Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 20:30 

Reacties mogen in dit topic geplaatst worden!

Afbeelding


5 years after the war, Skye Jackson write letters to her sister Rue.
She still miss her every day, and she can't talk wit her, so she write. And write, and write.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


Laatst bijgewerkt door Lilly op do mei 23, 2013 20:32, in totaal 2 keer bewerkt.

 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 20:30 

Lieve zus,

De zee in district 4 oogt prachtig. Het helderblauwe water weerspiegelt zelfs de lichtste zonnestralen. Het okergele zand lijkt al het zonlicht op te vangen, en het in zich op te slokken, omdat het zelf de pracht en de teerheid wil hebben.
De boten varen zo sierlijk over de zee dat het zwanen zouden kunnen zijn.
Over de zeedieren kan ik niets speciaals zeggen. Het zijn zeedieren. Heb je daarmee voldoende? Misschien kan ik iets over de stad in 4 vertellen.
De stad staat vol van de huizen. Gewoon, niet verwoest. Niet meer in elk geval. Een paar jaar geleden een deel van de huizen verwoest werd. Er vielen behoorlijk wat doden. Ik moet er niet aan denken dat dat weer gebeurd. Nu ja, laat ons verder gaan met de stad.
Er staan dus overal huizen. Geen flats of labo’s, maar gewoon huizen (geen huizen zoals in 11. Hier zijn ze van echt glas (dat kan men zich permitteren omdat ze hier zand hebben, waar men glas van maakt), en baksteen dat uit 2 geëxporteerd wordt.). De meesten zijn wel lekker gezellig binnen, en ze zijn erg open, de huizen. Bijna helemaal van glas gemaakt –er zijn natuurlijk ook uitzonderingen-, en ze geven een positieve indruk.
Uiteraard is er ook een markt. De gewone markt noemt “The Spring”. Volgens mij is het een markt zoals alle andere markten, maar dat kan ik natuurlijk niet zeker weten, want ik ken er maar 3, waaronder deze.
Dan heb je nog de zwarte markt, of ja, er valt niet veel meer aan te zwarten, als je begrijpt wat ik bedoel. The Sky. Bijna zoals mijn naam, maar achter mijn naam stat er nog een e. Nu zal je je waarschijnlijk afvragen waarom de vredesbewakers niets doen tegen de zwarte markt. Wel, lieve Rue, er zijn geen vredebewakers meer. In ieder geval niet zoals ze er vroeger waren. Er zijn ook geen hongerspelen meer, maar de arena’s bleven staan. Ik ben het bos in de arena van de 74ste hongerspelen vaak gaan bezoeken. Of laat me exacter zijn. Ik heb jouw plek vaker gaan bezoeken.
Misschien vraag je je af waarom ik niet in 11 gebleven ben. Weet je, ik kon het gewoon niet aan om bij ons ouderlijke huis te blijven. Mam en pap zijn gestorven in de oorlog, net zoals Liver. Lieve, kleine Liver. Ik heb besloten om naar 4 te komen.
Het is ondertussen al 5 jaar geleden dat de oorlog plaatsvond, maar ik kan het me nog steeds herinneren als de dag van vandaag, en in die 5 jaar, is er geen dag dat ik je niet mis.
Uiteraard mis ik 11 ook nog wel eens, maar dan dwing ik mezelf er niet meer aan te denken. Ik ga er nooit meer naar terug. Behalve om jouw graf te bezoeken. En dat van mam, pap en Liver.
Elfje (Elle) is naar 12 gegaan. Nu ja, naar de heropbouw van 12, eerst is het nog eens verwoest geweest door het Capitool, zoals 13. Vanwege Katniss is ze naar daar gegaan. En je kan je nu afvragen waarom ik dat niet gedaan heb, maar ik heb er een grondige reden voor. Misschien ga je niet aan de reden zijn, maar ik mag Katniss gewoon niet. Ik haat haar niet, maar het is een beetje zoals ik Haylee niet mocht.
Ik weet ook best wel dat ze veel voor je gedaan heeft, en dat zou reden genoeg moeten zijn haar te mogen, maar zo te zien is dat het niet.
Ian en Jayy zijn met z’n 2tjes in 11 gebleven. Zij konden het zo te zien wel nog aan, al snap ik niet geheel hoe.
En Emmelie… Joost mag weten waar zij naartoe is. Verdwenen. Spoorloos. Niemand weet waar ze zit.
Voor ik afsluit, wil ik dit nog kwijt: ik had het daarnet over het verwoeste district 13. Het was niet verwoest. Ze hadden een deal gesloten met het Capitool –dat was gelukt omdat ze de kernwapens die ze bewaarden op het Capitool gericht hadden-. Het deal was dat ze zouden doen alsof ze met de grond gelijk gemaakt waren, als het Capitool hen met rust liet. Zo hebben ze het dus 75 jaar volgehouden, wat me op zich al erg verbaast.
Ik ben woedend op ze. Zij zaten gewoon toe te kijken, terwijl wij moesten lijden! Konden ze dat helemaal niet behelpen? Ze zouden dan toch een heel klein beetje kunnen helpen?
Maar ik maak me er nu niet meer druk in. Nu is er een overheersende vrede. Nu is er rust.
Dat doet me trouwens denken aan Katniss’ lied voor jou, maar dat ken jij beter dan ik, dus ga ik het hier niet neerschrijven. Er hangen te veel herinneringen aan vast.

Je zus,
Skye

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


Laatst bijgewerkt door Lilly op do mei 23, 2013 20:32, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 20:31 

Lieve zus,

mijn vorige brief was wellicht wat deprimerend voor jou, omdat ik het de hele tijd over doden,
Katniss jou en over de oorlog had.
Nu, ik kan je er van verzekeren dat deze brief niet zo deprimerend zal zijn.
Eerst en vooral heb ik het nieuws dat er een nieuwe film gemaakt gaat worden. Over jouw hongerspelen. Om de mensen eraan te herinneren dat ze niet voor niets gevochten hebben. Dat ze niet voor niet al deze pijn geleden hebben.
Ik speel jou, omdat ik zo veel op jou lijk. Vooral qua uiterlijk natuurlijk, maar het schijnt dat ik ook op je lijk qua manier van doen en qua innerlijk. Het is hard, weet je, maar ik heb de rol toch geaccepteerd, omdat me dan meer verbonden voel met jou, hoe raar dat ook kan klinken.
Katniss en Peeta spelen zichzelf, maar ik heb geen idee hoe lang ze dat vol gaan houden. Jij zou het wellicht ook niet kunnen, je hongerspelen herbeleven.
Nu ben ik weet te deprimerend bezig zeker? Sorry, let us talk about another subject, zoals jij het zou zeggen. Engels was toch je favoriete taal hé?
Oh, dit was ik vergeten te zeggen in mijn vorige brief: Katniss en Peeta hebben een dochter naar jou vernoemt. Rue. Ik vind het nog steeds een naam om stikjaloers op te zijn. Alhoewel dat ik Skye ook niet lelijk vind (hopelijk vind je dat niet te opschepperig.)
Ja, terug naar hun dochtertje. Ze heeft prachtig blond haar. Net zoals Juno uit 11 had. Het lijkt op dat van Peeta, heb ik van Elle gehoord. Zelf ben ik nog niet op bezoek geweest. Misschien zou ik dat best eens doen…
Alhoewel… ik hou niet van jankende baby’s. Misschien moet ik het houden tot haar 1ste verjaardag, dan heb ik minder kans op gejank. Uch. Ik kan me nog goed herinneren hoe het bij Liver was. Afschuwelijk, al dat gejank.
Oké, dat was misschien een beetje gemeen. Sorry Liv!
Oh, dit nog: er is een boek over jou uit. J.R.R. Zo noemt het boek dus. Het staat voor “Just our radiant Rue”. Je zult wel begrijpen wat ze bedoelen. De titel doet me trouwens denken aan je favoriete auteur. J.R.R. Tolkien, van The Lord of the Rings. Waarschijnlijk hebben ze daarom ook voor deze titel gekozen.
Moehahahaha. Sorry Rue’tje, dat moest er even uit. Oh wat mis ik die lach. Jij en ik, elke dag. Kan je je dat nog herinneren? Ik wel.
Kan je je het moment nog toen ik afscheid van je kwam nemen? “Ik zal je nooit laten gaan. Letterlijk en figuurlijk.” de letterlijke betekenis is helaas nooit tot stand kunnen, maar de figuurlijke wel. En het is ook zo. Ik zal je nooit laten verdwijnen uit mijn hart en uit mijn hoofd.
Dit stukje was misschien weer wat deprimerend, niet? Daarom de herhaling van mijn magistrale lach: moehahahaha. Voel je je al wat beter nu? I hope so.
En ken je die ene fantastische grap nog? Als ik naar iets wees, en jij keek. Oh, ik lig er nog steeds plat van. “’t Is niet omdat ik wijs dat je moet kijken hé.” die is gewoon zó droog dat-ie grappig word. Of die van Jantje die in de modder valt! Oh mijn god, die is echt hilarisch, gewoon omdat hij zo verschrikkelijk flauw is! We hadden zulke goede tijden samen… ik verlang nog steeds naar ze.
Nee, sorry, dit was weer te melig waarschijnlijk. Ik denk dat ik op het moment enkel nog maar met melige dingen in mijn hoofd zit. Misschien is dit een goed tijdstip om af te sluiten.

Je zus,
Skye

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


Laatst bijgewerkt door Lilly op wo jun 05, 2013 19:22, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 18:41 

Ik ben hem momenteel aan het verbeteren, maar schrijf je snel verder?

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 19:00 

Ja hoor :)
Bedankt btw!
Ik ben ook bezig aan de jouwe, maar ik wil er mijn tijd voor nemen

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 19:04 

Wat moet ik allemaal aan je verhaal doen, tips geven, verbeteren, stukjes invoegen, zeg het maar. PB

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Keer terug naar Fan Fictions
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme