Jalf
The Immortal Mod
|
|
Geplaatst: di apr 02, 2013 18:56
Licht geschrokken kijkt Jessa naar haar oom aan. Als hij wist dat zij hier was, dan wist haar voogd het inmiddels ook al. Vertwijfelt bijt ze even op haar lip. "Oh..." zegt ze zacht, "Dat kan..."
Dan staat Eric naast haar en begroet haar. "Goedemorgen Eric," zegt ze zacht terwijl ze haar kap afdoet, immers het had geen zin om zichzelf te verbergen. Even twijfelt ze of ze Eric weg moet sturen, maar het zit eruit alsof die een belangrijk prive gesprek gaat worden. "Ik kom zo bij jullie zitten... maak je maar geen zorgen."
Tobias kijkt even naar de man die naast Jessa staat. Die voldoet niet aan de beschrijving van jongeman die de dames van de bloemenkraam aan hem en zijn broer hadden gegeven. Lang, mager en een bos donkere krullen. ''Is dit de jongeman waarmee je gisteren door het dorp liep?" vraagt hij aan Jessa.
Ze schudt haar hoofd. "Nee, dat was iemand anders." Ze pakt haar bord en glas op. "Laten we aan een tafel gaan zitten, dat maakt het iets makkelijk dan aan de bar praten." Ze ziet Tobias knikken en ze volgt hem naar een tafeltje, een klein stukje van de groep af.
"Vertel me eens Jessa," vraagt Tobias kalm, "waarom ben je weggelopen?"
Jessa kijkt naar beneden en durft hem niet goed aan te kijken. "Ik wilde de wereld zien..." zegt ze zacht. Dat is natuurlijk helemaal niet waar, maar de echte waarheid kon ze zelfs haar oom niet vertellen. Ze is veel te bang dat het allemaal bij haar voogd terecht komt.
"Dus je bent niet om een jongen weggelopen?"
Jessa schudt haar hoofd, haar blik op haar ontbijt. Het maakt haar eigenlijk alleen maar misselijk.
"Mag ik vragen wie die jongen was met wie je gister door het dorp liep?" vraagt hij vriendelijk.
"Benicio heb ik ontmoet tijdens het reizen..." fluistert Jessa, "hij ging met me mee naar mijn ouders..." Ze bijt op haar lip, hopend dat dit geen kruisverhoor zou worden. Ze weet niet hoe goed ze kan liegen als ze vragen krijgt over de relatie tussen haar en Benicio.
In dit korte gesprek heeft Tobias al veel informatie in kunnen winnen. Jessa is bang en wil niet alles vertellen, wat betekent dat ze iets probeert te verbergen. Het zijn niet zaken. Hij is hier enkel om haar te overtuigen dat ze weer naar huis moet komen. Immers, dat heeft zijn broer hem gezegd. "Mijn broer maakt zich zorgen om je." zegt hij, "Hij is bang dat je iets overkomt. Mensen hebben je zien vertrekken richting Sarth."
Jessa knikt. Dat is alles wat ze op dit moment kan. Natuurlijk zou haar voogd het verhaal zo gebracht hebben.
Levi had niet bijzonder goed of slecht geslapen, dus die ochtend wordt hij redelijk helder wakker. Hij komt uit bed en na een vlugge douche loopt hij de trap af. In de eetzaal aangekomen loopt hij naar de bar en gaat naast Eric zitten. Hij kijkt even over zijn schouder en ziet de meiden zitten. Emma draagt een mooie blouse, Mel zit er met een gezicht als een oorwurm bij.
"Goedemorgen," zegt hij tegen Eric, nadat hij zijn bestelling heeft gedaan, "Zware nacht gehad?"