Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 50  Volgende

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do jun 27, 2013 19:37 

1,5 maand later..

Afbeelding

[
.]

Er zijn een aantal weken verstreken sinds de dood van Leah. Hoewel iedereen zich grote zorgen had gemaakt om Chase leek hij het rouwproces nu goed te verwerken. Het had tijd nodig, veel tijd. Chase had misschien niet eens meer genoeg tijd om het ooit helemaal te verwerken, maar hij ging verder met zijn leven. Voor Leah. Voor Rose. Zij is voor hem een grote steun geweest en hij hoopt dat hij dat ook voor haar heeft kunnen zijn. Hun band was sterker dan ooit.

Afbeelding

Na een dag schreef hij al de eerste brief. Na nog eens vijf dagen volgde er nog een brief waarin hij enthousiast zijn reisplannen aankondigde. Er verstreken nog eens twee weken waarna hij een korte, zeer beknopte brief schreef over de geweldige avonturen die hij beleefde. Toen bleef het stil. Kit kreeg geen brieven meer en van Ryan ontbrak ieder spoor. Zijn zussen moesten Kit elke keer teleurstellen, Ryan was niet thuis gekomen of had slechts een korte stop bij hun huis gemaakt, maar geen nieuwe brieven.
Was hij Between en Celeste alweer vergeten?

“Dat gaat je nooit lukken. Je kan het proberen, jij bent tenslotte aan de beurt.” Grijnst Chase met een plagende ondertoon. Hij legt de golfstick over zijn schouder en kijkt afwachtend naar Rose. Ze speelde een spelletje golf en Chase was zoals met elk spel ontzettend fanatiek, maar nu wel aan de verliezende hand. “Als ik win, dan moet jij vanavond afwassen.”

Vanuit zijn ooghoeken ziet hij een jongeman het veld op rennen. Gevolgd door twee bewakers. Een indringer en hij kwam recht op Rose afrennen. Beschermend springt hij voor Rose en slingert hij even gevaarlijk met de golfstick heen en weer. “Halt!” roept hij terwijl hij de jongen veilig op afstand port.

Ryan zijn blik gaat naar de golfstick die tegen zijn borstkast aan prikt naar Chase. Hij slikt even en glimlacht “Ik ken uw dochter, ik..’ hij kijkt even achterom naar de bewakers die nog nahijgend hun zwaarden trekken.

Chase knijpt een oog toe “Dat zeggen ze allemaal.” Reageert hij wantrouwend.

Ryan leunt iets opzij om Rose haar blik te vangen, maar blijft in de vurige ogen van haar vader kijken die Rose behendig uit het zicht onttrekt. “Rose?” breed glimlachend steekt hij voorzichtig zijn hand op en wiebelt hij zijn vingers bij wijze van een zwaai. Zijn blik gaat weer naar de golfstick die Chase nu bijna onder zijn kin duwt. Hij is bang dat haar vader hem straks nog neer knuppelt met het ding of kostbare goederen raakt.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do jun 27, 2013 20:22 

Afbeelding
    Rose Pocock

Het heeft een aantal weken geduurd voordat Rose zich weer een beetje heeft kunnen hervatten. Het is moeilijk voor haar geweest om afscheid van haar moeder te nemen en aan haar afwezigheid te wennen. Ze heeft er nog altijd spijt van dat ze naar Between is gegaan in de tijd dat ze eigenlijk bij haar moeder had kunnen zijn, maar is blij dat ze toch nog haar laatste dagen mee heeft kunnen maken. Chase is daarbij een enorme steun geweest. Ze hebben houvast aan elkaar gehad en hebben elkaar niet laten gaan.

"Ik denk toch echt dat jij degene zal zijn die moet gaan afwassen, Chase." lacht Rose, terwijl ze zich klaarmaakt om tegen het golfballetje aan te slaan. Ze kijkt nog een keer het grasveld over. "Maar maak je maar geen zorgen, ik zal wel helpen afdrogen."

Net wanneer ze de golfstick naar achter uithaalt om tegen de bal aan te slaan, springt Chase opeens voor haar. "He, wat?" murmelt ze, uit haar concentratie gehaald.
Ze moet moeite doen om te kunnen zien wie er tegenover Chase staat, aangezien Chase heel makkelijk haar zicht verspert. Uiteindelijk weet ze toch naast Chase te gaan staan en schieten haar wenkbrauwen even verrast omhoog. Ryan!

Rose moet even grijnzen wanneer ze het tafereel van de twee ziet. Ryan met een golfstick onder z'n kin geduwd, en Chase die vol overtuiging in staat lijkt te zijn om de golfstick daadwerkelijk te gebruiken tegen de jongeman.

"Volgens mij is dit een misverstand, ik ken deze jongeman inderdaad niet." zegt ze. Ze kan echter niet lang haar lach inhouden. Al snel duwt ze Chase z'n hand met de golfstick voorzichtig naar beneden. "Grapje." zegt ze snel tegen hem, voordat hij tot actie over zou gaan.
Dan richt ze zich weer op Ryan, blijft ze eventjes staan met een licht glimlachje en slaat vervolgens haar armen om z'n nek heen en trekt hem in een omhelzing. "Niet de meest ideale manier om binnen te komen vallen hier, je kon ook gewoon aanbellen, you know." zegt ze met een grijnsje, waarna ze hem loslaat.

"Dit is Ryan, Chase." stelt ze hem dan snel aan Chase voor. Ze glimlacht naar hem dat het allemaal in orde is. "We zijn toen samen uit Between teruggekeerd."

"Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr jun 28, 2013 18:23 

Afbeelding

Chase pakt de golfstick steviger vast als Rose de jongen niet blijkt te kennen. Ontzet kijkt hij zijn dochter aan ze de golfstick naar beneden duwt en begint te lachen. Wat onwennig lacht hij mee en blijft hij uiteindelijk steken bij een grinnik. Als de twee knuffelen bekijkt hij het hele schouwspel achterdochtig. Nog steeds niet helemaal overtuigd steekt hij zijn hand uit om die van de jongeman te schudden.

Afbeelding

Ryan lacht opgelucht en knuffelt Rose enthousiast terug. Nouja, gematigd enthousiast voor Ryan zijn doen. Het toeziend oog van Chase ontgaat hem niet. Hij aait haar even kort over haar wang en geeft er een zacht kneepje in. "Je ziet er goed uit." complimenteert hij haar ondanks dat hij nog steeds de sprankel in haar ogen mist. Die eerste dag waren die ogen zo vastberaden en vol goede moed geweest. Ze stonden nu niet meer zo dof als in Between, maar die blik was er niet meer. Logisch, een moeder verliezen was vreselijk.

Hij had gehoord wat er gebeurt was. Iedereen wist, het nieuws had zich als een lopend vuurtje verspreid. “Ik heb je zoveel te vertellen.” Zijn ogen twinkelen vrolijk en van enthousiasme schuifelt hij onrustig heen en weer. Zijn haar is iets lichter geworden en zijn huid is licht getint van een duidelijk gezonde hoeveelheid zon.

“We kunnen ons spel later wel hervatten.” Glimlacht hij, hij was toch aan de verliezende hand. Rose had niet veel vrienden in Alusia, niet zoals ze die thuis had gehad. Ryan zijn positieve houding is zo aanwezig dat hij zeker weet dat het Rose goed zou doen. Zolang de jongen maar geen gekke dingen deed.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr jun 28, 2013 18:57 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose blijft Ryan met een glimlachje aankijken. Ze had hem gemist. Zijn enthousiasme en zijn vrolijkheid. Ze kijkt om naar Chase wanneer die zegt dat ze hun spel later wel hervatten. Met een glimlachje knikt ze naar hem.
"De afwas kan sowieso nog wel even wachten." knipoogt ze, waarna ze een stap naar hem toezet, even lichtjes op haar tenen gaat staan en Chase en kus op z'n wang geeft. "Thanks, tot strakjes dan."

Daarna draait ze zich al gauw weer om naar Ryan en haakt ze haar arm in de zijne, om vervolgens te beginnen met lopen door de tuin.
"Je ziet eruit alsof je op vakantie bent geweest." merkt ze met een lachje op, terwijl ze hem nog eens in zich opneemt. Het was lang geleden dat ze hem gezien had. "Dus vertel, wat heb je allemaal gedaan?"

Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste heeft na het vertrek van alle mensen de keuze gemaakt om toch bij Noah in het kasteel te blijven. Ze kwam er dan ook al snel achter dat ook Samantha had besloten te blijven. De eerste paar dagen heeft Sam echter geen last van Celeste gehad. Na de eerste dag kreeg ze al een brief van Ryan en heeft ze zich vervolgens enkele dagen teruggetrokken in haar kamer of het atelier. Samantha negeerde ze en ontliep ze zoveel mogelijk. Met Noah leek haar contact weer een stuk beter te zijn.

Nadat ze ook een tweede brief van Ryan had gekregen, begon er weer een klein beetje hoop in haar op te bloeien. Het gaf haar een teken dat Ryan haar toch niet zo snel vergeten zou zijn als dat ze had gedacht. Ze begon uit te kijken naar zijn volgende brief. Er verstreken dagen, een week - en ze begon ongeduldig te worden, ongeduldig en ongerust. Waren die twee brieven alles geweest? Had hij het maar zolang vol weten te houden?
Na nog een week wachten kreeg ze dan uiteindelijk toch de derde brief in handen. Hoe enthousiast ze ook was toen ze hem opende, zo teleurgesteld was ze ook toen ze las hoe kort en beknopt de brief was geweest. Ook de inhoud maakte haar deels ongelukkig. Het maakte haar wel gelukkig voor Ryan - dat hij avonturen beleefde en vanalles deed - maar het maakte haar ongelukkig over zichzelf. In Between.

Na die laatste beknopte brief heeft ze echter niks meer ontvangen. Elke dag heeft ze weer gewacht op Kit, maar elke keer weer kwam hij met lege handen aan. Ze baalde ervan. Het was precies zoals ze in eerste instantie had gedacht. Het was ook precies wat ze hem had gezegd - dat hij z'n leven moest leven en niet met z'n hoofd moest blijven hangen bij Between. Maar het deed haar pijn. Net zoals zijn vertrek.
Daarmee begon Samantha's aanwezigheid ook steeds meer te steken. Celeste deed geen moeite meer om haar te ontwijken of te negeren. Het herinnerde haar er telkens weer aan de dag in de kerkers. Als die dag nooit was gebeurt - was iedereen nog hier geweest.

Samantha heeft dan ook al een aantal weken flink wat te verduren vanuit Celeste's kant. Het is grotendeels echter niet te zien - net zoals bij Rose het geval was. Wanneer ze haar tegenkomt knikt ze alleen maar lichtjes, ze doet geen moeite om een gesprek aan te knopen, ze bezorgt haar overdag totaal geen last. Nee. Samantha heeft het 's nachts te verduren, in haar slaap. Sam heeft allesbehalve een goede nachtrust de laatste tijd.

Celeste heeft haar ontbijt gegeten en zit nu rustig op het balkon. Ze kijkt uit over het meer voor het kasteel. In haar handen heeft ze een boek en haar blik gaat wat afwezig over de letters heen. Haar vingers spelen wat met haar blonde lokken.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: vr jun 28, 2013 22:46 

Afbeelding

De eerste weken gingen Samantha goed af in Between. Noah en zij gingen voor het eerst in tijden weer eens goed met elkaar om. Hij kan het wel waarderen dat Sam is gebleven, al hebben ze het er niet echt over gehad, waarschijnlijk beter ook om het verleden nu maar eens te laten voor wat het is.
Celeste en Sam zien elkaar zelden, zo nu en dan bij het ontbijt of op de gang, maar ook dat gaat naar
verhouding goed. En Kit.. tja.. is Kit.

Samantha zit in de bibliotheek met een stapel boeken naast zich. Waarschijnlijk had Noah ze allemaal al eens doorgelezen om een manier terug te vinden, maar ze moet iets te doen hebben. Ze slaat de zoveelste bladzijde om en probeert verder te lezen. Haar hoofd bonkt ondertussen van de slapeloosheid.

Hoewel ze vannacht toch een paar uurtjes in slaap was gevallen, had het als resultaat dat ze zich alleen maar nóg vermoeider voelt. De laatste weken zijn haar ‘nachtmerries’ –understatement- steeds erger geworden. In het begin viel het nog wel mee, beelden waarin ze zichzelf bebloed zag liggen, beelden van het dorpje waar ze als jong meisje opgroeide, waarbij ze dan machteloos moest toekijken naar alle heksen die vermoord werden, enzovoorts.
Maar de laatste tijd gaat het steeds verder, ze voelt de pijn en maakt het mee alsof het Ă©cht gebeurd. Ze wordt helemaal bezweet wakker en het is heel regelmatig dat ze zichzelf nakijkt of ze niet echt gemarteld is worden. Er lijken uren te verstrijken in haar slaap, maar wanneer ze dan wakker wordt, blijkt het meestal pas een uur of twee verder te zijn.

Ze maakt met haar wijsvingers rondjes op haar slapen en sluit héél even haar ogen. Niet slapen, gewoon even rusten..
Verschrikt spert ze haar ogen open. ‘Niet in slaap vallen.’ Spreekt ze zichzelf streng toe en slaat ze resoluut het boek dicht, ze zal morgen wel verdergaan.

Nadat ze een koude douche heeft genomen, een lading aspirines en een tevergeefse poging haar wallen te verbergen, klopt ze aan bij Noah’s kamer. Zonder op antwoord te wachten, loopt ze naar binnen en weet ze een glimlach tevoorschijn te toveren. ‘Lekker geslapen? Al wat gepland voor vandaag?’
Ze heeft Noah niet alles verteld van haar nachtmerries en hoe erg ze zijn. Het moment leek er nooit voor te zijn en het gaat juist ietsje beter met hem. Daarbij had Sam nooit bedacht dat die nachtmerries maar niet weg zouden gaan. Het is zelfs zo dat Samantha daadwerkelijk Celeste ervan begint ze verdenken. Maarja, hoe betrouwbaar zijn haar eigen gedachtes nog, wanneer ze niet eens een nachtmerrie van werkelijkheid kan onderscheiden?

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za jun 29, 2013 13:54 

Afbeelding

Noah is veranderd, in positieve zin, maar dat betekend niet dat hij weer helemaal zichzelf is. Gevoelens sluit hij niet langer buiten, al kost het hem veel moeite ze te accepteren. Celeste en hij zijn nog altijd hecht, maar ook hun relatie is anders dan voorheen. Breekbaar, echt en gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Het fijne aan haar gezelschap is dat als hij zich rot voelt daar niet diepgaand over hoeft uit te wijden. Dat een blik genoeg kan zijn.

Bij zijn dagelijkse bezoeken aan de boom der zielen vergezelt ze hem met regelmaat. Het is de plek waar hij volledig tot rust lijkt te komen. Toch is hun relatie gebaseerd op vriendschap en niets meer of minder. Hetzelfde geldt voor Samantha. Haar besluit om te blijven was een verassing en een gast waar hij erg aan moest wennen. De eerste dagen wantrouwde hij elke beweging, maar al gauw kwam het vertrouwen weet terug. Hij doet zijn best zijn tijd tussen Celeste en Sam dan ook zo goed mogelijk te verdelen. Het is fijn dat ook Kit er nog is, dat is gewoon ongecompliceerd. Daarbij wordt Kit nu ook als gast gezien en niet langer als bediende.

Zijn karakter is zachter van aard geworden waardoor hij nu wel in staat is om medeleven te tonen. Verloren zielen worden begeleid en Between leert hij stapje voor stapje waarderen. Hij moet wel, hij heeft geen keus. Om een simpele sneer kan hij zich dagen lang schuldig voelen en sarcastische opmerkingen slikt hij weg. Hoe erg hij zijn best ook deed, zijn ware ik had hij nog altijd niet hervonden. Want hij mist haar, hij mist Rose nu nog meer dan voorheen. Hij mag nooit ongecontroleerd en onbezorgd lachen, hij houdt altijd de rem erop. Want hij mag het van zichzelf niet meer, niet meer na wat hij haar heeft aangedaan.

Noah vouwt een laatste overhemd op en legt het in zijn kast. “Ja prima.” Hij kijkt haar onderzoekend aan en laat zijn blik over haar wallen gaan. Ze worden na elke nacht meer aanwezig. “Jij zo te zien niet.” Glimlacht hij zwakjes. Eigenlijk wil hij haar voorstellen even naar huis te gaan, om even uit te rusten en bij te komen. Between heeft blijkbaar een sterke uitwerking op haar die ze ook lichamelijk niet eeuwig kan volhouden. Toch spreekt hij zijn gedachten niet hardop uit, hij wil namelijk niet dat ze gaat. Er was dan altijd het risico dat ze niet terug kwam. “Er staat nog niks op de planning, had je zelf iets in gedachten?”

Afbeelding

“Klopt, ik heb een tijde rond getrokken door Alusia. Ik heb ontzettende oude hoge bomen gezien, uitgestorven maanlandschappen en stranden hagelwit.” Zijn glimlach wordt breder “Het was fantastisch. Ik heb zulke bijzondere mensen ontmoet en zoveel avonturen beleefd.”

Hij stopt met lopen en pakt haar beide handen vast. “Maar ik ben hier omdat ik iets heb ontdekt en je wil vragen of je met me mee wilt gaan.” Hij knijpt zachtjes in haar handen en bouwt even bewust een moment van spanning in “Ik ga terug naar Between. Ik ga terug om de vloek van de verbanning op te heven.” Hoopvol kijkt hij haar aan “Ik weet dat je misschien helemaal niet mee wilt, maar ik kon ook niet vertrekken zonder het je te vragen.”

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za jun 29, 2013 15:36 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose luistert met een glimlach naar Ryans verhalen. Hij schijnt een hele goede tijd te hebben gehad. Zijn enthousiasme en de beschrijvingen van de plaatsen die hij gezien heeft zorgen ervoor dat Rose ook meer van Alusia wil zien. Maar niet nu, nog niet. Nu wil ze nog nergens heen. Misschien in de toekomstige maanden.

Ze trekt haar wenkbrauwen even vragend op wanneer hij stopt met lopen en haar handen vastpakt. Hij had iets ontdekt? Ze fronst al lichtjes wanneer hij zegt dat hij haar wil vragen mee te gaan. De plaats van bestemming wordt dan ook snel duidelijk. Between.

Ze fronst. De vloek opheffen? Dat was zo goed als onmogelijk. Maar hetgeen wat meer aan haar knaagt is het vooruitzicht op een terugkeer naar Between. Ze had met haar terugkomst naar Alusia Between zo goed als definitief achter haar gelaten. Ze wilde niet terug naar die wereld. En de mensen waarvan het volledig bezit van had genomen.
"Dat is haast onmogelijk, Ryan." zegt ze. "Ik heb voordat we daar naartoe gingen vaak genoeg met Maleficent gepraat - de heks die voor de verbanning heeft gezorgd. Er is haast geen manier terug." Ze haalt even haar schouders op. "Daarnaast heb ik Between achter me gelaten. Ik heb dat hoofdstuk afgesloten, Ryan." Ze glimlacht even kort. "Ik denk dat je deze keer helaas alleen zal moeten gaan, sorry."

Laatst bijgewerkt door Melody op za jun 29, 2013 20:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za jun 29, 2013 17:12 

Afbeelding

Samantha kijkt een beetje ongemakkelijk naar buiten, wanneer Noah constateert dat zij niet zo’n goede nachtrust heeft gehad. ‘Ach, gaat vast wel beter over een tijdje,’ probeert ze het onderwerp weg te wuiven.

Ze glimlacht opgelucht wanneer Noah nog niets gepland heeft. Het werd steeds lastiger om de tijd in Between te vullen. Helemaal als Noah met Celeste was en Kit ook weg was.
‘Hmm..’ ze denkt even na, ze wilt iets actiefs doen, iets leuks en het liefst buiten. ‘We kunnen een potje tennissen? Of sparren? Al moet je dan wel tegen je verlies kunnen..’ ze kijkt hem plagerig aan. ‘Meer vriendschappelijk zou zijn om een stukje te gaan wandelen of paardrijden.. of frisbeeĂ«n.’ Daar moet toch wel iets tussen zitten waar ook Noah wel zin in heeft. Sam maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit, zolang ze maar niet alleen hoeft te zijn.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za jun 29, 2013 19:40 

Afbeelding

“En toch heb ik een manier gevonden, geen kant en klare oplossing, maar het begin van de puzzel.” Probeert hij haar nog te overtuigen, maar blijkbaar wil ze echt niet terug. Hij glimlacht mistroostig “Jammer. Ik ha me verheugd op een grote reĂŒnie, maar ik begrijp het wel.” Hij had zich wel verheugd op een weerzien. Hoewel hij Celeste wel subtiel onder ogen moest komen, hij had haar tenslotte al tijden niet meer geschreven. Dat was voor een goed doel geweest en nu ook niet meer nodig, nog even en hij was weer in Between. “Misschien wil je me nog wel even helpen, ik heb een aantal boeken uit de bibliotheek nodig en de haarborstel van Maleficent.” Met grote smekende ogen kijkt hij haar aan “Daar zou je me echt een heel groot plezier mee doen.”

Afbeelding

“Sam, waarom kom je vannacht niet hier slapen. Het kasteel is s’ nachts groot en stil, misschien slaap je beter wetende dat je niet alleen wakker wordt wanneer je weer een nachtmerrie hebt.” Hij glimlacht zwakjes “Een goede nachtrust doet vast wonderen.”

“Maar tennissen en sparren klinkt leuk.” Hij glimlacht opgewekt, een zeldzame glimlach die van tijd tot tijd weer tevoorschijn kwam. Noah zelf wist niet altijd wat ze konden doen, Samantha zat nog vol frisse ideeĂ«n. “Ik vraag Celeste en Kit ook mee.”

Met een glimlacht opent hij de tussendeur naar Celeste haar kamer. Celeste zit op het balkon, het doet hem denken aan zichzelf. Ze lijkt op iemand te wachten, wetend dat diegene niet zal komen. Met een zuchtje loopt hij naar haar toe en strijkt hij haar haren plat. “Ga je mee sparren en tennissen?”

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za jun 29, 2013 20:42 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose glimlacht even verontschuldigend. Ze kon het echt niet in haar hoofd halen hoe het zou zijn als ze weer terug zou gaan. Die nachtmerrie wil ze zichzelf niet een tweede keer aandoen. Ze had de hoop voor Noah opgegeven. Bovendien had ze het goed hier. Een beetje eenzaam, maar goed. Niet eenzamer dan wat ze in Between had meegemaakt.

Ze kijkt Ryan een poosje aan maar bezwijkt dan toch voor zijn grote semekende ogen. "Vooruit, dat kan ik wel voor je doen." knikt ze met een glimlachje, waarna ze hem nog een knikje richting het kasteel geeft, ze konden dan maar meteen aan de slag gaan, de bibliotheek was groot.

"Maar je hebt nog niet de gehele oplossing dus?" vraagt ze hem. Hij had gezegd dat het een soort begin van de puzzel was. Haar gedachten zijn nu echter weer meteen bij Sam en Kit die in Between zijn. "Hoe zou het met Sam gaan?" vraagt ze zich dan hardop af. En met Noah?

Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste kijkt op uit het boek en haar gedachten wanneer ze opeens Noah's aanraking voelt. Ze draait haar vingers uit haar haren en kijkt dan naar hem op. Ze brengt een glimlachje op en denkt eventjes na over z'n woorden.

"Met jou en Sam?" vraagt ze, er meteen vanuitgaande dat hij vast niet alleen op dit idee was gekomen. Ze kijkt even over het meer uit en klapt vervolgens haar boek dicht. Ze lijkt even te aarzelen. Had ze zin om samen met Noah en Sam iets te gaan doen?
Ze zucht eventjes zachtjes. "Sure, waarom ook niet." besluit ze dan mee in te stemmen. Het was niet alsof ze iets beters of leukers te doen had. Bovendien zou het haar helpen haar gedachten te verzetten - hopelijk. En ze moest zich bezighouden, toch? Het proberen leuk te hebben? "Als Sam het geen probleem vindt natuurlijk."

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za jun 29, 2013 23:06 

Afbeelding

Twijfelend laat ze haar blik over Noah gaan na zijn aanbod. Een keer goed slapen zou inderdaad wel heerlijk zijn.. En het zal ook echt wonderen voor haar uiterlijk doen. Ze kan het altijd proberen. Langzaam knikt ze dan ook en glimlacht ze even dankbaar.

Ze lacht even lichtjes wanneer Noah instemt om te tennissen en sparren. ‘Bereid je maar alvast voor op je verlies,’ daagt ze hem nog even extra uit. Vroeger liep het meestal niet zo soepel af wanneer Noah en zij een competitieve activiteit ondergingen, en aangezien Sam nog steeds niet zo goed tegen haar verlies kan..
En dan komt de domper op het hele gebeuren, Noah nodigt Celeste ook uit. Ze slaat haar blik even ten hemel en volgt dan een stuk minder enthousiast Noah naar de andere kamer. Ze weet wel dat Noah het goed bedoelt en alleen maar probeert om de paar mensen in zijn leven enigszins met elkaar overweg te laten kunnen gaan, maar dat wil niet zeggen dat Celeste en Sam er zo over denken.
‘Het moet niet, hoor,’ antwoordt ze dan ook op het ‘waarom ook niet’-antwoord van Celeste. Ze haalt haar schouders op. ‘Maar als je zin hebt om mee te gaan, is het mij best.’ Oke, een glimlach gaat nog niet lukken, maar hier moet Noah voor nu maar genoegen mee nemen.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma jul 01, 2013 22:27 

Afbeelding

Noah zucht als de spanning tussen de twee vrouwen de kamer lijkt te vullen als een ballon die op barsten staat. Hij vindt het moeilijk om hun beide te plezieren. Voorheen had hij nooit het geduld gevonden om tussen hen in te gaan staan, hij zou het zijn toekomstige ik zelfs hebben afgeraden. Nu voelt hij het als zijn plicht. “Ik zou het naar mijn zin hebben als jullie beide mee gaan.” Met een voorzichtige glimlach laat hij zijn blik tussen beide dames heen en weer gaan en biedt hij elk een hand aan.

Afbeelding

Ryan grijnst tevreden als ze hem wel besluit te helpen. In het kasteel kan hij zich maar moeilijk op Rose concentreren, het interieur heeft nu zijn aandacht. Plechtig vouwt hij zijn armen voor zich en loopt hij als een heilige met haar mee. Hij mocht niks pikken, niet nu. “Nog niet helemaal, er liggen delen van de oplossing in Between. Je moet ze met elkaar verbinden om tot de gehele oplossing te komen. Er zijn tal van elementen voor nodig.”

“Ik kom er snel genoeg achter hoe het met haar gaat. Al gok ik erop dat ze zich wel staande weet te houden. Kit zou het ons vast wel verteld hebben als ze er slecht aan toe was..” hij haalt zijn schouders op “Of juist niet.” Niets kan zijn humeur verpesten, want hulp is onderweg. Een nieuw avontuur gaat nu van start.

Zijn mond valt open bij het zien van de bibliotheek. “Wow” verlaat het ademloos zijn mond “Ik hoop dat ze op alfabet staan..” Fronsend kijkt hij om zich heen “Oke, ik zoek Tristan en Isolde. Het meisje met de zwavelstokjes en roodkapje.” Afwachtend kijkt hij Rose aan, hup hup.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di jul 02, 2013 18:50 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose knikt even begrijpend terwijl ze doorlopen naar de bibliotheek van het kasteel. Ze glimlacht eventjes flauwtjes. Sam zou zich inderdaad wel redden. Wanneer ze in de bibliotheek aankomen, luistert ze naar Ryans instructies en knikt dan dat ze het heeft begrepen. "Okay, komt voor elkaar. Ik weet ongeveer wel waar de sprookjes staan, dan kan jij daar bij die rijen zoeken naar Tristan en Isolde." zegt ze.

Rose gaat dus op zoek naar het meisje met de zwavelstokjes en roodkapje. Eenmaal bij de sprookjesboeken laat ze haar vingers over de boeken heen glijden. Haar ouders hadden haar en Daisy vaak genoeg sprookjes voorgelezen. Misschien zelfs vaker dan normale kinderen ze voorgelezen zouden krijgen, omdat er veel te relateren was aan Alusia.

Het duurt eventjes voor Rose uiteindelijk de juiste boeken heeft gevonden tussen de vele boekenkasten. Met de twee boeken in haar handen loopt ze uiteindelijk terug naar een tafeltje dat in het midden tussen twee grote rijen kasten staat. Ze legt de boeken erop en gaat op een van de stoelen zitten terwijl ze op Ryan wacht.
Ze leunt met haar hoofd in haar hand waarmee ze op de tafel leunt en bladert wat door het boek van Roodkapje heen. Haar gedachten dwalen echter al snel af naar Between. Zou ze moeten gaan?

Afbeelding
      Celeste Willow

Celeste kijkt richting de deuropening wanneer ze opeens Sam's stem hoort. Ze zag er redelijk vermoeid uit. En natuurlijk wilde Sam niet dat Celeste perse meeging. Celeste heeft dan ook even kort haar twijfels totdat ze Noah hoort. Zijn glimlachje zorgt ervoor dat ook Celeste een glimlach naar boven krijgt. "We maken het graag naar je zin." zegt ze, waarna ze zijn hand aanneemt en er met een glimlachje een kneepje in geeft.

"Well, let's go then." zegt ze, al ietsjes opgewekter, waarna ze Noah lichtjes meetrekt aan z'n hand en vervolgens Sam voorbijloopt, haar daarbij nog de kans gevende om Noah's hand nog aan te nemen. Tijd om naar buiten te gaan.
[/lamepostje:')]

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: di jul 02, 2013 23:45 

Afbeelding

We maken het graag naar je zin. Bestond Celeste echt alleen uit van die cliche-antwoorden? Ze haalt dan ook even diep adem, voordat ze Noah’s hand nog net op tijd aanneemt, al is het meer zodat hij zijn opgewekte humeur niet verliest.

Kit was nog nergens te bekennen, helaas, wat dus betekend dat ze met z’n drietjes zijn. Op het tennisveld maakt Sam haar haren vast in een paardenstaart en strekt ze zich even goed uit. De frisse lucht voelt fijn aan.
Ze laat haar blik even schattend over Celeste gaan. Er waren nu een paar opties qua spel, en ze probeert de voordeligste voor haar eruit te kiezen. ‘Hmm.. Denk je dat je het aandurft om tegen ons te spelen?’ Ze houdt haar hoofd een beetje schuin, terwijl ze Celeste vragend aankijkt. Om het ‘ons’ nog iets te benadrukken, slaat ze haar arm even ‘vrolijk’ om Noah heen.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 22:27 

Afbeelding

“Oke..” twijfelachtig werpt Ryan een blik in het rond. Waar moest hij beginnen? Hij lijkt niet echt goed te weten waar en kijkt afwachtend naar Rose die de anderen boeken opzoekt. Wat terug houdend begint ook hij aan zijn zoektocht.

Met een diepe frons laat hij zijn vingers langs de kaften glijden en wrijft hij nog eens over zijn kin. Zacht vormen zijn lippen langzaam de titel van een kaft. Zijn frons wordt dieper waarna hij twee stappen achteruit zet en nog eens bedenkelijk naar de vele boekenkasten kijkt. “Rose
” hij steekt zijn hoofd glimlachend op de hoek van een boekenkast “Kun je even helpen?” glimlacht hij zenuwachtig, niet helemaal op zijn gemak tussen de boeken. “Ik kan ze niet vinden en ik moet nog thuis een aantal spullen inpakken voor het donker wordt en ik vertrek.” Beargumenteert hij snel “Asjeblieft?”

Afbeelding

Noah doet zijn best om beide dames te plezieren zonder duidelijk een kant te kiezen. Het is vermoeiend en vraagt veel van zijn geduld. Normaal gesproken zou hij het hun zelf laten uitvechten, maar hij is het hun verschuldigd. Op het tennisveld wordt hij echter alweer voor het volgende dilemma gezet. “Dat is niet eerlijk. Laten we ruilen. Ik kan jullie twee samen wel aan.” Glimlachend schuift hij de armen van Sam opzij en geeft hij haar een aanmoedigend duwtje in haar rug “Vormen jullie maar een team, Kit komt me vast snel versterken.”

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 741 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: