Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 50  Volgende

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo apr 28, 2013 23:29 

Afbeelding

Sam wisselt dankbaar een blik met Rose als die ook een poging doet om de jongens tot bewegen aan te sporen. Zodra ze de deur door is, laat ze de twee jongens even los en draait ze een rondje, waarbij ze zichzelf in de spiegels ziet. ‘Ik had niet verwacht dat Noah een kamer als dit in zijn kasteel zou willen hebben,’ bedenkt ze hardop. Samantha moet even lachen om de opmerkingen van Rose. ‘Nooit gedacht dat wij hier de twee stoerdere zouden zijn,’ lacht ze tegen Rose. Nja, Sam was wel stoer, de opmerking sloeg in haar ogen dan ook meer op Rose.

Terwijl Ryan aan Rose hangt, kijkt Sam van links naar rechts, waarbij ze alleen haar eigen spiegelbeeld aantrof. ‘Hmm..’ Ze houdt haar hoofd ietsje schuin terwijl ze diep nadenkt.. ‘Laten we naar
 Rechts gaan!’ Enthousiast haakt ze haar arm maar weer in die van Kit, ook om te voorkomen dat deze stiekem weg zou gaan. ‘Maak je maar niet druk, Ryan,’ ze tikt hem even speels op zijn neus, ‘Wij gaan wel voorop.’
Ze loopt de gang in en daarmee dichter naar hun eigen spiegenbeeld, om vervolgens verschillende hoeken om te gaan. ‘Het lijkt wel een doolhof hier,’ zucht ze na 5 minuten. Gelukkig bleef ze door het lopen –en de alcohol- een beetje warm.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 8:26 

Afbeelding
    Rose Pocock

“Ach.. Is hij toch niet altijd een beetje ijdel geweest?” zegt Rose schouderophalend om Sams opmerking over Noah en deze kamer. Wanneer Ryan vervolgens zijn arm om die van haar klemt, moet ze nog eens extra lachen om Sams volgende opmerking. “Mannen.” lacht ze dan ook.
‹Met Ryan om haar arm geklemd loopt ze achter Sam en Kit aan. Haar blik gaat constant van links naar rechts. Overal om hun heen lijken ze met z’n viertjes te lopen. Met de drank op vindt ze het eigenlijk nog wel grappig. Af en toe lijkt het zelfs alsof ze zichzelf niet meer terug kan vinden in alle spiegelbeelden. Met haar vingers wappert ze af en toe afwezig met haar shirtje, om het op een of andere manier iets droger te krijgen. “Volgens mij is het ook een soort van doolhof..” zegt Rose bedenkelijk.

“Oeh, weet je wat leuk zou zijn!” grinnikt ze dan opeens weer enthousiast. “Als dit nou allemaal lachspiegels waren!” Ze heeft geen idee of ze hier van het bestaan van lachspiegels afweten, maar bij de gedachte alleen al moet ze lachen. “Jammer zeg..” vervolgt ze dan, want helaas waren het dus geen lachspiegels.

Na nog een hele poos gelopen te hebben, begint Rose zich eigenlijk een beetje te vervelen. Alle spiegels beginnen zelfs een beetje benauwend te werken en omdat ze constant zichzelf blijven zien, beginnen de spiegels zelfs een beetje confronterend op haar te werken. Ze was helemaal doorweekt, haar kleren waren nat, haar haren waren nat. Met wat vegen had ze haar make up nog een beetje fatsoenlijk gekregen, maar voor de rest zagen ze er allemaal eigenlijk een beetje belabberd uit.
“Hey.. Zullen we teruggaan? Er lijkt hier niks anders te zijn dan.. spiegels.” oppert ze dan met een zucht. Ze fronst echter meteen. “Weet iemand nog hoe we tot hier gekomen zijn?”

"Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 19:28 

Afbeelding

Ryan pruilt zielig als de spot met hem wordt gedreven. Hij was heel dapper en stoer, alleen niet nu. De situatie was anders, ze waren dichter bij de dood dan ooit tevoren. “IJdel en een beetje gestoord” corrigeert hij Rose. Het doolhof aan spiegels jaagt hem de stuipen op het lijf.

Ryan blijft even staan. Terug gaan lijkt een goed idee maar de uitvoering ervan ligt iets gecompliceerder. “Nee, maar dat is dan ook de bedoeling van een doolhof.” Hij grinnikt even kort en schudt zijn hoofd. “Voor mijn gevoel lopen we rondjes, maar mijn richtingsgevoel is niet wat het normaal is. De spiegels zorgen voor teveel afleiding. Ik zie overal mezelf.” Hij ontbloot even zijn tandpasta reclame glimlach en voegt er dan nog even snel luchtig aan toe “En jullie natuurlijk.”

Het moment waarop Ryan iets ontspant is maar van korte duur als er zacht een stem te horen is. “Hierheen..”
Ryan zijn glimlach zakt van zijn gezicht en de kleur trekt weer uit zijn gezicht. “Die kant gaan we dus niet op.” Murmelt hij.
“Ik ben hier.” De stem klinkt nu uit een andere hoek en lijkt zich weer te verplaatsen “De uitgang is hier.” Klinkt de zoete verleidelijke stem van Noah.
Ryan begint de spiegels af te tasten op zoek naar, tja naar wat eigenlijk, een deur naar buiten. Hij wordt gek van al die spiegels! Opnieuw loopt hij op zijn eigen spiegelbeeld af, strekt zijn armen uit en valt een andere ruimte in. Verdwaasd springt hij op. Dat was geen spiegel! Het was bedrog, dit was een andere gang. “Rose! Sam! Kit!” GedesoriĂ«nteerd draait hij in het rond, maar het spiegelbeeld dat eerder nog een illusie leek kan hij nu niet terug vinden. De anderen lijken hem bovendien niet te kunnen horen.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 20:35 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose kijkt snel om zich heen wanneer ze opeens een stem hoort. Noah's stem. Wanneer ze zich weer snel richting de andere kant omdraait richting waar de stem vandaan komt, duizelt het haar eventjes vanwege de drank.
"Is dat niet Noah?" zegt ze met een frons, terwijl ze van links naar rechts kijkt en overal nog steeds hun spiegelbeelden ziet.

Voorzichtig loopt Rose achter Ryan aan verder richting een van de spiegels. Wanneer ze even achter zich kijkt of Kit en Sam er nog zijn en zich vervolgens weer omdraait - is Ryan opeens verdwenen. "Ryan?" Ze kijkt even snel van links naar recht. Waar was hij heen? "Ryan?"

"Kit? Sam?" zegt ze vervolgens, terwijl ze zich omdraait en de gang terug loopt. Door al de spiegels weet ze echter niet of ze wel juiste gang heeft genomen, en naarmate ze verderloopt, komt ze niemand anders dan haar eigen spiegelbeeld tegen. Ze lacht eventjes zenuwachtig. "Guys?"

Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste is stil blijven staan wanneer ze verschillende stemmen uit het doolhof hoort komen. Waren er gasten het doolhof ingelopen? Noah had ze duidelijk gemaakt dat deze verdieping verboden was, met de nodige consequenties.
In doodse stilte luistert Celeste goed naar de geluiden. Ze kan uit het geroezoemoes een aantal verschillende stemmen onderscheiden. Het waren er meer dan twee, maar zeker niet meer dan vijf. En Noah. Ze kon zijn aanwezigheid voelen, z'n stem horen..

Celeste blijft even in de spiegel tegenover haar kijken. Ze legt even een strikje in het touwtje van haar vest en wrijft even over haar armen. Haast geluidloos loopt ze vervolgens terug via de gang waar ze vandaan is gekomen.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di apr 30, 2013 12:11 

Afbeelding

Alles gaat plots in stroomversnelling en Kit wordt meegetrokken naar een kamer vol spiegels. (En omdat zijn poster gewoon geen zin heeft om jullie 30 posten in de mijne te verwerken @@)
Dit is fout. HĂ©Ă©l fout.
Hij slikt terwijl hij onwennig de kamer doorloopt, hij is nog niet geheel bekomen van de piano die door een onbekende reden begon te spelen, als ze hier nu confronterend in iedere spiegel zichzelf moeten aanschouwen. Zijn haar staat alle kanten op, zijn das hangt maar raar rond zijn nek en het lijkt alsof hij net de oceaan heeft overgezwommen.

'Laten we nu maar gewoon iets proberen.' als de anderen duidelijk hier weg willen - Kit overigens ook, want ze horen hier helemaal niet te zijn - maar ze de weg niet terug vinden van waar ze net hadden gelopen. Net als hij een gangetje wil inlopen weerklinkt er een stem. Zijn nekhaar gaat overeind staan als hij meteen de stem herkent en Rose moet gelijk geven. 'Dat is inderdaad de heer.' sist hij vluchtig. 'We moeten hier weg voor hij ons betrapt.'
Haastig loopt hij gangen door in de hoop dat hij weer bij het begin raakt, maar plots dan hard tegen een rug aan van iemand. Noah. Oh f*ck.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: di apr 30, 2013 12:38 

Afbeelding

Oh oh. Sam draait zich om richting het geluid van Noah’s stem en eindigt zo met een heel rondje, waarbij ze alleen haar eigen spiegelbeeld heeft aangetrokken. Terwijl ze naar zichzelf kijkt in een spiegel, beseft ze plotseling dat ze de anderen niet meer bij zich ziet staan. Ietwat gedesoriĂ«nteerd draait ze nogmaals een rondje, om niemand meer aan te treffen.
Misschien wat het toch niet zo’n goed idee geweest om Noah uit te dagen. Ze hoopt dan maar dat de rest nog in ieder geval bij elkaar is, zodat ze niet allemaal afgezonderd zijn. ‘Rose? Kit? Ryan? Iemand? ’ Brengt ze twijfelend uit. Hier blijven staan had ook geen zin, dus begint ze maar wat gangen door te lopen.
In de verte lijkt ze haar naar te horen, maar hoe dichter ze probeert te komen, hoe stiller het wordt.

Ze loopt weeral een hoek om, als ze in haar ooghoek een andere beweging in een spiegel ziet dat die van haarzelf. ‘Rose?’ fluistert ze terwijl ze haar pas versnelt.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di apr 30, 2013 16:31 

Afbeelding
    Rose Pocock

De lol is er eigenlijk voor Rose nu wel een beetje vanaf. Misschien hadden zij en Sam toch niet zo nieuwsgierig moeten zijn en hadden ze beter gewoon terug kunnen lopen. Ze haalt eventjes diep adem en kijkt om zich heen, waar ze keer op keer zichzelf ziet.

Helemaal niet op haar gemak loopt ze een aantal gangen door. Af en toe moet ze oppassen dat ze niet tegen een spiegel aanloopt en ze raakt al snel de draad kwijt van de afslagen die ze heeft genomen. Twee keer links, een keer rechts, en toen.. Kwam ze nou van links of van rechts?

Rose slaakt verschrikt een kreetje wanneer ze opeens pal voor Sam staat. Ze was zo geconcentreerd bezig met het uitzoeken van welke kant ze kwam, dat ze haar niet eens heeft aan zien komen. "Sam!" brengt ze uit. "Geloof het of niet, maar wat ben ik blij jou te zien!" Al snel is ze echter weer stil en gaat ze fluisterend verder. "Waar zijn Ryan en Kit?"

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di apr 30, 2013 22:15 

Afbeelding

Ryan blijft aan de grond genageld staan als er van alle kanten iemand achter hem opdoemt. Hij zucht opgelucht als het Celeste is, al weet hij niet zeker waar ze nou echt is. Met een zucht draait hij zich om en schrikt zich dan alsnog rot als ze achter hem staat. “J..je liet me schrikken” lacht hij nerveus. Hij knielt even lichtjes voor haar en haar natuurlijke allure, zelfs in een spiegelnachtmerrie als dit. “Ryan, de slechtste danspartner van de hele avond?” stelt hij zich nogmaals voor. Zich bewust van zijn nog natte kleding en het feit dat hij op een plek is waar hij niet mag zijn draait hij wat onzeker heen en weer.

“We zijn het kasteel aan het verkennen.” Hij veegt met een lichte grijns een natte pluk haar uit zijn gezicht “Het zwembad hebben we al gevonden.”
Met een glimlach kijkt hij haar aan “Misschien kun jij me de weg terug naar de slaapvertrekken wijzen? Of op z’n minst uit dit doolhof. Tenzij u ook verdwaalt bent.” Er speelt een enigszins brutale glimlach om zijn lippen “Maar dat betwijfel ik allerzins.” De mooiste vrouwen waren vaak het gevaarlijkst. Hij geloofd helemaal niet dat Celeste de tedere, schone dame is aan Noah zijn arm.

Afbeelding

Noah draait zich om en kijkt strak op Kit neer. “Je bent nat.” Concludeert hij, alsof hij niet al wist dat ze hadden gezwommen. “Ik zie dat de drank je reactie vermogen en je heldere verstand aantast. Je weet dat de derde verdieping geen speelparadijs is voor dronken jongeren.”

“Ik neem aan dat je je weg naar buiten wel vind. Zo niet, dan weet ik waar ik je morgenochtend moet gaan zoeken.” Hij glimlacht even sinister en loopt de jongen dan voorbij. Hij was op zoek naar Sam.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di apr 30, 2013 23:27 

Afbeelding
      Celeste Willow

"Mijn excuses, maar zo eng ben ik nou ook weer niet." antwoordt Celeste met een flauw grijnsje. Het was echter wel de bedoeling om hem te laten schrikken. Ze hoorden hier namelijk niet te zijn. Ze kijkt hem even met een bedenkelijke frons aan en bekijkt hem dan eventjes. "Ohja, de jongen die een gevaar was voor mijn jurk en tenen."

"Ryan dus..." Ze blijft hem aankijken en kijkt met een glimlachje toe hoe hij z'n natte haren uit z'n gezicht haalt. "Ik geloof dat ik mezelf ook nog niet had voorgesteld.. Celeste. Aangenaam." stelt ze zich dan in alle rust aan hem voor. Ze steekt haar hand naar hem uit en glimlacht naar hem. De spiegelnachtmerrie om hun heen maakt niet zoveel indruk op haar als dat op Ryan waarschijnlijk doet.

Ze lacht eventjes wanneer hij veronderstelt dat zij de weg wel weet. "Misschien wel ja.." zegt ze, waarbij ze langzaamaan om hem heen begint te lopen. De spiegels reflecteren vijf keer elke beweging van haar om Ryan heen. Achter hem blijft ze staan. "Maar volgens mij was dit een verboden verdieping voor jullie.. of had Noah dat niet duidelijk genoeg gemaakt?" fluistert ze dichtbij z'n oor. "En dat is volgens mij niet geheel onopgemerkt gebleven.."

"Dit spiegelparadijs.. Laat ik het zo zeggen: Het leidt z'n eigen leven en luistert naar de wil van Noah. Het besluit zelf wanneer het je laat gaan of wanneer het je de uitgang wijst." vertelt ze terwijl ze nu dichter richting de spiegels stapt. Ze legt haar rechterhand op hun koude weerspiegeling.

Er is opeens een dof schuivend geluid te horen. De spiegels om hun heen beginnen te verschuiven. Er komen drie verschillende doorgangen tevoorschijn. Ze draait zich weer naar hem om.
"Denk je dat het je zal laten gaan?" Ze glimlacht eventjes flauwtjes. "Ben je braaf geweest?" Ze stapt weer naar hem toe en blijft vlak voor hem staan. "Denk je dat Noah vindt dat je het verdient?" Weer een kort glimlachje, met een indringende blik. "Het kan je hier tot waanzin brengen, weet je.."

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 10:41 

Afbeelding

Kit voelt het schaamrood naar zijn wangen stijgen als Noah concludeert dat hij nat is. Zelden gebeurt zo'n reactie bij hem, maar nu kan hij zijn schaamte toch niet verbergen. Hij was en is het nog altijd niet gewend van zijn boekje te buiten gaan. En zeker niet als hij wordt betrapt. En dan nog in Ă©Ă©n van de meest verboden ruimtes. Zijn heer zal het hem vast nooit vergeven dat hij de anderen hier heeft binnen gelaten. Hij slikt en bereidt zich dan ook voor een heel lange preek...Maar die komt er niet.

Kit knippert onwillekeurig met zijn ogen als hij Noah hoort zeggen dat hij vast wel de weg kent en anders weet hij wel waar hij is. Hij kijkt hem zwijgend aan en laat zijn adem ontsnappen, terwijl de verwarring groter wordt.
Hij weet niet wat er erger is. Een preek krijgen of net geen preek krijgen en in totale onwetendheid achterblijven. Hij trekt zijn blik los en groot is ook zijn verwondering als hij plots voor de deur staat waardoor ze hadden binnen gekomen om te belanden in deze spiegelwaanzin. Noah heeft hem duidelijk weer richting de realiteit gebracht.

Hij slikt terwijl hij in een tweestrijd zit omwille van dat hij de keuze heeft om gewoon naar zijn kamer te gaan maar dan laat hij de andere hier. Hij weet niet eens waar ze zich momenteel bevinden in dit doolhof, dus hij besluit toch maar om de zekerheid weer binnen te stappen.
Langzaam aan begint de rust weer in hem te stromen als hij in de gang staat met de sombere schilderijen. En deze keer zien ze er opnieuw somber uit.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 19:06 

Afbeelding

Sam is echt blij om Rose te zien en ze begroet haar dan ook met een omhelzing. In de momenten nadat Sam haar weer los heeft gelaten, beseft ze dat dat misschien net wat te veel was, en glimlacht ze even ongemakkelijk. ‘Ik ben ook blij om jou te zien.’ Beter dan Noah hier tegenkomen, denkt ze erachteraan.
‘Ik had gehoopt dat die bij jou waren..’ ze slaakt een zuchtje, ‘Oke.. jij hebt ook alleen maar spiegels gezien? Ik heb het gevoel dat ik al bijna tot in Alusia heb gelopen.. Zo groot kan het hier toch niet zijn?’ Samantha gaat even door haar natte haren heen, in de hoop dat het dan wat sneller zou drogen.
Terwijl ze even steun zoekt bij een spiegelwand, kijkt ze van links naar rechts. ‘Ik denk dat er niets anders op zit, dan maar verder te lopen en te hopen Kit en Ryan tegen te komen, of de uitgang te vinden,’ ze kijkt Rose even twijfelend aan, ‘Of jij moet een beter idee hebben?’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 20:08 

Afbeelding

Ryan zijn theorie klopt. Want ze wijs hem niet meteen de weg en begint om hem heen te lopen. Ryan zijn wenkbrauwen schieten iets omhoog. Ze was net zo knettergek als Noah geworden. Er loopt een rilling over zijn rug als ze in zijn oor fluistert, maar dat heeft meer te maken met zijn natte blouse in combinatie met haar warme adem dan dat ze hem daadwerkelijk de stuipen op het lijf jaagt. Nee, hij vindt haar vreemd. Beeldschoon, maar overduidelijk haar weg verloren in Between.

Nieuwsgierig kijkt hij langs haar heen als ze haar hand op de spiegel laat rusten. Hij snuift even als het spiegelparadijs een eigen leven schijnt te hebben. Of nouja, zoals alles in dit paleis had het een levend, maar werd het geleid en bepaald door Noah. Typisch.

Hij kijkt even op als er een dof schuivend geluid te horen is. Met een serieus gezicht kijkt hij haar aan, al lijken zijn mondhoeken iets te trekken. Als ze weer recht voor hem komt staan bijt hij op zijn lip en moet hij even flink slikken. Na een korte stilte begint hij zacht te grinniken. “Sorry hoor” hij houdt zijn hand voor zijn mond om zijn lachen te smoren. Het kan je hier tot waanzin brengen. “Helder, ik snap het.” Hij drukt zijn lippen weer op elkaar en grinnikt zacht na. Hij lijkt zich even te herstellen en schraapt zin keel.

Met een uitgestreken gezicht kijkt hij Celeste aan “ik ben heel stout geweest.” Opnieuw schiet hij in de lach. De zenuwen van zo even slaan nu op zijn lach spieren. “Wat vind jij eigenlijk zelf? Of luister je ook alleen naar Noah.” Zijn gegrinnik stopt en zijn blik wordt nieuwsgierig “Wat heb jij eigenlijk gedaan om z’ on straf te verdienen?”

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 21:07 

Afbeelding
      Celeste Willow

Wanneer Ryan begint te grinniken, blijft Celeste hem kalm aankijken. Er speelt zelfs een geamuseerd glimlachje om haar lippen en er lijkt iets op te leven in haar ogen. Het werd alsmaar leuker. De arme dronken jongen.

"Ik denk dat je de vraag verkeerd stelt.." zegt ze met een flauw glimlachje. Ze blijft hem met een nietszeggend glimlachje aankijken. Nee, ze luistert niet naar Noah. Het is juist precies andersom. Ze moet er zelfs bijna even om lachen. Het feit dat de arme jongen denkt dat ze een slachtoffer is van de "heer" van Between, van Noah. Geamuseerd schudt ze eventjes haar hoofd. Arme jongen.

"Tot morgen bij het ontbijt, Ryan.. Of in ieder geval tot ooit een keer." zegt ze, waarmee ze grotendeel van zijn vragen onbeantwoordt laat. Ze glimlacht naar hem en zodra ze zich omdraait - wordt het compleet donker in heel het spiegeldoolhof.

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose is even verrast wanneer ze de armen van Sam om haar heen voelt. Ze glimlacht even onwennig naar haar terug. Dat was niet bepaald een reactie die ze van Samantha had verwacht. Ze besluit er daarom ook wijs verder niks over te zeggen en weer te focussen op hun grote probleem - het doolhof.

"Ik heb geen idee hoe groot het hier is.. Maar het kan goed zijn dat we alsmaar rondjes blijven lopen.." zegt Rose. Ook zij kijkt even van links naar rechts. "Nope, geen idee. Aangezien er niks anders dan spiegels zijn hier, hebben we niet bepaald een andere keus dan door blijven lopen, I guess." En met dat gezegd te hebben, lopen Sam en Rose vervolgens weer verder.

Dan wordt het opeens helemaal donker. Rose valt automatisch meteen even stil, waarna ze in een reflex meteen Sams naam uitbrengt. "Sam?!"
Rose draait zich om in het donker en als ze een meter terug wil zetten, waar Sam zou moeten staan, komt ze hard tegen een spiegel aan. Eentje die er eerder niet stond. "Sam?!" fluistert ze.

Heel lichtjes wordt het na een enkeling minuten wat lichter. Celeste staat niet meer in de ruimte bij Ryan en de drie gangen die ze eerst tevoorschijn had gehaald - waren nu allemaal weg. Ryan staat nu in het middelpunt van vijf verschillende spiegels in het gedimde licht - zonder uitgang.

En Celeste? Celeste is verdwenen.

Wanneer het weer ietsjes lichter wordt, ziet Rose dat de gang waar ze zojuist vandaan is gekomen - is afgesloten met een spiegel. Ze gaat met haar handen even over de spiegel heen en probeert er tegen te duwen en te kloppen.
"Sam?" fluistert ze nog een keer. De spiegel had ze van elkaar afgesloten. De enige weg die voor Rose nog over is, is de weg recht voor haar. "Sam.. Als je me hoort.. Er is geen andere weg, de gang is afgesloten.. Ik ga proberen de andere kant op te gaan.. Oke?" Stilte. Rose blijft even twijfelend stilstaan. Voorzichtig stapt ze uiteindelijk toch die kant op, terwijl ze af en toe een blik naar achteren werpt.

Laatst bijgewerkt door Melody op do mei 02, 2013 8:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 21:34 

Afbeelding

Sam volgt Rose door een aantal gangen, waarbij ze nu toch wel echt genoeg had gekregen van al die rotspiegels. Het idee dat Rose en zij hiervoor ook al een tijd apart rond hebben gelopen en beiden nog geen uitweg hadden kunnen vinden, is al helemaal geen bemoedigende gedachte.

Dan is het plots aardedonker om hen heen en Sam botst hard tegen een spiegel aan. ‘Au!’ Ze wrijft even over de pijnlijke plek op haar voorhoofd. Er was hier toch zojuist geen spiegel? Rose liep toch voor haar?
Zodra het iets lichter wordt, ziet Sam inderdaad alleen haar eigen spiegelbeeld en geen Rose meer. ‘Rose?’ Ze klopt even op de spiegel, ‘Ik denk niet dat je me hoort..’ verzucht ze, aangezien zij ook niets van Rose hoort, ‘Maar ik ga proberen zo veel mogelijk naar rechts te gaan.. Nja.. Hopelijk kunnen we er zometeen al over lachen in onze kamer.. ’ Een beetje hoop kan geen kwaad, toch?
Samantha draait zich om en loopt vervolgens weeral alleen verder.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 21:49 

Afbeelding

Ryan kantelt zijn hoofd en kijkt Celeste onderzoekend aan. Tot ooit een keer, hij snuift licht en rolt zijn ogen naar achteren als ze zich omdraait. “Ja, tot morgen..” mompelt hij waarna het licht dooft. Hij verschiet even iets en blijft dan stil in het donker staan. Met ingehouden adem kijkt hij naar de spiegels om zich heen en het gedaante dat langzaam vanuit het donker zichtbaar wordt. Het is zijn eigen spiegelbeeld. Hij slaakt een opgeluchte zucht en kijkt om zich heen. Celeste was theatraal van het podium verdwenen en het enige wat hij ziet is spiegels. Alsof hij in een kleine doos vol spiegels is opgesloten.

“Heel grappig” roept hij voor het geval Celeste hem nog kan horen. “Jullie passen goed bij elkaar, jullie hebben een vreemd gevoel voor humor.” Zoekend werpt hij een blik om zich heen, nog eens en nog eens. De ruimte voelt klein aan en hij merkt dat hij soms opschrikt van zijn eigen spiegelbeeld.

Zijn eerst nog zelfverzekerde houding veranderd langzaam naar dat van een onzekere jongen. Hij laat zijn schouders wat afhangen en wrijft vanwege de kou over zijn arm. Hij moest nu kalm blijven. Zacht tasten zijn vingers het gehele oppervlakte van de spiegels af, op zoek naar een kier of opening die er niet is.

Afbeelding

Twee grijze ogen turen in het donker naar een donker gestalte in het doolhof. Het is een vrouw met donker haar, kleiner dan hij en tenger gebouwd. “Vind je het mooi?” Noah maakt zijn aanwezigheid kenbaar door uit de schaduw te stappen. Hij vouwt zijn handen plechtig voor zich en kijkt Sam ijzig aan. Rond zijn lippen speelt een lichte glimlach. “ik had eigenlijk gehoopt je oma vanavond te treffen. We weten allemaal hoe dol ze op haar jeugd is. Ik kan me voorstellen dat ze hier eens goed naar zichzelf kan kijken, van elke kant, vanuit elke hoek. Net zo lang tot ze haar ware uiterlijk ziet.” Hij zucht even zacht en haalt zijn schouders op “Maar ik wacht wel. Niemand kan uiteindelijk de dood ontlopen, zelfs zij niet.”

Hij zet een stap dichterbij “Je magie werkt hier nu even niet.” Waarschuwt hij haar. Hij plaatst zijn handen op haar schouders en dwingt haar met zachte hand zich om te draaien. Via het spiegelbeeld in de spiegel kijkt hij haar aan. Zijn handen rusten nu op haar schouders “laat me je een ander staaltje magie zien.” Het beeld in de spiegel lijkt langzaam te veranderen, alsof een vertraagde film zich voor hun afspeelt. Sam haar gezicht wordt doffer van kleur en kleine lijntjes vormen zich in haar gezicht. Ze lijkt ouder en ouder te worden, maar in werkelijkheid staat ze er nog steeds in haar jeugdige vorm. Het zijn de spiegels die haar een ander beeld voorhouden. Noah blijft onveranderlijk achter haar staan zijn blik geamuseerd op Sam gericht.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 741 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: