Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 20:17 

HPF's Eerste Officiële Magische Schattenjacht


Beste HPF'ers,

Welkom bij HPF's eerste officiële Magische Schattenjacht!

Tijdens deze afdelingsbrede schattenjacht is het de bedoeling dat je jouw afdeling op glorieuze wijze laat overwinnen door het vinden van een aantal Dingen.

Ja, dat heb je goed gelezen.

Dingen.

De wereld bevat een ontelbare hoeveelheid Dingen, en deze schattenjacht heeft als doel het vinden van een aantal vrij specifieke, aan Harry Potter gerelateerde Dingen. Elk Ding dat je vindt en vervolgens fotografeert, filmt of schrijft en instuurt, levert een aantal punten op. Je raadt het al: hoe meer punten je verdient, hoe groter de kans is dat jouw afdeling als winnaar uit deze strijd tevoorschijn komt.



Hoe werkt het?
Eigenlijk is het heel simpel. Vandaag, 3 maart 2013, gaat de Schattenjacht van start. Voor je als een bezetene begint met het zoeken van Dingen raad ik je aan om als afdeling de tijd te nemen wat organisatorische dingen door te spreken: wie beschikt er over foto- en/of videocamera's? Welke Harry Potter-gerelateerde objecten heb je in huis?

Je hebt als afdeling een maand de tijd om zoveel mogelijk Dingen van de lijst te vinden en in te zenden. Speel het slim en verdeel de taken onder de leden van je afdeling die hebben toegezegd mee te willen doen. Buit de talenten van de verschillende leden uit. Als er iemand is die bijzonder goed kan tekenen, is het niet logisch om die persoon geen enkele creatieve opdracht te laten uitvoeren. Blijf overleggen in het speciale topic in je afdelingsboard om te voorkomen dat meerdere mensen met hetzelfde Ding bezig zijn (tenzij dat natuurlijk de bedoeling is).

Nadat de daadwerkelijke schattenjacht na een maand koortsachtig zoeken is afgelopen zal het jureren beginnen. De jury zal bestaan uit een oneven aantal crewleden, om ervoor te zorgen dat er bij meningsverschillen altijd een meerderheid is. Punten worden toegekend op basis van creativiteit, nauwkeurigheid en kwaliteit. Stel je voor dat je een Ding tot in de punten en komma's van de opdracht hebt uitgevoerd, maar je foto is onscherp, dan is het mogelijk dat je niet de volle punten voor dit Ding krijgt. Dat betekent overigens ook niet dat je helemaal geen punten krijgt. Verder mag de jury extra punten toekennen wanneer een Ding bijzonder geweldig is uitgevoerd. Let op: bonuspunten kunnen ook worden toegekend voor snelheid! Als jouw afdeling een bepaalde opdracht als eerst instuurt, sleep je extra punten binnen.

Na het toekennen en optellen van de punten wordt een winnende afdeling aangewezen. De winnende afdeling sleept, naast de roem en het eeuwigdurende respect van de andere afdelingen, maar liefst 200 Afdelingspunten binnen. Daarbij kiest de jury per afdeling een inzending uit die hen bijzonder geraakt heeft, op welke manier dan ook. De maker (of makers) van deze inzending wint 100 Sikkels. Het winnen van de Magische Schattenjacht kan jouw afdeling een flinke voorsprong geven bij het winnen van de Cup!


De Regels
- Je hebt tot 31 maart 2013 middernacht de tijd om dingen in te zenden. Daarna wordt het topic gesloten en zal het jureren beginnen.
- Overleg vindt binnen de afdeling in een daarvoor bestemd topic plaats.
- De inzendingen worden door de Klassenoudste van de afdeling in het daarvoor bestemde topic geplaatst, met vermelding van Ding-nummer en leden die aan de inzending gewerkt hebben.
- Het is toegestaan om in het speciaal daarvoor aangemaakte topic in het afdelingsboard de gevonden Dingen met elkaar te delen, maar daarbuiten mogen de foto's en video's tot het eind van de Schattenjacht niet komen. Zodra een Ding wordt geplaatst op een sociaal netwerk of openbaar topic op HPF, zodat iedereen het kan zien, wordt dit Ding automatisch ongeldig verklaard.
- Dingen in de vorm van foto's moeten worden geüpload op tinypic. De directe link van de afbeelding is wat wordt ingezonden.
- Dingen in de vorm van video's moeten worden geüpload op YouTube. De directe link (dus niet de Embedded Link) is wat wordt ingezonden. Vergeet niet de video's Verborgen op YouTube te plaatsen, zodat enkel mensen met een link de video kunnen bekijken.
- Gebruik je hersenen. Ga geen gevaarlijke, onverantwoordelijke of regelrecht verboden dingen ondernemen om een Ding voor elkaar te krijgen.
- Bij vragen en/of opmerkingen kun je Pottergirl een PB'tje sturen.
- En boven alles: wees creatief en zorg ervoor dat jouw afdeling wint!


Prijzen
1e Plaats: 200 Afdelingspunten
2e Plaats: 100 Afdelingspunten
3e Plaats: 50 Afdelingspunten
4e Plaats: 25 Afdelingspunten
Originaliteitsprijs (per afdeling 1 inzending): 100 Sikkels per maker




- - - - - - - - - -


De Lijst met Dingen

Spoiler:
1. [FOTO] Schrijf je favoriete Harry Potter-gerelateerde quote op een briefje en stop het in een willekeurig bibliotheekboek. - 20 Punten

2. [FOTO] Pak Harry Potter en de Orde van de Feniks/and the Order of the Phoenix (boek) op zonder je handen te gebruiken. - 15 Punten

3. [FOTO] Stel een korte brief samen waarin je je eeuwigdurende liefde voor Harry Potter uitlegt. Gebruik alleen letters die je uit kranten of tijdschriften geknipt hebt. - 25 Punten

4. [FOTO] Een papieren interpretatie van de Diadeem van Ravenklauw. - 25 Punten

5. [FOTO] Balanceer Harry Potter en de Relieken van de Dood/and the Deathly Hallows (boek) op je hoofd. - 10 Punten

6. [FOTO] Transformeer een normaal drinkglas in een overtuigende Beker van Huffelpuf. - 25 Punten

7. [FOTO] Bouw een constructie van je Harry Potter-boeken en -DVD's. - 15 Punten

8. [FOTO] Een kartonnen Zwaard van Griffoendor. - 25 Punten

9. [FOTO] Teken een rebus met als uitkomst de naam van een personage uit het Harry Potter-universum. Zowel Engelse als Nederlandse namen toegestaan, maar geef wel aan voor welke taal je hebt gekozen: Engelse naam = Engelse rebus, Nederlandse naam = Nederlandse rebus. - 20 Punten

10. [FOTO] Trek je mooiste Harry Potter-kleren aan en neem een modieuze foto. - 25 Punten

11. [FOTO] Gebruik Fabeldieren en Waar Ze Te Vinden/Fantastic Beasts and Where To Find Them om erachter te komen wat voor beest je huisdier is. Boek en dier moeten op de foto te zien zijn. - 20 Punten

12. [FOTO] Beeld een scène uit Harry Potter en de Vuurbeker/and the Goblet of Fire uit. Gebruik alleen dingen die je in de keuken kunt vinden. - 30 Punten

13. [FOTO] Dankzij een mislukte spreuk moet Harry Potter per ongeluk een uur als Harriët Potter door het leven gaan. Teken wat er tijdens dat uur gebeurt. - 20 Punten

14. [FOTO] Teken hoe het trio eruit zou zien als ze in een aflevering van The Simpsons zouden verschijnen. - 15 Punten

15. [FOTO] Lak je nagels in de kleuren van je afdeling. - 10 Punten

16. [FOTO] Maak een verjaardagskaart voor Loena Leeflang/Luna Lovegood. - 15 Punten

17. [FOTO] Bouw je afdelingsschild na met Lego. - 30 Punten

18. [FOTO] Maak een foto van je beste Bellatrix Lestrange/van Detta impressie. - 10 Punten

19. [FOTO] Kies een fabeldier uit Fabeldieren en Waar Ze Te vinden/Fantastic Beasts and Where To Find Them dat niet in de films of de boeken voorkomt en teken dit. - 20 Punten

20. [FOTO] Griffoendor speelt vandaag een belangrijke Zwerkbalwedstrijd. Neem een voorbeeld aan Loena en verkleed jezelf om jouw team aan te moedigen. - 20 Punten

21. [FOTO] Zwadderich speelt vandaag een belangrijke Zwerkbalwedstrijd. Neem een voorbeeld aan Loena en verkleed jezelf om jouw team aan te moedigen. - 20 Punten

22. [FOTO] Huffelpuf speelt vandaag een belangrijke Zwerkbalwedstrijd. Neem een voorbeeld aan Loena en verkleed jezelf om jouw team aan te moedigen. - 20 Punten

23. [FOTO] Ravenklauw speelt vandaag een belangrijke Zwerkbalwedstrijd. Neem een voorbeeld aan Loena en verkleed jezelf om jouw team aan te moedigen. - 20 Punten

24. [FOTO] Hoe zou de Marauders Map van jouw woning eruit zien? - 30 Punten

25. [FOTO] Neem een foto van jezelf terwijl je je favoriete Harry Potter-boek leest op je favoriete leesplek. - 15 Punten

26. [FOTO] Maak een tekening van de Kamer van Hoge Nood zoals die zich aan jou zou manifesteren. - 20 Punten

27. [FOTO] Ontwerp een Chocokikker Kaart voor een personage uit de Harry Potter-serie. - 30 Punten

28. [FOTO] Stel je voor dat alle personages uit het Harry Potter-universum een eigen website zouden hebben. Hoe zou de website van jouw favoriete personage eruit zien? (NB: Het is niet nodig de website ook daadwerkelijk te bouwen, maar laat op de een of andere manier een ontwerp met wat inhoudelijke elementen zien.) - 25 Punten

29. [FOTO] Wat als Nederland een eigen toverschool zou hebben? Hoe zou het heten? Welke vakken zouden er gegeven worden? Wat maakt de toverschool echt Nederlands? Maak een ontwerp met bijgaande tekst/uitleg. - 20 Punten

30. [FOTO] Stel je voor dat je, met Voldemort als je grote voorbeeld, een poging zou doen om onsterfelijk te worden. Welke objecten, en hoeveel objecten, zou jij gebruiken als Gruzielementen/Horcruxes? - 15 Punten

31. [FOTO] Fotografeer drie dingen waar jouw Amortentia-drankje naar zou ruiken. - 15 Punten

32. [FOTO] Er moet een nieuwe Toverdrank worden uitgevonden die op een snelle manier een chagrijnige bui kan verhelpen. Welke drie ingrediënten mogen er wat jou betreft niet in ontbreken? - 15 Punten

33. [TEKST] Schrijf een recept voor een magisch gerecht. Beschrijf de ingrediënten en de bereidingswijze. Wat maakt dit gerecht magisch? - 20 Punten

34. [TEKST] Schrijf een ode aan je afdeling van minstens 10 regels. - 15 Punten

35. [TEKST] Schrijf een (rijmend!) gedicht over Voldemorts gevoel voor mode (minstens 8 regels). - 20 Punten

36. [TEKST] Schrijf een reclametekst voor een Geheugensteen/Remembrall (minstens 200 woorden). - 15 Punten

37. [TEKST] Bedenk een magische grap. - 10 Punten

38. [TEKST] Bedenk een magisch raadsel. - 10 Punten

39. [TEKST] Schrijf een sportbericht over een legendarische Zwerkbal/Quidditch wedstrijd waarin tenminste één speler van het veld moest vanwege een magische blessure (minstens 300 woorden). - 20 Punten

40. [TEKST] Herschrijf (een gedeelte van) de eerste ontmoeting van Ron en Harry vanuit Rons perspectief (maximaal 500 woorden). - 15 Punten

41. [TEKST] Een lid interviewt een ander lid van dezelfde afdeling over zijn/haar ervaringen met en indruk van Pottermore (maximaal 500 woorden). - 10 Punten

42. [TEKST] Kies vier personages uit andere boekenseries/films/televisieseries waarvan je vindt dat ze goed bij je afdeling passen. Leg uit waarom (maximaal 150 woorden per personage). - 15 Punten

43. [TEKST] Schrijf een liedje over Groemp/Grawp op de melodie van het Wilhelmus. - 20 Punten

44. [TEKST] Schrijf de tekst die op de uitnodiging van de trouwerij van Bill en Fleur zou kunnen staan (100-200 woorden). - 15 Punten

45. [VIDEO] Verzin een nieuwe spreuk, inclusief wat de spreuk doet, hoe hij eruit ziet als je hem gebruikt en wat voor beweging je moet maken met je toverstok. - 50 Punten

46. [VIDEO] Speel je favoriete scene uit je favoriete HP-film na, maar doe dit volledig in het Nederlands. - 50 Punten

47. [VIDEO] Een door jouw afdeling nagesynchroniseerde scène uit de eerste Harry Potter-film. - 50 Punten

48. [VIDEO] Neem een filmpje op dat zo gebruikt zou kunnen worden als één van de bewegende schilderijen in de Harry Potter-films. - 50 Punten

49. [VIDEO] Lees een verhaal uit De Vertelsels van Baker de Bard/The Tales of Beedle the Bard voor op een spannende maar ontroerende manier. - 50 Punten

50. [VIDEO] Ben jij de ware erfgenaam van Zwadderich/Slytherin en spreek je vloeiend Sisselspraak/Parseltongue? Laat maar eens horen! - 50 Punten

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 14, 2013 19:38 

Hier volgen een aantal inzendingen van m'n lieve Huffs ^^

38. [TEKST] Bedenk een magisch raadsel. - 10 Punten

Zwarte dakpannen, mooi op een rij,
van boven naar onder, van voor naar opzij
Twee ronde raampjes onthullen,
de gele lichten die de kamers vullen
Bronzen versiering, rijk en scherp
Warmte reikt verder dan ik werp
Geit, schaap en mens, kan het schaden
Maar wie kan mijn raadsel raden?

oplossing:

Spoiler:
Hongaarse Hoornstaart


Gemaakt door Hanne.

-----------------------------------------------------------------------------

33. [TEKST] Schrijf een recept voor een magisch gerecht. Beschrijf de ingrediënten en de bereidingswijze. Wat maakt dit gerecht magisch? - 20 Punten

Antistress oplospil

Ingrediënten
- Kamille (bloemetjes)
- Plasma van het bloed van een flubberwurm
- Bronwater uit Spanje, getapt op de middag, wanneer de zon het hoogst staat
- Nagels van de Clabbert
- Stukje duivelsstrik (100g)
- Inkt van een inktvis

Benodigdheden
- Bronzen ketel
- Mortel
- Mes
- Toverstaf
- Druppelaar
- Vuurtje

Werkwijze
- Doe tien kamillebloemetjes in de mortel en maal ze heel fijn.
- Doe vijftig druppels inkt in de ketel en doe hier de fijngemalen kamille in.
- Verwarm de ketel voor twee minuutjes op een matig vuurtje.
- Maal vier nagels zeer fijn in de mortel.
- Doe hier het stukje duivelsstrik bij en maal het nog even grof.
- Doe dit samen in de ketel.
- Verwarm de ketel op een hard vuur voor vijf minuten.
- Roer vijf maal met je toverstaf in de richting van de klok in de ketel.
- Laat een half uurtje trekken.
- Voeg nu het plasma van de flubberwurm toe en roer twee keer met je toverstaf tegen de richting van de klok.
- Verwarm zachtjes voor twee minuten.
- Door het plasma van de flubberwurm te verwarmen word het nu een stevige brij, die je gemakkelijk kan kneden. Vorm kleine pilletjes van ongeveer 50mg.
- Laat deze pilletjes zeer koud worden (tot -30°C) en bewaar ze daarna op kamertemperatuur in een donkere en droge plaats.
- Om te gebruiken: doe het bronwater uit Spanje, getapt op de middag, wanneer de zon het hoogst staat, in een glas en doe hier een pilletje bij. Laat het pilletje oplossen, goed roeren en dan opdrinken.

Dit product werkt binnen de vijf minuten en de duur van de werking is afhankelijk van de nauwkeurigheid waarmee het is gemaakt. (gemiddeld zeven dagen) Enkel te gebruiken indien men in een langdurige, zeer stressvolle situatie verkeerd. Ook geschikt om symptomen van paranoïde mensen te verzachten.

Wat deze drank magisch maakt zijn de ingrediënten, de snelle werking en de langdurige werking. Ook kan het ernstige bijwerkingen veroorzaken voor niet-magische personen (zowel dreuzels als snullen) en bij kinderen onder 12 jaar.

Gemaakt door Hanne.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2013 21:32 

En nog een inzending:

35. [TEKST] Schrijf een (rijmend!) gedicht over Voldemorts gevoel voor mode (minstens 8 regels). - 20 Punten

De kleren van Heer Voldemort

Kom kijken in mijn klerenkast
Hij hangt vol met leuke dingen
Ik heb zelfs een ladekast
Gevuld met diamant bezette ringen

Mijn hoed met pauwenveren
Die zet ik enkel op
Als ik me moet verweren
Tegen Engelbert Dop

Ook had ik achttien broeken
Ze lagen goed verscholen
Achter verschillende vloeken
Toch werden ze gestolen

De dader zal ik doden
In mijn mooiste pak
Ja, het is dat donkerrode
Daarin ben ik het meest op mijn gemak

Schoenen heb ik in overvloed
Ze knellen niet aan mijn tenen
En ik sta ook ontzettend goed
Met blauwe warmers rond mijn benen

Dit was het dan, dank je wel
Pas op, je maakt vlekken
Dus wegwezen en een beetje snel
Dan kan ik iets anders aan trekken

Gemaakt door Pieper.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 16, 2013 11:57 

En hier komen de eerste inzendingen van Slytherin! Onderstaande Dingen zijn allemaal gemaakt door onze getalenteerde Jalf.




34. [TEKST] Schrijf een ode aan je afdeling van minstens 10 regels. - 15 Punten

De afdeling van het serpent,
De afdeling van groen
De afdeling van zilver
waar niemand iets tegen kan doen

De afdeling van Zalazar
De Malfidussen en Merlijn
De afdeling van huize Zwarts
en Marten Asmodom Vilijn

De afdeling van sluwheid,
Ambitie en ook kracht
De afdeling van samenzijn
en honger naar de macht

De afdeling van ondergronds
Deze plek dat is mijn huis
De afdeling van overdaad
Zwadderich dat is mijn thuis




35. [TEKST] Schrijf een (rijmend!) gedicht over Voldemorts gevoel voor mode (minstens 8 regels). - 20 Punten

Kent u ook die tovenaar
met meer stijl dan Britney Spears?
Die goed gekleed door het leven gaat
Zelfs Trya Banks die vindt hem fierce

Want weet je, felle kleuren
zijn zo 2010
Zwart, dat is het nieuwe zwart
Je zou hem moeten zien

Voldemort heeft klasse
Voldemort heeft stijl
Voldemort weet hoe het moet
vindt in mode zelfs zijn heil

Niets zo hip en modieus
als een zwart gewaad
Schoenen die zijn zo passé
Ga blootvoets over straat

Maar wat u ook moet weten
Neuzen zijn zo vorig jaar
Zonder neus ben je pas hip
En voor de zomer klaar

Verwijder dus uw neuzen
En alles wat er schort
dan bent u in een paar uur tijd
net zo hip als Voldemort





36. [TEKST] Schrijf een reclametekst voor een Geheugensteen/Remembrall (minstens 200 woorden). - 15 Punten

Bent u ook altijd zo slordig met afspraken nakomen? Worden uw collega's gek van u omdat u weer iets vergeten bent? Dat is vanaf nu geen probleem meer! Met de Neva4get Remembrall komt u er altijd achter als u iets vergeten bent. Uw Remembrall vult zich met gekleurde rook en binnen no time ontdekt u dat u iets vergeten bent. Het geheim zit zich in de magische connectie tussen u en uw Neva4get Remembrall. Hierdoor zal zelfs het grootste warhoofd niets meer vergeten.

Devon Elliot: Ik vergat altijd mijn kinderen van de Hogwarts Express op te halen. Ieder jaar was het weer hetzelfde liedje. Maar dankzij de Neva4get Remembrall ben ik altijd op tijd.

Kelly Kwanza: Mijn zus en ik hadden altijd ruzie omdat ik weer eens was vergeten bij ons moeder langs te gaan. De Neva4get Remembrall heeft een familie ruzie voorkomen.


De Neva4get Remembrall is verkrijgbaar in 4 hippe designs. Griffoendor Rood, Huffelpuf Geel, Ravenklauw Blauw en Zwadderich Groen, dus er is een kleur voor iedereen. Voor slecht 5 Galjoenen heeft u er al één in huis.

MAAR WACHT: er is meer! Als u nu bestelt krijgt u niet één maar TWEE Neva4get Remembralls toegestuurd voor dezelfde prijs. U leest het goed, dat is TWEE voor de prijs van EEN. Daarbovenop sturen wij u ook een Neva4get jaar kalender, die u met vrolijke muziek aan uw afspraken herinnert. Uw kinderen zullen er dol op zijn.

Bestel nu uw Neva4get Remembrall!





37. [TEKST] Bedenk een magische grap. - 10 Punten

Op de laatste training voor de wedstrijd tussen Gryffindor en Slytherin besluit Oliver Wood één van zijn beruchte ellenlange speeches te houden. Terwijl zijn teamleden voor hem zitten staat hij op en begint hij te praten als Brugman. Na ongeveer een kwartier sluit hij af met de woorden: "En als iemand denkt dat wij van Slytherin gaan verliezen, sta dan vooral nu op." Onmiddellijk staat Fred en George Weasley op. Wood wordt woedend. "EN WAAROM DENKEN JULLIE DAT WE GAAN VERLIEZEN?" Waarop Fred zegt: "Dat denken we niet, maar we vonden het zo zielig dat jij daar in je eentje stond."




38. [TEKST] Bedenk een magisch raadsel. - 10 Punten

Wat maakt heel veel herrie en is helemaal rood?

Een feeks in een blender.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 27, 2013 20:44 

Mededeling!

Hallo beste mensen,

Om iedereen nog wat langer de tijd te geven toffe dingen in te zenden, wordt de deadline verlengd met twee weken. Dit betekent dat de uiteindelijke inzenddatum nu zondag 14 april is.

Veel succes! Maak je afdeling trots!

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 27, 2013 20:49 

En Slytherin komt meteen met nog een drietal inzendingen:

21. [FOTO] Zwadderich speelt vandaag een belangrijke Zwerkbalwedstrijd. Neem een voorbeeld aan Loena en verkleed jezelf om jouw team aan te moedigen. - 20 Punten

Afbeelding

Door: Jalf



2. [FOTO] Pak Harry Potter en de Orde van de Feniks/and the Order of the Phoenix (boek) op zonder je handen te gebruiken. - 15 Punten

Afbeelding

Door: Pottergirl



7. [FOTO] Bouw een constructie van je Harry Potter-boeken en -DVD's. - 15 Punten

Afbeelding

Door: Pottergirl

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 27, 2013 21:11 

Ravenklauw heeft ook niet stil gezeten.

1. [FOTO] Schrijf je favoriete Harry Potter-gerelateerde quote op een briefje en stop het in een willekeurig bibliotheekboek. - 20 Punten
* is helaas te groot, klikken alstublieft :) *
Door: Harry, Ron & Hermione


7. [FOTO] Bouw een constructie van je Harry Potter-boeken en -DVD's. - 15 Punten
Afbeelding
Zweinstein en Hagrid's huisje. Met een beetje fantasie.

Door: Indian Violet


10. [FOTO] Trek je mooiste Harry Potter-kleren aan en neem een modieuze foto. - 25 Punten
* is helaas ook te groot, nogmaals klikken alstublieft :) *
Door: Harry, Ron & Hermione


11. [FOTO] Gebruik Fabeldieren en Waar Ze Te Vinden/Fantastic Beasts and Where To Find Them om erachter te komen wat voor beest je huisdier is. Boek en dier moeten op de foto te zien zijn. - 20 Punten
Afbeelding

Door: Indian Violet


35. [TEKST] Schrijf een (rijmend!) gedicht over Voldemorts gevoel voor mode (minstens 8 regels). - 20 Punten
Er is een geheim dat ik van Voldemort ken,
In zijn jeugd werd hij 't liefst mannequin.
Hij drapeerde om zichzelf een diepzwart laken,
En probeerde er zo een mooie jurk van te maken.
Met een speld hier en daar zette hij het doek vast,
hij trok het uit en hing het in de kledingkast.

Jaren later werd hij Heer van het Duister
Maar wat hoorde hij daar, wat is dat gefluister?
Tovenaars waren wel bang van zijn gelaat,
echter wat minder indruk maakte zijn gewaad.
Zijn gewone gewaad was niet eng genoeg
Het was de grap van de dag in de kroeg.

Dus ging hij terug naar zijn oude dressoir,
en zoals hij verwachtte, wat vond hij daar?
Zijn oude jurk, zijn kinderwens!
Tom was iets gegroeid, hij had wat meer pens,
maar de jurk paste hij vast nog wel
Hij trok de jurk aan, sierlijk en snel.
Hij maakte wat rafels, wat vlekken en gaten
Over deze creatie zou iedereen praten!

In zijn nieuwe outfit verscheen Tom ten tonele
En zowaar het lukte, er sidderden velen!
En dat is het verhaal van Voldemort's goeie goed,
denk daar maar aan als hij eens eng tegen je doet!

Door: Dennis Krauwel

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 28, 2013 23:31 

Huff heeft ook nog wat gewerkt ^^

3. [FOTO] Stel een korte brief samen waarin je je eeuwigdurende liefde voor Harry Potter uitlegt. Gebruik alleen letters die je uit de kranten of tijdschriften geknipt hebt. - 25 punten
Afbeelding

Door: Hanne

8. [FOTO] Een kartonnen Zwaard van Griffoendor. - 25 punten
Afbeelding
Door: Hanne

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 31, 2013 17:11 

En hier hebben we nog wat Huffstuff :p

34. [TEKST] Schrijf een ode aan je afdeling van minstens 10 regels. - 15 Punten

Ode aan Huffelpuf

Huffelpuf, wat heb je te verliezen?
Anderen beschouwen je als rest
Maar ik vind je 'the best'
Geen ander dat ik boven je zou verkiezen

Huffelpuf, je hebt respect voor ieders eigenheid
Groot, klein, zwak of sportief
Iedere huff heeft elkander lief
En we teren op bescheidenheid.

Huffelpuf, je kleuren geel en zwart
Bij jou staat niemand in de kou
Je stichtster was een grote mevrouw
Met een enorm groot hart

Door: Pieper en Hanne


37. [TEKST] Bedenk een magische grap. - 10 Punten

Harry staat op de collectebus te wachten.
Ineens roept Goof Blikscha naar hem: "Hé jongen! Kom eens van mijn bus af."

Door: Pieper

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 01, 2013 11:14 

En nog meer van mijn lieve huffs ^^

42. [TEKST] Kies vier personages uit andere boekenseries/films/televisieseries waarvan je vindt dat ze goed bij je afdeling passen. Leg uit waarom (maximaal 150 woorden per personage). - 15 Punten

Op de eerste plaats kies ik het personage Samwise Gamgee, in het Nederlands ook wel bekend als Sam Gewissies uit de boekenreeks 'in de ban van de ring' door JRR Tolkien en uit de daarop gebaseerde films 'the lord of the rings' door Peter Jackson. Waarom hij bij Huffelpuf zou horen? Ik denk dat dat vrij duidelijk is. Hij is niet vies van hard werk en hij is erg trouw. Tevens is hij eerlijk en naar mijn indruk ook erg geduldig. Zonder meer een echte Huff!

August Rush uit de gelijknamige film is mijn tweede personage die wel bij Huffelpuf zou horen. Hij zoekt met veel geduld naar zijn ouders en daarbij toont hij daarmee ook trouw te zijn aan hen. Hij is ook nog eens een harde werker. Hij werkt eerlijk voor zijn geld en om beter te worden in wat hij al goed kan: muziek.

Mijn derde personage is zonder meer Anna Bates, uit de serie Downton Abby. Ze is erg trouw aan haar bazen en aan haar man. Daarbij heeft ze een erg zachtaardig karakter en is ze zeer geduldig. Dit blijkt uit de manier waarop ze haar man uit de gevangenis probeert te krijgen, al zien veel mensen in dat het bijna onbegonnen werk is. Ze is daarbij ook een harde werker in het huis Downton Abby.

Het laatste personage dat toegevoegd wordt aan Huffelpuf is Norm Spellman, bekend uit de film Avatar. Hij is een erg trouwe vriend van Jake Sully en daarnaast wordt hij ook trouw aan de Na'vi. Hij werkt hard voor de wetenschappelijke onderzoeken die ze in Pandora verrichten en is daarvoor zelfs bereid om zijn eigen lichaam in te ruilen voor een avatar.

Door: Hanne

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: di apr 02, 2013 14:22 

Huff nog eens :)

19. [FOTO] Kies een fabeldier uit Fabeldieren en Waar Ze Te vinden/Fantastic Beasts and Where To Find Them dat niet in de films of de boeken voorkomt en teken dit. - 20 Punten

Dit is de Juttemus
Afbeelding

Door: Hanne

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di apr 02, 2013 17:09 

15. [FOTO] Lak je nagels in de kleuren van je afdeling. - 10 Punten
*klik* en *klik* voor het beste resultaat
Door: Melody

17. [FOTO] Bouw je afdelingsschild na met Lego. - 30 Punten
Afbeelding
Door: Melody

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: di apr 02, 2013 20:20 

2. [FOTO] Pak Harry Potter en de Orde van de Feniks/and the Order of the Phoenix (boek) op zonder je handen te gebruiken. - 15 Punten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door: Pieper


9. [FOTO] Teken een rebus met als uitkomst de naam van een personage uit het Harry Potter-universum. Zowel Engelse als Nederlandse namen toegestaan, maar geef wel aan voor welke taal je hebt gekozen: Engelse naam = Engelse rebus, Nederlandse naam = Nederlandse rebus. - 20 Punten

NEDERLANDS
Afbeelding
Spoiler:
Romeo Wolkenveldt


Door: Pieper


17. [FOTO] Bouw je afdelingsschild na met Lego. - 30 Punten
Afbeelding

Door: Pieper

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 03, 2013 12:33 

6. [FOTO] Transformeer een normaal drinkglas in een overtuigende Beker van Huffelpuf. - 25 Punten
Afbeelding

Door: Hanne

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 04, 2013 19:41 

41. [TEKST] Een lid interviewt een ander lid van dezelfde afdeling over zijn/haar ervaringen met en indruk van Pottermore (maximaal 500 woorden). - 10 Punten

Na enkele pogingen is het Aisling en mij toch gelukt tijd te vinden voor ons interview. We spreken om 20.00 af in de chat, maar zijn beiden al eerder van de partij. Na een korte begroeting steek ik meteen van wal. Aisling geeft aan er helemaal klaar voor te zijn. Mijn eerste vraag is al meteen een overbodige. Maar ik moet ergens beginnen.

Heb je een Pottermore Account?
Ja die heb ik, sinds het begin.
Dus je zat bij de beta groep?
Ja, dankzij een vriendin, die het account voor mij heeft gemaakt, zat ik erbij.
Wat waren je verwachtingen vooraf?
Vooraf hoopte ik op een interactieve manier van informatie verkrijgen, vooral achtergrondfeiten. En daarnaast gezamenlijk spellen doen en punten verzamelen voor de afdelingen.
Wat was je eerste indruk van Pottermore?
Alle eerste begin is spannend, maar om heel eerlijk te zijn vond ik het vanaf begin af aan al tegenvallen. Het draait heel traag en op een gegeven moment wil je alles gewoon kunnen lezen en niet constant op zoek zijn. Je doet niets anders dan als een gek klikken in de hoop iets te ontdekken.
Dus het viel onmiddellijk tegen voor je?
Ja, ik had het na twee of drie hoofdstukken wel gezien.
Hoe zou jij het dan anders aangepakt hebben?
Het meer op het echte Zweinstein laten lijken, toch een mogelijkheid om lessen te moeten maken. Dat je je als het ware leerling in een virtuele Zweinstein-wereld voelt. Een combinatie tussen de vroegere Potter-games en Pottermore.
Hoe is het ondertussen met je Pottermore-account gesteld?
Ik wip zo af en toe nog eens langs, wanneer er iets nieuws is. Dan neuzel ik 30 minuten en ben weer voor de eerstkomende weken weg.
Kortom: een grote flop!
Ja, omdat het lang duurt voordat er weer iets nieuws verschijnt.
Is er nog iets dat je er zeker over kwijt wil?
Ik ben zeker benieuwd naar nieuwe ontwikkelingen, zeker in combinatie met playstation. Ik hoop dat dat ook meer interactiviteit oplevert.
Bedankt
(Het interview eindigt op ons afgesproken aanvangsuur. Zo kan het dus ook.)

Door: Pieper en Aisling

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Zweinstein
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme