Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 32  Volgende

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 20:03 

Afbeelding

Benicio kijkt op als er plots een beker koffie voor zijn neus wordt neergezet. Hij kijkt om zich heen en vangt nog net Levi's grijns op. Hij glimlacht waterig terug. Benicio kan het niet laten toch even over zijn schouder te kijken. Jessa zit nog steeds met die man te praten. Hij draait zich weer om en neemt met enige moeite een slok van de nog veel te hete koffie.

Benicio draait zich na een paar zorgvuldig afgetelde minuten weer om om te kijken wat Jessa aan het doen is - puur om zichzelf ervan te overtuigen dat ze oké is, om geen enkele andere reden - en tot zijn verbazing zit ze alleen. Ze ziet er in en in verdrietig uit en net als Benicio besloten heeft dat hij liever verantwoordelijk is voor haar verpeste toekomst dan voor het niet verhelpen van die dieptrieste uitdrukking is Eric hem voor. Benicio kijkt hoe Eric naast Jessa gaat zitten en tegen haar begint te praten, en Benicio heeft genoeg gezien - hij staat op en besluit zijn spullen te gaan pakken. De inmiddels koud geworden koffie laat hij achter.

Afbeelding

Isra is in de stal. De groep had verspreid gezeten door de herberg, en de meesten hadden een nogal treurige indruk gemaakt, dus daar had Isra geen trek in. Ze borstelt Vaskurs vacht en neuriet zachtjes. Ze is blij dat ze vandaag eindelijk weer fatsoenlijk op reis kon.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2013 9:42 

Afbeelding

Eric had het mis. Jessa zag er niet verloren uit, maar gebroken. Dit beseft hij zich nog voor ze begint te praten. Haar woorden bevestigen dit en zijn ogen flitsen naar de bar. Daar ziet hij nog net hoe de krullenbol eieren voor zijn geld kiest en wegloopt van de bar.
Eric schuift wat dichter naar Jessa toe terwijl zij verwoed over haar ogen wrijft. Al aan het begin had hij zich voorgenomen dat als de krullenbol haar pijn zou doen, hij met Eric te maken zou krijgen. Maar nu opspringen en bij hem verhaal halen was niet nodig. Jessa was nu het belangrijkste en hij zou haar hier nooit nu alleen met haar verdriet laten.

"Door wat er toen in de herberg is gebeurd?" Vraagt hij zacht. Tenslotte hoefde niemand anders te horen waar ze het over hadden.

Afbeelding

Met een kleine glimlach staat Mel op en loopt naar de bar, waar Luc en Levi zitten. Ze gaat op de kruk zitten die net vrij is gekomen omdat Eric naar Jessa loopt en knikt even.

"Ik kom zeggen dat wij in ieder geval willen vertrekken. Zijn jullie ook zover?" Zegt Mel.

Bennie lijkt helemaal in zijn eigen wereld en loopt al weg. Mel volgt hem even met haar ogen, maar kijkt dan naar Luc.

"Ik ben helemaal klaar hier." Vult ze aan.

But I’m being born again

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2013 13:39 

Afbeelding

Jessa bijt op haar lip als Eric vraagt of het door het gebeuren in de herberg komt. Ze schudt haar hoofd. "Niet helemaal..." zegt ze zacht, "Hij zei dat het voor mij beter is om bij hem uit de buurt te blijven. Voor mij en mijn toekomst..." Ze plukt wat aan haar mouw, terwijl ze naar haar bord kijkt. "Dat heeft wel iets te maken met wat er in Cinn gebeurt is..."

Opnieuw voelt ze de tranen opkomen en ze draait haar hoofd even weg. Ze wil hier helemaal niet om huilen. "Ik moet nu gewoon over Benicio heen zien te komen en me focussen op het doel van de reis... Even heel sterk zijn." zegt ze zacht. Ja, dat zou het plan zijn, sterk zijn.

Even kijkt ze naar Eric. "Misschien kan ik maar beter mijn tas gaan inpakken. Ik... ik ben zo terug." Ze staat op en loopt naar de trap.

De deur naar de eetzaal gaat open en een lange magere man in een priestergewaad komt binnen. Zijn ogen kijken de zaal rond maar zien haar nergens. Hij zet een paar stappen binnen. Een groep jongeren zit aan de bar, twee meiden achteraan in de hoek en één man zit alleen, maar geen spoor van Jessa. Dan kijkt hij opzij en ziet haar halverwege de trap staan. Onmiddellijk loopt hij op haar af en pakt haar bovenarm vast. "Nu is het gedaan met die onzin," zegt hij scherp, "jij gaat gewoon mee naar huis."

Met grote ogen kijkt Jessa haar voogd aan. Hij was zelf gekomen om haar op te halen. "Het spijt me... het spijt me..." zegt ze gelijk, terwijl ze de leuning van de trap vastpakt.

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2013 20:52 

Afbeelding

Het is niet lang nadat Luc gaat zitten dat Eric alweer verdwijnt van de bar. Hij volgt hem met zijn ogen en ziet nu pas dat de man bij Jessa is verdwenen, die nu alleen aan de tafel zat. De verslagen houden van haar spreekt boekdelen. Zijn blik schiet naar Benicio die verderop zit. Er lijkt niet veel lezen in te zitten.

"Er zit niet veel leven meer in de groep als je het mij vraagt." zegt hij tegen Levi met een zuchtende ondertoon. Nog voordat Levi kan reageren staat Benicio op en loopt weg richting de kamers. Kort haalt Luc zijn wenkbrauw op. "Dat Benicio weer onder de levende is zou toch juist goed moeten zijn, heb ik iets gemist?"

Een heerlijk bord met eten werd eindelijk voor de neus van Luc gezet met een ook een grote kop koffie. Met verbazing kijkt hij op naar de barman als hij een koekje naast de kop ziet liggen. Als hij de man aankijkt geeft hij een klein knikje. Opnieuw trekt hij een wenkbrauw op. Het wordt echt tijd dat ze weg gingen hier. Hij heeft veel aan zijn uiterlijk veranderd sinds dat hij het dorp heeft verlaten, maar blijkbaar lijkt het sommige niet te ontgaan. Gelukkig was niet iedereen uit op zijn leven. De mededeling van Mel komt als geroepen terwijl ze naast hun aan de bar schuift.

"Ik ben hier nooit klaar, maar laten we toch maar gaan." zegt hij tegen haar met een kleine glimlach zijn gezicht. Als hij haar bekijkt lijkt Mel wat sip uit, duf of misschien wel verveeld, hij weet het niet. Maar waarom had hij de neiging haar te knuffelen? Hij staart kort naar de kop koffie om de gedachte te verdringen en pakt vervolgens het koekje op.

"Hier, voor jou." zegt hij terwijl hij haar het koekje toereikt. "Hier moet je het de hele reis mee doen, dus geniet ervan." Hij kon de grijns die volgt niet laten.

Als de deur van de zaal openslaat en een man in een priestergewaad binnenkomt valt er een ongemakkelijke stilte. Luc kijkt om naar de man, hij lijkt op zoek te zijn naar iets en uit een automatische reactie draait Luc wat weg en probeert zijn gezicht uit het beeld van de man te houden. Luc zijn ogen worden groot als blijkt dat de man opzoek was naar Jessa. Moesten ze ingrijpen, wat moest hij doen, wat kón hij doen? Met vragende ogen schiet zijn blik naar Mel en Levi.

ooc: sorry als de tijdsindeling niet helemaal lekker loopt haha

Together we both make hurricanes

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 14:31 

Afbeelding

Benicio gaat met een zucht staan. Zijn tas is ingepakt en hij heeft niets om hem hier nog in deze kamer te houden. Hij werpt een blik op Jessa's spullen maar draait zich dan richting de deur om naar beneden te lopen. Als hij de trap af wil lopen blijft hij stokstijf staan - Jessa loopt net naar boven. Of beter gezegd: Jessa wil naar boven lopen maar wordt vrij dwingend door een magere priester bij haar bovenarm gepakt. Als de priester vervolgens stelt dat Jessa 'mee naar huis' moet komen, vallen bij Benicio een paar puzzelstukjes op hun plaats. Haar voogd.

Voordat hij helder kan nadenken of wat voor consequenties dan ook kan overpeinzen laat Benicio zijn tas vallen en loopt hij met twee treden tegelijk de trap af. Hij rukt de hand van de priester van Jessa's bovenarm af en gaat zo goed en zo kwaad als het gaat tussen de twee in staan, met zijn gezicht richting de priester. Hij voelt zijn hartslag omhoog gaan en zijn ademhaling verzwaren, maar hij negeert dit en blijft staan waar hij staat: een tree hoger dan de lange priester, waardoor hij nog net iets boven de man uittorent.

'Volgens mij is Jessa prima in staat haar eigen keuzes te maken,' zegt hij op een lage toon tegen de man. Hij draait zijn hoofd een beetje richting Jessa. 'Jessa, wil je met deze man mee naar huis?'

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 16:12 

Afbeelding

Jessa duikt wat in elkaar als haar voogd haar arm nog steviger vast pakt. Hij deed haar pijn, maar ze weet dat als ze protesteert het alleen maar erger wordt.

"Je gaat mij thuis alles vertellen. Waar je was, met wie, wat er is gebeurt." gaat Kornelius tekeer tegen haar, "Het is altijd hetzelfde met jou, je weigert te luisteren." Hij was het zat, hij wist altijd al dat bastaardkinderen ongeluk brachten en toch was zijn broer vastbesloten geweest om haar te houden.

"Het spijt me..." piept Jessa weer, maar voor ze nog iets anders kan zeggen staat Benicio tussen hen in. Even is Jessa verbaasd, waarom hielp hij haar? Ze moest toch ver bij hem weg blijven? Hij wilde haar toch niet meer zien? Toch staat hij hier om haar te helpen.

Als hij vraagt of ze met haar voogd mee wilt, kijkt ze even naar hem. Als ze nu nee zou zeggen zou hij woedend op haar worden. Toch schudt ze haar hoofd. "Ik wil bij de groep blijven..." zegt ze zacht.

Kornelius bekijkt deze knul van top tot teen. De jongen met krullen met wie Jessa gister door het dorp liep... Wie denkt ie wel niet dat hij is? Deze buitenstaander die hem zomaar tegensprak. "Ik heb geen idee wie jij bent en waar jij je mee bemoeit, maar ik raad je aan mijn dochter er langs te laten. Ze kent haar plaats." Met die woorden schiet zijn hand onder de arm van de jongen door en pakt hij stevig Jessa's pols vast. Met een hard ruk trekt hij haar langs hem heen en opnieuw grijp hij haar bovenarm stevig vast. "En met jou ga ik ook eens goed praten," zegt hij, terwijl hij richting de deur loopt, "Jij gaat mij haarfijn uitleggen wie die jongen is en waarom je er weer vandoor bent gegaan."

Paniekerig kijkt Jessa achter zich. Dit wil ze niet. Ze probeert haar arm los te trekken, maar hoe meer ze tegenstribbelt, hoe pijnlijker de grip van haar voogd wordt.

Afbeelding

Benicio ziet er verlept uit. Dat is eigenlijk de enige goede beschrijving die Levi aan zijn hele houding kan geven. Als Luc er een opmerking overmaakt knikt hij. "Iets zegt me dat hij mot met z'n meisje heeft," zegt hij, terwijl hij ook in de richting van Jessa knikt, "Als je ziet hoe ook zij erbij zit."

Dan gaat het plotseling allemaal heel snel. Benicio vertrekt, de priester vertrekt, Jessa wilt de trap op, een tweede priester komt binnen en probeert Jessa mee te nemen. Benicio gaat ertussen staan. Voor de zekerheid pakt Levi zijn wand, je weet maar nooit hoe dit af zou kunnen lopen.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 16:28 

Afbeelding

Caleigh weet niet zeker of een reactie van Emma verwacht, maar haar blik wordt getrokken door de deur die opengaat. Er komt een man binnen en het is duidelijk dat hij maar naar één iemand op zoek is. Op het moment dat hij naar de trap stormt ziet Caleigh pas dat Jessa daar staat. De woorden van de man zijn duidelijk en Caleigh zet haar drinken neer. Het was duidelijk te zien dat Jessa bang was en niet veel later springt Benicio ertussen. Langzaam staat Caleigh op en houdt de situatie in de gaten terwijl ze haar wand tevoorschijn haalt. Als de man zich echter niets aantrekt van Benicio en de woorden 'mijn dochter' laat vallen weet Caleigh dat dit absoluut niet klopt. Jessa was een wees, dus de enige man die dit kon zijn, was haar voogd.

Op het moment dat de man naar de deur loopt en Jessa zo goed als meesleurt richt ze haar wand op de deur. Met een luide knal valt de deur dicht. Er klinkt een luide klik en het is duidelijk dat de deur op slot zat. Niemand zou die deur meer open krijgen zonder goede magie. Ze stapt naar het tweetal toe.

"Ik denk dat het duidelijk is dat ze niet mee wilt..." zegt ze dan met een heldere stem.

OOC:: Ik mocht helaas niet gelijk de man knock-out slaan ): Maar een dichte deur helpt vast ook [A]

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 17:29 

Afbeelding

Benicio knikt kort naar Jessa als ze zegt dat ze bij de groep wil blijven, en voor hij het weet knipoogt hij bijna onzichtbaar haar kant op, in een poging om haar gerust te stellen. Benicio, wat ben je aan het doen?

De priester die voor zijn neus staat is overduidelijk niet erg blij met zijn tussenkomst en weet, na een aantal beledigende woorden, Jessa achter Benicio weg te trekken en mee te sleuren richting de deur. Voor Benicio het weet zorgt Caleigh ervoor dat de deur dichtslaat en Benicio beent achter de priester en Jessa aan. Jessa's paniekerige blik achterom ontgaat hem niet en een woede maakt zich van Benicio meester. Zijn hart klopt in zijn keel als hij zich plotseling de laatste keer herinnert dat hij mot had in een herberg, maar hij drukt het ongemakkelijke gevoel weg. De pijnscheut die door zijn middenrif schiet zorgt er nog net niet voor dat hij dubbel gebogen moet blijven staan.

Benicio positioneert zich tussen de priester en de deur van de herberg. Voor hij kan zeggen wat hij wil heeft Caleigh het al uitgesproken. Benicio knikt zijn hoofd naar Caleigh, voordat hij de priester een flinke mep tegen zijn linkerkaak verkoopt.

'Wat zij zegt.'

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 19:49 

Afbeelding

Met een pijnlijk gezicht laat Jessa zich meeslepen door haar voogd. Er moest nu iets gebeuren anders zou ze terug naar huis moeten, terug naar de manier waarop haar voogd haar behandelt. Ze voelt zijn vingers in haar arm duwen in haar arm. Het zou niet de eerste keer zijn dat hij haar blauwe plekken bezorgde.

Voor ze door de deur kunnen gaan valt deze met een luide knal dicht. Vrijwel direct staat Benicio voor hen slaat Kornelius tegen zijn kaak. Jessa voelt hoe de vingers haar arm loslaten en hij een stap achteruit doet. Dit ziet ze als kans om een stukje van de situatie weg te lopen. Waarom doet Benicio dit? Waarom beschermt hij haar alsof gisteren nooit gebeurd is en waarom knipoogde hij net naar haar?

De deur slaat dicht en niet veel later staat de jongen weer voor zijn neus. Voor hij iets kan zeggen wordt hij hard tegen zijn kaak geslagen. Hij is gedwongen Jessa los te laten. Terwijl hij over zijn kaak wrijft kijkt hij de jongen aan. "Waar haal jij het lef vandaan of mij te slaan?" sist hij terwijl hij een stap dichterbij komt, "Weet je wel tegen wie je spreekt?"

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 21:30 

Afbeelding

Emma knikt als Caleigh haar vraag beantwoord. Haar ervaring heeft haar precies hetzelfde geleerd als Caleigh. In dorpen zoals deze viel je direct op als nieuwkomer of reiziger. Ze neemt even de tijd om haar gedachten te ordenen en voordat ze de kans krijgt om antwoord te geven gebeurt er opeens een heleboel tegelijk in de herberg.

Ze hoort gestommel. Ze ziet Levi zijn wand trekken. Jessa wordt meegenomen door een knokige man die er angstaanjagend uitziet. Wild kijkt ze om zich heen. Wat moest ze doen? Wat gebeurde er allemaal? Ze is opgelucht als Caleigh langzaam opstaat en de weg verspert. Maar dan haalt Benicio uit naar de man en Emma houdt haar adem geschrokken in. Waar was Ben mee bezig? Hij was net beter!

Emma ziet hoe Jessa voorzichtig een stapje achteruit doet en haar gevoel zegt dat ze in ieder geval Jessa nú veilig moeten stellen. Haar hart klopt wild wanneer ze langzaam opstaat en voetje voor voetje in de richting van Jessa loopt. Ze gebaart naar Caleigh wat ze van plan is en hoopt dat deze haar te hulp schiet. Ze hoopt maar dat de man al zijn aandacht op Benicio had gericht, anders waren zij zo dadelijk de pineut. Snel pakt ze Jessa’s hand en trekt haar mee, zo ver mogelijk bij de man vandaan.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 18:57 

Afbeelding

Eric luistert naar Jessa en moet zijn best doen om niet meteen op te springen en de krullenbol levend te villen. Jessa verdiende misschien wel veel beter dan hem, dan nog waar haalde hij het lef vandaan om haar zo met een slap excuus als deze aan de kant te zetten. Maar ze zou er niks mee opschieten als hij nu kwaad verhaal zou halen. Nee, ze was al genoeg van streek.

Eric knikt als Jessa zegt haar tas in te gaan pakken.

"Tot zo, Dame." Zegt hij en glimlacht even licht naar haar als ze wegloopt.

Omdat hij met zijn rug naar de deur zit, ziet Eric de priester niet binnen komen. Pas als hij rumoer en de stem van Jessa achter hem hoort, kijkt hij om. Als hij ziet hoe de man Jessa vast heeft, staat Eric woedend op, maar blijft staan als Benicio naar beneden komt en zich ermee bemoeit. Hij loopt naar de bar en gaat bij Luc, Mel en Levi staan. Als de priester Jessa weer vastpakt en mee trekt, grijpt Eric automatisch naar zijn wand, maar kijkt op als hij de deur dicht hoort vallen en de stem van Furie hoort.

Daarna is de krullenbol snel genoeg in actie en raakt de priester vol met zijn vuist en trekt Emma Jessa weg bij dit tafereel.
Eric twijfelt kort of hij moet gaan helpen, maar besluit te blijven staan, met zijn wand in de hand. Het leek hem stug dat de krullenbol dit niet alleen verder af kon handelen. Maar mocht dit toch zo blijken, was hij in ieder geval paraat om alsnog te hulp te schieten.

Afbeelding

Mel is allang blij dat Luc ook wel zo wilt gaan. Dat scheelde in ieder geval al weer iets. Ze kijkt naar het koekje wat hij van zijn schoteltje oppakt en moet dan toch glimlachen om zijn opmerking en de grijns die volgt.

"Bedankt." Zegt ze en pakt het koekje van hem aan."Dat zijn toch weer vijf minuten dat ik dan aardig tegen je kan doen onderweg."

Ze trekt een wenkbrauw op en stopt het koekje weg. Net als ze het heeft weggestopt ontstaat er rumoer bij de trap en ziet ze dat een priester Jessa vast pakt. Haar ogen worden groot en als Luc haar aankijkt merkt ze hoe de paniek de overhand dreigt te nemen. Wat was er aan de hand?
Bennie komt gelukkig net de trap af en Mel durft weer iets te ademen. De opluchting is echter van korte duur als de priester Jessa gewoon weer vast pakt en Mel blijft vastgenageld aan de grond staan. Wat moest ze doen? Wat was er aan de hand?

De luide klik doet Mel geschrokken omkijken. Caleigh had de deur op slot gedaan. Gelukkig. Ze blaast nogmaals haar adem uit en als Bennie zich er ook mee bemoeid, kan ze weer iets ontspannen.

But I’m being born again

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: di apr 16, 2013 19:59 

Afbeelding

Benicio staat licht hijgend voor Jessa's voogd. Hij merkt niet dat praktisch elke andere persoon die zich op dit moment in de herberg bevindt gefocust is op wat er tussen hem en de priester gebeurt. Hij ziet alleen dat Emma Jessa bij de man wegtrekt en hij kan Emma wel zoenen zo dankbaar is hij.

De priester stapt wat dichter naar Benicio toe maar Benicio blijft staan waar hij staat. De woede die door zijn aderen gestuwd wordt zorgt ervoor dat hij de doffe pijn in zijn middenrif bijna niet meer voelt.

'Ik heb wel een tamelijk sterk vermoeden ja,' bijt hij de man toe als hij Benicio verontwaardigd toesist of hij wel weet met wie hij te maken heeft. 'En als ik jou was zou ik maar vertrekken. Zonder Jessa.' Hij blijft de man aanstaren.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2013 10:19 

Afbeelding

Jessa kijkt even opzij als ze iemand haar hand voelt pakken. Emma trekt haar weg bij de situatie. Ze kijkt even om zich heen, iedereen staat klaar om bij te springen als het mis loopt. Eric, Caleigh, zelfs die nieuwe jongen die ze eigenlijk helemaal niet kent. Jessa zou zich heel dankbaar voelen, ware het niet dat ze nog steeds doodsbang was dat het mis zou lopen.

Kornelius bekijkt de jongen nog eens goed. Losbandig schorem. "Wie denk je wel niet dat je bent om je zo met familiezaken te bemoeien?" sist hij, "wat hier gaande is, is een familiezaak." Hij trekt zijn wand en richt deze op Benicio. "Ik zal vertrekken, maar Jessa gaat mee, voor ze nog meer onverstandige beslissingen neemt. Dus aan de kant, knul."

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: wo apr 17, 2013 12:24 

Afbeelding

Caleigh bijft de situatie in de gaten houden en als Jessa loskomt en Emma gebaard wat ze van plan is. Caleigh houdt de situatie in de gaten en als Jessa veilig is richt ze haar wand op de man. Benicio maakt duidelijk dat de man zonder Jessa moet vertrekken en als de man bezig blijft dat Jessa meegaat stapt Caleigh richting het tweetal. Zonder wat te zeggen richt ze haar wand op de man en de punt van haar wand is slechts enkele centimeters van zijn nek verwijderd.

"Zelfs als hij aan de kant zou gaan, vergeet je iets," zegt ze met een kille stem, "Het is ons allemaal heel duidelijk dat de manier waarop jij Jessa nu behandeld, niet de manier is waarop je haar hoort te behandelen. Niemand van ons zal vrijwillig opzij stappen om haar mee te laten sleuren door iemand als jou."

Ze weet dat het geen ideale situatie is nu zijn zijn gezicht niet kan zien, maar het kan haar niet zoveel schelen. Deze man zou Jessa niet zonder slag of stoot meesleuren.

"Je bent zwaar in de minderheid... Dus Jessa blijft bij ons en jij gaat niets doen om dat tegen te houden," vervolgt ze haar woorden, "Voor je eigen bestwil zou ik maar luisteren..."

Caleigh weet niet waar deze man toe in staat is, maar het deert haar weinig. Als hij een onverwachte beweging zou maken om haar te vervloeken zou ze erop berekend zijn. Daarnaast weet ze dat de rest van de groep ook alles in de gaten houdt..

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za apr 27, 2013 14:28 

Afbeelding

Benicio trekt onmiddellijk zijn wand als de priester die van hem op Benicio richt. De woorden van de priester maken Benicio woest en zijn ademhaling gaat steeds moeizamer. De man sist Benicio toe wie hij wel niet denkt dat hij is, en voor een seconde zakken Benicio's schouders een beetje omlaag - misschien heeft hij gelijk, wie ben ik nu dat ik me hier mee moet bemoeien? Net nu ik Jessa van me af duw? Maar als de man vervolgens begint te tieren over familie en onverstandige beslissingen richt Benicio zich weer tot zijn volle lengte op. Deze man moest weg, en wel nu. Af en toe werpt Benicio een korte blik over de schouder van de priester om te zien hoe Jessa zich houdt. Ze ziet er doodsbang uit.

Tot Benicio's verrassing stapt Caleigh naar hen toe en zet haar wand praktisch in de nek van de priester. Haar kille woorden verwarmen Benicio.

'Overigens hebben we wel degelijk het recht om ons hiermee te bemoeien,' voegt Benicio er dan semi-nonchalant aan toe terwijl hij naar Jessa kijkt, in plaats van de priester, hoewel zijn woorden wel degelijk tot de man gericht zijn, 'want, zoals je net zelf fijn duidelijk maakte gaat het hier om familiezaken. Ik denk dat we enige zekerheid kunnen vaststellen dat de mensen die Jessa momenteel haar familie noemt haar niet dwingen tot een leven dat ze niet ziet zitten.'

Dan kijkt hij de priester weer strak aan, en wacht af wat de man gaat doen. De pijn in zijn middenrif is nog steeds vrij duidelijk aanwezig, maar de adrenaline zorgt ervoor dat Benicio zich daar nu niet druk om hoeft te maken.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 467 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 32  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: