Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 50  Volgende

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za apr 13, 2013 11:46 

Afbeelding

Noah kijkt op bij het horen van ritmische hakken op de dansvloer. Celeste. Hij vouwt zijn handen plechtig in elkaar en richt zijn blik weer op de dansers voor hen. “Dat is lastig in te schatten. Ik hoop in elk geval van wel.” Hij draait een ring om zijn vinger herhaaldelijk rond, het enige stille signaal van innerlijke onrust. De mogelijkheid dat Rose ook oversteekt ontkent hij. Als ze bij hem wilde zijn, dan had ze geen uitnodiging nodig gehad. Daarbij is Rose tegenwoordig toch niet meer het middelpunt van zijn gedachten. Ook daar sluit hij zich nu zoveel mogelijk vanaf, want zijn liefde voor haar deed pijn. De laatste tijd zelfs nog meer dan de maanden ervoor, wetend dat ze teleurgesteld in hem zou zijn. Die pijn, die ondragelijke pijn die bleef branden wilde hij niet meer voelen. Die had hij de laatste dagen weten te vervangen met wraakgevoelens richting Maleficent. Hoe onwaarschijnlijk het ook was dat ze morgenavond aanwezig zou zijn. Daarnaast had hij Celeste. Hij kijkt even glimlachend naar haar op, het hoofddoel is om zijn kasteel te vullen met levend volk, hoe meer hoe beter.

“Zou het niet fijn zijn om morgenavond in een zaal vol levenden te staan. Om echt gelach te horen en hun warmte te voelen.” Hij verstrengeld zijn vingers in haar vrije hand en aait haar hand zorgzaam met de toppen van zijn vingers. Hij deelde met Celeste de eenzaamheid, de hunkering naar de goede oude tijd. Niemand anders begreep dat, zelfs Kit niet.

Als je het over de duvel hebt. Kit is gearriveerd en brengt hem het nieuws dat het plan van start is gegaan. “Mooi. Dan kun je hier blijven tot morgenavond, tenzij je de rest van je dag eerst nog elders wil doorbrengen?” Een vraag waarop hij maar een antwoord op verwacht.

“Laten we naar de paskamers gaan. Kit moet nog een heel pak aangemeten krijgen en volgens mij heb jij ook nog geen jurk uitgekozen.” Hij staat op en trekt Celeste daarbij zacht overeind. Hij behandeld haar alsof ze van porselein is en ze bij het minste geringste zou breken.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za apr 13, 2013 12:12 

Afbeelding

Kit haalt een schuine glimlach tevoorschijn als Noah zegt dat hij morgenavond gewoon hier kan blijven tenzij hij ergens anders gaat.
'En welke plannen zou ik dan moeten hebben, meester?' Kom op, hij heeft officieel geen leven buiten Noah zijn rechterhand te spelen.

Hij kijkt even kort naar Celeste die nog altijd naast Noah zit. Maar zijn aandacht wordt alweer op Noah gevestigd als die begint over het feit dat hij en Celeste nog altijd hun kleren moeten krijgen voor het bal van morgen. Great, straks zat hij helemaal alleen in een kamer met dat mens en de klerenmaker.
Kit onderdrukt een zucht en knikt dan.
'Ja, lijkt me inderdaad een goed plan.' zegt hij terwijl hij toekijkt hoe Noah Celeste overeind helpt alsof ze een fragiele porseleinen pop is waar de rijke kinderen hier nog altijd mee spelen. Kit is er van overtuigd dat ze veel sterker is dan Noah denkt. Hoe kan hij er in godsnaam in trappen van haar toe te laten hem zo rond haar vinger te winden. Bij Kit zal dat heus niet lukken. Hij heeft geen zwak vlees! Kuch.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za apr 13, 2013 22:44 

Afbeelding

Samantha was na het eten meteen naar haar kamer gegaan. Ze had geen zin in Chase die sinds de verschijning van de uitnodiging voor het gemaskerd bal in between nogal voor een ongemakkelijke sfeer had gezorgd.
En hoewel het volgens Chase niet eens een optie was om te overwegen om naar het feest te gaan, heeft Sam drie van haar mooiste jurken nu uitgestald aan de kast hangen en heeft ze een dienstmeisje erop uitgestuurd om de mooiste maskers te vinden. Gewoon voor het geval..

Ze heeft de uitnodiging voor zich liggen en neemt weer een slokje van haar wijn. Terwijl ze in gedachten verzonken is, wordt er op de deur geklopt. Ze haast zich naar de deur om het dienstmeisje binnen te laten, wanneer ze de stem van Rose herkent. Voordat ze de deur open maakt, haalt ze een keer diep adem en dwingt ze haar lippen in een glimlach. ‘Goedenavond Rose,’ ze gebaart dat Rose binnen mag komen, ‘Zin in een glas wijn?’ Zonder op antwoord te wachten, loopt ze naar haar balkon, gaat alvast zitten en schenkt een glas wijn in voor Rose.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za apr 13, 2013 23:24 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose blijft eventjes wachten tot Sam uiteindelijk de deur open doet. Ze weet blijkbaar zelfs een glimlach op te brengen. "Hey." Rose glimlacht even kort terug, waarna ze naar binnen stapt.
Haar blik valt meteen op de drie jurken die aan de kast hangen. Haar blik gaat meteen door de rest van de kamer heen, op zoek naar de uitnodiging voor het gemaskerde bal.

"Ehm.. Ja, waarom ook niet." zegt ze, terwijl Sam het glas al voor haar heeft ingeschonken. Rose loopt achter haar aan richting het balkon en gaat tegenover Sam zitten. "Dankje." zegt ze, waarbij ze het glas aanneemt.

Rose neemt een slok van de wijn en knikt vervolgens richting de kast. "Ik zie dat je al voorbereidingen hebt gemaakt.." snijdt ze het onderwerp aan - het onderwerp waar ze voor is gekomen. "Ben je van plan te gaan morgenavond?" vraagt ze, om Sams gedachten hierover te polsen. Ze neemt nog een slok van de wijn terwijl ze op Sams antwoord wacht.

"Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 0:11 

Afbeelding

Sam knikt alleen wanneer Rose over haar jurken begint. Eigenlijk vindt ze het helemaal niet zo onprettig dat Rose langs is gekomen, sinds ze terug in het kasteel is, heeft ze vrijwel niets te doen gehad.
‘Het speelt wel rond in mijn gedachten om te gaan, ja..’ besluit ze eerlijk te antwoorden- wat heeft ze te verliezen? Terwijl ze een slok van haar wijn neemt, probeert ze Rose haar reactie hierop te zien. Sam weet dat Chase verboden heeft om te gaan. Niet dat Samantha zich hier wat van aantrekt. Rose daarentegen.. ‘Jij zult wel netjes naar je moeder luisteren
’ Ze zucht eventjes, ‘Dus.. Aangezien jij toch altijd het tegenovergestelde doet van wat ik doe, weet je nu wat je moet doen.’ Want in Rose haar ogen is alles wat Sam doet fout. Sam pakt de uitnodiging die op tafel ligt en laat hem door haar vingers gaan. ‘Verder nog iets?’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 10:51 

Afbeelding
    Rose Pocock

"Hm." is Rose haar reactie op het antwoord van Samantha. Het antwoord verbaasd haar niet, ze had het ergens wel zien aankomen. Haar blik blijft nog even op de jurken hangen, terwijl Samantha verder praat. Wanneer ze uitgepraat is, blijft Rose nog even de kamer inkijken.

Rose neemt nog een slok van haar wijn en kijkt Samantha vervolgens aan. Ze vouwt haar benen over elkaar en kijkt Samantha vervolgens met een licht glimlachje aan.
"Ik ben ook van plan te gaan." zegt ze. Rustig en op haar gemakje drinkt ze nog wat van de wijn. "En ik had al zo'n vermoeden dat jij ook zou willen gaan, daarom ben ik hier." maakt ze duidelijk. "Maar we weten beiden dat dat niet zo gemakkelijk zal gaan, met alle voorzorgsmaatregelen die Chase genomen heeft. Zowel de in en uitgangen van het kasteel als de brug zijn sinds het ontvangen van de uitnodigingen goed bewaakt." gaat ze meteen verder. "Ik weet niet of je al een idee of plan had om langs de bewaking te komen.. Maar aangezien ik er al vanuit was gegaan dat we eindelijk eens een keertje hetzelfde dachten, leek het me beter om te kijken of onze kansen groter zouden zijn als we samen zouden spannen." Haar toon is serieus, Rose maakt absoluut geen grapje op het moment en dat moet Samantha goed beseffen.

Ze zwijgt even kort, waarbij ze opstaat en naar het uitzicht vanaf het balkon kijkt. "We weten beiden dat we elkaar niet kunnen uitstaan en dat we het liefst zo min mogelijk met elkaar te maken hebben. Je hoeft me ook niet je mening over mij te vertellen, dat zal ik ook niet over jou doen. Geen kinderachtige poespas." ze draait zich weer om richting Samantha. "Dus ja.. Ik ben hier om een compromis te sluiten."

"Als je het niks vindt, dan ook prima. Maar het kan je alleen maar in je voordeel werken." voegt ze eraan toe. Het was nooit duidelijk hoe Sam zou reageren, vooral niet op Rose. "En anders zullen we beiden onze eigen weg moeten gaan."

Afbeelding
      Celeste Willow

Er verschijnt een warme glimlach op Celeste's gezicht wanneer Noah zijn vingers in de hare verstrengelt en het heeft over alle mensen die hier zullen zijn, levende mensen. De warmte, het gelach. Haar glimlach zakt lichtjes weg wanneer haar gedachten afdwalen bij zijn woorden. Ja. Dat zou heel fijn zijn. Het leven. De warmte.
Celeste wordt uit haar gedachten gehaald wanneer Kit verschijnt. Hij heeft blijkbaar zijn taak volbracht. Het leven van de arme jongen is net een to-do lijstje. Arme jongen. Wanneer Noah het vervolgens over kleding heeft die gepast moet worden, knikt ze even. De zachte gebaren van Noah naar haar toe laten pas weer de warme glimlach naar boven komen.
"Laten we gaan." knikt ze. Ze legt haar glas wijn voorzichtig neer en loopt vervolgens met Kit en Noah richting de paskamers.

Bij de paskamers staan er al een aantal bediendes klaar om hun meteen te helpen. Overal in de kamer hangen verschillende lappen stof, versieringen, steentjes, lintjes, knoopjes en verschillende uitgewerkte kostuums.
Celeste loopt richting de jurken die al uitgestald zijn opgehangen. Voorzichtig laa ze haar vingers over de stoffen van de jurken glijden. Ze bekijkt ze even kritisch, waarna ze weer terug richting Noah loopt.
"Het zou me een eer zijn als je me zou kunnen helpen in mijn keuze, Noah." glimlacht ze. "Ik zou graag je mening willen weten." Veel aandacht voor Kit heeft ze op het moment niet.

Ze draait zich om richting de jurken die er hangen en kijkt er even bedenkelijk naar, waarna ze zich weer naar Noah omdraait. "Ik had al wat maskers uitgekozen vanochtend, alleen liggen ze nog in m'n kamer. Ik zou het heel fijn vinden als jij ze me zou kunnen brengen, in plaats van de bediendes. Ze zijn heel kostbaar." glimlacht ze warm. "Dan kan ik vast m'n eerste jurk passen." En dan heeft ze even een moment met Kit alleen.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 10:58 

Afbeelding

Kit volgt zwijgend Noah en Celeste naar de paskamer toe en laat zich daar in een mooie houten stoel ploffen met een stoffen bloemenmotief als zitvlak. Hij laat zijn armen rusten op de robuuste armleuningen en kijkt even naar Noah en Celeste, waarvan de laatste druk bezig is met de jurken te bekijken en er duidelijk de Meester bij wil betrekken. Hij onderdrukt een zucht en kijkt even naar de klerenmaker die zijn lint aan het nemen is om de maten te meten.
'Klaar, Heer Kit?'

Kit krabbelt recht en gaat voor de spiegel staan waar de klerenmaker naast staat.
Half hoort hij hoe Celeste vraagt of Noah persoonlijk de maskers wil halen voor haar. Daar hebben ze toch personeel voor? Kit zijn wenkbrauw schiet dan ook bedenkelijk in de lucht terwijl de klerenmaker zijn arm vastneemt om de lengte te meten.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 11:13 

Afbeelding

Noah vouwt zijn armen op zijn rug als hij Celeste naar de jurken ziet lopen. “Er zijn nog stoffen en borduursels aanwezig, dus je kunt de jurken nog naar eigen smaak aanpassen.” Zijn blik glijdt even af naar Kit “Dat geldt ook voor jou Kit.” Hij glimlacht, zelfs Kit verdient een zorgeloze avond. Dit is zijn manier van bedanken. Een rek vol kostuums, hoeden, maskers en alles wat Kit denkt nodig te hebben.

Tussen alle jurken voor Celeste hangt opvallend genoeg geen enkele rode jurk, dat terwijl alle anderen kleuren wel aanwezig zijn. “Als dat is wat je wil, dan help ik je.” Noah glimlacht “Je mag ze allemaal passen.”
Hij stelt zich nog behulpzamer op als hij zonder commentaar instemt met het verzoek om haar maskers op te halen. Hij knikt “Ik ga ze wel even halen.”

Hij buigt nog net niet voor Celeste als hij de kamer verlaat en de deur achter zich sluit. Hij sluit zijn ogen even genietend, het kasteel lijkt nu al gevulder dan de dagen ervoor. Dat komt voornamelijk omdat iedereen druk bezig is met de voorbereidingen. Linten worden uitgerold en aan de trapleuningen bevestigd, lakeien rennen heen en weer met borden eten.
Boven is het echter weer even stil en verlaten als anders. Noah zijn glimlach zakt samen met de wegstervende geluiden op de achtergrond weg. De slaapkamer van Celeste is rustig en sereen. Haar hemelbed is keurig opgemaakt en het duurt niet lang voordat hij de maskers ziet liggen.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 11:26 

Afbeelding
      Celeste Willow

"Graag." knikt Celeste met een glimlach waarna Noah de kamer uit verdwijnt en de deur achter zich sluit. Rustig draait Celeste zich vervolgens weer om richting de bediendes en de jurken.

Ze blijft een enkeling minuten even stil kijken naar de jurken, terwijl haar aandacht vooral bij Kit is. In plaats van naar de jurken toe te lopen, loopt ze naar hem toe. Ze neemt het meetlint van de bediende voorzichtig uit haar handen en maakt haar met een enkele blik en glimlach duidelijk dat ze zo terug mag komen.
"Het begint hier eindelijk wat levendiger te worden, vind je ook niet?" glimlacht ze naar hem, terwijl ze dichter bij hem gaat staan om zijn romp op te meten met het lint. Ze slaat haar armen even kort om hem heen, waarbij er een minimale afstand tussen de twee ontstaat. Achter zijn rug pakt ze het uiteinde van het lint van haar ene hand over naar haar andere hand, waarna ze weer afstand neemt om zo de afmetingen af te kunnen lezen van het lint. Ze kijkt even kort met haar helderblauwe ogen naar hem op en glimlacht.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 11:37 

Afbeelding

Met een ietwat verbaasde uitdrukking op haar gezicht luistert ze naar wat Rose verteld. Ze overweegt of Rose haar in de maling neemt om zo te voorkomen dat Sam over zou steken, maar daar zou Rose niets mee opschieten- ze zou misschien zelfs van Sam af zijn. Ze blijft even stil, nadat Rose klaar is en vult haar glas bij.
‘Maar.. Waarom nu?’ ze kijkt Rose aan, ‘Waarom zou je na al die tijd, dan nĂș pas oversteken? Je beseft het risico? Er staat niets in de uitnodiging over een koets die je terug naar de brug brengt.. Ben je bereid om dat je familie hier aan te doen?’ Samantha gaat weer zitten en neemt een flinke slok van haar wijn. Natuurlijk zou het haar helpen met oversteken als Rose mee zou gaan. Al was het zodat ze Rose als afleiding kon gebruiken bij de brug als het mis zou gaan- waarschijnlijk heeft Rose een hogere prioriteit dan Sam.

‘Oke,’ besluit ze dan, ‘Als je nog steeds vastberaden bent om te gaan, ben ook ik bereid onze meningsverschillen opzij te zetten- voor nu.’ Haar blik gaat nogmaals naar de uitnodiging. ‘Het kasteel uitkomen lukt nog wel –zoals je misschien nog wel kunt herinneren kwam ik hier vroeger ook al vaker. En aangezien Stella niet helemaal fan van mij was, had ik zo mijn vluchtwegen.’ Ze stopt even en denkt aan Chase, die hoogstwaarschijnlijk ook van de meeste op de hoogte was. ‘Daarbij.. heb ik ook wel een beetje verstand van magie.. Al weet ik niet of Chase zich daar al voor heeft ingedekt?’ Ze glimlacht even. ‘Wanneer wil je vertrekken?’

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 11:38 

Afbeelding

Kit volgt met zijn ogen, via de spiegel, zijn meester naar buiten en onderdrukt nog net een zucht als de deur dichtvalt.
Geduldig wacht hij tot de klerenmaker eindelijk zou klaar zijn met alles te meten als hij vanuit zijn ooghoeken ziet dat Celeste het rek met jurken laat voor wat het is en ze duidelijk op weg is naar hem.

Celeste neemt het lint uit de handen van de klerenmaker en die maakt dat hij uit de voeten is en de deur valt opnieuw dicht in slechts enkele minuten verschil.
Kit zijn gezicht verstrakt meteen als hij het lint rond zijn middel voelt en haast het lichaam van Celeste in zijn rug voelt drukken. Wat?!
Hij geeft echter geen kik en luistert naar de vraag die ze aan hem stelt.
'Dat kan je wel stellen. Net zoals de Meester zich al levendiger voelt.'

Hij laat zijn adem langzaam ontsnappen als ze weer afstand neemt en kijkt dan om naar haar om recht in haar blauwe ogen te kijken.
'Houd je van hem?' F*ck nee, dat kwam er uit voor hij het ook maar zelf besefte.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 13:33 

Afbeelding
    Rose Pocock

"Omdat het nooit zeker was of Noah nog leefde." antwoord Rose op Sams vraag. "Ik heb vele avonden bij de brug doorgebracht, denkend over te mogelijkheden. Maar nooit was er zekerheid." vertelt ze. "Ik heb altijd gezocht naar mogelijkheden om het terug te draaien. Zowel Maleficent, m'n ouders en Chase hebben me nooit willen helpen. Daarom moet het maar zo."
Rose zwijgt eventjes en knikt vervolgens. Het was inderdaad niet duidelijk of er een weg terug was. "Ik besef het risico." Maar ze vertrouwt op Noah. Als hij inderdaad aan de andere kant is. Ze heeft echter geen idee van zijn huidige toestand.

Rose haar wenkbrauwen schieten even kort omhoog wanneer Sam instemt. Dat was hetgeen wat ze had gehoopt, maar ze was er nooit zeker van geweest of Sam dit wel zou willen doen met haar. Ze knikt even wanneer ze meteen met de plannen begint. Er verschijnt even een glimlach om haar lippen. Als ze samen zouden spannen, zouden ze er nog wel eens in kunnen slagen.
"Chase zal me morgenavond niet uit het oog willen verliezen. Hij houdt me nu al zo goed mogelijk in de gaten. Die bediendes van jou die aan de deur staan, die fluisteren zo alles door naar hem en Maleficent." zegt ze. "Misschien moeten we hun vertrouwen winnen. Tot het laatste moment wachten." Ze draait het glas wat tussen haar vingers. "Of we vertrekken nu. Meteen." Ze kijkt Sam recht aan. "Voordat ze het verwachten." Het was bijna avond. Zodra het donker zou worden, zou de brug verschijnen. Het zou hun eerste kans zijn.

Afbeelding
      Celeste Willow

"Ja.. Het gaat al stukken beter met Noah." Celeste glimlacht en knikt even. "Ik geloof erin dat het snel nog beter met hem zal gaan. Vooral morgenavond, wanneer hij precies heeft wat hij wilt. Het leven en de warmte van de mensen."

Ze knippert eventjes wanneer ze zijn vraag hoort. Of ze van hem houdt? Celeste glimlacht even sereen, terwijl ze rustig doorgaat met het opmeten. Ze zakt wat door haar knieën heen om de lengte van z'n benen op te meten. Ze kijkt even naar hem op, waarna ze al snel weer rechtop gaat staan. Ze laat het lint uit haar handen vallen, maar voordat het op de grond valt, vliegt het met een korte beweging van haar vingers de lucht in, om vervolgens uit zichzelf verder te gaan met het opmeten van Kits maten.

"Dat klinkt wel heel makkelijk, vind je niet, Kit?" zegt ze. Ze haalt even kort haar wenkbrauwen op. "Houden van.. Deze plaats laat mensen vergeten wat houden van betekent.." Ze zucht eventjes. "Noah en ik staan heel dicht bij elkaar. Heel dicht. Ik weet hoe hij zich voelt, wat hij heeft meegemaakt. Hij is net als mij. Hij is wat ik nodig heb, net zoals dat ik ben wat hij nodig heeft." Kalm kijkt ze hem aan, waarna ze even warm naar hem glimlacht. Het lint gaat ondertussen verder met het opmeten. "Ik kan hem geven wat hij nodig heeft. Een vriend, een wederzijde. Z'n andere helft. Zichzelf." Ze laat zachtjes haar vingers over zijn wang glijden. "Dat is ook houden van, nietwaar?"

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 13:40 

Afbeelding
Kit.

Kit knikt enkel als bevestiging dat hij haar gelijk geeft om het feit dat het Noah zal deugd doen als de gasten er morgen zijn. Hij moet daar niet om liegen, zijn meester heeft nu eenmaal nood aan de levenden. En dan Ă©Ă©n zeer speciaal; namelijk Rose.

Celeste knippert met haar ogen nadat hij zijn vraag heeft gesteld. Een ongelooflijke stomme vraag. Als hij kon, draaide hij de seconden terug en had hij de vraag weer netjes ingeslikt. Maar langs de andere kant is zijn nieuwsgierigheid nu ook wel geprikkeld naar haar antwoord toe.
'Ik woon hier nu toch al een tijdje in Between, en ik weet nog altijd wat houden van betekend.' hij probeert niet bits te klinken en luistert verder naar haar uitleg. Een soort van wederzijde. Een vriend. Aha, dus ze heeft niets slechts in de zin met hem? Of wil ze dat ook gewoon laten blijken? Hij voelt hoe haar vingers zachtjes glijdend over zijn wang gaat.
Dan grijpt hij haar bruut, uit het niets, haar pols en kijkt haar zwijgend aan.
'Wie zegt er dat je mij zomaar mag aanraken?'

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 14:15 

Afbeelding

Noah stapt de dozen met maskers op en brengt ze zoals Celeste aan hem gevraagd had naar beneden. Bij de deur staat de kleermaakster zenuwachtig heen en weer te draaien, ze wordt nog zenuwachtiger wanneer ze Noah in het vizier krijgt. Die vraagt haar niks maar opent de deur. Zijn blik valt meteen op Kit en Celeste. Kit houdt haar hand vast op een niet bepaald hoffelijke manier. Uiterlijk kalm houdt hij de deur voor de kleermaakster open zodat ook die de kamer weer kan betreden. Hij plaatst de maskers op tafel, zijn stilte ijzig en duidelijk aanwezig.

“Kom maar, ik help je wel even.” Hij glimlacht vriendelijk naar de kleermaakster en pakt het meetlint uit haar handen. Met een uitgestreken gezicht wandelt hij naar de twee toe en cirkelt hij als roofdier om zijn prooi heen, Kit. Bij Celeste blijft hij even staan, hij plaatst zijn arm zorgzaam om haar middel en trekt haar zachtjes iets naar achteren. Zelf neemt hij de plaats in waar zij zojuist stond, recht tegenover Kit. “We zijn allemaal een beetje gespannen voor morgenavond, nietwaar?” hij laat het meetlint tussen zijn vingers door glijden en werpt het vervolgens om Kit zijn schouders heen. Hij trekt het meetlint daarbij strakker aan dan nodig en laat het vervolgens wat vieren om de juiste maten aan de kleermaakster door te geven. “Om mijn avond te laten slagen, is het laatste wat ik wil blessures.” Hij glimlacht wrang en laat hij meetlint weer van Kit zijn schouders glijden. “Je weet dat ik je oprecht graag mag Kit.” Hij stroopt zijn mouwen op en loopt langs hem heen “Laat dit een waarschuwing zijn, Celeste is me erg dierbaar en als jij ook maar een haar op haar hoofd krenkt dan zal het je bezuren.” Fluistert hij zijdelings in zijn oor. Hij heeft er geen flauw idee van dat Celeste diegene was die zich opdrong. Daarbij is hij inderdaad wat gespannen, alles moest perfect verlopen.

Nu hij zich schuin achter Kit heeft geïnstalleerd wacht hij tot het moment waarop Kit weer enigszins ontspant. Het moment waarop Kit denkt dat hij gewaarschuwd is, op die zucht of ontspanning van de spieren. Aan de andere kant, waarom zou hij wachten ze hebben nog een hoop te doen. Met een grijns draait hij zich naar de kleermaakster “Hmm welke maten heb je nog meer nodig..” kieskeurig klakt hij met zijn tong “Misschien moeten we ze nek even opmeten.” Noah zijn gezicht verhardend weer als hij het meetlint rond Kit zijn nek gooit en hem ruw naar achteren trekt. Hij trekt het koord goed aan [b]“eens zien hoeveel centimeter
” [/b]Noah laat Kit weer los “Aaha!” Alsof het allemaal een spelletje is geeft hij de kleermaakster haar meetlint terug en de maten van Kit zijn nek door.

Hij ploft neer in een fauteuil “Tijd om de kleding te passen.” Hij glimlacht even geruststellend naar Kit “Kunnen we hier ook wat muziek en wijn krijgen?” Bedenkelijk krabt hij aan zijn kin “Celeste, misschien moet je beginnen met de blauwkleurige jurk. Oh en Kit, heb je al het jasje gezien met de kleurrijke borduursels, misschien kunnen ze die vermaken.” Hij neemt een glas wijn aan, zand erover. Wat gebeurd was is gebeurd, nu gaan ze weer verder met de voorbereidingen.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 14:25 

Afbeelding
      Celeste Willow

Tuurlijk weet hij nog wat houden van betekent. Hij heeft de beste deal die er is. Hij kan komen en gaan wanneer hij dat wil. Hij leeft nog. Hij is niet verbannen. In vergelijking met wat zij en Noah meegemaakt hebben, is hij een onaangetaste ziel. Hij heeft niks meegemaakt zoals zij en Noah dat hebben gedaan. Ze reageert er echter niet op.

Er verschijnt een glinstering in Celeste's ogen wanneer hij bruut haar pols vastpakt. Ze hoort namelijk het geschuifel aan de andere kant van de deur. En dan gaat de deur open. Noah.
Voorzichtig trekt ze haar pols uit de grop van Kit wanneer Noah haar wat naar achteren begeleidt. Zonder verder nog iets uit te brengen, blijft ze vanuit haar plaats toekijken hoe Noah Kit even onder handen neemt. Er is verder niks uit haar blik af te lezen. Ze kijkt hem juist medelijdend aan. "Noah.." fluistert ze zelfs een enkele keer wanneer Noah het lint om z'n nek gooit en hem naar achteren trekt.

Ze kijkt op naar Noah wanneer hij zegt dat ze de blauwe jurk maar eens als eerst moet proberen. Ze knikt even snel en voordat ze zich omdraait kijkt ze Kit nog met een verontschuldigende blik aan. Zodra ze echter achter het scherm verdwijnt om zich om te kleden, maakt die verontschuldigende blik plaats voor een grijnsje. Wat een timing.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 741 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: