Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: ma maart 11, 2013 20:25 

Citaat:

09. Super 8
Net gezien, ik wilde deze eigenlijk al zien toen hij in de bioscoop uitkwam, maar is toen nooit gebeurd. Ik vond het een leuke film, vooral omdat de combinatie met kinderen niet heel erg vaak voorkomt. En het filmpje op het einde was echt geweldig :')

10. Warm Bodies
This was so weird... Het is eigenlijk ene beetje een parody op films en series en genres. En zo moet je deze film ook bekijken, je moet dit niet bekijken als iets serieus. Ik vind dit geen film die ik meerdere keren kan kijken. Eén keer en dara houdt het wel mee op. Het is me toch allemaal iets te vreemd, maar wel grappig voor ene keer :')

11. Letters to Juliet
Op tv, en ik heb de DVD liggen maar geen tijd :') Ik vond het een leuke film, einde was voorspelbaar maar dat vind ik niet zo vreemd met een film als deze. Blij dat ik hem nu toch eens heb gezien (:

12. Mirror Mirror
Een Snow White adaption van vorig jaar. Het is een beetje een humor en volgt niet helemaal het originele verhaal. Maar het was wel een leuke film voor een keer. Alhoewel het liedje aan het einde heel erg vreemd was...

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


Laatst bijgewerkt door Catie op vr maart 15, 2013 13:01, in totaal 2 keer bewerkt.

 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 14, 2013 16:51 

Citaat:
#01 bioscoop Les Misérables (2012) *****
#02 bioscoop Life of Pi (2012) *****
#03 bioscoop Rise of the Guardians (2012) *****
#04 This Means War (2012) *****
#05 Rio (2011) *****
#06 bioscoop Poulet Aux Prunes (2011) *****
#07 bioscoop Django Unchained (2012) *****
#08 The Fall (2006) *****
#09 Street Angel (1928) *****
#10 The Docks of New York (1928) *****

#11 Pitch Perfect (2012) *****
#12 The Perks of Being A Wallflower (2012) *****
#13 Applause (1929) *****
#14 Silver Linings Playbook (2012) *****
#15 Monkey Business (1931) *****
#16 Miss Pettigrew Lives For A Day (2008) *****
#17 Beasts of the Southern Wild (2012) *****
#18 Scarface (1932) *****
#19 The Ghost Ship (1943) *****
#20 Lincoln (2012) *****

#21 Anna Karenina (2012) *****
#22 The Trail of the Lonesome Pine (1936) *****

#23 The Adventures of Robin Hood (1938) *****
#24 Frankenstein (1931) *****
#25 All That Heaven Allows (1955) *****
#26 Punch Drunk Love (2002) *****

The Adventures of Robin Hood
Mijn eerste echte Robin Hood-film! Ik vond 'm erg vermakelijk. Errol Flynn was een fantastische Robin Hood. Er zaten een heleboel leuke momenten in deze film waarbij ik ook hardop zat te lachen, en het was erg kleurrijk en vrolijk. Ook vond ik het heel leuk om Basil Rathbone in een andere rol dan Sherlock Holmes te zien.

Frankenstein
De oorspronkelijke film met Boris Karloff als the Creature. Hij was behoorlijk angstaanjagend, ook al vind ik het wel jammer dat ze veel dingen hebben veranderd op het gebied van plot. Ben wel blij dat ik deze nou eindelijk een keer gezien heb.

All That Heaven Allows
Deze film vond ik erg saai. De materie sprak me niet aan, de manier van filmen sprak me niet aan, de personages spraken me niet aan. Ik geef 'm toch twee sterren omdat ik 'm wel kan waarderen vanuit een filmhistorisch gezichtspunt (ik keek 'm ook voor de filmcursus die ik gevolgd heb) maar ik zou deze film nooit zelf uitgezocht hebben.

Punch-Drunk Love
Ook een filmcursus-film, maar deze vond ik echt heel erg tof. Compleet anders dan welke andere film ik ooit eerder gezien heb, waardoor het wel even duurde voordat ik er echt een beetje in kwam. Maar met name de stukken op Hawaii vond ik bijzonder mooi gemaakt, geschreven en geacteerd. Ik heb me niet eens gestoord aan Adam Sandler, en dat zegt iets!

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 17, 2013 20:06 

Citaat:
01. The Town
02. Killer Elite
03. Brokeback Mountain
04. American History X
05. A Few Good Men

Brokeback Mountain:
Ik had hier toch wat meer van verwacht, eerlijk gezegd. Iedereen praat altijd vol lof over deze film, hij krijgt geweldige beoordelingen en ik... ik zit tijdens het kijken rustig op facebook omdat ik het totaal niet interessant vond :roll:
& ondertussen zit ik alweer 5 minuten naar dit scherm te staren omdat ik niet weet wat ik er nog meer over moet zeggen.

American History X:
Hier was ik wel heel erg van onder de indruk. De manier waarop de film in beeld is gebracht - tegenwoordige tijd in kleur en de flashback's in zwart-wit - zorgt voor veel sfeer in de film. De acteerprestatie's zijn echt geweldig, vooral het moment dat de hoofdpersonage (Derek) word opgepakt, die blik in zijn ogen is zo creepy en overtuigend & dat gaf mij echt de kriebels.
Wat ik ook heel knap vind is dat je als kijker het gedrag van de personages moreel gezien niet kan goedkeuren maar toch - of tenminste dat had ik - veroordeel je ze niet en begrijp je hun beweegredenen tot zekere hoogte. Echt een geweldige film!
Spoiler:
& even onder spoilertag; die stoeprand en verkrachting scene, OMG!

A Few Good Men:
Deze film wil ik al heel lang zien! Jack Nicholson is mijn favoriete acteur, niemand kan tegen hem op. Doordat Jack in deze film zit zie ik graag door de vingers dat Tom Cruise de hoofdrol in deze film vertolkt, ik weiger het normaal gesproken om films van hem te kijken omdat ik het gewoon niet kan aanzien. Al moet ik zeggen dat ik in deze film totaal geen last van hem heb. Misschien omdat hij nog zo jong is of omdat het een totaal andere soort film is dan waar hij tegenwoordig vooral in meespeelt. Maargoed, de film zelf vond ik heel goed, het verhaal zat voor het grootste deel goed in elkaar (als snap ik nog steeds niet waarom Markinson zich melde bij Kaffee als hij niet wilde getuigen :roll: ), de acteerprestatie's waren ook hier weer heel goed en er waren gewoon momenten in de film dat je op het puntje van je stoel zit met een grote grijns op je gezicht, waaronder deze scene --> Jack in topvorm:




Geweldige film, ik zou hem zo nog een keer kunnen kijken!

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2013 19:27 

Citaat:

13. Wreck-It-Ralph
Ik wilde deze eigenlijk in de bioscoop zien, maar dat is er nooit van gekomen. Ik ben echter heel blij dat ik deze film nu heb gezien. De film is echt heel erg leuk. Humoristisch, leuk verhaal, leuke personages en gewoon super gaaf. Ik vond geen enkel personage vervelend en het geheel kwam mooi bij elkaar. Een aanrader!:D

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: zo maart 24, 2013 11:41 

1. Django Unchained (2012) ****
De films van Tarantino kenmerken zich altijd door de dialogen (check), de absurdistische dialogen (check) en zijn verwijzingen naar andere films (check). Django Unchained is precies zo'n film, dus als je van zijn films houdt, is Django Unchained zeker een aanrader. In de VS veroorzaakte deze film nogal wat opschudding. Allereerst gaat deze films over de slavernij waar sowieso nog een groot taboe op rust. Daarnaast komen er zeer expliciete geweldscenes in voor. De beruchte scene waarin een weggelopen slaaf uiteen wordt gescheurd door honden deed zelfs mij slikken. Maar juist dit maakt de film zo sterk. Er zitten ook spectaculaire James Bond style schietscene's in en die vinden we met ons allen wel "cool". Juist deze dunne scheidslijn van geweld en maatschappij kon mij bekoren. En dan is daar uiteraard nog Samuel L. Jackson als sadistische neger. Niemand kan zo goed al hij "motherf*cker" zeggen.

2. J. Edgar (2011) **
Dit is een biopicture van J. Edgar Hoover, oprichter van de FBI en uitvinder van allerlei vernuftige onderzoeksmethodes zoals een landelijk systeem van vingerafdrukken. Dat deze film geregisseerd is door Clint Eastwood (81 bij het maken van deze film) en dat de Leonardo DiCaprio de hoofdrol speelt leek mij een koude combinatie. Helaas valt het resultaat tegen. De film moddert maar wat aan. Dat Hoover een uiterst controversieel figuur is, daar wordt niks mee gedaan. De film sleept zich tergend langzaam voort en bezit geen greintje pit. Ook de make-up afdeling van de film heeft steken laten vallen. Leonardo als 70-jarige Hoover ziet er uit als een gesmolten glacé-koek.

3. Zero Dark Thirty (2012) ***
Een film gemaakt over de opsporing en de eliminatie van Osama Bin Laden. Ik houd gemengde gevoelens over aan de film. Het eerste half uur vind ik steengoed. Daarin wordt een verdachte ondervraagd en gemarteld. Alles wordt zeer waarheidsgetrouw weergegeven zonder de waarheid op te doezelen. Zulke scene's hebben ook een maatschappelijke functie en ik vind het een goede zaak dat zoiets in de film ziet. Het laatste half uur waarbij een soort van SWAT-team Bin Laden om zeep helpt, is zeer spannend. Een van de spannendste scènes die ik heb gezien ook al weet je bij voorhand al wat er gaat gebeuren.
Het overige gedeelte van de film is zeker niet slecht alleen soms wat verwarrend. Alle puzzelstukjes die uiteindelijk leiden tot de locatie waar Bin Laden zich bevindt, zijn niet altijd even makkelijk te volgen.

4. The Perks of Being a Wallflower (2012) *****
Soms kijk je een film en als hij afgelopen is besef je dat je geraakt bent. The Perks of Being a Wallflower is zo'n film. Natuurlijk heb ik een persoonlijke voorkeur voor dit soort films. The Breakfast Club vond ik ook heel goed.
Op zich zijn er al aardig wat van dit soort Young-Adult films gemaakt. Deze vind ik wel de beste in zijn genre. Dat ligt hem vooral in de kleine gebaartjes. De dansscène aan het begin bijvoorbeeld. Daarnaast wordt de regisseur uitstekend geholpen door zijn cast. Ik lette speciaal op Emma Watson. Als Hermoine Granger in de Harry Potter films vond ik dat haar acteerprestaties toch vaak leden onder het geweld aan special effects. Geen goede graadmeter om te bepalen of iemand echt kan acteren. In deze film bleek zij perfect in staat te zijn een grote, zelfstandige rol aan te kunnen.
Ezra Miller als Patrick moet ik ook nog even noemen. Hij heeft natuurlijk het meest flamboyante personage maar speelt dat op zo'n voortreffelijke manier dat ik denk dat we daar ook nog wel meer over gaan horen.

5. Argo (2012) ***
Toch even de Oscarwinnaar van beste film kijken. De film vertelt het verhaal van 6 Amerikanen die ontsnappen uit de ambassade van Iran vlak voordat deze in gijzeling wordt genomen. Ze vluchten naar de Canadese ambassade vanwaaruit zij naar de VS moeten worden gesmokkeld. Een CIA agent heeft het plan net te doen alsof ze een film willen maken in Iran. De 6 gijzelaars krijgen dan identiteiten van regisseur, cameraman, scriptschrijver, etc. Waarom hier niet eerder een hollywoodfilm over gemaakt is, is mij een raadsel.
De film is keurig gemonteerd en elke stap is gemakkelijk te volgen. Een paar kleine kantekeningen: Ben Affleck is naast regisseur ook nog acteur en voor acteren heeft hij minder aanleg. De scenes die ik het beste vond, daar zit hij niet in terwijl hij de spil van het verhaal is. Daarnaast houd ik niet van dat geforceerde feel-good gedoe die in bijna elke Hollywood film zit. Waarom is het relevant te weten dat Affleck gescheiden is van zijn vrouw en een kind heeft? Waarom moeten die ook een rol krijgen? De laatste scene is wat mij betreft volledig overbodig.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: za apr 06, 2013 10:32 

Citaat:

14. Jack the Giant Slayer
Vannacht gezien met een vriendin. Lekkere rustige zaal en er lag iemand te snurken naast ons op een gegeven momenten. De film was beter dan ik had verwacht, er zat wat humor in die ik gewoon heel erg grappig vond. De graphics waren goed en ondanks dat je je al wel weet dat het goedkomt verpestte dat de film niet. Een erg leuke film, zeker iets om nog een keer te kijken als die op dvd uitkomt. (:

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2013 18:38 

Citaat:
01. The Town
02. Killer Elite
03. Brokeback Mountain
04. American History X
05. A Few Good Men
06. Predators
07. Moneyball
08. Argo

Predators:
Best een vermakelijke film, deed me een beetje aan THG denken. Had de film nooit zelf uitgekozen in de bioscoop of de videotheek maar hij kwam op tv en toen ik de eerste 5 minuten had gezien was ik toch best wel benieuwd hoe het verder zou gaan.

Moneyball:
Deze heb ik ook op tv gezien, leuke film maar niks bijzonders.

Argo:
Ik heb tegen mezelf gezegd nadat ik The Town had gezien dat ik alle films wou gaan bekijken die Ben Affleck geregisseerd heeft. Nu ik deze heb gezien hoef ik alleen Gone Baby Gone nog maar te kijken.
Dit vond ik ook weer een zeer sterke film. Ik was niet zo onder de indruk als bij The Town maar ik ben bang dat het moeilijk word om die in mijn ogen te overtreffen, want die film vond ik geweldig! Terug op Argo. Het verhaal kwam goed op gang, daarna valt het toch een beetje stil naar mijn idee, het einde was wel weer heel goed. Al las ik naderhand dat in werkelijkheid alles heel gladjes was verlopen en dat de problemen erbij zijn verzonnen voor meer spanning. Beetje jammer maargoed, wat verwacht je van Hollywood.
Al met al een hele geslaagde film!

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: do apr 11, 2013 9:04 

Citaat:

15. The Island
Gisteravond deze film gekeken met mijn huisgenoten en was erg leuk. Samen commentaar leveren is erg leuk [A] De film zelf was wel leuk, veel actie en sommige dingen waren wat overdreven. Maar het geheel was vermakelijk (:

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 10:25 

Citaat:


Il y a longtemps que je t'aime
Ik had hier een paar jaar geleden eens een stuk uit gezien en heb hem nu dus eindelijk helemaal bekeken. Wat kan ik zeggen? Sterk verhaal, sterke acteerprestaties. Zowel Kristin Scott Thomas als Elsa Zylberstein zetten heel sterke personages neer. Ik zou hem zo opnieuw kunnen bekijken.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: do mei 09, 2013 18:39 

Citaat:

16. Hansel & Gretel: Witch Hunters
Ja... Wat zullen we eens zeggen? Echt een verhaal zit hier niet in, het is vooral een slasherfilm met plots een klein plot. Desondanks heb ik me prima vermaakt :') Het is vooral interessant om de combinatie te zien van Middeleeuwen en moderne steampunk wapens XD

17. Immortals
Ik heb een tijd geleden het laatste uur van de film gezien en heb nu het begin maar gekeken. Leuke film om een keer gezien te hebben, niet de beste die ik heb gezien though (in dit genre dan). Maar ben blij dat ik hem toch wel eindelijk heb gezien.

18. The Dark Knight Rises
Ik ben in het algemeen geen fan van Batman, het is één van de superhelden waar ik geen fan van ben en ik weet niet waarom. However, deze film was niet slecht. Toch vond ik dat er te lang over werd gedaan om alles te doen en naar het einde te werken en vond ik het geheel wat langdradig. De laatste drie kwartier waren denk ik het beste, voor mij dan.


19. Beautiful Creatures
Net gezien en ik moet zeggen dat ik toch wel aangenaam verrast ben. Ik had niet heel veel verwacht van de film en had een nogal voorspelbaar einde verwacht. Ondanks dat het einde wel wat voorspelbaar was ging het toch anders dan ik had gedacht. Ja, deze film zou ik best nog een keer kunnen zien (:


20. Batoru Rowaiaru (Battle Royale)
Er was commentaar dat The Hunger Games gebaseerd is op deze film en op zich kan ik dat wel begrijpen aangezien het eigenlijk hetzelfde plot heeft inclusief star-crossed lovers. Echter denk ik dat er wel belangrijke verschillen inzitten. Ik vond de film best goed, ik vond het mooi hoe je eigenlijk van vele achtergrond informatie kreeg over hoe ze waren en wat er gebeurd was in hun leven. Goede film dus.

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


Laatst bijgewerkt door Catie op do mei 23, 2013 14:06, in totaal 3 keer bewerkt.

 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 09, 2013 21:33 

Citaat:
1. Quantum of Solace [***, Usa]
2. Django Unchained [****, Usa]
3. Life of Pi [****,Usa]
4. 50/50 [***, Usa]
5. It's kind of a funny story [**, Usa]
6. Three Idiots [***, Ind]
7. Argo [***, Usa]
8. American Beauty [*****, Usa]
9. The Sixth Sense [****, Usa]
10. Fucking Amal [****, Zwe]
11. Burn after reading [**,Usa]
12. Gran Torino [***, Usa]
13. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford [****, Usa]
14. Spirited Away [****, Jpn]
15. Fracture [***, Usa]
16. Star Wars 4: A new Hope [***, Usa]
17. Star Wars 5 [***, Usa]
18. Night train to Lisbon [***, Dui/Zwi/Por]
19. Dirty Mind [*** Bel]
20. The Hot chick [* Usa]
21. Kon-Tiki [*** Nor]
22. Babel [**** Usa/Fra/Mex]
23. Amores Perros [****, Mex]
24. Matterhorn [****,Nld]
25. The Departed [****, Usa]
26. Lost in Translation [****, Usa]
27. Perks of being a Wallflower [***, Usa]
28. Silence of the Lambs [****, Usa]


Volgens mij zijn dit alle film die ik tot nu toe heb gezien dit jaar. Maar ik kan er 1 of 2 zijn vergeten.

Quantum of Solace
Geen heel bijzondere Bond film, ik vind Daniel Craig als bond i.h.a. een stuk beter dan de vorige, maar het plot was nogal chaotisch. Nog net een voldoende.

Django Unchained
Duurde misschien net iets te lang,
Spoiler:
Het "tweede einde" had wat mij betreft niet gehoeven
, muziek was niet altijd op zijn plaats (maar vaak ook wel), maar voor de rest was het weer een hele goed Tarentino film. Ik denk dat ik hem beter vind dan Inglorious bastards, glansrol weer voor Christoph Waltz.

Life of Pi
Ik was vooraf benieuwd of het boek wel verfilmbaar zou zijn. Daar is de regisseur goed in geslaag, zeer mooie surrealistische beelden. Helaas heb ik hem niet in 3D kunnen zien, ik heb gehoord dat het bij deze film wel iets toe voegt. Het grootste minpunt vond ik
Spoiler:
het einde, naar mijn mening wordt je daarbij teveel bij het handje genomen. In het boek wordt het ook meer in het midden gelaten welke versie van het verhaal nu "echt" is.


50/50
Interessant idee, een komedie over een kankerpatient, maar kwam op mij toch wat geforceerd over, zeker de eerste helft van de film. Toch nog aardig onderhoudend.

It's kind of a funny story
Vooral gekeken omdat de film dezelfde insteek als de vorige film, namelijk een komedie over een ziekte (in dit geval een tiener die in een psychiatrische inrichting beeindigd). Het was op zich geen slechte film, maar kon wel duidelijk merken dat ik niet echt tot de doelgroep behoor.

Three idiots
Bollywood film, zou ik niet snel kijken, maar ik werd getipt dat het een goede film zou zijn. Duurt wat te lang en de humor is wat banaal (ik kan het zomaar opeens zingen van een te vrolijk lied ook niet serieus nemen), maar het drama gedeelte was nog redelijk.

Argo
De oscarwinnaar van dit jaar, ik kan mij goed vinden in de recensie van Roonil Wazlib hierboven. Het acteerwerk was zeer degelijk, maar nergens wordt de film echt speciaal, het blijft wat mij betreft iets teveel binnen de (Hollywood)lijntjes.

American Beauty
Geweldige film, ik hou van de zwarte sarcastische humor in de film. Zeer mooie kritische kijk op de Amerikaanse maatschappij.
Spoiler:
Vooral de tafelscene in het midden van de film vond ik geniaal
.

The Sixth Sense
Ondanks dat ik al wist wat voor het een soort film het was, was het toch nog redelijk verrassend voor mij.
Spoiler:
Met name het einde, ik zag het niet aankomen, ondanks dat ik wist dat er een plottwist aan zat te komen
. Goed geacteerd ook door het jongetje.

Fucking Amal
Ik denk de beste "coming of age" is die ik heb gezien. Vooral omdat het niet echt geromantiseerd wordt, het gaat over een gewoon Zweeds meisje. Daardoor komt het allemaal een stuk natureller en realistischer over.

Burn after Reading
Vond ik niet veel aan, zou misschien qua humor mij moeten liggen, maar ik vond het allemaal wel erg flauw. Ik kon ook niet alles van het plot volgen, maar dat zou aan mijzelf kunnen liggen omdat ik mijn aandacht niet echt goed kon vast houden.

Gran Torino
Dramafilm met in de hoofdrol Clint Eastwood, die het dacht ik (maar dat weet ik niet meer zeker) ook geregiseerd heeft. Hij werkte mij iets teveel op mijn zenuwen, zijn rol was iets te overdreven vond ik.

The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford
Zeer trage western, maar daarom niet minder goed. De onzekere Robert Ford wordt erg goed neergezet. Ook al weet je dat Jesse James (gespeeld door Brad Pitt) wordt vermoord, blijft de film onderhoudend. Muziek van Nick Cave en Warren Ellis past er ook uitstekend bij.

Spirited Away
Ik zou normaal gesproken niet snel een anime kijken, maar vanwege de hoge beoordelingen voor deze film toch maar gedaan. Daar heb ik geen spijt van gehad, plot is leuk en je krijgt eigenlijk gemakkelijk binding met het hoofdkarakter.

Fracture
Thrillertje over een rechtszaak, met wat onnodige (romantische) sideplots die niets aan het verhaal toevoegen. Ryan Gosling had bij lange na zijn niveau niet van de film drive. Ook Hopkins was niet zo sterk als andere films (zoals onderstaande Silence of the lambs). Al met al nog net een voldoende omdat het redelijk onderhoudend was.

Star Wars 4/5:
Beide films zijn mij licht tegengevallen, ik dacht dat ik het leuker zou vinden. Ik vind het plot wat cheesy, een beetje te standaard qua good/evil karakters. Vooral het 4e deel (eerste deel qua release) vond ik leuk, 5e deel was meer een herhaling van zetten.

Night train to Lisbon
Naar het gelijknamige Duitstalige boek. Plot is erg goed en interessant, maar het is allemaal wat te traag naar mijn mening. Ook de filosofische teksten werken niet echt goed in de film, ik denk dat in het boek beter zou werken. Maar zoals gezegd, plot van de film maakte veel goed.

Dirty Mind
Vlaamse film, met in de hoofdrol Wim Helsen, die een frontaal syndroom op loopt na een ongeluk als stuntman. Hij blijft daarin iets teveel zichzelf, of misschien meer de carberatier Wim Helsen.

The Hot chick
Komedie met Rob Schneider in de hoofdrol. Kan ik kort over zijn, slechtste film die ik de afgelopen jaren heb gezien. Dramatisch geacteerd, ik heb het alleen uitgekeken om te kijken of het niveau zich nog verbeterde, wat helaas niet het geval was.

Kon-Tiki
Avonturenfilm over de ontdekkingsreis met het schip Kon-Tiki naar Polynesië, om te bewijzen dat Peruanen Polynesië hebben ontdekt. Het duurt wat lang voordat de film op gang komt, maar eenmaal op zee is het toch een vrij aardige film. (Al vallen de scenes wel in het niet met die van Life of Pi).

Babel/Amores Perros
Eerste twee delen in drieluik, met als enige overeenkomst dat het mozaiekfilms zijn. Je volgt verschillende mensen met verschillende achtergronden die maar zijdelings met elkaar te maken hebben. In Babel krijgt de verkoop van een geweer in Marokko wanneer twee kleine jongetjes met het geweer spelen en per ongeluk een Amerikaanse toeriste raken. Je volgt de gevolgen voor de touriste en haar man (Brad Pitt) en hun opassers. Het vierde verhaal in Japan hangt er wat mij betreft iets te los bij. Al is het doofstomme Japanse meisje erg goed geacteerd.

Amores Perros vond ik nog net wat beter, het is allemaal vrij rauw geacteerd, dus dat moet je liggen. Centrale element is weer een ongeluk, waardoor verschillende karakters met elkaar samenkomen. Ik moet de derde film in de serie, 21 Grams, nog zien

Matterhorn
Fred, eenzaam sinds de dood van zijn vrouw, bloeit helemaal op als hij contact krijgt met de zwerver Leo. Grappig filmpje, tikkeltje absurdistisch af en toe maar daar hou ik wel van. Ook mooi gespeeld met het tijdsbeeld.

The Departed
Je volgt twee spionnen, 1 in de maffia en 1 in het politiecorps van Boston. Natuurlijk kan dit blijven goed gaan en komen de beide spionnen met elkaar in aanrakaing. Nergens wordt de film voorspelbaar, wat de makers te prijzen is.

Lost in Translation
Gebeurt vrij weinig in de film, toch vind ik hem erg goed. Ik vind een goede sfeer in een film belangrijk en dat is in deze film uitstekend gedaan. Twee Amerikaanse toeristen zijn 'verdwaald' in Tokyo/Japan en in hun relatie. Ze vinden steun bij elkaar en ontdekken Tokyo samen. Zowel erg goed acteurwerk van Scarlett Johansson en Bill Murray.

Perks of being a Wallflower
Film over een mannelijk muurfilmpje, totale film vrij aardig maar de karakters hadden wat mij betreft wat meer uitgediept kunnen worden.
Spoiler:
Vooral het persoonlijke drama van de hoofdpersoon kwam mij teveel uit het niets. Daarnaast is het niet heel realistisch dat een onzekere jongen zo snel vrienden wordt met een clubje van een paar jaar oudere jongeren.
Wel een goede rol van de flamboyante Ezra Miller.

Silence of the Lambs
Geniale rol van Hopkins, die Hannibal Lecter speelt, een seriemoordenaar die in de gevangenis zit. Zijn hulp wordt gevraagd door een jonge FBI agente om een andere seriemoordenaar op te sporen. Hannibal wordt als antiheld neergezet, zeer beklemmend karakter maar toch krijg je enige sympathy voor hem. Plot was soms wat te warrig/vergezocht, vandaar geen 5 sterren.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 16, 2013 18:23 

Citaat:
Januari
#001 2009 Män Som Hatar Kvinnor ***
#002 1997 Anastasia **
#003 1994 The Swan Princess ***

Februari
#004 1996 The Craft ***
#005 2009 Flickan som lekte med elden **
#006 2012 The Perks of Being a Wallflower ****
#007 2009 Luftslottet Som Sprängdes **

Maart
#008 2013 TPB AFK ***
#009 2012 Les Misérables ****
#010 2009 Wuthering Heights ****
#011 2009 Red Riding: In the Year of Our Lord 1974 **

April
#012 2009 Red Riding: In the Year of Our Lord 1980 **
#013 2009 Red Riding: In the Year of Our Lord 1983 **
#014 2006 All the King's Men ****
#015 2008 Il y a longtemps que je t'aime ****

Mei
#016 2012 The Hunger Games ****
#017 1999 Never Been Kissed ***
#018 1995 Jumanji *
#019 2009 Confessions of a Shopaholic *
#020 2010 Easy A ****
#021 2011 William & Kate ***
#022 2009 Das Weiße Band - Eine Deutsche Kindergeschichte ***
#023 2011 Tinker Tailor Soldier Spy ****

Juni
#024 2010 The 19th Wife **
#025 2013 The Great Gatsby ****
#026 2012 Silver Linings Playbook ****
#027 2013 Side Effects ****
#028 1984 A Nightmare on Elm Street ***
#029 2010 Black Swan ****

Juli
#030 2013 Man of Steel ****

Augustus
#031 2011 The Cabin in the Woods ***
#032 2005 The Fog ***

September
#033 2013 The Conjuring ***
#034 1967 The Graduate ****
#035 1986 Blue Velvet ****
#036 1973 Badlands ***

November
#037 2013 Malavita (The Family) ***
#038 2011 Immortals **
#039 1998 The Truman Show ****

December
#041 2013 The Hunger Games: Catching Fire ****
#042 2007 August Rush ****


Never Been Kissed
Eén van m'n favoriete feelgoodfilms. Een beetje ongeloofwaardig, maar Drew Barrymore acteert hier zo goed in en ze is geniaal grappig. De andere personages zijn ook wel charmant - een typische regenachtige-zondagfilm.

Jumanji
Geeuw. Heel saai. Nog een ster voor de humor die er wel inzat, maar dan ook vaak eerder in de kleinere details.

Confessions of a Shopaholic
Ik ben niet overtuigd. Met momenten wel eens grappig (en wat een actrice is KST!), en Isla Fisher en Hugh Dancy zijn op zich wel leuk samen. Maar verder was het verhaal ondermaats en ging de suspension of disbelief die verwacht wordt in dit soort films soms gewoon veel te ver.

Easy A
Hier moest ik echt om lachen. Het verhaal is niet denderend, maar Emma Stone doet het geniaal. Het gezin van haar personage is overigens ook hilarisch. En dit is tenminste geen typische tienerkomedie. Hij bevat soms ook doordenkertjes, waar ik altijd wel van hou.

William & Kate
Dit is zogezegd het verhaal van prince William en Kate Middleton. Neem het met een grote zak zout, maak je hoofd leeg en je kan er wel van genieten als het regent buiten en je niets anders te doen hebt. De acteur die William speelde was ook niet van de sterkste, maar Camilla Luddington (Kate) vind ik niet slecht.

Das Weiße Band - Eine Deutsche Kindergeschichte
Een sterke boodschap, maar ze werd wat weggemoffeld door de vele lagen en daardoor gaat veel verloren voor mij. Ik ben blij dat ik hem gezien heb, maar denk niet dat ik hem snel zal herbekijken. Haneke gaat wel resoluut voor zijn eigen aanpak en ik hou wel van die originele visie.

Tinker Tailor Soldier Spy
Deze film kwam best traag op gang, maar ik heb er toch van genoten. Goede acteerprestaties en goed plot, iets wat redelijk zeldzaam is de laatste tijd.

The 19th Wife
Een typische VijfTV-film, maar dat wist ik natuurlijk op voorhand. Chyler Leigh is overtuigend, Matt Czuchry ook - maar ik vind hem net iets teveel hetzelfde acteren als in Gilmore Girls en The Good Wife. Er zit niet veel variatie in zijn acteerwerk en dat is jammer. Behoorlijk wat plotholes, maar daar raak je wel over als je de film niet te serieus neemt. Ik heb geen spijt dat ik hem gezien heb, maar zou hem ook niet meteen aanraden.

The Great Gatsby
Ik heb het boek staan in de boekenkast, maar nog niet gelezen. Ik wist ook niet veel van het verhaal. Over het algemeen was dit zeker een goede film - ik hou van Baz Luhrmanns stijl en zelfs zonder het op voorhand te weten merk je dat deze film van zijn hand is. Leonardo DiCaprio was steengoed als Gatsby, Carey Mulligan iets minder sterk dan ik haar al bezig gezien heb maar zeker niet slecht. Over Tobey Maguire heb ik gemengde gevoelens - hij lijkt op zich wel bij de rol te passen, maar ik vind hem iets te zeurderig. Maar misschien was dat de bedoeling? Ik denk dat iemand als Joseph Gordon Levitt misschien beter was geweest.

De muziek vond ik ook fantastisch. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen daar zo over zeuren, want het wordt steeds vermeld als het over deze film gaat dus weet je ook wel op voorhand al dat het geen 20s muziek zal zijn. De muziek is ook best gevarieerd - ik was vb niet dat Florence & the Machine, Lana Del Rey en Emeli Sandé meegewerkt hadden aan de soundtrack, een aangename verrassing. Het pastte wel en de hele film was dan ook een lust voor oog en oor. Zeker een film die ik ooit nog opnieuw wil zien. Ik heb hem trouwens gewoon in 2D gezien en heb niet het idee dat ik daardoor veel gemist heb.

Silver Linings Playbook
Fantastische film. De cast is heel erg goed, de dialogen zijn levensechter. Het is niet allemaal strak en lineair - mensen praten door elkaar, moeten hun woorden zoeken, denken niet altijd na over wat ze zeggen. Geen spontane emotionele speeches. Ook stilistisch zit het goed in elkaar, met elementen die steeds terugkeren en de film een eigen gezicht geven.

Jennifer Lawrence heeft een Oscar gekregen voor deze rol, maar ik weet niet of het dat wel waard was. Ze heeft steengoed geacteerd, enorm overtuigend, ik heb er niets om aan te merken. Alleen lijkt dit me niet het soort rol waar je een Oscar mee wint, en ik heb het gevoel dat het wat vroeg komt. Maar ik ben wel helemaal fan, dus ik vind het zeker niet erg dat ze er één kreeg.

Side Effects
Fantastische film. Het verhaal zat heel goed in elkaar en er waren een paar verrassende plotwendingen. Er zit ook vaart in, wat aangenaam is. Daarbij wordt er ook nog eens heel goed geacteerd - door zowel (en vooral) Rooney Mara als Jude Law, Catherine Zeta-Jones en Channing Tatum. Ik kon Jude Law vroeger niet verdragen, maar ik vind hem de laatste tijd echt goed bezig!

A Nightmare on Elm Street
Ik had tot nu toe enkel de remake 2x gezien en was dus nieuwsgierig naar het origineel, mede door de cultstatus. Goede film met een haast onherkenbare Johnny Depp, uit een tijd dat het niet enkel om actie of schrikeffect ging maar een horrorfilm nog een goed verhaal had.

Black Swan
Zeker een film die ik nog wil herbekijken. Er zitten heel veel lagen en verschillende betekenissen in die je volgens mij nooit in één kijkbeurt kan snappen. De sfeer is echt heel speciaal, je zit volledig in Nina's wereld. Goed acteerwerk, sterk plot, heel interessant!

Man of Steel
Ik ben normaal geen fan van superheldenfilms, of actiefilms tout court, maar deze heeft me wel kunnen bekoren. Ik had het absoluut niet erg gevonden als er minder actie in had gezeten, maar ik wist het natuurlijk op voorhand. Cavill verdient deze rol en zet hem ook sterk neer. Ook sterke cast met Amy Adams, Russel Crowe, etc. Alleen Laurence Fishburne vond ik wat misplaatst.

The Cabin in the Woods
Heerlijke satire op de doorsnee horror. Treffelijke acteerprestaties, creatief en met een vleugje humor. Sommige keuzes zou ik zelf niet maken, maar over het algemeen wel een leuke films.

The Fog
Een horror die een remake is van een film uit 1980. Ik heb de originele film niet gezien en kan dus niet vergelijken. Het is geen typische horror, zit best goed in elkaar, maar het einde vond ik minder.

The Conjuring
Deze film is heel erg gehypet en ik had hoge verwachtingen. Die werden niet helemaal ingelost, maar ik vind het daarom geen slechte film. Het verhaal is niet origineel, maar toch wel net iets anders dan je gewend bent. Ik heb het gevoel dat het nog niet helemaal verteld is en denk dan ook dat er een vervolg zal komen. Er zaten net iets te veel interessante personages en punten in om allemaal te kunnen uitwerken. Ik wil hem zeker nog eens bekijken. Vooral Paul Wilson en Vera Farmiga acteerden erg sterk.

The Graduate
Een klassieker, maar ik had hem dus nog niet gezien. Het eerste deel was heel sterk, rond het midden zakte de film wat in maar daarna werd hij weer sterker. De dialogen zijn heel snedig en de montage is best origineel. Natuurlijk zijn er wel dingen die niet helemaal realistisch verlopen, maar daar gaat het ook niet echt om. In de extra's zei iemand dat het gaat om een jongen die probeert te ontsnappen via waanzin, en dat kan wel eens kloppen. De soundtrack van Simon & Garfunkel is ook helemaal geweldig - ik ken die muziek dan ook al van toen ik klein was, dus was het wel leuk om de film te zien waarvoor het geschreven is! Deze ga ik zeker nog herbekijken.

Blue Velvet
Wow. Heel unieke film. De sfeer is heel erg apart. Het begint als een doorsnee mysterie, maar verandert een aantal keer van richting en dat verrast op de goede manier. De personages zijn ook wat atypisch en daar hou ik wel van. Soms wordt het zelfs wat absurd, maar toch weet ik dat ik hem nog ga herbekijken. Vooral Kyle MachLachlan en Isabella Rosselini zijn hier ijzersterk in.

Badlands
Het debuut van Terrence Malick. Ik heb er wat een dubbel gevoel bij. Ik weet niet juist waaraan het ligt, maar iets ontbreekt aan deze film om me helemaal mee te slepen. Misschien omdat er iets te weinig verhaal was voor mij. Daar draait deze film ook niet om, maar ik heb het wel nodig om een film interessant te vinden. Voor een film die zo erg draait om twee personages waren die twee personages niet genoeg uitgewerkt, ze bleven te vlak. Dat was wellicht de bedoeling, omdat ze ook gewoon compleet onrealistisch in het leven stonden. De film is gebaseerd op de Starkweather/Fugate-moorden uit de jaren 50 en ik zag eerder al de film Starkweather daarover. Dat vond ik een betere verfilming, maar Badlands is er dan ook veel losser op gebaseerd. Ik ben blij dat ik 'm gezien heb, maar denk niet dat ik hem gauw opnieuw bekijk.

Malavita (The Family)
De acteerprestraties en chemistry binnen de cast maakten deze film beter dan het script zou doen vermoeden. Het verhaal hing wat met haken en ogen aan elkaar. Heel veel scènes waarvan je verwacht dat er nog verder op ingegaan wordt, maar dat gebeurt vervolgens niet. Er zat niet echt een rode draad in. Maar het samenspel tussen Robert De Niro, Michelle Pfeiffer, Dianna Agron en John D'Leo zat wel heel goed. Ze komen heel geloofwaardig over en ik had nog uren naar hen kunnen kijken. Ik zou haast willen dat deze film opnieuw gemaakt wordt met dezelfde acteurs, maar een beter script. Het was ook heel leuk om Dianna Agron aan het werk te zien in een andere rol dan die van Quinn Fabray, en ook effectief een redelijk grote rol.

Immortals
Hmm, toch niet echt mijn ding. Ik ben op zich wel fan van geschiedenisfilms, maar deze was net iets te veel actie en te weinig verhaal naar mijn smaak. Ik ben dan ook blij dat ik hem alleen zag en de vele saaie battlescenes kon doorspoelen. Nog twee sterren voor Henry Cavill en de filmstijl.

The Truman Show
Dit is typisch zo'n film waar ik al heel lang verschillende stukjes uit gezien had, maar nog nooit helemaal bekeken had. Het kan zijn dat ik dat een paar jaar geleden al gedaan heb en dan is dit een re-watch, maar ik ben niet helemaal zeker. Dit is in ieder geval toch zo'n film waar ik altijd bij blijf plakken. Jim Carrey laat hier weer maar eens zien dat hij meer kan dan komedies, waarin hij trouwens ook meestal heel goed is. Zijn personage is wel grappig, maar niet overdreven. Heel knap dat hij het precies ingetogen genoeg houdt. Laura Linney vind ik een erg goeie actrice en vind ik vaak al reden genoeg om iets te bekijken. Noah Emmerich doet momenteel mee in The Americans en het was wel leuk om hem in deze rol terug te zien - zeker een getalenteerd auteur. Ed Harris speelt ook een goed hierin. Het verhaal zelf vind ik nog steeds interessant. De film is niet te zwaar, maar stemt toch tot nadenken. Ik denk eraan deze aan te schaffen op DVD en dat doe ik niet snel.

The Hunger Games: Catching Fire
Spoiler:
Voor de zekerheid maar volledig onder spoilertags. Ik vond dit een heel goede film en heb er meer van genoten dan van de vorige. De tributes waren volwassener en ik vond hen ook veel interessanter. Bovendien ken je de universe waarin het verhaal zich afspeelt al, waardoor er dieper ingegaan kan worden op bepaalde zaken doordat de makers geen tijd hoeven te spenderen aan het uitleggen van die universe.


August Rush
Het verhaal met een flinke korrel zout nemend, vind ik dit een erg mooie film. Hij is niet realistisch, maar het wordt dan ook voorgesteld als een soort sprookje. Het verhaal is wel optimistisch, maar niet op een kleffe manier. De acteurs spelen ook heel goed samen. Eerlijkheidshalve vermeld ik er wel bij dat ik niet uitsluit dat ik zo van deze film genoten heb omdat ik fan ben van zowel Jonathan Rhys Meyers als van Keri Russell, en dat Freddie Highmore een erg getalenteerd kindacteur was (ik heb hem nog niet in een recentere film gezien).

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


Laatst bijgewerkt door Genner op zo dec 22, 2013 0:37, in totaal 10 keer bewerkt.

 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 23, 2013 16:24 

Ik ben niet echt zo'n film-freak, maar hier is mijn lijstje:
Citaat:

The Hobbit: an Unexpected Yourney
Echt een super mooie film, mooie muziek, goede acteurs, mooie gebieden, goede effecten, Peter Jackson maakt echt mooie films. Ik vind wel dat ze in de film een beetje overdreven veel vechten, maar dat minpunt kan echt niet op tegen alle pluspunten die de film heeft!
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Lord of the Rings, ja hij is echt goed! Precies de goede stukken zijn verfilmd, en precies de minder goede stukken zijn weggelaten. De fantasiewezens zijn mooi gemaakt, en de acteurs spelen zó goed! Goed gecast!
Lord of the Rings: The Two Towers
Hij is echt spannend gewoon! Niet te verwoorden, maar wel iets minder leuk dan deel 1. Maar toch! Elijah speelt helemaal in zijn rol, net als alle andere acteurs. Toen ik het boek las leek het echt onmogelijk om die te verfilmen, maar met Peter Jackson dus blijkbaar niet!
Lord of the Rings: The Return of the King
Spanning. En zo mooi. Is echt een top film. Alweer goede acteurs, goede stukken, goed verfilmd, super.
Harry Potter and the Sorcerer's Stone
Iedereen heeft hem wel gezien, maar ik dus pas begin dit jaar. Maar... Ik vind dat Daniel niet op Harry lijkt, zijn haar valt echt netjes, maar dat hoort niet! Verder vind ik alles top, maar de acteur van Perkamentus is niet echt helemaal...
Harry Potter and the Chamber of Secrets
Mooie effecten, ook met die Ford! De acteurs zijn ook best goed, en het is wel goed geschreven (het script dan hé)!
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Dit vond ik eigenlijk de saaiste/stomste film van de HP serie, maar ik weet niet precies hoe dat komt. Hij is niet echt geweldig, en ik wil hem niet echt nog eens zien...
Harry Potter and the Goblet of Fire
Laat ik het zo zeggen: Hij viel tegen, maar toch ook weer niet. Op bepaalde momenten was het een beetje snel, maar ik vond de film wel mooi gemaakt. Een beetje 50/50.
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Het ging echt allemaal veel te snel waardoor je de film soms niet echt begreep. Ik vind het wel goed dat ze als Voldie en Harry oog in oog staan hebben gedaan dat Voldemort in Harry's gedachten gaat, want dat was in het boek volgens mij niet zo.
Harry Potter and the Half Blood Prince
Dit vind ik ook een mooie film. Gewoon, niet veel op aan te merken. Daarom houd ik het kort.
Harry Potter and the Deathly Hallows part 1
Dit is weer een film waar ik niets op aan te merken heb, hij is gewoon zoals ik had verwacht, en ik verwachtte hem super.
Harry Potter and the Deathly Hallows part 2
Ja, deze film is echt een goede afsluiter! Zo spannend en met heel veel actie, ik vind hem echt super gemaakt! De acteurs zijn nu ook veel beter dan in deel 1, vind ik.
Finding Nemo
Ja, hij was wel grappig en mooi, een van mijn lievelings-Pixar films. Ik vind de stemmen ook grappig en de film zelf was heel gedetailleerd!
Spijt!
Spoiler:
Volgens mij moet dit onder spoiler tags, want hij is net uit. Dus hier: Zielig. Gewoon zielig. Ze zeggen dat de film beter is dan het boek, en ja dat is zo. Zo goed verfilmd en geregisseerd door Dave Schram. De acteurs zijn super, maar het verhaal is echt zoo zielig.

#001 8/10 (The Hobbit: an Unexpected Journey)

#002 9/10 (Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring)

#003 8/10 (Lord of the Rings: The Two Towers)

#004 9/10 (Lord of the Rings: The Return of the King)

#005 7/10 (Harry Potter and the Sorcerer's Stone)

#006 7 1/2/10 (Harry Potter and the Chamber of Secrets)

#007 7/10 (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)

#008 8/10 (Harry Potter and the Goblet of Fire)

#009 8/10 (Harry Potter and the Order of the Phoenix)

#010 9/10 (Harry Potter and the Half Blood Prince)

#011 9/10 (Harry Potter and the Deathly Hallows part 1)

#012 9/10 (Harry Potter and the Deathly Hallows part 2)

#013 8/10 (Finding Nemo)

#014
9 1/2/10 (Spijt!)

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 21:22 

Citaat:

21. Olympus Has Fallen
FINALLY! Ik wilde deze film héél graag in de bioscoop zien en dat is dan toch nog gelukt [A] Okay stating the obvious; het is een actiefilm met Gerard Butler. En dat zijn dan eigenlijk al 2 factoren waarbij het niet fout kan gaan. 1. Ik hou van Gerard Butler en 2. Ik hou van actiefilms. Ik vond de film GE-WEL-DIG. Er waren hier end aar wat puntjes waarvan ik dacht; dit hadden ze iets anders kunnen doen etc, maar ik heb gewoon genoten van film en ik wil deze film zeker vaker zien <333

22. Despicable Me
FINALLY AGAIN! Seriously, I wanted to see this movie for ages, especially now the 2nd one is in theatre. Well, it was AMAZING! De humor is geweldig, het verhaal is leuk, de animatie is leuk. ALLES IS LEUK. Veels caps ja, maar deze film verdiend dat ook wel :') Pure liefde.


EDIT

23. World War Z
De film ging in het begin té snel qua beeld, het was heel lastig om te focussen op wat er gebeurde en dat vond ik tegenvallen. Toen de film eenmaal op gang was gekomen viel het gelukkig wel mee en kon ik me meer concentreren op de film. Er zaten grappige momenten in de film wat de film wat luchtiger maakte ondanks het Apocalypse theme. Ik vond de film wel wat beter dan ik had verwacht :')


24. Repo! The Genetic Opera
Ik vond dit een hele gave film!:D Ik had er al eens beelden van gezien en kende het algemene verhaal, maar had de film nog nooit gezien. Het concept was heel goed en ik vond de karakters ook erg leuk. Shilo was echt geweldig en ik was redelijk verrast door Paris Hilton XD Ze kan meer dan verwacht :')

25. Sharknado
Dit is echt de BESTE FILM OOIT! Een betere comedy vind vind je echt niet. Ik bedoel, het concept is gewoon al geniaal, waar kan het dan nog mis gaan?

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 25, 2013 14:56 

Citaat:
#01 bioscoop Les Misérables (2012) *****
#02 bioscoop Life of Pi (2012) *****
#03 bioscoop Rise of the Guardians (2012) *****
#04 This Means War (2012) *****
#05 Rio (2011) *****
#06 bioscoop Poulet Aux Prunes (2011) *****
#07 bioscoop Django Unchained (2012) *****
#08 The Fall (2006) *****
#09 Street Angel (1928) *****
#10 The Docks of New York (1928) *****

#11 Pitch Perfect (2012) *****
#12 The Perks of Being A Wallflower (2012) *****
#13 Applause (1929) *****
#14 Silver Linings Playbook (2012) *****
#15 Monkey Business (1931) *****
#16 Miss Pettigrew Lives For A Day (2008) *****
#17 Beasts of the Southern Wild (2012) *****
#18 Scarface (1932) *****
#19 The Ghost Ship (1943) *****
#20 Lincoln (2012) *****

#21 Anna Karenina (2012) *****
#22 The Trail of the Lonesome Pine (1936) *****
#23 The Adventures of Robin Hood (1938) *****
#24 Frankenstein (1931) *****
#25 All That Heaven Allows (1955) *****
#26 Punch Drunk Love (2002) *****

#27 bioscoop Jack the Giant Slayer (2013) *****
#28 Soldier's Girl (2003) *****
#29 bioscoop Iron Man 3 (2013) *****
#30 Cloud Atlas (2012) *****
#31 bioscoop Star Trek Into Darkness (2013) *****
#32 The Silence of the Lambs (1991) *****
#33 King Arthur (2004) *****
#34 Adams Aebler (2005) *****
#35 Hannibal (2001) *****
#36 Red Dragon (2002) *****
#37 Blade Runner (1982) *****
#38 bioscoop Man of Steel (2013) *****
#39 Dredd (2012) *****
#40 Priest (2011) *****
#41 Ringers: Lord of the Fans (2005) *****
#42 The Cabin in the Woods (2012) *****
#43 Eagle vs Shark (2007) *****
#44 Sharknado (2013) *****
#45 bioscoop Despicable Me 2 (2013) *****
#46 Labyrinth (1986) *****
#47 La Vita È Bella (1997) *****
#48 Interview With The Vampire (1994) *****
#49 bioscoop Pacific Rim (2013) *****


Jack the Giant Slayer
Ik kwam eigenlijk alleen maar voor de Ewan McGregor, en daarom was deze film het waard. Entertaining, maar niet fantastisch.

Soldier's Girl
Hele mooie, ontroerende film met een prachtrol voor Lee Pace. Gezien de lastige materie ook erg gevoelig en respectvol gemaakt. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, overigens.

Iron Man 3
Heeeeeeerlijk. Veel beter dan deel 2. Ik ben groot fan van Shane Black. De enorme twist zag ik absoluut niet aankomen en was wat mij betreft een fantastisch idee.

Cloud Atlas
Prachtig. Erg lang, erg groot en erg véél, maar dat vond ik geen probleem. Echt een prachtige film in ieder opzicht.

Star Trek Into Darkness
Dit was precies de film waar ik op hoopte als vervolg op de eerste 'nieuwe' Star Trek-film. Benedict deed het fantastisch, de rest van de cast leverde ook heerlijk werk en ik ben gewoon groot fan van JJ Abrams. Kan niet wachten op de volgende.

The Silence of the Lambs
Ooooooooh Anthony Hopkins. Creepy. Spannende film.

King Arthur
Saai, veel te lang en geen enkel goed uitgewerkt personage. Heel erg jammer gezien de cast.

Adams Aebler
Een van de meest bizarre films die ik ooit gezien heb, maar een enorme aanrader. Mads Mikkelsen is geweldig als priester. Het geheel doet een beetje aan als een modern sprookje, maar dan wel op een hele onverwachte manier.

Hannibal
Van de drie Hannibal-films die ik tot nu toe heb gezien is deze me het minst bijgebleven. Toch was ook deze film niet slecht.

Red Dragon
En ik denk dat dit mijn favoriete Hannibal-film is van de drie. Deze is echt ongelooflijk spannend.

Blade Runner
Must-see die ik dan eindelijk gezien heb. Ik heb met open mond zitten kijken naar Rutger Hauer. Wát een acteur. En het ziet er allemaal prachtig uit.

Man of Steel
Ik ben zo enorm teleurgesteld door deze film dat ik er nog steeds bitter over ben XD Hier hadden ze zoveel meer mee kunnen doen: er was veel talent bij betrokken, maar het script was vre-se-lijk (de dialogen deden me gewoon pijn aan de oren hier en daar), de film had minstens een halfuur korter gekund als ze onnodige (actie)scènes fatsoenlijk hadden geknipt en er was geen sprake van een opbouw van relaties van de personages onderling. Echt heel erg jammer, want het zag er allemaal wel heel mooi uit.

Dredd
Dit was een heel fijn medicijn direct na de teleurstelling van Man of Steel. Niet erg subtiel of ingewikkeld, maar deze film zit goed in elkaar, is ontzettend leuk om naar te kijken en heeft gewoon een aantal hele sterke personages die goed zijn uitgewerkt.

Priest
Hier verwachtte ik eigenlijk niks van. Ik keek 'm alleen om Karl Urban, maar ik werd aangenaam verrast. Geen awardwaardige klassieker, maar gewoon een leuke film.

Ringers: Lord of the Fans
Een docu over The Lord of the Rings: de boeken, de films, en, met name, de fans. Zit ietwat amateuristisch in elkaar maar is als fan wel erg leuk (en herkenbaar) om te zien. Ook leuk dat Dominic Monaghan de rol als voice-over op zich heeft genomen.

The Cabin in the Woods
Joss Whedon is een held en ik wil met zijn hersenen trouwen. Ik hou normaal gesproken niet van horrorfilms maar voor Joss Whedon maak ik een uitzondering en daar ben ik heel blij om. Geweldige film, met een fantastische twist aan het eind. Zorg alsjeblieft dat je niet gespoild wordt voor je deze film gaat kijken.

Eagle vs. Shark
Op zich wel schattig, maar af en toe iets té vaag en droog voor me. Het eind was wel heel leuk. En ik kan gewoon voor altijd naar dat Nieuw-Zeelandse accent luisteren.

Sharknado
Eigenlijk zou ik hier helemaal geen tijd aan willen besteden. Ik heb deze film 0 sterren gegeven omdat hij nog duizend keer slechter is dan alle films die ik tot nu toe 1 ster heb gegeven. Ontzéttend heerlijk om te kijken met de bedoeling je kapot te lachen om scènes waar je je niet om kapot zou moeten lachen, en je amuseert je wel echt anderhalf uur, maar ik kan er niet over uit dat dit soort dingen geproduceerd worden, en dat er geld aan wordt uitgegeven. Ongelooflijk.

Despicable Me 2
Leuke sequel, met fijne nieuwe personages en nog meer ontzettend schattige Minions. Gewoon heel erg leuk.

Labyrinth
David Bowie in tights. That is all.

La Vita È Bella
Prachtige, ontroerende film. Er zaten een aantal shots in die zo mooi waren dat ik ze wil inlijsten en aan de muur wil hangen. Klassieker.

Interview With The Vampire
Ik ben normaal niet zo van de vampieren, maar dit was een toffe film. Verrassend genoeg vond ik Tom Cruise zowel aantrekkelijk als interessant in deze film, iets dat me nog nooit eerder is overkomen. En kleine Kirsten Dunst is adorable en super creepy.

Pacific Rim
Whooooooo! Heerlijk. Een fijn, goed in elkaar gezet twee uur durend actiespektakel met een goeie cast en een fantastische soundtrack. Het script had hier en daar wel wat schoonheidsfoutjes (wederom: de dialoog liep af en toe niet bijzonder soepel) en sommige personages hadden wat mij betreft wel wat meer uitgediept mogen worden, maar verder weinig op aan te merken.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme