Noah stapt de dozen met maskers op en brengt ze zoals Celeste aan hem gevraagd had naar beneden. Bij de deur staat de kleermaakster zenuwachtig heen en weer te draaien, ze wordt nog zenuwachtiger wanneer ze Noah in het vizier krijgt. Die vraagt haar niks maar opent de deur. Zijn blik valt meteen op Kit en Celeste. Kit houdt haar hand vast op een niet bepaald hoffelijke manier. Uiterlijk kalm houdt hij de deur voor de kleermaakster open zodat ook die de kamer weer kan betreden. Hij plaatst de maskers op tafel, zijn stilte ijzig en duidelijk aanwezig.
âKom maar, ik help je wel even.â Hij glimlacht vriendelijk naar de kleermaakster en pakt het meetlint uit haar handen. Met een uitgestreken gezicht wandelt hij naar de twee toe en cirkelt hij als roofdier om zijn prooi heen, Kit. Bij Celeste blijft hij even staan, hij plaatst zijn arm zorgzaam om haar middel en trekt haar zachtjes iets naar achteren. Zelf neemt hij de plaats in waar zij zojuist stond, recht tegenover Kit.
âWe zijn allemaal een beetje gespannen voor morgenavond, nietwaar?â hij laat het meetlint tussen zijn vingers door glijden en werpt het vervolgens om Kit zijn schouders heen. Hij trekt het meetlint daarbij strakker aan dan nodig en laat het vervolgens wat vieren om de juiste maten aan de kleermaakster door te geven.
âOm mijn avond te laten slagen, is het laatste wat ik wil blessures.â Hij glimlacht wrang en laat hij meetlint weer van Kit zijn schouders glijden.
âJe weet dat ik je oprecht graag mag Kit.â Hij stroopt zijn mouwen op en loopt langs hem heen
âLaat dit een waarschuwing zijn, Celeste is me erg dierbaar en als jij ook maar een haar op haar hoofd krenkt dan zal het je bezuren.â Fluistert hij zijdelings in zijn oor. Hij heeft er geen flauw idee van dat Celeste diegene was die zich opdrong. Daarbij is hij inderdaad wat gespannen, alles moest perfect verlopen.
Nu hij zich schuin achter Kit heeft geĂŻnstalleerd wacht hij tot het moment waarop Kit weer enigszins ontspant. Het moment waarop Kit denkt dat hij gewaarschuwd is, op die zucht of ontspanning van de spieren. Aan de andere kant, waarom zou hij wachten ze hebben nog een hoop te doen. Met een grijns draait hij zich naar de kleermaakster
âHmm welke maten heb je nog meer nodig..â kieskeurig klakt hij met zijn tong
âMisschien moeten we ze nek even opmeten.â Noah zijn gezicht verhardend weer als hij het meetlint rond Kit zijn nek gooit en hem ruw naar achteren trekt. Hij trekt het koord goed aan
[b]âeens zien hoeveel centimeterâŠâ [/b]Noah laat Kit weer los
âAaha!â Alsof het allemaal een spelletje is geeft hij de kleermaakster haar meetlint terug en de maten van Kit zijn nek door.
Hij ploft neer in een fauteuil
âTijd om de kleding te passen.â Hij glimlacht even geruststellend naar Kit
âKunnen we hier ook wat muziek en wijn krijgen?â Bedenkelijk krabt hij aan zijn kin
âCeleste, misschien moet je beginnen met de blauwkleurige jurk. Oh en Kit, heb je al het jasje gezien met de kleurrijke borduursels, misschien kunnen ze die vermaken.â Hij neemt een glas wijn aan, zand erover. Wat gebeurd was is gebeurd, nu gaan ze weer verder met de voorbereidingen.