat zul je ook ongetwijfeld van mij vinden. Maar plaats het probleem dan in de grotere context. Is het niet logisch, is het niet te verwachten, vanuit Stella's optiek, dat er op een gegeven moment een heks zegt dat het genoeg is? Dat het maar eens afgelopen moet zijn?'' Maleficent pauzeert even. ,,De koninklijke familie is echter zelfzuchtig zonder reden. Waarom zou je je volk zo behandelen als je alles al hebt wat je hartje begeert? Er zijn meer voorbeelden zoals degene die ik net gaf, Rose. Meer recente ook. Ontzettend recente.'' Een aantal beelden van het beleid van de laatste vijftig jaar schieten door Maleficents hoofd. Chase's vader had ook niet altijd onzelfzuchtig geregeerd.

,,Ik begrijp je positie. En Samantha begrijpt die ook, dat weet ik zeker. Al gedraagt ze zich misschien niet zo. Omdat jij je voelt hoe wij ons voelden toen de heksenjacht werd ingezet. Jij begrijpt onze positie niet. Ik veronderstel dat je je dus alleen kan inleven in diegene die je liefhebt. Die je, omwille van jezelf, terug wilt hebben.'' Als Maleficent dat zegt, kijkt ze Rose niet aan.

,,Zij die de brug overgaan kiezen daar zelf voor. Daar ben ik, noch iemand anders op het kasteel, verantwoordelijk voor. Bovendien hebben wij geen weet van de keuze die ze maken: misschien is het over de brug wel beter dan hier. Misschien blijven ze wel uit vrije wil, bij hun familie en vrienden. Misschien is alles wel beter aan de andere kant,'' Maleficent glimlacht desolaat naar Rose. ,,Er is maar Ă©Ă©n manier om daar achter te komen, Rose.''

Als Rose begint over Maleficent leventje op het kasteel, wendt Maleficent haar blik af. ,,Je begrijpt het niet, Rose. Je begrijpt het niet...'' verzucht Maleficent.

and make their way
’’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo maart 10, 2013 11:44 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose glimlacht even zwakjes en schudt nog eens haar hoofd. "Je hebt gelijk, Maleficent. Er zal inderdaad altijd iemand zijn die zal zeggen dat het genoeg is geweest." zegt ze. "Het ligt er alleen maar net aan hoe je dat doet." Ze haalt even kort haar wenkbrauwen op. "Ik hoop maar dat de volgende die weer besluit dat het genoeg is geweest het eens een keertje op een andere manier aanpakt." Niet zoals Maleficent het zelf een jaar geleden had aangepakt en niet zoals Stella het daarvoor had aangepakt. Het was net het kwaad met het kwaad bestrijden.
"Als we naar het grotere plaatje kijken, dan zal het voor nu weer rustig en vredig verlopen. Totdat iemand anders weer besluit dat het anders moet."

Rose zwijgt even en laat de stilte op haar inwerken. Maleficent zou haar niet helpen, in geen enkele mogelijkheid. Ze ziet het echter niet als een weggegooide ochtend hoewel ze er niks uit heeft kunnen halen. Er was een mogelijkheid om alles terug te draaien en elk beetje informatie zou helpen. Er was hoop.

Ze zucht even waarna ze opstaat van haar stoel. "Misschien komen onze opvattingen en meningen niet met elkaar overeen, maar ik hoop dat je er gewoon het beste van probeert te maken. Ik denk dat het tijd voor mij is om maar eens te gaan." zegt ze met een knikje. "Bedankt voor de thee."

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: zo maart 10, 2013 12:17 

Afbeelding
Maleficent

Met een kalme glimlach luistert Maleficent naar wat Rose tot slot zegt. ,,Jullie mensen zijn een bijzonder volkje, weet je,'' merkt Maleficent op. Ze kijkt Rose aan en glimlacht. ,,Ik heb het idee dat, sinds je vader en moeder jaren geleden als eerste mensen Alusia binnen kwamen, ze voor een hoop veranderingen hebben gezorgd...'' Maleficent pauzeert weer even. ,,Je kent de verhalen vast wel - maar na het grote fiasco op het kasteel, waarbij de koning, Chase's vader, overleed... De aanwezigheid van mensen van aarde werd toen gezien als een probleem,'' Maleficents glimlach verdwijnt in een peinzende blik. Ze kijkt Rose verwonderd aan. ,,Ik vraag me af of het wel een probleem was...''

Dan zegt Rose dat het tijd voor haar is om te gaan. Maleficent knippert met haar ogen en kijkt toe hoe Rose op staat. ,,...Wacht -'' brengt ze haast smekend uit. Als Rose weg ging, dan was Maleficent weer alleen. Even valt er een stilte, waarin Maleficent Rose verbaasd aankijkt. Verbaasd van de gedachte dat Rose goed gezelschap was. Verbaasd dat Maleficent wilde dat Rose zou blijven. Maar dan herpakt de heks zich. ,,...Nee, laat maar.''

,,Graag gedaan,'' zegt Maleficent, als Rose bedankt voor de thee. ,,En als je wilt... je bent altijd welkom.'' Maleficent glimlacht alvorens ze zich van Rose afwendt, en de tuin in kijkt.

and make their way
’’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo maart 10, 2013 13:37 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose glimlacht eventjes kort wanneer Maleficent vertelt over de aanwezigheid van de mensen van aarde en dat ze zich afvraagt of het wel een probleem was. Misschien was Maleficent ook de slechtste nog niet. Op haar daden van een jaar geleden na dan.

Wanneer ze net aanstalten wil maken om terug richting de gang te lopen, houdt Maleficent haar echter tegen. Even verbaasd als Maleficent zelf, kijkt Rose haar aan. De toon van haar stem was haast smekend. Afwachtend blijft ze Maleficent aankijken. "Oh.." verlaat het alleen een beetje verbaasd wanneer het blijkbaar niks lijkt te zijn. "Oke.." Rose glimlacht even kort.

Rose blijft Maleficent nog even aankijken wanneer ze haar zegt dat ze altijd welkom is. Ze knikt eventjes lichtjes, waarna Maleficent zich van haar afwendt. Rose blijft nog heel even naar haar kijken, waarna ze een aantal stappen terug richting de gang zet. Ze blijft echter aarzelend even staan en draait zich uiteindelijk nog eventjes om richting de sierlijke stoelen.
"Als je wilt.." Even twijfelt ze. "Als je wilt mag je ook wel eens een keer bij mij langskomen, in het dorp." besluit ze dan toch te zeggen. Rose glimlacht eventjes. "Een fijne dag nog." knikt ze, waarna ze uiteindelijk toch de gang in naar binnen loopt.
Ze blijft nog even kort bij de grote bogen van de muren staan om nog een laatste blik op de tuin en Maleficent te werpen, waarna ze verder de gang inloopt.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za maart 16, 2013 11:03 

Afbeelding

Chase haalt een beetje beschaamd een hand door zijn haar. “Dat dacht ik wel, maar we mogen geen risico nemen.” Glimlacht hij. “Ik zal Rose wel vertellen dat je veel rust nodig hebt. Rust, slaap en vitamines.” Na een laatste twijfelende blik achterom verlaat hij de kamer.

Het duurt niet lang of hij heeft Rose gevonden. “Je moeder heeft griep.” Hij glimlacht en kijkt haar vervolgens onderzoekend aan. Had ze met Maleficent gesproken, had zij haar iets aangedaan. “Heb je Maleficent al gesproken?” vraagt hij haar dan maar.

Afbeelding

Noah tuit kieskeurig zijn lippen “Ter attentie van lijkt me voldoende. “ besluit hij. Hij zou er een opmerking over haar eeuwige jeugd bij kunnen plaatsen, maar besluit dat niet te doen. Kort maar krachtig. Ook Jesse is wakker en heeft blijkbaar intens genoten van zijn bed. Noah glimlacht “Fijn om te horen. Al slaap je feitelijk gezien niet.” Hij haalt zijn schouders op en zet zich af van de muur.

“Laten we dan eerst gaan jagen. Dan kunnen we daarna ontspannen in de ondergrondse badkamers.” Hij draait zich naar Celeste “Jij vermaakt je wel alleen aan het hof, nietwaar?” Kieskeurig laat hij zijn vingers even over de stof van haar jurk gaan “Ik laat wel een kleermaker langs komen. Ik neem aan dat we hier vast nog wel ergens een dode kleermaker hebben rondlopen.” Dat doet hem eraan denken dat hij sowieso meer personeel nodig heeft. Ten eerste moet hij Celeste, sinds gisteravond zijn oogappeltje, goed in de watten leggen. Daarbij heeft hij grootste plannen. Te beginnen met ook wat schone kleding voor Jesse. Met opgetrokken neus laat hij zijn blik over de kleding van de jongeman heen gaan. Ten eerste heeft hij geen voorliefde voor de menselijke spijkerbroek, ten tweede stinkt zijn kleding. “Ook voor jou regelen we wel wat nieuwe kleding. Een bad kan ook geen kwaad.”

Uiterst opgewekt loopt hij de gang uit richting de stallen. “Jesse, Kit..” er volgt een fluittoon met een commanderend gebaar “We hebben niet de hele dag de tijd.”

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za maart 16, 2013 11:37 

Afbeelding

Kit kijkt opzij naar Jesse als die eindelijk uit zijn kamer komt. Dat mocht ook wel eens tijd worden. Een levende zou nog niet eens zo lang slapen, laat staan een dode. Alhoewel Kit niet meer echt de moeite doet om er verschil in te zien. Ieder heeft zijn verhaal. En hij moet wel toegeven dat hij Jesse mag.

Ok, nu even minder als de jongen veelbetekend fluit als reactie op Kit zijn gezicht. Meer gericht op zijn neus in feite.
'Ah... Je ziet het amper.' antwoordt hij sarcastisch en hij kan een lach niet onderdrukken. 'Trouwens, vrouwen houden wel van een man met enkele kneuzingen. Blijkbaar vinden ze dat sexy.' Hij grijnst lichtjes en negeert de pijn.

Noah loopt alvast de gang door, waarschijnlijk richting de stallen, en er klinkt algauw een commanderend fluittoontje.
'Wil je dat ik eerst 'het pakje' aflever of gaan we eerst jagen?' fluistert hij als hij naast Noah gaat lopen.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 19:48 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose loopt wat door de gangen van het kasteel wanneer ze uiteindelijk Chase weer tegenkomt. "Ze is verder wel in orde toch?" vraagt ze hem wanneer hij haar vertelt dat haar moeder griep heeft. "Dan kunnen we straks wel weer gaan." glimlacht ze.

Ze wil al aanstalten maken om samen met hem door te lopen, maar blijft dan staan wanneer hij vraagt of ze al met Maleficent heeft gesproken. Ze knikt eventjes. Ze weet dat hij eigenlijk nieuwsgierig is naar de inhoud van haar gesprek met Maleficent. "Ja, we hebben net even samen gezeten. We hebben zelfs een kopje thee gedronken." zegt ze. Ze glimlacht naar Chase en haakt vervolgens haar arm in die van hem om verder te lopen. "Zullen we verder gaan?"

Rose loopt met een vermakelijk glimlachje verder, terwijl ze hem zo nu en dan zijdelings aankijkt. Ze kan het zelf echter al niet meer voor zich houden. Chase was als een goede vriend van haar geworden waar ze vanalles mee kon delen. "Ze heeft me heel wat dingen vertelt over de heksenjacht en hoe het 'grotere plaatje' blijkbaar in elkaar steekt. Ze zegt dat ik het niet begrijp." begint ze, waarna ze even een zuchtje slaakt. "Ze kan het inderdaad terugdraaien, maar ze is het niet van plan om te doen." zegt ze met toch een ietwat teleurgestelde toon.
Ze is eventjes stil, waarna ze het toch niet kan laten. "Maar het kan dus wel terug gedraaid worden." zegt ze voorzichtig, waarbij ze Chase met een hoopvolle blik aankijkt.

Afbeelding
      Celeste Willow

"Tuurlijk, maak je maar geen zorgen, ik vermaak me wel." glimlacht Celeste. "Veel plezier." zegt ze, waarbij ze eventjes kort de mannen nazwaait wanneer ze de gang uitlopen.

Celeste draait zich om en loopt vervolgens neuriënd op de muziek verder door de gangen. Zo nu en dan laat ze haar vingers zachtjes over de muren en kandelaars glijden. Terwijl Noah en de twee jongens aan het jagen waren, kan Celeste eens rustig rondkijken hier. Ze heeft het kasteel al vaak genoeg van de buitenkant bewonderd, nu was het tijd voor de binnenkant. Hier en daar kan er nog heel wat opgeknapt worden en wie weet valt er nog wat interessants te vinden.
Eerst loopt ze echter terug naar de kamer waar de muziek vandaan komt. Met een grijnsje zet ze hem nog wat harder om vervolgens weer achter een van de vele deuren te verdwijnen.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma apr 01, 2013 10:09 

Afbeelding

Noah grijnst “alsof zoenen met zo’ n neus een feestje is.” Gniffelt hij duidelijk geamuseerd door het leedvermaak van Kit.

Opgewekt wandelt hij richting de stallen, vergezelt door Kit. Als die begint te fluisteren fronst hij even. “Als je kan vliegen, of een andere manier hebt gevonden om zonder brug over te steken naar de andere kant dan wil ik dat dolgraag weten” vervolgt hij op een samenzweerderige maar sarcastische toon. Hij geeft de jongen een speelse tik tegen zijn achterhoofd “De brug verschijnt alleen in het schijnsel van het maanlicht, ik hoop niet dat je geheugen in je neus zat en nu beschadigd is.”

Het bos is donker en dicht begroeid. Enorme wortels kronkelen zich een weg over het pad. De bladeren lijken soms zacht te zuchten en takken maken graaiende bewegingen. Niet door de wind, maar omdat het bos echt leeft. Noah loopt er echter zorgeloos in rond hij lijkt zich geen zorgen te maken om het gevaarlijke bos.

De jacht gaat voorspoedig. Twee konijnen en een fazant. Plus een aantal stervelingen voor in de huishouding. Noah zijn goede humeur blijft aanhouden en tegen de tijd dat ze terug bij het kasteel zijn begint de zon al langzaam te zakken. De bestaande huishouding moet duidelijk wennen aan het vrolijke humeur van Noah. Ze lijken zelfs wat wantrouwig te zijn. Hun wantrouwen is terecht, het feit dat het hem allemaal niks meer kan schelen en zijn emoties afsluit maakt hem misschien nog wel onvoorspelbaarder dan zijn labiele toestand. “jesse, ik vind dat jij vanaf nu de arts van dit hof bent. Niet dat er veel te genezen valt, maar in het geval Kit zich bezeert.” Of Celeste. Verder viel er weinig te genezen.

Afbeelding

Chase loopt nog altijd achterdochtig met Rose mee. Hij wil precies weten wat er tijdens het gesprek met Maleficent gezegd is. Gelukkig is Rose snel bereid om de inhoud van het gesprek met hem te delen. Hij slaat zacht een opgeluchte zucht en kijkt haar aan. “Ik geef toe dat Stella als koningin van Alusia vooral een hoop onrust heeft veroorzaakt. Ze mag het niet als excuus gebruiken, Noah en Thomas kun je niet veroordelen voor de daden van hun ouders. Dat heeft overigens nog niks te maken met haar verjongingskuur.” Hij glimlacht “Jij begrijpt alles heel goed.”

“Oh..” zijn verbaasde doch enige reactie op het feit dat alles kan worden teruggedraaid. Hij heeft namelijk spijt van het aanmoedigen en aanwakkeren van het gevoel dat ze het allemaal ongedaan kunnen maken. Rose lijkt precies een jaar na het voorgeval vastbesloten om Noah te redden. Dat baart hem zorgen, grote zorgen. “Als Maleficent de enige is die het kan terug draaien en dat niet van plan is, dan zou ik niet weten hoe wij dat kunnen oplossen. We kunnen haar moeilijk dwingen. Er is vast magie voor nodig, iets wat wij niet bezitten.” Boort hij haar hoop zachtjes de grond in. “Ik zal me er eens in verdiepen, maar het ziet er niet erg hoopvol uit. “ Hij draait zich naar haar toe en legt zijn handen op haar schouders “Zie ik je vanavond in de tuin? Je moeder ziekt hier even uit en dan kunnen we met z’n allen het lente feest vieren. Dan kijk ik in de tussentijd of ik nog iets te weten kan komen over Maleficent.” Hij werpt een vaderlijke blik op haar en glimlacht.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma apr 01, 2013 11:14 

Afbeelding
    Rose Pocock

De hoopvolle blik op Rose haar gezicht zakt langzaam weg wanneer ze Chase hoort. "Maar Feira zei dat we misschien wat in haar spreukenboeken konden vinden?" oppert ze. "En we kennen toch wel wat heksen?"

Rose zucht eventjes wanneer hij z'n handen op haar schouders legt. Aan zijn blik kan ze aflezen dat hij de stille hoop wil sussen en het onderwerp liever hierbij laat. "Yeah, sure." knikt ze dan maar, waarna ze toch even een glimlachje naar boven haalt.
"Dan ga ik wel even naar m'n oude kamer toe of naar de keukens. Daar zullen ze ons wel gemist hebben." stelt ze hem gerust. "Tot vanavond in de tuin dan." glimlacht ze.

Na Chase nog even met een geruststellende blik aangekeken te hebben, draait Rose zich om en loopt ze terug de gang in, waarna ze even kort naar de keukens toegaat, even gezellig bijpraat met de werkende mensen van het kasteel en vervolgens richting de oude kamer van Sam loopt. Eenmaal daar klopt ze op de deur.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2013 19:38 

[....]

Afbeelding

Er zijn slechts twee dagen verstreken sinds Noah zijn ommezwaai. Een verandering die duidelijk merkbaar is. Er is meer personeel, al is het nog altijd te weinig naar Noah zijn zin en het kasteel heeft een ware metamorfose ondergaan. Aan de buitenkant oogt het nog steeds groots en dreigend, maar eenmaal binnen toont het warmer en vriendelijker. Er stroomt de gehele dag klassieke muziek door het kasteel, fruitschalen zijn rijkelijk gevuld en de oude schilderijen zijn vervangen door schilderijen met schilderingen van landschappen. De kroonluchter heeft een hoognodige poetsbeurt ontvangen en de bedden zijn opgemaakt. Het terras in de tuin is deels betegeld en toont de patronen van een schaakbord, schaakstukken ontbreken echter. Nog wel.

Noah zelf staart niet langer uren wezenloos voor zich uit. Toch ontwijkt het personeel hem nog net zoals voorheen, misschien nog wel meer. Dat Noah zijn gevoel deels heeft uitgeschakeld heeft namelijk ook een schaduw kant. De doden zijn als speelgoed voor hem, poppen waarvan hij de touwtjes in handen heeft. Jesse is de enige die hij ontziet, iets wat aantoont dat niet elk stukje gevoel uit hem is weggeglipt. Hij heeft een zwakke plek voor hem, net zoals voor Celeste. Ze is het object van zijn affectie geworden. Wanneer ze spreekt lijkt ze hem te betoveren. Zelfs het feit dat ze een heks is maakt de betovering niet ongedaan. Kit profiteert ook mee van het gulle gedrag van Noah, ook al betekend het ook dat Noah steeds veeleisender begint te worden.

Kledingrekken rollen door de gangen. Tafels worden gedekt en in de danszaal repeteren ballerina’s en een harlekijn. Noah zit onderuit gezakt in een brede fauteuil. Zijn benen hangen nonchalant over de armleuning en zijn hand ondersteund zijn hoofd. Met een verveelde uitdrukking kijkt hij naar de repetitie. Een oudere vrouw zit geknield naast de stoel en naait een manchetknoop aan zijn kostuum. “Is Kit al terug? Ik wil weten hoe de wereld reageert op mijn uitnodiging.” Hij grijnst even zelfvoldaan. Hij had met Kit het gehele gemaskerde bal voorbereid. Een brutale poging om het levende volk naar de andere zijde te lokken, om zich eindelijk weer tussen de levenden te bevinden.

De vrouw verschiet iets als er een doffe klap op de houten dansvloer te horen is. De harlekijn is zojuist als een lappenpop in elkaar gezakt op de vloer. De danseressen springen geschrokken aan de kant en kijken verschrikt naar hun mede danspartner. Noah werpt hun een ongeduldige blik toe “Opnieuw vanaf het begin, hij neemt niet langer deel aan de act.”

Afbeelding

Chase heeft in zijn linkerhand een affiche en in zijn rechterhand een kaart. Op beide zijn met inkt prachtige maskers geschilderd. Een uitnodiging voor het gemaskerd bal. Ze zijn op het kasteel bezorgd, in het dorp en de aangrenzende dorpen. “Vreest u niet, koetsen zullen aan de andere zijde klaar staan om u naar de plaats van bestemming te brengen. “ leest hij hardop de laatste regel voor. Bij elk woord verdwijnt zijn empathie voor Noah.

“Ik heb Rose direct thuis laten ophalen.” Mompelt hij met een zorgelijke rimpel op zijn voorhoofd. Hij draait zich om naar Maleficent “Ik neem aan dat ook jij een uitnodiging voor het feestje van morgenavond hebt gehad?”

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2013 21:26 

Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste staat tegen de deurpost aan geleund te kijken naar de danseressen die aan het oefenen zijn. Haar blik schiet even kort naar Noah toe en er speelt een tevreden glimlachje om haar lippen wanneer ze de harlekijn levenloos in elkaar ziet zakken.
Ze blijft zo nog even van een afstandje staan kijken naar prins Noah. Met haar vingers speelt ze met de lok dat speels langs haar gezicht hangt. Ze was tevreden met de gang van zaken. Het kon zelfs haast niet beter gaan, Noah zorgde voor een snelle vooruitgang.

Celeste beweegt even sierlijk haar vingers, waarna er iets verderop een fles wijn lichtjes opvliegt om het glas dat ernaast staat te vullen met zijn inhoud. Het glas komt vervolgens soepel haar kant opgevlogen. Genietend neemt ze een slok van de dieprood gekleurde wijn, heerlijk, terwijl ze elegant op de maat van de muziek richting de fauteuil loopt waar Noah onderuit gezakt zit. Met een glimlachje gaat ze op de armleuning aan zijn hoofdeinde zitten.

"Alhoewel ze zeker nog veel moeten oefenen.. Denk ik niet dat we het ons kunnen permitteren nog meer dansers te verliezen." zegt ze met een licht grijnsje, haar blik op harlekijn gericht. Een tweetal bediendes komen zich al over hem ontfermen.
"Verwacht je een grote opkomst?" vraagt ze hem vervolgens terwijl ze nog een slok van haar wijn neemt.

Afbeelding
    Rose Pocock

Ook Rose heeft een uitnodiging gekregen voor het gemaskerde bal van morgenavond, in Between. Ze heeft een hele poos naar de uitnodiging in haar handen staan kijken toen ze het had ontvangen. Dit kon absoluut geen grap zijn - dat is dan ook waarom het haar nieuwsgierigheid zo opwekt. Ze weet alleen niet zeker wat ze ermee aan moet. Van de ene kant wil ze dolgraag gaan - maar van de andere kant is ze bang voor de consequenties als ze over zou steken. Zou ze nog terug kunnen komen? En hoe zou ze het Chase en haar moeder uitleggen? Ze heeft echter niet veel tijd gehad om deze overweging te maken omdat Chase er al meteen na het ontvangen van de uitnodigingen voor heeft gezorgd dat ze thuis werd opgehaald. Hij wil haar op geen enkele manier uit het oog verliezen.

Met een zucht draait Rose zich nog een keer om op haar bed. Ze is vrijwel meteen naar haar kamer gegaan. Voorzichtig pakt ze de uitnodiging onder haar kussen vandaan en gaat er met haar vingers overheen. Dan veert ze snel op, stopt de uitnodiging in haar broekzak en verlaat haar kamer.
Nonchalant loopt ze door de gangen heen, tot ze bij een slaapkamerdeur blijft staan. Ze kijkt even snel om zich heen en klopt vervolgens op de deur. "Sam?"

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za apr 13, 2013 10:17 

Afbeelding

Kit haalt opgelucht adem als hij eindelijk de brug over is en weer in zijn eigen vertrouwde wereldje is dat hij al een hele tijd 'thuis' noemt.
De uitnodigingen waren eindelijk overal afgeleverd wat wil zeggen dat hij nu vrij heeft tot Noah hem een nieuwe taak geeft.

Hij laat zijn blik omhoog gaan naar het kasteel dat in de verte opdoemt. Er was veel veranderd de laatste tijd, vooral bij Noah dan. Kit weet niet goed hoe hij het moet zeggen, maar die Celeste heeft er veel mee te maken. En net daarom vertrouwt hij haar nog minder. Natuurlijk is het beter dat Noah iets meer 'vriendelijk' is, maar langs de andere kant is het net vreemd. Als hij nu maar eens te weten kon komen wat dat kreng in godsnaam van plan is.

Hij zucht diep terwijl hij de kap van zijn mantel van zijn hoofd laat glijden waardoor de ijzige wind even een koude rilling bij hem bezorgd.
Kit wandelt terug naar het kasteel, want hij weet dat zijn meester nu wel ongeduldig zal worden om het feit dat hij nog niet terug is. Maar de uitnodigingen afleveren was niet zo eenvoudig geweest. Je moet er voor zorgen dat je niet wordt opgemerkt, en dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan.

Uiteindelijk komt hij de grote hal in van het kasteel en gooit zijn mantel naar een bediende toe. Een nieuwe bediende dat Noah nog maar pas in dienst had genomen. Luna heet ze, een mooie meid met golvend blond haar en een gezicht dat je zou toeschrijven aan een engel. Normaal doet hij niet snel vriendelijk tegen bediendes, maar deze jonge maagd had niets bij hem te vrezen.
'Waar is de meester?' vraagt hij met een zachte stem waardoor het meisje verlegen opkijkt.

'In de danszaal, Heer Kit.'
Kit knikt even en wandelt dan naar de desbetreffende ruimte toe waar hij inderdaad zijn meester aantreft en dat - zijn soort van muze. Hij weet niet wat ze moet voorstellen in Noah zijn ogen.
'Heer, ik ben terug. En de uitnodigingen zijn overal afgeleverd.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 741 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: