Jalf
The Immortal Mod
|
|
Geplaatst: zo apr 14, 2013 16:12

Jessa duikt wat in elkaar als haar voogd haar arm nog steviger vast pakt. Hij deed haar pijn, maar ze weet dat als ze protesteert het alleen maar erger wordt.
"Je gaat mij thuis alles vertellen. Waar je was, met wie, wat er is gebeurt." gaat Kornelius tekeer tegen haar, "Het is altijd hetzelfde met jou, je weigert te luisteren." Hij was het zat, hij wist altijd al dat bastaardkinderen ongeluk brachten en toch was zijn broer vastbesloten geweest om haar te houden.
"Het spijt me..." piept Jessa weer, maar voor ze nog iets anders kan zeggen staat Benicio tussen hen in. Even is Jessa verbaasd, waarom hielp hij haar? Ze moest toch ver bij hem weg blijven? Hij wilde haar toch niet meer zien? Toch staat hij hier om haar te helpen.
Als hij vraagt of ze met haar voogd mee wilt, kijkt ze even naar hem. Als ze nu nee zou zeggen zou hij woedend op haar worden. Toch schudt ze haar hoofd. "Ik wil bij de groep blijven..." zegt ze zacht.
Kornelius bekijkt deze knul van top tot teen. De jongen met krullen met wie Jessa gister door het dorp liep... Wie denkt ie wel niet dat hij is? Deze buitenstaander die hem zomaar tegensprak. "Ik heb geen idee wie jij bent en waar jij je mee bemoeit, maar ik raad je aan mijn dochter er langs te laten. Ze kent haar plaats." Met die woorden schiet zijn hand onder de arm van de jongen door en pakt hij stevig Jessa's pols vast. Met een hard ruk trekt hij haar langs hem heen en opnieuw grijp hij haar bovenarm stevig vast. "En met jou ga ik ook eens goed praten," zegt hij, terwijl hij richting de deur loopt, "Jij gaat mij haarfijn uitleggen wie die jongen is en waarom je er weer vandoor bent gegaan."
Paniekerig kijkt Jessa achter zich. Dit wil ze niet. Ze probeert haar arm los te trekken, maar hoe meer ze tegenstribbelt, hoe pijnlijker de grip van haar voogd wordt.

Benicio ziet er verlept uit. Dat is eigenlijk de enige goede beschrijving die Levi aan zijn hele houding kan geven. Als Luc er een opmerking overmaakt knikt hij. "Iets zegt me dat hij mot met z'n meisje heeft," zegt hij, terwijl hij ook in de richting van Jessa knikt, "Als je ziet hoe ook zij erbij zit."
Dan gaat het plotseling allemaal heel snel. Benicio vertrekt, de priester vertrekt, Jessa wilt de trap op, een tweede priester komt binnen en probeert Jessa mee te nemen. Benicio gaat ertussen staan. Voor de zekerheid pakt Levi zijn wand, je weet maar nooit hoe dit af zou kunnen lopen.