Code:
Naam/namen: Angel
Link naar jouw/jullie RPG-Paspoort: AngelNaam RPG: Survivor
Ik wil deze RPG in het Nederlands/Engels doen: Nederlands
Waar gaat je RPG over?:Deze RPG is anders dan anderen, we willen de RPG’ers uitdagen om hun creativiteit optimaal te benutten. Om jullie voor uitdagingen te zetten en zelf invloed te laten uitoefenen op het verhaal. We kiezen daarom voor een stabiele basis fundering.
Het verhaal
Een vliegtuig stort neer op een onbewoond eiland. De overlevenden konden elkaar tot voor kort niet of nauwelijks, maar zijn nu 24 uur op elkaar aangewezen. In tegenstelling tot het eiland in de tv serie LOST (waar de fundering op gebaseerd is) maken we, tenzij daar later behoefte aan is, nog geen gebruik van het rookmonster, the others en anderen facetten. Het eiland is onbewoond en ver weg van de bewoonde wereld. Brede witte zandstranden omarmen de kust, maar dit is beslist geen vakantiebestemming. Het eiland is heuvelachtig en ongerept en enige tropische kennis zou hier niet misstaan. Worden ze prooi? Of de jager?
Facts:
- Het toestel vertrekt vanuit Chicago naar Sidney.
- De passagiers hebben diverse identiteiten, maar de voertaal in de rpg is Nederlands.
- Het is mogelijk om voor 2 personages te solliciteren. Ook om je de mogelijkheid te geven beide te verkennen en er naarmate de tijd verstrijkt wellicht eentje op te offeren voor het verhaal (dit hoeft niet).
- Het is een onbewoond eiland, dus geen wifi spots of mobiel bereik.
‘Spel’ uitleg
Zodra de RPG start worden er steeds korte scenario’s in het discussietopic besproken. Bijvoorbeeld: Wie raakt er tijdens de jacht gewond? Vervolgens kan er via de poll gestemd worden en is de uitslag bindend. Net zoals acteurs kun je dus van te voren niet altijd voorzien wat de schrijvers voor jou in petto hebben. Uiteraard kan er niet gestemd worden op sterfgevallen en andere ernstige scenario’s en zullen deze op voorhand altijd in het discussietopic besproken worden. Je kan dit als hinderlijk ervaren, maar ook al seen uitdaging. Ik zie het persoonlijk al seen uitdaging en hoop vele met mij.
Ik zoek dus gemotiveerde deelnemers die willen deelnemen aan deze RPG en gemotiveerd zijn om hun personage extra bijzonder te maken.
Waarom denk je dat deze RPG een toegevoegde waarde heeft voor het forum?: Omdat het verhaal veel kansen biedt en iedereen invloed heeft op het verhaal. Daarbij vereist het ook net even dat beetje extra en is er veel vrijheid. Zie de inleiding van het verhaal voor de verdere toelichting.