Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 21:26 

Thx Lars! Hier alvast het volgende hoofdstuk:

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 21:27 

5. Zweinstein
Ze vaarden langzaam naar het kasteel toe, via het meer. Ze waren nog ongeveer 4 meter van het kasteel af en Albus piste bijna in zijn broek.
Hij kneep in de hand van Hugo en ze wisselden enkele zenuwachtige blikken.
'We zijn d'r!' brulde Hagrid vanaf een ander bootje. Ze stapten allen op het vaste land, en Scorpius ging meteen bij een paar andere gemene eerstejaars staan.
'Die zijn we kwijt, en ik hoop dat hij geen opvolger van zijn vader wordt...' zei Hugo terwijl ze richting het kasteel liepen.
'Nou dat wordt hij zo!' antwoordde Albus en ze liepen met knikkende knieën naar het kasteel.
Hagrid deed de poort open, en daar was een grote hal, met rechts het trappenhuis en rechtdoor nog een poort. Ze stonden tegen elkaar gedrukt en te trillen, en Albus voelde een hand op zijn schouder.
'Ik ben het.' fluisterde de vertrouwde stem van Victoire. Albus keek achter zich en hij zag inderdaad Victoire daar staan.
'Ben jij ook zo zenuwachtig?' vroeg Albus aan haar en ze knikte hevig.
'Wie niet?' antwoordde Victoire.
'Scorpius.' zei Albus. 'Die vieze Zwadderaar.'
'Ja natuurlijk, ik bedoel, wie is er meer Zwadderaar dan hij?'
'Genoeg mensen! Hordes. Denk eens na met wat onze ouders is overkomen. Voldemort...'
Victoire huiverde toen hij die naam zei en ze besloot maar af te wachten op de Sorteerceremonie. Dat besloot ook Albus om te doen, al was het niet zo lang wachten meer.
De poort voor hen vloog open, en een wel heel grote kamer werd zichtbaar. Hij werd verlicht door duizenden en nog eens duizenden vliegende kaarsen, die boven de 4 afdelingstafels zweefden.
Aan het einde van de Grote Zaal stond nog een tafel, met daaraan alle leraren, en het schoolhoofd. Professor Anderling. Albus mond viel open, en hij ging met zijn ogen langs de rijen en rijen leerlingen.
Achter Albus viel iemand met een doffe klap op de grond, en hij keek al niet meer wie het was, zo verbouwereerd was hij.
De groep leerlingen vormden zich spontaan een rij en ze liepen langzaam de Grote Zaal binnen.
Albus zag zijn broer en zus niet naar hem wuiven. Hij hoorde het daverend applaus niet. Hij voelde zich misselijk en kwam akelig wankelend aan het eind van de Zaal tot stilstand.
Ergens achter in de Zaal klonk een stem op, en die begon te zingen.
Albus luisterde helemaal niet, en zijn hoofd werd licht. Even kolkte alles, en toen werd alles zwart. Daarna werd het weer normaal.
Er werden verschillende leerlingen naar voren geroepen, die dan op een wankel houten krukje moesten gaan zitten en een oude gerafelde hoed op moesten zetten.
Toen werd "Malfidus, Scorpius" naar voren geroepen door professor Banning, en voordat hij de hoed op had gezet brulde hij vol walging keihard "Zwadderich!".
Scorpius ging zelfvoldaan naast een paar andere zesdejaars zitten die hem in luid applaus ontvingen.
Daarna werden er nog een paar anderen gesorteerd, en toen piepte Banning "Potter, Albus!".
De hele zaal werd stil en keek plotseling naar hem. Hij voelde honderden ogen in zijn rug prikken toen hij zenuwachtig richting het krukje liep.
De hoed werd op zijn hoofd gezet en er begon een stemmetje te fluisteren in zijn oor.
'Zo, ik zie slim, trouw, bescheiden en sociaal.' fluisterde het stemmetje. 'Ik zie dat Zwadderich van het lijstje moet worden afgestreept.'
Er viel een pak van Albus' hart en hij haalde weer regelmatig adem.
'Ja, dat vind ik ook!' dacht hij.
'Oké. Dan denk ik dat Huffelpuf het ook niet wordt, en dan blijven alleen Ravenklauw en Griffoendor nog over... Wat vind jij, wat vind jij?' fluisterde het stemmetje.
'Mijn hele familie zit in Griffoendor. Maar ik wil ook anders zijn. Ik weet het echt niet. Die keuze laat ik aan jou over.' dacht Albus, en hij wist inderdaad geen raad met deze situatie.
'Bescheiden, bescheiden. Veel te bescheiden. Ik denk dat ik je maar indeel bij...'
Albus hoopte niets. Misschien een heel klein beetje, diep in zijn hart, op Griffoendor. Hij kneep zijn ogen stijf dicht en wachtte op het antwoord.
'Ravenklauw!' brulde hij door de hele zaal heen.
De tafel van Ravenklauw barstte los, en toen Albus er naar toe liep gaven ze allemaal Albus een hand en ze omhelsden hem.
Albus zag James nijdig naar hem kijken, en hij negeerde zijn blik.
Lily daarentegen glimlachte en knipoogde, en Albus knipoogde terug.
Albus luisterde helemaal niet naar de rest van de Ceremonie, hij was veel te gelukkig om te kijken. Hij besloot om een brief te schrijven naar zijn vader, meteen als het maal afgelopen was.
Uiteindelijk was iedereen gesorteerd, en onder luid applaus waren Victoire, Hugo en Alice ingedeeld bij Griffoendor.
Lorcan en Lycander traden in de voetstappen van hun moeder en gingen trots naast Albus zitten.
Anderling moest nog een toespraak houden voor ze mochten beginnen aan het feestmaal, en ze stond op en sloeg met haar theelepeltje tegen het glas.
Het werd meteen muisstil.
'Welkom! Welkom eerstejaars, en welkom tweedejaars, derdejaars, enzovoorts!' begon ze en iedereen klapte. 'In dit nieuwe schooljaar gaat het er even anders aan toe.'
Albus ging wat rechter zitten.
'Jullie mogen namelijk allemaal, ook eerstejaars, een beroep kiezen die jullie een maand lang bestuderen, en op het einde van die maand mag je meelopen met iemand die dat beroep heeft.'
Albus' mond viel spontaan open, hij had nooit mee gemogen naar het Ministerie van Toverkunst, daar was hij te "klein" voor. Maar nu wist hij dat hij niet naar het Ministerie zou gaan.
Hij zou naar de Cambridge Cannons gaan. Waarschijnlijk was hij niet de enige, dat Zwerkbalteam was behoorlijk populair.
Anderling ging weer zitten en liet een hard pratende menigte achter.
Toen werden de gouden borden en zilveren schalen, kristallen bekers en glazen kannen gevuld met drinken en eten.
Iedereen at alsof hij 2 weken alleen water had gedronken, en Albus raakte met een worstenbroodje in zijn handen in gesprek met Lorcan en Lycander over de hoorn van de Kreukelhoornige Snottifant, die hij opeens bijzonder interessant vond.
Toen Albus een bord spaghetti bolognese, 3 worstenbroodjes en 5 porties frieten naar binnen had gewerkt verscheen het toetje.
Albus griste een schaal van de tafel en schepte iets wat op tiramisu leek op zijn bord.
Het smaakte best lekker, een mengeling van chocolade, koffie en aardbei. Al vond hij koffie vies, smaakte dit heerlijk, en Albus schepte nog eens op.
Toen het feestmaal afgelopen was, hield het schoolhoofd nog een korte toespraak, en daarna mochten de leerlingen naar hun slaapzalen.

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zwik en Zwachtels Zwerkbalpaleis
BerichtGeplaatst: do jun 06, 2013 17:27 

Mooi hoofdstuk!! :)

_________________
'Follow the Spiders, Follow the Spiders',
'If Hagrid ever comes back out Azkaban, I kill him!'


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 06, 2013 17:29 

Lars_Slytherin schreef:
Mooi hoofdstuk!! :)


Nogmaals bedankt, ik begin zometeen aan een nieuw hoofdstuk

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 23, 2013 12:33 

Mijn computer crashte, en ik moet opnieuw beginnen met mijn hoofdstuk :roll: . Het komt online, vandaag nog! :D

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 23, 2013 13:10 

6. Vlieglessen
Albus werd wakker in zijn hemelbed, in de toren van Ravenklauw. Naast hem hoorde hij Leeflangs luid snurken, en rechts van hen maakten twee jongens, Hionder en Kaverie, het zich gemakkelijk.
Albus rolde zich om en glimlachte bij de gedachte aan zijn eerste lessen. Zijn hoofd was al uitgeslapen en wijgerde opnieuw in slaap te vallen, dus stond Albus op.
Hij trok zijn Tovenaarsgewaad aan en pakte zijn Toverstok van zijn nachtkastje. Het was pas 3 uur 's ochtends, dus oefende Albus nog wat Bezweringen, zijn eerste les.
'Avis!' fluisterde hij zachtjes. Er kwam een verfomfaaide vogel uit zijn Toverstaf vliegen, en die verdween na een paar seconden.
'Avis!' herhaalde Albus, en nu kwam er een mooie paradijsvogel uit zijn stok vliegen. Hij vloog door het open raam en verdween in de ochtendmist. Albus had al veel spreuken die avond ervoor geoefend, en dat maakte dat hij een flink stuk voorsprong had op de andere leerlingen.
'Lumos!' zei hij nu zachtjes en er verscheen een zwak lichtje uit zijn stok. Hij herhaalde dit een paar keer, tot hij het onder de knie had. Zo ging Albus door, en de tijd kroop langzaam voorbij.
Het werd buiten langzaam licht, en Hionder en Kaverie stonden ook op. Lorcan en Lycander bleven nog even liggen.
'Kom je mee naar de Grote Zaal?' vroeg Hionder aan Albus en die knikte.
Met zijn drieën liepen ze een paar verdiepingen lager door de hal, en ze strompelden de Zaal binnen.
Het was er behoorlijk vol met kinderen die luidruchtig van hun ontbijt genoten, spreuken doornamen of al smakkend Toverschaak speelden.
Het trio haastte zich naar de tafel van Ravenklauw, en ze tussen een paar vijfdejaars zitten. Albus pakte een veer en perkament uit zijn tas en begon te schrijven.

Lieve papa en mama
Ik ben nu ingedeeld bij Ravenklauw, zoals jullie waarschijnlijk al weten! Ik heb het hier erg naar mijn zin en ik heb de broertjes Leeflang ontmoet, net als Hionder en Kaverie, al weet ik nog niet echt veel van hen. James is volgens mij best nors dat ik niet bij Griffoendor ben ingedeeld, maar dat maakt mij niets uit. Ik ben eigenlijk best wel blij dat ik bij Ravenklauw ben ingedeeld, als jullie het me vergeven... Ik ga zometeen naar Bezweringen, en ik kan Avis en Lumos al doen! Ik houd het even kort, want ik heb vreselijk veel honger...
Groetjes, Albus.

Hij vouwde het briefje op en floot op zijn vingers. Meteen kwam Hedwig aanvliegen door de grote ramen van de Zaal, en Albus bond het briefje om haar poot.
'Breng dit naar papa en mama.' fluisterde hij en de uil fladderde weg.
Een halfuurtje later kwamen er wel honderden uilen door de ramen vliegen, en 1 daarvan was voor Albus.

Hallo Albus!
Wat leuk dat je bij Ravenklauw bent ingedeeld, we hoorden het van James. Stuur zo snel mogelijk een uil met hoe je het daar vind! We wachten in spanning, en veel plezier met je lessen op Zweinstein!
Mama en Papa
P.S. Nogmaals: Houd Vilder te vriend!


Albus glimlachte, hij had al een antwoord verstuurd voor hij de brief had ontvangen...
Lorcan en Lycander kwamen ook aansjokken en ploften naast Albus neer. Ze begonnen met hartenlust aan hun ontbijt, en ze haalden hun schaakbord tevoorschijn.
Albus haalde de zijne ook uit zijn tas, op zijn vijfde had hij er een uit een knalbonbon gekregen.
'Wie?' vroeg hij en Albus begon een potje met Kaverie. Hionder had nog altijd zijn aandacht op zijn eten.
Natuurlijk won Albus, zijn schaakstukken hadden veel meer vertrouwen in hem dan in Kaverie.
Hij vierde het met een lekkere bak havermout, totdat hij op zijn magische horloge zag dat hij over 5 minuten bij zijn les moest zijn.
Hij greep zijn tas en sprinte naar het Bezweringenlokaal, waar hij gelukkig net op tijd aan kwam puffen.
Professor Banning stond op een stapel boeken, en legde de spreuk Lumos uit, die Albus natuurlijk al kende. Hij maakte een ferme zwiep met zijn stok en er verscheen een fel licht uit zijn staf.
Meteen probeerde de rest van de klas vergeefs om ook zo'n mooi en fel licht te produceren, maar het lukte maar enkele.
Albus was daar één van, en dat leverde hem 10 punten voor Ravenklauw op.
'Ik wil dat jullie dit als huiswerk oefenen, en een opstel schrijven over mislukkingen die Tovenaars begingen bij het gebruik van deze spreuk. Jullie mogen gaan.' piepte Banning, diep onder de indruk van Albus' spreukwerk.
Hun volgende les was Kruidenkunde, en daar verheugde Albus zich flink op, Harry had gezegd dat professor Lubbermans heel aardig was.
Hij haastte zich samen met de andere Ravenklauws naar de kassen, en daar stond Marcel al te wachten.
'Hopelijk hebben jullie je boeken goed doorgelezen,' begon hij toen iedereen een plek had aan de grote tafel. 'Want we gaan vandaag planten uit elkaar houden. Kamerplanten en Duivelstrikken, Langdradig Weekblad en Narcissen. Jij daar.' Hij wees op Albus. 'Zou je het voor kunnen doen?'
Albus schuifelde naar voren, en professor Lubbermans liet hem 4 planten zien.
'Dit,' zei Albus. 'Is de Duivelstrik.'
Hij dacht aan het plaatje in zijn schoolboek en Marcel knikte goedkeurend.
'En dan is dit,' vervolgde hij. 'De kamerplant, en dan moet dit,'
Hij wees op een andere plant.
'Het Langdradig Weekblad zijn, en dan blijven de Narcissen over.'
'Goed zo!' zei Lubbermans en hij klapte in zijn handen. 'Dat wordt dan 20 punten voor Ravenklauw!'
Albus merkte in de volgende lessen dat hij veel talent had, en hij had al snel 60 punten bij elkaar. Ravenklauw was erg dankbaar voor hem, en dat merkte Albus zelf ook.
Lorcan had hem een dromerig schouderklopje gegeven toen hij bij Gedaanteverwisselingen voor de derde keer op een rij het goede antwoord wist.
Professor Griffel, die Albus gewoon Hermelien noemde, zei dat hij het talent in ieder geval niet van zijn vader had.
Toen iedereen weg was had ze hem stiekem 20 punten toegereikt, wegens "talentvolle redenen".
Ze was met een knipoog het lokaal uitgelopen, een verbaasde Albus achterlatend.
Een week ging voorbij, en de Vlieglessen kwamen eraan.
De Huffelpufs en Ravenklauwen verzamelden zich op het oefenveld, waarnaar ze allemaal "Omhoog!" riepen.
Albus' bezem schoot meteen in zijn hand, en ze stapten op.
'Oké, ik tel tot drie en dan stijgen jullie op!' zei madame Hooch, een mevrouw met wit haar en ogen als een havik. 'Één... twee... drie... Start!'
Meteen zette Albus zich af en hij suisde met een geweldig gevoel door de lucht.
Hij vloog hoger en hoger, totdat ze omlaag moesten komen.
'Ben jij toevallig de zoon van Harry Potter?' vroeg de vlieginstructrice.
'Uhm, ja.' antwoordde Albus onzeker.
'Dan heb je het talent van hem, ja. Ik denk dat je je vader achterna gaat. Je mag spelen voor Ravenklauw, als het Schoolhoofd het daarmee eens is.' zei ze en Albus viel flauw achterover.

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 27, 2013 17:38 

Leuk verhaal, keep up the good work!

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


Laatst bijgewerkt door Ropandina op ma jul 22, 2013 10:47, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 15, 2013 20:57 

@Ropandina
Privé please

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


Laatst bijgewerkt door Sarah op di jul 30, 2013 14:38, in totaal 2 keer bewerkt.

 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 22, 2013 10:46 

Ook goed. Komt eraan ;)

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 22, 2013 11:04 

Ropandina schreef:
Leuk verhaal, keep up the good work!


Thank you! Ik ben bezig met het volgende hoofdstuk!

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de sokken la van dobby

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 27, 2013 18:18 

Leuk verhaal, hoop dat de rest snel komt

_________________
Ravenclaw is the best!


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 30, 2013 14:38 

*steekt hand op*

Geachte professor Omber,

@HedwigDeUil
Dankjewel Hedwig! De rest komt zeker snel, ik ben er nu mee bezig en denk dat ik het volgende hopfdstuk vandaag nog ga posten!

EDIT: Sorry ik ben inspiratieloos... De rest laat nog even op zich wachten, maar hij komt wel!

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za aug 24, 2013 8:20 

Ik kan niet wachten :-) Echt een heel erg leuk verhaal!

_________________
Griffoendor!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zwik en Zwachtels Zwerkbalpaleis
BerichtGeplaatst: za aug 24, 2013 8:31 

Sarah goed gefixt dus!

_________________
'Follow the Spiders, Follow the Spiders',
'If Hagrid ever comes back out Azkaban, I kill him!'


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 24, 2013 22:17 

Thx mensen! Ik waardeer het heel erg dat jullie mijn verhaal leuk vinden! Alleen ben ik bezig met meerdere verhalen, op verschillende forums, en daarom duurt het langer voordat er een nieuw hoofdstuk online komt.

Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik dit verhaal even stilleg, maar ondertussen wat hoofdstukken schrijf, zodat ik niet meer achterlig. Ik heb ook geen inspiratie en mede daardoor moet ik minstens 8 verhalen stilleggen. En ik vind het misschien nog wel erger dan jullie dat vinden. Sorry, sorry, sorry! Ik kan niet precies zeggen wanneer jullie mijn verhaal weer kunnen lezen, maar tegen de tijd dat ik weer begin stuur ik iedereen die ooit een reactie op mijn verhaal heeft geplaatst een PB en daarin staat dat het weer begonnen is. Sorry.

Het spijt me vreselijk. Excuseer.

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Fan Fictions
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme