Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 14:11 

Nou iedereen heeft weleens dromen, hele rare maar ook hele mooie. Van nachtmerries tot prachtige hemel dromen.
Je kunt in dit topic alles erover kwijt, info die je hebt gelezen kun je plaatsen, vragen als je iets niet snapt die iemand anders wel kan antwoorden.

Het schijnt dat dromen je onderbewustzijn zijn van wat je overdag hebt meegemaakt, en die proberen dat te interpreteren en te snappen.
Maar ze maken er wat anders van waardoor je dromen heel raar zijn, maar wanneer je wakker wordt vaak niet meer herinnerd.
Er wordt ook vaak gezegd dromen zijn bedrog die kunnen niet uitkomen, of er zijn liedjes van zoals ''dromen zijn bedrog'' wat is jouw mening hierover?

Zijn er weleens dromen van je uitgekomen?



En natuurlijk waar dit topic omdraait en niet stil valt, wat heb je hebt gedroomd vannacht!
Verder nog wat vragen die je kunt antwoorden!


Wat droom je?
Het zijn er veel maar vooral in combi met RL en tekenfilm.
Weet niet precies wat, maar het heeft met reizen te maken en xxx. Of dat er een probleem is.

Wanneer heb je deze droom gehad? Heb je deze droom vaker gehad?
Dromen! ja idd. Bepaalde dromen 2x over een bepaalde tijd door me leven.

Waar ben je in je droom, weet je dat? (plaats, jaartal etc..)
Jaartal zou ik echt niet weten, hoe zou je dat moeten weten?
Waar ik ben op veel verschillende plaatsen, niet alleen RL maar ook in soort van tekenfilms of een combi ervan.
t zijn meestal plekken die ik niet ken, maar als het voor de 2x komt wel.

Zijn er andere personen aanwezig in jouw droom, zo ja wie?
Ja zo nu en dan mensen die ik gekend heb, of familie enzo.

Wat kun je nog meer vertellen over jouw droom? beschrijf het maar als je wil, de kleine dingen kunnen veel betekenen
Ik heb vaak geen controle over wat er gebeurd, bij de 2e soms wat meer. soms zeg ik wel iets dat lukt maar heb dan ook het gevoel dat ik in het echt ook praat. Of dat het zo echt lijkt dat ik het vreemd vind wanneer ik wakker word.

Zou wel wat willen vertellen maar het zijn er wel wat, dus ik weet niet welke ik zou moeten nemen. Dat komt nog wel..


Vroeger heb ik eens een droom gehad die uit kwam:
Ik kon niet fietsen op 2 wielen dat vond ik eng en had nog steeds zijwielen en op de school waar ik zat leerde ze me fietsen.
Nou op een nacht droomde dat ik wel kon fietsen ik stond op een berg/heuvel en beneden was een feest. (denk voor mij weet niet zeker) En ik ging naar beneden toe en toen ik wou remmen lukte dat niet of wist niet hoe, en ik belande/vloog in het feest bij het eten, toen werd ik wakker. Zal nog wel iets zijn geweest maar dat weet ik niet meer.
Maar ieder geval kon ik de volgende dag fietsen zonder problemen. :P :D

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Mijn gezellige huissie!

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 14:36 

Ik had een keer echt een doodenge droom: Ik zit op paardrijden en ik heb ook een lievelingspony. In mijn droom werd die pony geslacht. Toen werd ik opgesloten in zijn stal. Toen kwam er een meisje die iets van Helena Bonham Carter weghad. Ze was een vampier en ze begon heel eng te lachen. Ze ging weg en opeens kreeg ik de staldeur open. Alle muren om me heen waren roze. Ik liep op een trap en bovenaan fladderde allemaal half vlinders half wespen. Ik rende snel er doorheen en toen was mijn droom afgelopen :D .

_________________
Who's there!!!


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: thuis

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 0:04 

flipenflip schreef:
Ik had een keer echt een doodenge droom: Ik zit op paardrijden en ik heb ook een lievelingspony. In mijn droom werd die pony geslacht. Toen werd ik opgesloten in zijn stal. Toen kwam er een meisje die iets van Helena Bonham Carter weghad. Ze was een vampier en ze begon heel eng te lachen. Ze ging weg en opeens kreeg ik de staldeur open. Alle muren om me heen waren roze. Ik liep op een trap en bovenaan fladderde allemaal half vlinders half wespen. Ik rende snel er doorheen en toen was mijn droom afgelopen :D .



ookeeeeeeeeee.
weeeeeeeeerd.

Moniek: Dit is spam, zou je volgende keer je bericht iets meer nuttige inhoud willen geven?

_________________
Gryffindor
Rocks!!!


and nobody else


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Mijn wonderlijke wereld

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 23:01 

Pas geleden was mijn BFF komen logeren en we hadden Harry Potter en de Steen der Wijzen gekeken.
Dit klinkt misschien ook raar maar we doen ook soms alsof we Hermelien (ik) en Ginny (zij) zijn. Ja, ik gedraag me vaak als een klein kind XD
Toen had ik een best wel leuke droom....

Ik droomde dat ik Hermelien was en mijn BFF was Ginny.
Ron en Harry waren er ook bij en we waren in de dreuzelwereld, want we gingen naar de bouwmarkt. Volgens mij waren we een of ander avontuur aan het beleven.
Ik had toen ook samen met Ron gezwommen in een riviertje.
Het was gezellig en toen zeiden 'Ginny' en Harry dat we weer mee moesten komen lopen.

Verder weet ik het niet meer

_________________
Volg je gevoel, recht naar je doel


Laatst bijgewerkt door xDaffiee op do feb 21, 2013 16:37, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 14:58 

@Daffie: Helemaal niet raar hoor dat je dat soort dingen speelt. Dat deed ik ook heel vaak met mijn BFF ;) Liever lekker kinderlijk dan dat je veel te snel wil opgroeien!

Ik kan mijn dromen vaak niet onthouden en als ik ze al onthou lijken ze als water in mijn handen weg te slippen als ik er over wil nadenken. En dan weet ik er niet helemaal niets meer van. Boze dromen onthoud ik een stuk makkelijker. Mijn dromen lijken soms net levensecht. Mijn ouders hebben veel in mijn kamer gestaan midden in de nacht, omdat ik begon te gillen of tegen de muur begon te trappen. Er zijn dan ook wel eens nachtlampjes gesneuveld :')

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 9:10 

Ik was op een plek wat ik al eerder gedroomd heb, meer dan wat huizen, rare kronkelpaden, natuur en open plekken kan ik me niet herinneren. Soort van vakantie oord of verlaten plek.
Ik was denk ik met nog iemand samen maar dat kan ik me niet herinneren.
Plotseling kom ik Leonardo dicaprio en Kate winslet tegen, we praten wat ik stel wat vragen en ze vinden me een aardige knul en anders dan de rest die zo gillen en dergelijke.
Dan zit ik ergens voor me uit te staren richting een huis, maar ik schijn te gluren, maar er komen tig beroemdheden op de veranda’s kijken en bewegen om mijn aandacht te trekken.
Ze komen naar me toe en hebben net zo’n mening als de eerdere 2 waar mee ik sprak, die er trouwens ook weer zijn.
We zijn geloof ik ook nog in een terminal van een vliegveld waar ik andere tegen kom.
Terwijl we praten en wandelen, kom ik nog mensen tegen van het Elf fantasy forum op de open plekken met prachtige kostuums.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Nest

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 18:20 

hallo, ik had een vreemde droom, ik was ginny en een vriendin was Hermelien, we zongen samen de misteryous ticking noise!

_________________
You've said to us once before that there was a time to turn back if we wanted to. We've had time, haven't we?- Hermione Granger


Laatst bijgewerkt door GinnyWemel op zo maart 10, 2013 12:28, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 18:37 

Ik heb vannacht ook een rare droom gehad. Nuja, het is niet bepaald zo raar, want ik had net het einde van 'Vlammen' gelezen (als Gale verteld dat heel District 12 afbrande...)

We gingen mijn broer en stiefvader gaan halen in een pretpark, maar toen we daar aankwamen, hoorden we dat het aan het afbranden was. Mijn moeder ging ze gaan zoeken, en toen kwam de vlammenzee natuurlijk dichterbij. Ik en mijn zus vluchtten, en ik struikelde. De vlammen kwamen steeds dichterbij. Tot op het moment dat ze aan mijn voeten waren.

Toen schoot ik wakker :)

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za feb 23, 2013 10:09 

Ik heb op zich prima geslapen maar niet fijn gedroomd.
Geen idee waar het over ging, maar ik moest lang slapen in m'n droom 2 dagen of 50 uur? die nummers kwamen in elk geval voorbij.
En dat terwijl er heel veel gedaan moest worden, moest ik me toch verbergen...
En toch kon ik zien wat er gebeurde, ik deed blijkbaar mee met iets tussen het slapen door?

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Nest

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 10, 2013 12:26 

Ik had echt een hele vreemde droom vanacht!

Ik droomde dat ik een vlinder was, ik kon vliegen enzo, echt raar! ik was samen met een vriendin aan het vliegen en toen kwam vlodemort! hij schoot ons uit de lucht! toen hij dat gedaan had veranderde ik en mijn vriendin in tovenaars en toen vermoordde we voldemort!

_________________
You've said to us once before that there was a time to turn back if we wanted to. We've had time, haven't we?- Hermione Granger


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za apr 13, 2013 8:11 

Een tijd geleden zo fijn gedroomd maar dan moet de wekker gaan en wordt ik wakker, echt balen.
Kan helaas niet alles voor de geest halen, dus er is wat onduidelijkheid.

Ik voel me apart en probeer ertussen te passen. Er wordt gekletst en lekker dingen gegeten, maar heb geloof ik niks bij me.
Ik schijn op 2 plekken te willen zijn maar kan niet kiezen
De ene is een soort van klaslokaal maar ook weer buiten, groepje mensen of kinderen.
Ik kom terug met een broodje vlees, kies alleen de verkeerde kant en als ik de andere neem lopen net de laatste 2 meien weg om iets te doen.
Ik zie een figuur/wezen zitten en ga er naar toe, hij komt bekend voor maar ook weer niet en praten wat voelen hetzelfde. Een of andere keuze wordt gemaakt?
We zingen en water/ijs vormen rare kronkels en vormen, schieten verder weg en beelden komen te voorschijn. Je ziet de dag komen in de schemering van de nacht.
Een beek met gras overal en dieren die over de grens lopen, met de sterren boven ze, en een soort van zon die opkomt.
Tekst verschijnt ‘’als azus zo niet axis’’ groot in de lucht.
Het is wonderschoon soort van ‘’the lion king’’ en ‘’pocahontas’’ door elkaar heel bekend maar toch nieuw net als de muziek die ik hoor. (hoor iets zoals son of a gun erdoor heen?)
Het verdwijnt weer als de 2 meiden van de namen weer binnenkomen, al wordt ik ook wakker.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 18:11 

Man! ik slaap een paar dagen niet goed al lijkt het niet zo omdat ik uitgerust ben.
Slaap ik uiteindelijk goed, krijg ik een freaking!! nachtmerrie...

In het begin haal ik wat grappen uit met buren, dingen verstoppen die ze redelijk makkelijk terug kunnen vinden zoals hun auto etc..
Wanneer ik het weer doe komen ze er achter en doen ze het bij mij, of tenminste als ze er aan toe komen want de politie is er bij gekomen. En houden iemand op straat aan dat gaat mij iets te ver dus kom ik tevoorschijn. En zeg dat het een grapje was en op zich is alles oke vindend de buren.
Maar de persoon die aangehouden is begint iets te zeggen en rond te lopen, en wil iets voor me doen maar dat draait verkeerd uit. De persoon begint de politie te vermoorden en de buren op rare manieren. En ik sta er maar tot ie achter mensen aan gaat die proberen te bellen en dan komt ie achter mij aan.
Leuke van de droom is dat ik alles een paar keer droom met telkens een andere einde.
We proberen te vluchten of athans ik want de andere worden telkens eerst gepakt en gedood, en die gast groeit en is snel zeg!!
Er is een moment dat ie achter iedereen aan gaat die probeert hulp te bellen, en dood ze voor de kans er is. Ik weet dus niet hoe? maar hij komt bij het leger en hogerop uit alsof ze van de dreiging weten..
Maar goed hoe ik ook ontsnap of uitwijk dood ben ik toch.

En ik wordt gewoon rustig wakker alsof er niks aan de hand is. ''huh''

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Mijn wonderlijke wereld

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 17, 2013 16:12 

Ik droomde laatst dit:

Ik was op Scoutingweekend (binnenkort is dat ook zo) en we gingen 's avonds een Zweeds Renspel doen. De leiding zei: "Jullie moeten plaatjes zoeken van alle gerechten die Harry en Ron ooit hebben gegeten op Zweinstein." En toen stonden Harry en Ron daar en zij zeiden: "Oh, dat is voor ons niet moeilijk!"
Het spel ging beginnen, heel leuk allemaal. En later kwam ik terug bij de blokhut (ik weet niet wat ik daar ging doen). Toen zei iemand van de leiding: "Ik zou even niet naar de slaapzaal gaan, want Omber ligt in je bed." ('AAAH, NU WIL IK NIET MEER IN DAT BED SLAPEN', dacht ik) :shock: :shock: :shock:


Dat was de droom

_________________
Volg je gevoel, recht naar je doel


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 16:27 

Haha, moeten we een Droomdagboek bijhouden?! (Misschien is dat van Zwamdrift?) Nou, ik heb dus zo iets dat ik nog nooit een droom/nachtmerrie heb onthouden. Ik heb er 2 onthouden ja.
Droom 1:
Ik was thuis iets aan het doen XD, en toen vloog de school in brand, gewoon random. Wij wonen tegenover de school, dus liepen we via een ondergrondse tunnel naar het Ziekenhuis, waar onze auto stond?! Toen we in de auto stapten reden we naar onze buren en gingen daar schuilen? Ik speelde met mijn buurmeisje, en zie toen opeens: "Wist je al dat de school in brand stond?" en toen werd ik wakker.
Droom 2:
Ik was met mijn peettante en moeder een helling aan het beklimmen, toen ik er van af viel, de afgrond in. Mijn moeder riep me en sprong achter me aan? Toen leefde ik nog, had geen verwondingen, zelfs geen schaafwond, en ik stond op. Voor ons stond een café, en we gingen naar binnen. Daar troffen we allerlei vleesetende dwergen aan, en we renden naar een deur. De deur kwam uit op de KERMIS, en daar gingen we in de CARROUSEL. Daar zaten echter ook kabouters, en die aten ons pijnloos op. Toen werd ik wakker XD.
Ik had vannacht nog een droom onthouden, als je niet tegen bloed en de Hunger Games kan moet je dit niet lezen.
Spoiler:
Vannacht heb ik toevallig toch nog een droom onthouden:
Droom 3: Ik werd samen met mijn broer gekozen voor de Hunger Games. In de arena gingen we een sneeuwpop bouwen... Toen kwamen al die jongens die ons willen vermoorden en we gingen spontaan op de grond liggen? Dus wij werden door een jongen in onze buik met een mes gestoken en we kregen een spuitje. Ik dacht dit ik dood ging zo'n pijn had ik, maar dat gebeurde niet. Ik leefde gewoon nog en ik ging weer terug naar school, met dat mes nog in mijn buik. Ik weet niet wat er met mijn broer is gebeurd, maar hopelijk leeft hij nog! Toen ik wakker werd vond ik dat best jammer, ook al klinkt het raar, maar dat vond ik jammer. Maar toch, het was een leuke droom/nachtmerrie!

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 02, 2013 18:08 

Overlaatst heb ik nog een droom gehad over The Hunger Games. Op zich niet zo raar, maar die droom was in het Engels. Ik weet nog dat we allemaal Engels praatten. Zal waarschijnlijk komen omdat ik de boeken nu in het Engels aan het lezen ben.
Anyhow, het ging ongeveer zo:
ik werd uitgeloot voor de hongerspelen. Het rare was dat de arena elke dag van vorm veranderde. Dag 1 in het voordeel van District 1, dag 2 in het voordeel van 2, enz... (komt waarschijnlijk van de RPG die ik op het moment aan het spelen ben, daar is dat ook zo), en ik was mijn personage.
En er kwam opeens een pijl op mijn districtgenoot afgevlogen, en ik (mijn personage) sprong ervoor.
Dit is exact wat er in de RPG gebeurd is; :P
Anyhow, het was een leuke droom :)

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Overig
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme